Program nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(5)
Tarnów czytelnia
(6)
Bochnia wypożyczalnia
(6)
Brzesko wypożyczalnia
(9)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(18)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Hinz Magdalena
(2)
Mach Cecylia
(2)
Naprawa Renata
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Fiszbak Jolanta
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hoffmann Elżbieta
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kępiński Jerzy
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Michałowicz Iwona
(1)
Mikulski Kazimierz
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Pliwka Aneta
(1)
Polkowska Irena
(1)
Rabczuk Wiktor (1931-2020)
(1)
Radziewicz Julian (1937-2007)
(1)
Radzka Katarzyna
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Weigl Barbara
(1)
Wragg Edward C
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
nieokreślony (s.l.)
(12)
Polska
(8)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Program nauczania
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1038)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Egipt
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Program nauczania
(2)
Monografia
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Polonistyczna dydaktyka ogólna / pod redakcją Jolanty Fiszbak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 502 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania.Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo - tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej.Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 706 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 528 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik metodyczny poświęcony jest ukazaniu istoty systemowych działań profilaktycznych w środowisku szkolnym. Ukierunkowane są one na ograniczanie zachowań problemowych dzieci i młodzieży (m.in. używania środków odurzających, działań przestępczych, uczestnictwa w destrukcyjnych subkulturach i sektach religijnych, zachowań autodestrukcyjnych, przemocy wobec rówieśników i dorosłych). Ich kompleksową wizję stanowi Szkolny Program Profilaktyki, do którego opracowania i realizacji zobowiązana jest każda szkoła. Publikacja stanowi swoiste kompedium wiedzy o istocie i możliwościach prowadzenia działań profilaktycznych w środowisku szkolnym, a także dostarcza konkretnych zaleceń praktycznych, związanych ze wspomaganiem środowisk szkolnych w tego rodzaju działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(…) przygotowana książka jest kolejną (część 3), wartościową pozycją poszerzającą wiedzę o teoretycznych uwarunkowaniach socjoterapii. Równocześnie dostarcza sporą liczbę praktycznych rozwiązań problemów w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym dzieci i młodzieży. Tego typu publikacja może być cennym uzupełnieniem codziennej pracy socjoterapeutów, jak również inspiracją w realizacji całościowych programów lub wybranych elementów zaprezentowanych programów. dr hab. prof. APS Irena Jelonkiewicz-Steriano
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 373 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała również koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40198 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 878, 33 717 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O programach prawie wszystko / Hanna Komorowska. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999. - 119, [1] strona ; 19,5 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Reforma)
Książka pomoże nauczycielom w układaniu własnego programu, w ocenianiu programów już istniejących, by wybór dla konkretnej klasy lub szkoły mogli oprzeć na solidnych podstawach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00003566 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 635 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 231, 26 232 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33173 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 707, 36 527 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Graf Punkt", 2000. - 304 strony : schematy, tabele ; 23 cm.
Książka ta ma za zadanie przedstawić podstawowe i najważniejsze zagadnienia tej dyscypliny, najbardziej typowe odpowiedzi na nie oraz główne pojęcia, z którymi w tej dziedzinie zwykle się spotykamy. Mam nadzieję, że po wprowadzonych przeze mnie zmianach niniejsza edycja Dydaktyki ogólnej czyni zadość tym wymaganiom, a zatem zasługuje na nadany jej tytuł. [Czesław Kupisiewicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00000529 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 983, 25 442, 26 156 (3 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33959, 33541, 33542, 33602, 34427 (5 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 348, 36 565, 36 566, 31 240 (4 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
W ostatnim czasie bardzo często przytacza się w środkach przekazu, a także na spotkaniach różniej rangi oświatowej zwrot "cyfryzacja". Decydując się na odmianę nie tylko przez przypadki, ale także poszerzając zakres znaczenia, autor podjął owocną próbę ukazania, jak - z upływem czasu - kształtowało się określenie technologii informacyjnej wraz z konsekwencjami dotyczącymi wykluczenia czy włączenia cyfrowego. Autor zwraca uwagę, że uczniom każdej szkoły, a szczególnie uczniom szkoły zawodowej, są potrzebne działania odbierane i realizowane jako mądra cyfryzacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego, posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia, ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia), ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD, słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem, przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe), w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to studium przedstawiające wybrane systemy oświatowe w 17 krajach świata, opierające się na wiedzy nagromadzonej w internetowych bazach informatycznych oraz publikacjach naukowych. Każdy system oświatowy został przedstawiony w układzie dziesięciu punktów: (1) informacje ogólne o kraju; (2) cele oświaty i struktura systemu oświaty; (3) administracja i nadzów nad systemem oświaty; (4) finansowanie oświaty; (5) nauczyciele; (6) programy nauczania; (7) egzaminy; (8) ocena skuteczności szkoły; (9) reformy oświatowe końca XX wieku; (10) problemy do rozwiązania w XXI w. Nadanie pracy struktury punktów umożliwia przeprowadzenie analizy podobieństw i różnic w strukturze i rozwoju systemów oświatowych. Publikacja ta skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków nauczycielskich, organizatorów kształcenia wstępnego i doskonalenia nauczycieli, jak i wszystkich zainteresowanych wiedzą o oświacie w innych krajach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 388 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 387 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 955 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36210 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 601 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tablice do komunikacji : poradnik metodyczny / Aneta Pliwka, Katarzyna Radzka. - Warszawa : PWN, 2018. - 77, [2] strony, [11 k. tabl.] : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Pewny start. Dzisiaj w szkole)
Z myślą o nauczycielach, którzy pracują w oparciu o materiały dydaktyczne z serii „Pewny start. Dzisiaj w szkole”, PWN Wydawnictwo Szkolne przygotowało publikację pomocniczą, umożliwiającą zaplanowanie zajęć i efektywną realizację założeń programowych. „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Tablice do komunikacji. Poradnik metodyczny” to książka, w której specjaliści prowadzący zajęcia z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, zwłaszcza w stopniu umiarkowanym i znacznym, znajdą szeroką gamę wskazówek. Informacje dotyczą m.in.: rozkładu materiału na poszczególne jednostki lekcyjne; dodatkowych poleceń i zadań, które można wykorzystać, realizując z uczniami karty pracy z tego cyklu wydawniczego; założeń merytorycznych i sposobów ich realizacji w toku dydaktycznym. Publikacja została również wzbogacona o 11 kolorowych tablic do komunikacji, które ułatwiają nauczycielowi prezentację materiałów i stanowią wizualizację tematów kolejnych zajęć. Korzystając z „Poradnika metodycznego”, specjalista: zyska moc inspiracji, które ułatwią planowanie zajęć dydaktycznych; otrzyma szeroką gamę wskazówek merytorycznych i z zakresu pedagogiki i psychologii – tak, by było mu łatwiej m.in. dopasować poziom ćwiczeń i ich charakter do indywidualnych potrzeb uczniów; będzie mógł skorzystać z gamy dodatkowych zadań i poleceń, które ubogacą lekcje i rozszerzą poruszany na nich materiał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały, które stanowią zawartość niniejszej książki, zostały opracowane na podstawie doświadczeń zdobytych bezpośrednio podczas pracy z dziećmi głębiej upośledzonymi umysłowo. Do ich znacznego wzbogacenia przyczyniły się liczne kontakty i wymiana doświadczeń z nauczycielami różnych szkół życia.
Omówione na początku sposoby poznawania dziecka i jego środowiska uzupełniono zamieszczonymi w aneksach arkuszami obserwacji pedagogicznych, kwestionariuszami opinii psychologa, wstępnej charakterystyki ucznia sporządzonej przez nauczyciela i wywiadu środowiskowego. Podstawowym celem tej części książki jest pomoc nauczycielowi w ustaleniu właściwej diagnozy i odpowiednim zaprogramowaniu rewalidacji. W pozostałych rozdziałach zostały omówione formy i metody pracy w szkole życia, sposoby realizacji programu nauczania poszczególnych przedmiotów, uzupełnione rocznymi rozkładami materiału nauczania dla I, II i III stopnia trudności, wskazującymi, jak rozwiązywać zadania programowe metodami całościowymi, przykładowe konspekty lekcji oraz uwagi o środkach dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00034038 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 292 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33039 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera podstawowe dane na temat organizacji i struktury kształcenia przedszkolnego i podstawowego w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej. Skoncentrowano się w nim na trzech podstawowych aspektach szkolnej nauki dzieci: rozkład nauki i czas kształcenia, organizacja pedagogiczna i ewaluacja, przygotowanie treści programów. Włączone zostały również niektóre informacje o kształceniu wstępnym nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Progi szkolne / praca zbiorowa pod redakcją Juliana Radziewicza. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2000. - 130, [1] strona : rysunki, tabele ; 20,5 cm.
Spis treści: Dwa wymiary progów edukacyjnych * Progi szkolne w ujęciu porównawczym * Ukryty program szkoły - bariera czy szansa edukacyjna * Gimnazjum - szanse i zagrożenia * Progi zawodowe nauczycieli * Standardy kwalifikacji zawodowych w systemie egzaminów zewnętrznych * Zróżnicowania środowiskowe drugoroczności i odpadu w szkołach podstawowych * Społeczne bariery edukacji młodzieży wiejskiej * Założenia i podstawy metodologiczne pomocy uczniom w procesie dydaktyczno-wychowawczym * Osiągnięcia przyrodnicze uczniów kończących pierwszy etap edukacji - zagrożenia i szanse * Dziecko sześcioletnie u progu nauki szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 379 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 950 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36195 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Konstruowanie programu zajęć. Organizowanie klasy integracyjnej. Konspekty zajęć.
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczne i praktyczne wskazówki dotyczące realizacji pracy nowej szkoły (w odróżnieniu od szkoły tradycyjnej). Miejsce i rola ucznia oraz nauczyciela. Wymagane umiejętności, szczególnie w odniesieniu do uczniów, dla których w specjalnych załącznikach przygotowano praktyczne ćwiczenia i okoliczności wspomagające rozpoznawanie własnego stylu uczenia, rodzaju inteligencji, preferencji sensorycznych. Opisano etapy uczenia się, rozwijanie kreatywności, inteligencji, komunikowania się. Omówiono projektowanie pracy szkoły, programy, ocenianie, integrację przedmiotową, procedurę wdrożeń. Osobny rozdział poświęcono zagadnieniu osobistego rozwoju nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35672 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w powojennej Polsce propozycja praktycznej realizacji programu dotyczącego mniejszości narodowych mieszkających w naszym kraju. Książka prezentuje doświadczenia nauczycieli Społecznej Szkoły Podstawowej Towarzystwa Alternatywnego Kształcenia, którzy przez rok pracowali z uczniami, realizując program: "Spotkajmy się z innymi - niech inni nie będą obcy". Jej lektura pokazuje możliwości przeprowadzania w szkołach podstawowych lekcji o mniejszościach narodowych i etnicznych, o ich kulturze, wizji świata i historii, dzięki czemu nauczyciele i wychowawcy mogą w istotny sposób kształtować postawy tolerancji i otwartości dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 907 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 509 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej