Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(173)
Forma i typ
Książki
(169)
Publikacje fachowe
(107)
Publikacje dydaktyczne
(75)
Publikacje naukowe
(64)
Poradniki i przewodniki
(24)
Proza
(5)
Gry i zabawki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(306)
wypożyczone
(44)
nieokreślona
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(57)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(2)
Tarnów multimedia
(5)
Tarnów czytelnia
(63)
Bochnia wypożyczalnia
(72)
Bochnia multimedia
(3)
Brzesko wypożyczalnia
(55)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(91)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(4)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(6)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(6)
Grudziewska Ewa
(5)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(4)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Czarnkowska Mariola
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Konopacka Elżbieta
(3)
Lipa Anna (logopeda)
(3)
Mach Cecylia
(3)
Naprawa Renata
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Teczke Dagmara
(3)
Wolańczyk Tomasz
(3)
Wójcik-Topór Paulina
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Bac Aneta
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Domurat Marcin
(2)
Dziewiecki Marek
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Rogiewicz Maria
(2)
Różycka Jagoda
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Schampera Maryna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Taylor Chris (1951- )
(2)
Waszkiewicz Napoleon
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Aleksandrowicz Jerzy
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Antosz Wiesław
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Attwood Tony
(1)
Baghramian Arvick
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barlow David H
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Berent Damian
(1)
Białek Ewa
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- ) Metoda Dobrego Startu
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Busz Anna
(1)
Carr Alan
(1)
Chlewiński Zdzisław (1929-2021)
(1)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Depa Joanna
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domagała Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(87)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(139)
1901-2000
(18)
1989-2000
(16)
1945-1989
(3)
2020
(1)
Kraj wydania
Polska
(157)
nieokreślony (s.l.)
(14)
Język
polski
(155)
Odbiorca
Dzieci
(2724)
6-8 lat
(1985)
9-13 lat
(1665)
0-5 lat
(950)
Młodzież
(862)
Psycholodzy
(173)
Rodzice
(768)
Nauczyciele
(667)
14-17 lat
(644)
Szkoły podstawowe
(370)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(159)
Przedszkola
(143)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(93)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dyrektorzy szkół
(37)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Dzieci
(28)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Psychoterapia
(19)
Uczucia
(18)
Młodzież
(15)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(15)
Dojrzewanie
(11)
Metody badawcze
(11)
Kompetencje społeczne
(10)
Lęk
(10)
Rozwój poznawczy
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Zaburzenia emocjonalne
(9)
Nauczanie
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Rozwój psychiczny
(8)
Agresywność
(7)
Behawioryzm
(7)
Historia psychologii
(7)
Motywacja
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Rodzina
(7)
Trudne sytuacje życiowe
(7)
Twórczość
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Zaburzenia psychiczne
(7)
Zespół ADHD
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Autyzm
(6)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Dojrzałość psychiczna
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Kryzys psychiczny
(6)
Kultura
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Ontogeneza
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Socjoterapia
(6)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(6)
Testy psychologiczne
(6)
Trening umiejętności społecznych
(6)
Wychowanie
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Środowisko przyrodnicze
(6)
Afazja
(5)
Bajkoterapia
(5)
Chorzy w rodzinie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko trudne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Gniew
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Osobowość
(5)
Otępienie
(5)
Pamięć
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(5)
Psychoedukacja
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia grupowa
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(5)
Stres
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Trauma
(5)
Uczenie się
(5)
Zaburzenia lękowe
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Arteterapia
(4)
Chorzy przewlekle
(4)
Diagnostyka medyczna
(4)
Diagnoza
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Empatia
(4)
Etyka zawodowa
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Konflikt
(4)
Leczenie
(4)
Mózg
(4)
Nastolatki
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Psycholodzy
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzice
(4)
Samopoznanie
(4)
Schizofrenia
(4)
Smutek
(4)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(45)
Poradnik
(33)
Opracowanie
(31)
Praca zbiorowa
(17)
Materiały pomocnicze
(16)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Scenariusz zajęć
(11)
Monografia
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Case study (studium przypadku)
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Opowiadania i nowele
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Program nauczania
(4)
Raport z badań
(4)
Gry planszowe
(3)
Arkusz obserwacji
(2)
Plansze do gry
(2)
Podręczniki
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry w karty
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Przypowieść
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(114)
Edukacja i pedagogika
(80)
Medycyna i zdrowie
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Hobby i czas wolny
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prof. dr hab. Jerzy Aleksandrowicz jest kierownikiem Zakładu Psychoterapii Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest autorem wielu znanych książek na temat nerwic i psychoterapii. Jest także czynnym zawodowo terapeutą z wieloletnim stażem. Psychoterapia to kolejne, poszerzone i unowocześnione, wydanie książki cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników. Publikacja ta jest adresowana do studentów medycyny, psychologii, a także psychiatrów i pielęgniarek, którzy zamierzają zdobyć umiejętności psychoterapeuty i specjalizować się w tej dziedzinie leczenia.
Rozdziały publikacji zawierają: "Teoretyczne podstawy psychoterapii", "Oddziaływania psychoterapeutyczne", "Formy psychoterapii", "Przebieg leczenia", "Posługiwanie się procedurami psychoterapeutycznymi".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 94 147 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 595 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyję, więc jestem? / Wiesław Antosz. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 111 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Gdyby nawet zgodzić się z tymi, którzy twierdzą, że Olga Tokarczuk w swojej twórczości pokazuje własne krytyczne poglądy na temat egalitarności, popkultury, kultury masowej; gdyby przyjąć, że obrazem takiej postawy jest ukazana w Empuzjonie nalewka Schwärmerei, przenosząca w świat nierealny, zachęcająca do marzeń, rozmów, ale równocześnie odbierająca pewność samodzielnego myślenia, a utożsamiana przez niektórych z otaczającym nas światem Internetu, mediów społecznościowych, celebrytów, powszechnych przekazów o tym, jak należy widzieć rzeczywistość; gdyby przyjąć, że Noblistka odrywa się od świata ludzi, którym jest trudniej, bo nie mogli korzystać z kapitału kulturowego, i dla których właśnie kultura powszechna jest szansą na uczestnictwo społeczne − to pewnie trudno byłoby nie zgodzić się z poglądem, iż w tym krytycznym, a raczej krytykującym wołaniu o uwzględnianie różnorodności poprzez zapewnienie dostępu do wszystkiego dla wszystkich jest przecież wykluczenie z prawa do indywidualności, oryginalności i właśnie różnorodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 597 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 584 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 214 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43550 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 992 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W książce przedstawiono obszary pracy i kompetencje terapeuty zajęciowego umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a tym samym przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 637 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 740 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce poruszono teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazano obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omówiono m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 486 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
„Odkrycia. Poznać i zrozumieć” siebie to ekscytująca gra planszowa dla dzieci i dorosłych w każdym wieku Gra pomoże zrozumieć siebie, poznać swoje zachowania, reakcje na konkretne sytuacje życiowe. Pozwoli nam odkryć w sobie empatię, poprawi komunikację interpersonalną, rozwinie umiejętność uważnego słuchania, jak i świadomego komunikowania międzyludzkiego oraz z samym sobą. Jest narzędziem terapeutycznym dla terapeutów, nauczycieli i rodziców. Została stworzona przez doświadczonego terapeutę, aby pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Dzieciom bardzo często trudno jest opowiedzieć o sobie, o tym, co je trapi. W dorosłym wieku objawia się to problematyczną formą podejścia do życia. Oprócz głównych pytań występujących na kolorowej planszy, gra Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie zawiera 30 kart przedstawiających różne scenki z życia wzięte, 4 karty pytań, służące uczestnikom gry do zadawania dodatkowych pytań. Stosowanie kart jest szczególnie skuteczne, jeśli chodzi o pomoc dzieciom w radzeniu sobie z najrozmaitszymi problemami. Karty ułatwiają otwarcie się w rozmowie, a następnie dzielenie się osobistymi przeżyciami oraz uczą rozwijania swoich wypowiedzi. „Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie” to gra pomocna zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, w środowisku terapeutycznym oraz szkolnym. Gra jest także doskonałym narzędziem dla rodziców, którzy doświadczają trudności komunikacyjnych w relacji ze swoimi dziećmi oraz dla tych, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci i dla wszystkich bez wyjątku, którzy chcieliby lepiej poznać samych siebie. W komplecie znajduje się książeczka, a w niej instrukcja, jak delikatnie i z wyczuciem zadawać skuteczne pytania. Grający, zgodnie z instrukcją, wykonuje zadania z każdego pola, na które trafi jego pionek. Niektóre pola zawierają konkretne pytanie do niego, podczas gdy na innych polach bierze się kartę z ilustracją i opowiada własną interpretację obrazka. Przez cały czas pozostali gracze mogą korzystać ze specjalnych kart – pytania, dzięki którym mogą zadawać graczowi od 1 do 3 pytań na temat jego historii życia. Każdy, kto stanie pionkiem na pole życzeń, wypowiada 3 życzenia. A kto pierwszy dotrze do zamku, wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 155 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 298 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawód psycholog : regulacje prawne i etyka zawodowa / Dorota Bednarek. - Nowe wydanie, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 453, [1] strona ; 21 cm.
Niezależnie od charakteru i obszaru działalności wspólna dla psychologów jest szczególna natura więzi z podmiotem oddziaływań i wynikające z niej zobowiązania etyczne. Książka ta powstała z myślą o psychologach praktykach oraz adeptach psychologii niezależnie od specjalizacji i obszaru pracy zawodowej. Czytelnik znajdzie tu wiedzę dotyczącą: kontekstu prawnego wykonywania zawodu psychologa, obowiązujących zasad i standardów etycznych oraz sposobów ich realizacji. Autorka poruszyła zagadnienia etyczne specyficznie związane z najważniejszymi obszarami zastosowań psychologii: w diagnozie i interwencji psychologicznej. Szczegółowo omówiła etyczne kwestie i zasady dotyczące takich specyficznych sytuacji, jak: świadczenie usług na zlecenie strony trzeciej, na odległość, wobec nieletnich, problem przeciwdziałania dyskryminacji, prowadzenie badań naukowych i publikowanie ich wyników, oraz wielu innych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki Czytelnik znajdzie także informacje dotyczące: ochrony dokumentacji psychologicznej, przetwarzania danych osobowych, poufności w usługach psychologicznych, zasada oceny skuteczności interwencji psychologicznej. Autorka odwołuje się do opracowanego na nowo Kodeksu Etycznego Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Aktualizacja obejmuje także nowe regulacje prawne związane z dokumentacją psychologiczną ? Rozporządzenie RODO oraz nowelizację prawnego obowiązku denuncjacji. Zmiany te mają głęboki wpływ na to, jakie decyzje psychologowie będą podejmować w niektórych szczególnie trudnych sytuacjach związanych z tajemnicą zawodową. FacebookTwitter Zawód psycholog - Dodaj do schowka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja wzbogacająca wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów mających wpływ na samopoczucie młodych ludzi z niepełnosprawnością wzrokową i ich funkcjonowanie w społeczeństwie. Pozycja skierowana do wszystkich zainteresowanych tą tematyką a w szczególności do psychologów i pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Nastolatki nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc – co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… odkryć sekrety swojego mózgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 560, 109 291 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 637 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 784 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz)
Dzięki opublikowaniu "Skali oceny skuteczności Metody Dobrego Startu" nauczyciele-terapeuci, psycholodzy, badacze zyskują nowy, wartościowy instrument diagnostyczny, który pozwala na bardziej precyzyjną ewaluację postępów w rozwoju dzieci oraz kontynuowanie badań nad efektywnością Metody Dobrego Startu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 884 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu. Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia. Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej. W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym. Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco: Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty. Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb. W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji. Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów… [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 415 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 195 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne. Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta – co bardzo ważne – przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny – niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół – zinterpretowano odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy – istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które – z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja stanowi pomoc dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy w swojej codziennej pracy mierzą się z różnego rodzaju trudnościami przejawianymi przez dzieci. Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programem zajęć dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zaprezentowany program socjoterapeutyczny z pewnością przyczyni się do wzbogacenia warsztatu pracy osób prowadzących oddziaływania socjoterapeutyczne, wychowawcze czy terapeutyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 595 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 360 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
(Problemy w Klasie)
Depresja i próby samobójcze młodzieży to poważny i powszechny problem. Prezentowana pozycja ma za zadanie pomóc nauczycielom, psychologom szkolnym, pedagogom i rodzicom rozpoznać symptomy obniżonego nastroju u młodego człowieka i podpowiedzieć, jak zareagować w sytuacji zagrożenia samobójstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 915 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 419 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 821, 32 341 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej