Zaburzenia lękowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(6)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(5)
Tarnów czytelnia
(11)
Bochnia wypożyczalnia
(10)
Brzesko wypożyczalnia
(8)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(12)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(3)
Wolańczyk Tomasz
(3)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Deaver Mason
(1)
Deutsch Smith Deborah
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Grabarek Joanna
(1)
Grzyb Tomasz
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Hooley Jill M
(1)
Hull Robert
(1)
Kilian Marlena
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kołakowski Artur
(1)
LeDoux Joseph E. (1949- )
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Matych Marcin
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mineka Susan
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Porges Stephen W
(1)
Remberk Barbara
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Stępkowska Edyta
(1)
Summerscale Kate (1965-)
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Vedsø Mette (1968- )
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Wołoszyn Kinga
(1)
Ziółkowska Anna M
(1)
Łuksza Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(25)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Psycholodzy
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Młodzież
(3)
Pediatrzy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Studenci
(3)
14-17 lat
(2)
Neurolodzy
(2)
Pedagodzy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Geriatrzy
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Logopedzi
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1654)
Nauczanie początkowe
(1563)
Literatura polska
(1561)
Zaburzenia lękowe
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1164)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1008)
Historia
(995)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(967)
Młodzież
(915)
Filozofia
(902)
Sztuka
(699)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(639)
Język niemiecki
(635)
Polska
(634)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(555)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(467)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(399)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(350)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Polityka
(317)
Praca
(316)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(313)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(299)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Dania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Powieść
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(12)
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
W dzisiejszych czasach określenie „dziecko sprawiające problemy” jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko „sprawiające problemy”, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 588 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy, jak rozpoznawać i leczyć takie złożone stany kliniczne, jak zaburzenia psychiczne wśród osób upośledzonych umysłowo. Jej największą zaletą są szczegółowe, wręcz drobiazgowe wskazówki diagnostyczne, ułatwiające różnicowanie tych stanów. Przybliża aktualne spojrzenie na specyfikę symptomatologii, trudności diagnostyczne i zalecenia terapeutyczne w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie. Jest nowoczesnym ujęciem tej części tematyki psychiatrycznej, która pomimo swej małej dynamiki we współczesnej medycynie zmieniła swe oblicze na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Publikacja jest przeznaczona nie tylko dla osób będących profesjonalistami, badaczami lub klinicystami, ale także dla szerszego kręgu odbiorców, w tym lekarzy psychiatrów, psychologów, psychologów klinicznych, lekarzy rodzinnych, jak również dla wszystkich mających kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odbiorca
Temat
Zaburzenia zachowania Psychopatologia Psychologia kliniczna Diagnostic and statistical manual of mental disorders Historia psychologii Zdrowie psychiczne Psychiatria Opieka psychiatryczna Mesmeryzm Psychoanaliza Rezyliencja Stres Temperament Kompleks Edypa Przywiązanie (psychologia) Warunkowanie klasyczne (psychologia) Uczenie się Teoria atrybucji Postawy rodzicielskie Problemy małżeńskie Rozwód Relacje międzyludzkie Cyberprzemoc Agresywność Hikikomori Uprzedzenia Dyskryminacja Diagnostyka medyczna Neurologia Neuropsychologia Testy psychologiczne Choroby układu krążenia Osobowość Depresja psychiczna Lęk System biofeedback Stres pourazowy Trauma Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) Strach Myśli natrętne Fobia specyficzna Zaburzenia lękowe Fobia społeczna Agorafobia Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne Cielesne zaburzenie dysmorficzne Syllogomania Trichotillomania Nastrój (psychologia) Zaburzenia psychiczne Mania Choroby afektywne Poczucie straty Żałoba Depresja poporodowa Choroby afektywne dwubiegunowe Choroby afektywne jednobiegunowe Samobójstwo Hipochondria Amnezja Dysocjacja (psychologia) Tożsamość (psychologia) Zaburzenia odżywiania Anoreksja Bulimia Perfekcjonizm (psychologia) Afekt negatywny Otyłość Profilaktyka otyłości Zaburzenia osobowości Paranoja Osobowość schizoidalna Narcyzm Pograniczne zaburzenie osobowości Unikanie (psychologia) Osobowość zależna Psychopatia Uzależnienie (nałóg) Alkoholizm Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Narkomania Nikotynizm Palenie tytoniu Kofeina Uzależnienie od hazardu Zaburzenia preferencji seksualnych Fetyszyzm (seksuologia) Transwestytyzm Voyeryzm Ekshibicjonizm Masochizm Dysforia płciowa Transseksualizm Dziecko seksualnie wykorzystywane Pedofilia Kazirodztwo Zgwałcenie Przestępcy seksualni Dysfunkcje seksualne Zaburzenia seksualne Schizofrenia Urojenia Halucynacje Otępienie Choroba Parkinsona Choroba Alzheimera Choroba Huntingtona Pląsawica Neuropatologia Urazowe uszkodzenie mózgu Rozwój psychofizyczny dziecka Zespół ADHD Lęk separacyjny Somnambulizm Zaburzenia snu Moczenie nocne Tiki nerwowe Zaburzenia neurorozwojowe Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zespół Tourette'a Specyficzne trudności w uczeniu się Dysleksja i dysgrafia Niepełnosprawność intelektualna Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim Zespół Downa Fenyloketonuria Małogłowie Wodogłowie Psychoterapia Farmakoterapia Terapia Gestalt Psychoterapia oparta na doświadczaniu Terapia skoncentrowana na osobie Poradnictwo Terapia rodzinna Leki przeciwdepresyjne Leki przeciwlękowe Neurochirurgia Profilaktyka zdrowotna Profilaktyka szkolna Przymusowe leczenie Niepoczytalność
Gatunek
Niniejsza książka to najbardziej aktualne i najobszerniejsze źródło wiedzy z zakresu psychologii zaburzeń. Zawiera obowiązujące kryteria diagnostyczne klasyfikacji DSM-5 Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Dzięki niej czytelnik zapozna się z historycznymi zmianami poglądów na temat zaburzeń psychicznych, jak również z najnowszymi podejściami i wynikami badań. Pozna biologiczne, psychospołeczne i społeczno-kulturowe czynniki ryzyka wystąpienia poszczególnych szczegółowo opisanych zaburzeń, a także ich obraz kliniczny oraz metody leczenia: terapie psychologiczne i biologiczne. Psychologia zaburzeń w doskonały sposób systematyzuje pojęcia oraz integruje i pogłębia wiedzę. Dla studentów i psychologów jest podstawowym, a przy tym wyczerpującym źródłem informacji. Jednocześnie dzięki przystępnej formie i prostemu językowi może być fascynującą lekturą dla osób nie związanych zawodowo z tematyką psychologii zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 701 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie IV poprawione i uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 172 strony : wykresy, tabele ; 24 cm.
Zaraz po ukazaniu się książki na rynku Autorka otrzymała wiele sygnałów od Czytelników, nie tylko od rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, lecz także od specjalistów i nauczycieli z całego kraju oraz z zagranicy, z których jednoznacznie wynikało, że opracowanie było bardzo potrzebne i zostało bardzo pozytywnie przyjęte. Należy pamiętać, że praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym nie jest łatwa. Niemniej jednak podjęcie właściwych oddziaływań na wczesnym etapie występowania tego zaburzenia może naprawdę szybko przynieść pozytywne efekty terapeutyczne. Co istotne, pracę z dzieckiem z MW powinni jednocześnie podjąć specjaliści (psycholodzy, logopedzi, pedagodzy), nauczyciele, ale przede wszystkim rodzice dzieci z MW. Rodzice bowiem decydują, jaką terapię otrzymają (bądź nie) ich dzieci. Oznacza to, że motorem niezbędnych zmian powinni być właśnie oni. Chodzi przecież tutaj o dobro i przyszłość dzieci z MW, które – jeśli w porę nie uzyskają właściwej pomocy – mogą mieć zdecydowanie gorszy standard życia w wieku młodzieńczym i dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 007 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Najtrudniejsze momenty w rodzinie wiążą się z chorobą dziecka, szczególnie, gdy niesie ona ze sobą niepewność, co do jego dalszych losów. Współczesna medycyna podąża z pomocą, jednak diagnoza choroby o nieprzewidywalnym zakończeniu wciąż wzbudza lęk. W takich sytuacjach rodzice, opiekunowie, nauczyciele muszą nauczyć się, jak mogą najskuteczniej wspierać podopiecznego w trudnych momentach. Publikacja została pomyślana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać zarówno specjaliści, jak i ci, którzy nimi nie są. Na początku znajdziemy w książce treści ogólnie traktujące tematykę choroby dziecięcej o skomplikowanym przebiegu. W dalszej części publikacji dokonano szczegółowej analizy wybranych jednostek chorobowych (m. in. mukowiscydoza, nieswoiste zapalenie jelit, zespół Downa, toczeń rumieniowaty układowy, choroba nowotworowa, zespół Gillesa de la Tourette’a, nadpobudliwość psychoruchowa, lęki społeczne, wada słuchu, uszkodzenia mózgu, autyzm) oraz zaproponowano konkretne oddziaływania wobec chorych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkiego, co najlepsze / Mason Deaver ; przełożył Artur Łuksza. - Poznań : We need YA, copyright 2022. - 383, [1] strona ; 21 cm.
Kiedy Ben ujawnia przed rodzicami, że jest osobą niebinarną, zostaje wyrzucone z domu i zmuszone zamieszkać ze swoją dawno niewidzianą siostrą Hannah i jej mężem Thomasem. Zmagając się z zaburzeniami lękowymi, spotęgowanymi przez ostatnie wydarzenia, nieśmiało robi coming out również przed siostrą, a w uporaniu się z traumami i atakami paniki wspiera go terapeutka. W szkole stara się pozostać niezauważone i nie mówić o swojej tożsamości. Próbę prześlizgnięcia się przez ostatni semestr liceum bez zwracania niczyjej uwagi niweczy Nathan, zabawny i charyzmatyczny uczeń, który bierze Ben pod swoje skrzydła i nie tylko pokazuje szkołę, ale uświadamia nu także, czym jest przyjaźń. W miarę jak ich znajomość się rozwija, zmieniają się też uczucia, które wobec siebie żywią, a to, co wydawało się katastrofalnym zwrotem wydarzeń, zaczyna wyglądać jak szansa na nowe, szczęśliwe życie. Wszystkiego, co najlepsze to książka, która bawi i wzrusza. Opowieść o życiu, przyjaźni i miłości, a także wspaniały przykład rodzenia się nadziei w obliczu przeciwności losu. Książka „Wszystkiego, co najlepsze” – dodatkowe informacje „Wszystkiego, co najlepsze” Mason Deaver – pierwsza w Polsce książka Young Adult podejmująca tematykę osób niebinarnych. Ben jest osobą niebinarną, aby wyrazić siebie używa zaimków i form neutralnych płciowo, na co dzień zmaga się z depresją, zaburzeniami lękowymi i atakami paniki. Po swoim coming oucie musi zmierzyć się także z odrzuceniem przez najbliższych. Nadzieją dla Bena jest Nathan, który odkrywa przed chłopakiem piękno świata. Książka „Wszystkiego, co najlepsze” Mason Deaver to niezwykle szczera i poruszająca pozycja dla nastolatka, którą powinien przeczytać niejeden dorosły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 397 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 508 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczanie zdalne, które z powodu pandemii stało się rzeczywistością zarówno uczniów i studentów, jak też nauczycieli i wykładowców akademickich, ma swoją specyfikę. Jednym odpowiada, innym zupełnie nie. Jednak po doświadczeniach pandemicznych wydaje się niemal pewne, że kształcenie na odległość będzie coraz powszechniejsze, a nawet stanie się integralną częścią „nowej normalności". Pojawiają się również głosy, że z czasem może całkowicie zastąpić nauczanie stacjonarne. Mimo że nie znamy jeszcze długofalowych skutków edukacji zdalnej, warto przyjrzeć się jej podstawowym zaletom oraz ograniczeniom, wskazywanym przez psychologów. Autorzy książki pod redakcją Tomasza Grzyba i Anny Ziółkowskiej analizują zdalne nauczanie z perspektywy psychologicznej, technicznej i społecznej. „Książka jest pokłosiem rozważań, czy edukacja zdalna jest pandemicznym złem koniecznym, z którym wypada się pogodzić i go przeczekiwać (albo szukać sposobów jej optymalizacji), czy może raczej jest szansą na rozwój, a więc szansą na wyjście poza (nawet te najlepsze) schematy edukacji tradycyjnej. Autorzy upatrują w edukacji zdalnej szansę rozwoju, choć nie lekceważą też jej ciemnych stron.
Książka zawiera szeroki wachlarz zagadnień i oferuje (choć w niejednakowym stopniu) sporo praktycznych rekomendacji przydatnych w edukacji zdalnej. Może być wykorzystana z pożytkiem nie tylko przez wykładowców akademickich, ale także przez wszystkich nauczycieli pracujących online. Byłoby dobrze, aby poznali ją również uczniowie i studenci, bo daje ona wyobrażenie o złożoności problemów, jakie stają przed każdym, kto z konieczności lub z wyboru angażuje się w edukację zdalną i kto rozumie, że edukacja różni się od tankowania na stacjach benzynowych”. – Wiesław Łukaszewski Partnerem merytorycznym wydania książki jest Uniwersytet SWPS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 586 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest pierwszą na rynku wydawniczym pozycją z dziedziny pedagogiki specjalnej osób w starszym wieku, czyli nowej i obecnie intensywnie kształtującej się subdyscypliny – geragogiki specjalnej. Publikacja z powodzeniem może być wykorzystana w kręgach naukowych, studenckich i zawodowo zajmujących się niepełnosprawnymi seniorami. Jest wartościowym źródłem dla osób pracujących z osobami starszymi, którzy mogą wzbogacić swoją wiedzę o kwestie związane z senioralną niepełnosprawnością oraz dla tych, którzy pracują z osobami niepełnosprawnymi i potrzebują dokształcić się w kwestiach gerontologicznych, poświęconych osobom starszym...[wydawnictwo]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 036 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 971 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 108 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: • stawianie diagnozy, • tworzenie planu leczenia, • zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, • wybór programu terapeutycznego, • opracowanie konceptualizacji przypadku, • budowane relacji, • wzbudzanie motywacji, • omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji.
Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 483 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 341 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
"Lęk" to książka, która wyjaśnia najbardziej palące kwestie zdrowia psychicznego, wskazując naukowe podstawy zaburzeń strachu i lęku. Zaburzenia lękowe dotykają milionów osób na całym świecie, stanowiąc jeden z najbardziej rozpowszechnionych problemów zdrowia psychicznego. Joseph LeDoux, który wraz z członkami swojego laboratorium przoduje w badaniach, zmierzających ku zrozumieniu i skutecznemu leczeniu lęku, w niniejszej książce wyjaśnia całą gamę zaburzeń, ich pochodzenie, a także odkrycia, które mogą przywrócić zdrowie cierpiącym na nie osobom. Przełomowa teza LeDoux głosi, że dotąd myśleliśmy o strachu i lęku w niewłaściwy sposób. Nie są one, jak sądzono dotychczas, wrodzonymi, spuszczonymi z mózgowej smyczy stanami, ale gromadzonymi przez nas doświadczeniami poznawczymi. Leczenie zaburzeń lękowych musi uwzględniać zarówno ich świadome przejawy, jak i leżące u ich podstaw nieświadome procesy neuronalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 700 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.04.2024)
Książka
W koszyku
Jak żyć z lękiem : poradnik / Marcin Matych czyli Dr Nerwica. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2022 - 263, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm
W Polsce dużo się mówi o depresji, coraz więcej o życiu z syndromem DDA... ale prawie nic o LĘKU. Tymczasem ok. 25-30 procent z nas doświadcza zaburzeń lękowych potocznie zwanych nerwicą. Ich objawy są ciężkie i bardzo dokuczliwe, to m.in nagłe napady lęku połączone z kołataniem serca, uczuciem duszności, zawrotami głowy, drżeniem rąk czy drętwieniem kończyn. Nerwica - ten „lęk o tysiącu twarzy” (jak mówią o niej pacjenci) uniemożliwia normalne funkcjonowanie, doprowadza do „śmierci za życia”. Powolnej - gdy lęk sączy się każdego dnia po trochu lub gwałtownej - gdy lęk atakuje znienacka powodując ataki paniki. Pandemia, wojna, galopująca inflacja znacznie powiększyły grupę osób dotkniętych tymi zaburzeniami. Psychoterapeuta i lekarz Marcin Matych od lat pracuje z chorymi na nerwicę. Pomaga im w terapii indywidualnej, ale także w mediach społecznościowych jako Doktor Nerwica. Jego profil z charakterystycznymi autorskimi ilustracjami cieszy się coraz większą popularnością, W tej książce Dr Nerwica zaprasza do „gry w trochę lepsze życie”. To wymyślona przez niego i sprawdzona razem z pacjentami metoda, która pomaga żyć pomimo lęku. Prostym i obrazowym językiem Matych pokazuje, jak oswajać nerwicę, jak o siebie dbać, żeby lęk nie zdominował codzienności, pomaga też zrozumieć mechanizmy, które lękami rządzą. Tekstowi towarzyszą rysunki wykonane przez autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 155 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 079 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością. (Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutów. Niniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej. Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi. Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w terapii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 892 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej