Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(2)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(10)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Deutsch Smith Deborah
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Białek Zofia
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Hooley Jill M
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Mineka Susan
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Rębała Marzena
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Zakrzewski Andrzej Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Studenci
(2)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Odbiorca
Temat
Zaburzenia zachowania Psychopatologia Psychologia kliniczna Diagnostic and statistical manual of mental disorders Historia psychologii Zdrowie psychiczne Psychiatria Opieka psychiatryczna Mesmeryzm Psychoanaliza Rezyliencja Stres Temperament Kompleks Edypa Przywiązanie (psychologia) Warunkowanie klasyczne (psychologia) Uczenie się Teoria atrybucji Postawy rodzicielskie Problemy małżeńskie Rozwód Relacje międzyludzkie Cyberprzemoc Agresywność Hikikomori Uprzedzenia Dyskryminacja Diagnostyka medyczna Neurologia Neuropsychologia Testy psychologiczne Choroby układu krążenia Osobowość Depresja psychiczna Lęk System biofeedback Stres pourazowy Trauma Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) Strach Myśli natrętne Fobia specyficzna Zaburzenia lękowe Fobia społeczna Agorafobia Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne Cielesne zaburzenie dysmorficzne Syllogomania Trichotillomania Nastrój (psychologia) Zaburzenia psychiczne Mania Choroby afektywne Poczucie straty Żałoba Depresja poporodowa Choroby afektywne dwubiegunowe Choroby afektywne jednobiegunowe Samobójstwo Hipochondria Amnezja Dysocjacja (psychologia) Tożsamość (psychologia) Zaburzenia odżywiania Anoreksja Bulimia Perfekcjonizm (psychologia) Afekt negatywny Otyłość Profilaktyka otyłości Zaburzenia osobowości Paranoja Osobowość schizoidalna Narcyzm Pograniczne zaburzenie osobowości Unikanie (psychologia) Osobowość zależna Psychopatia Uzależnienie (nałóg) Alkoholizm Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Narkomania Nikotynizm Palenie tytoniu Kofeina Uzależnienie od hazardu Zaburzenia preferencji seksualnych Fetyszyzm (seksuologia) Transwestytyzm Voyeryzm Ekshibicjonizm Masochizm Dysforia płciowa Transseksualizm Dziecko seksualnie wykorzystywane Pedofilia Kazirodztwo Zgwałcenie Przestępcy seksualni Dysfunkcje seksualne Zaburzenia seksualne Schizofrenia Urojenia Halucynacje Otępienie Choroba Parkinsona Choroba Alzheimera Choroba Huntingtona Pląsawica Neuropatologia Urazowe uszkodzenie mózgu Rozwój psychofizyczny dziecka Zespół ADHD Lęk separacyjny Somnambulizm Zaburzenia snu Moczenie nocne Tiki nerwowe Zaburzenia neurorozwojowe Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zespół Tourette'a Specyficzne trudności w uczeniu się Dysleksja i dysgrafia Niepełnosprawność intelektualna Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim Zespół Downa Fenyloketonuria Małogłowie Wodogłowie Psychoterapia Farmakoterapia Terapia Gestalt Psychoterapia oparta na doświadczaniu Terapia skoncentrowana na osobie Poradnictwo Terapia rodzinna Leki przeciwdepresyjne Leki przeciwlękowe Neurochirurgia Profilaktyka zdrowotna Profilaktyka szkolna Przymusowe leczenie Niepoczytalność
Gatunek
Niniejsza książka to najbardziej aktualne i najobszerniejsze źródło wiedzy z zakresu psychologii zaburzeń. Zawiera obowiązujące kryteria diagnostyczne klasyfikacji DSM-5 Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Dzięki niej czytelnik zapozna się z historycznymi zmianami poglądów na temat zaburzeń psychicznych, jak również z najnowszymi podejściami i wynikami badań. Pozna biologiczne, psychospołeczne i społeczno-kulturowe czynniki ryzyka wystąpienia poszczególnych szczegółowo opisanych zaburzeń, a także ich obraz kliniczny oraz metody leczenia: terapie psychologiczne i biologiczne. Psychologia zaburzeń w doskonały sposób systematyzuje pojęcia oraz integruje i pogłębia wiedzę. Dla studentów i psychologów jest podstawowym, a przy tym wyczerpującym źródłem informacji. Jednocześnie dzięki przystępnej formie i prostemu językowi może być fascynującą lekturą dla osób nie związanych zawodowo z tematyką psychologii zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 701 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę podzielono na trzy części : 1.Zagadnienia ogólnometodyczne. 2.Integracyjne wychowanie i nauczanie. 3.Indywidualna pomoc i nauczanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 134)
Niniejsza publikacja to dzieło zbiorowe naukowców i praktyków z dziedziny pedagogiki specjalnej, w którym przedstawiona została ewaluacja koncepcji kształcenia oraz osiągnięcia pedagogów specjalnych. Autorzy wyznaczają także perspektywy dla dalszego wzbogacania zainteresowań poznawczych, realizacji pragmatycznych celów i zadań pedagogiki specjalnej w myśl hasła "niepełnosprawny pełnoprawnym obywatelem Europy". Postulują przede wszystkim modernizację jakości kształcenia, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz normalizację życia w sferze kultury, sztuki i sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stymulacja od podstaw A. Fröhlicha jest konceptem pedagogicznym wspomagającym dla osób znajdujących się w kryzysowych sytuacjach życiowych, których kompetencje do interakcji i do samoregulacji są wyraźnie obniżone, ograniczone lub trwale upośledzone. W centrum uwagi znajdują się możliwosci osoby upośledzonej do percepcji, komunikacji i ruchu. Proste i zasadnicze oferty i pomocy interakcyjnej mają za zadanie utrzymywanie,zabezpieczenie i rozwój wyżej wymienionych zdolności.
Koncept stymulacji bazalnej jest rodzajem całościowej komunikacji za pośrednictwem własnego ciała skierowanej do osób ze znacznymi ograniczeniami, aczkolwiek mogą działać także stymulująco, mobilizująco i wzbogacająco dla osób bez znacznych ograniczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 490 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 293 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32758 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 185)
Osobie z głęboką niepełnosprawnością intelektualną przez bardzo długi okres czasu odmawiano miejsca w przestrzeni edukacyjnej. Pojawiła się ona w niej dopiero na mocy Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim (Dz. U. 1997 Nr 14. poz. 76). Niniejsza książka stanowi efekt realizacji projektu badawczego, którego celem było ukazanie niejednoznaczności rozumienia statusu osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji. Ową niejednoznaczność oddaje w pełni termin rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 445 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania : podręcznik akademicki, [T. 1], Czynności nauczyciela / redakcja naukowa Krzysztof Kruszewski. - Wydanie VII zmienione - 3 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 530, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 2 020, TSW 2 021, TSW 2 022 (3 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania. (Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 276 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 064 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41338 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja została opracowana dla nauczycieli, terapeutów, wychowawców, rodziców, studentów, a także innych osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z szeroko pojętą terapią osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza traktuje o teoretycznych i praktycznych aspektach roli pedagoga specjalnego. W części drugiej zaprezentowano zagadnienia związane z terapią i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część trzecia porusza problematykę terapii osób z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43296 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Ja i moje potrzeby jest skierowana głównie do rodziców dzieci z głęboką i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Powstała w odpowiedzi na potrzeby związane z chęcią ułatwienia dziecku funkcjonowania w środowisku domowym na podstawowym poziomie. To również doskonała pomoc dla terapeutów, którzy wiedzą, jak ważne jest obranie wraz z rodzicami wspólnego modelu oddziaływania na dziecko. Pierwsza część publikacji poświęcona jest utworzeniu prostego systemu komunikowania podstawowych potrzeb. Zawiera system opartych na założeniach terapii wielozmysłowej znaków symbolizujących najważniejsze potrzeby dziecka. Druga część przedstawia propozycję tworzenia mapy sytuacji, czyli systemu komunikacji bazującego na rzeczywistych fotografiach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 958, B 10 721 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 995 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej