Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(312)
Forma i typ
Książki
(294)
Publikacje dydaktyczne
(88)
Publikacje fachowe
(82)
Publikacje naukowe
(70)
Poradniki i przewodniki
(58)
Druki ulotne
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Poezja
(5)
Proza
(5)
Pliki i bazy danych
(2)
Programy komputerowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(463)
wypożyczone
(81)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(99)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(2)
Tarnów multimedia
(3)
Tarnów czytelnia
(54)
Bochnia wypożyczalnia
(95)
Brzesko wypożyczalnia
(114)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(174)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(3)
Autor
Hinz Magdalena
(16)
Montessori Maria (1870-1952)
(8)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Camarda Sylwia
(6)
Frostig Marianne
(6)
Horne David
(6)
Bala Agnieszka
(5)
Jegier Aneta
(5)
Korendo Marta
(5)
Kranowitz Carol Stock
(5)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(5)
Okuniewski Juliusz
(5)
Pańczyk Jolanta
(5)
Borkowska Maria (pediatra)
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Naprawa Renata
(4)
Siara Olga
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Wasilewicz Grażyna
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Barańska Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Domagała Aneta
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Plandowska Magdalena
(3)
Różańska-Gał Anna
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Siegel Daniel J. (1957- )
(3)
Siuta Jerzy (1943-2018)
(3)
Stein Agnieszka
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tońska-Szyfelbein Anna
(3)
Andruszko Robert
(2)
Baczała Ditta
(2)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Bałszan Stanisław
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Davis Ronald D. (1942- )
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Kusiak Krystyna
(2)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Lahninger Paul
(2)
Loskot Kamila
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Musiał Małgorzata (pedagog)
(2)
Newman Joye
(2)
Nowakowska-Buryła Ilona
(2)
Nuckowska Aga
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Rabenstein Reinhold
(2)
Reichel René
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Sikorska Iwona (psycholog)
(2)
Siudut-Stajura Anna
(2)
Skarbek Karolina
(2)
Skiba Anna (logopeda)
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stawinoga Renata
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Teml Hubert
(2)
Thanhoffer Michael (1949- )
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Vopel Klaus W. (1940- )
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Załęska Sławomira
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Adler Alfred
(1)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(82)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(217)
1901-2000
(33)
1989-2000
(22)
1945-1989
(10)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(262)
nieokreślony (s.l.)
(49)
Holandia
(1)
Język
polski
(245)
nieznany (am)
(1)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(100)
Nauczyciele
(49)
Dzieci
(33)
Terapeuci
(32)
Nauczyciele przedszkoli
(29)
6-8 lat
(24)
Logopedzi
(24)
Pedagodzy
(23)
Terapeuci zajęciowi
(23)
Psycholodzy
(22)
Szkoły podstawowe
(19)
0-5 lat
(18)
Studenci
(16)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(14)
Szkoły wyższe
(13)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Przedszkola
(11)
Klasa 1.
(8)
Klasa 2.
(7)
Lekarze
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Pediatrzy
(5)
Szkoły specjalne
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
9-13 lat
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Psychiatrzy
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Instruktorzy hipoterapii
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Neonatolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Dziecko
(2447)
Język polski
(1731)
Matematyka
(1652)
Literatura polska
(1563)
Nauczanie początkowe
(1563)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(312)
Rodzina
(1318)
Wychowanie
(1305)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1162)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1032)
Nauczyciele
(1006)
Historia
(994)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(914)
Filozofia
(903)
Sztuka
(698)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(659)
Fizyka
(650)
Kultura
(638)
Język niemiecki
(635)
Polska
(634)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(574)
Uczucia
(562)
Mowa
(561)
Uczenie się
(555)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(516)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(473)
Przyjaźń
(466)
Dzieci
(463)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Geografia
(414)
Relacje międzyludzkie
(413)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(399)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(386)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Zwierzęta
(359)
Pisarze polscy
(350)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Polityka
(316)
Praca
(316)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Postawy
(305)
Internet
(303)
Stres
(302)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Publicystyka polska
(299)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Myślenie
(278)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(267)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(259)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Berlin (Niemcy)
(1)
Francja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(78)
Opracowanie
(56)
Ćwiczenia i zadania
(39)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(25)
Scenariusz zajęć
(17)
Poradniki i przewodniki
(16)
Karty pracy ucznia
(15)
Materiały pomocnicze
(14)
Monografia
(10)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Program nauczania
(6)
Poradniki
(5)
Wiersze
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Broszura
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Raport z badań
(3)
Rymowanki
(3)
Antologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wykład
(2)
Cytaty
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Instrukcja
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Mowy
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Rysunki
(1)
Synteza
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(188)
Psychologia
(110)
Medycyna i zdrowie
(45)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(21)
Językoznawstwo
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(6)
Hobby i czas wolny
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
312 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest efektem XLII Sympozjum Naukowego „Wczesna Interwencja”, wydarzenia niezwykle istotnego dla wszystkich uczestników systemu wsparcia małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością oraz z niepełnosprawnością: dla naukowców badających wpływ wczesnej interwencji na rozwój dzieci i kondycję ich rodzin, dla praktyków, czyli profesjonalistów wielu różnych specjalności pracujących z dzieckiem i jego rodziną oraz dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 133 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka Céline Alvarez stała się we Francji bestsellerem już w dniu premiery. Do dnia dzisiejszego setki tysięcy rodziców i pedagogów odetchnęło z ulgą, znajdując w niej odpowiedź na nurtujące ich pytania o wychowanie i naukę. Dlaczego system edukacji zbyt często podcina dzieciom skrzydła? Dlaczego tak wielu nauczycieli doświadcza wypalenia zawodowego, a tak wielu rodziców niepokoi się, widząc zniechęcanie szkołą swoich dzieci?Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 071 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 512, 106 873, 108 521 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Do zabawy wystarczą paluszki! Zabawy paluszkowe to wyjątkowa książka dla dzieci i rodziców, która udowodni, że do zabawy wcale nie są potrzebne zabawki. Wystarczą jedynie dziecięce rączki i chwytliwe rymowanki! Książeczka jest szczególnie polecana dla dzieci w wieku od roku do trzech lat. Opisane w niej zabawy świetnie wpływają na rozwój dziecka. Znane rymowanki w nowej odsłonie W książce zebrano znane rymowanki, którym towarzyszą gesty i zabawy związane z dłońmi. Te kochane przez pokolenia wierszyki wielu z nas pamięta z dzieciństwa, powtarzane przez mamy i babcie. Teraz dostały zebrane, uzupełnione pięknymi ilustracji, komentarzami i grafikami, które krok po kroku przeprowadzą przez każdą zabawę paluszkową. Wierszyki, komentarze, schematy dłoni Zabawy paluszkowe zawierają takie rymowanki jak Idzie rak nieborak..., Sroczka kaszkę warzyła, Idzie kominiarz po drabinie... czy Tańcowały dwa Michały. To bardzo znane utwory będące częścią polskiej kultury, bez których trudno wyobrazić sobie dzieciństwo. Każdej rymowance towarzyszą nie tylko kolorowe ilustracje, ale również czytelne schematy dłoni wraz z komentarzami, które dokładnie wyjaśnią, ja należy się bawić, by wykorzystać w stu procentach potencjał rymowanki. Są to oczywiście jedynie sugestie dla czytającego – możliwości zabawy są nieskończone! Pożegnaj nudę i zadbaj o rozwój Czasem nawet kolorowe i nowoczesne zabawki się nudzą. Oczekiwanie w poczekalni u lekarza, podróż pociągiem czy samochodem mogą potwornie się dłużyć. Warto zaradzić coś na nudę! W Zabawach paluszkowych można znaleźć gotowe pomysły na świetnie spędzony czas. Dla dziecka to nie tylko ciekawa i kreatywna zabawa, ale także możliwość budowania relacji z opiekunem i efektywne ćwiczenia motoryki małej. Dzieci już w pierwszych miesiącach życia zaczynają interesować się własnymi dłońmi, wpatrują się w nie, wsadzają je do buzi – chcą je poznać. Warto zadbać o motorykę małą już w początkowym okresie rozwoju dziecka. Ćwiczenie paluszków i rączek będzie ciekawą i wciągającą zabawą, która zaprocentuje w przyszłości, kiedy dziecko rozpocznie naukę pisania, trzymania nożyczek czy wiązania butów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 292 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 656/DF (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich sprawdzone przez studentów IV roku studiów logopedycznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w ramach przedmiotu „Metody badań logopedycznych” pod kierunkiem dr D. Emiluty-Rozyi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Życia Duchowego)
Są takie dziedziny ludzkiego życia, w których nie można uczyć się żyć „metodą prób i błędów". Z pewnością należy do nich ludzka seksualność. Pewne, jednorazowe błędy w tej dziedzinie często nie dają się już naprawić: jako dotkliwe poranienie zostają na całe życie. Można je leczyć, ale nawet wówczas pozostaje blizna. Niniejsza książka nie chce zastępować innych pozycji na ten temat. Jej autor nie rości sobie prawa do wyłączności w spojrzeniu na problem wychowania seksualnego. Książka jest jedynie zebraniem konkretnego doświadczenia (nierzadko bardzo bogatego) wielu młodych ludzi i pragnie być „ich świadectwem". Napisanie jej było możliwe dzięki ich wielkiej szczerości i zaufaniu. Od pierwszego wydania "Integracji seksualnej" w 1993 roku i nowego, poszerzonego wydania w 1995 roku książka jest nieustanie obecna w ciągłej sprzedaży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 933 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 270 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 138 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 013 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 252, 31 390 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: - materiał tematyczny (miś, lala, auto, wieża); - materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło); - materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czarno-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 3 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 4 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [20] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka: etap początkowy)
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii funkcji wzrokowych: - noworodków i niemowląt (jako bodziec służący obserwacji i wodzeniu wzrokiem); - starszych dzieci, które potrzebują dalszej pracy nad percepcją wzrokową lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedstawionych wzorów. Zestaw jest sprawdzonym narzędziem terapeutycznym, rozwijającym u dzieci umiejętności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - kontroli wzrokowej wykonywanych czynności, - koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 5 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2019. - Teka ([2] strony, [12] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap pierwszy)
Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania. Dla kogo? Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia sprawności motorycznej : Grafopercepcja - etap pierwszy / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [27] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, dla których istotna jest stymulacja sprawności manualnych. Cele terapeutyczne: Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na rozwój zdolności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - dokonywania analizy, - planowania ruchu ręki. Plansze pozwolą na taką aktywność dziecka, która rozwinie funkcje manualne i percepcyjne niezbędne do pracy na wyższym etapie. Kontynuując pracę, dziecko będzie mogło stosować poznane schematy w nowych sytuacjach oraz uczyć się modyfikować dotychczasowe sposoby rozwiązywania zadań. Praca z kartami wykształci u dziecka: sprawne wykorzystywanie ręki jako głównego narzędzia, koordynację wzrokowo-ruchową, praksję oralną oraz liniowe porządkowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
W dzisiejszych czasach określenie „dziecko sprawiające problemy” jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko „sprawiające problemy”, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 588 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, u których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Program zajęciowy przedstawiony w publikacji "Od piosenki do literki" powstał z myślą o dzieciach, które przystępują do nauki czytania i pisania. W skład publikacji wchodzą podręcznik dla nauczyciela z 48 scenariuszami zajęć oraz zapisem nutowym piosenek i 3 płyty CD z piosenkami w trzech wersjach: wokalno-intrumentalnej, instrumentalnej i wokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 10 991 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej – małej lub wielkiej – lub jednego dwuznaku pisanego – małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze – do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe. Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 992 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej