Integracja sensoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(62)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Artykuły
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(26)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(16)
Tarnów multimedia
(3)
Tarnów czytelnia
(9)
Bochnia wypożyczalnia
(18)
Brzesko wypożyczalnia
(22)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(33)
Autor
Odowska-Szlachcic Bożenna
(6)
Przyrowski Zbigniew
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Wiktor-Stępień Anna
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Borkowska Maria (pediatra)
(3)
Konopacka Elżbieta
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Bugajska Agnieszka (nauczyciel)
(2)
Bugajska Agnieszka (nauczycielka)
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Pańczyk Jolanta
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Voss Angie
(2)
Wagh Kinga
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Maria
(1)
Broda-Bajak Maria
(1)
Brodowska Aleksandra
(1)
Brzychcy Ewa
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chabior Agata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Czernova Marina
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Haber Elizabeth
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kałużny Sebastian
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Koomar Jane
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Malanowska Karolina
(1)
Markowska Dorota
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Mikołajczyk Małgorzata
(1)
Newman Joye
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Okraska-Ćwiek Beata
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Rekosz-Domagała Lidia
(1)
Rutkowska-Zielińska Anna
(1)
Sava Deanna Iris
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Sieradzka Anna
(1)
Sokołowski Marek (kultura fizyczna)
(1)
Struczyńska Katarzyna
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szczucka Ewa
(1)
Szeplewicz Grażyna
(1)
Szklut Stacey
(1)
Szulc Joanna
(1)
Ticktin Allie
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Zysk Veronica
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
nieokreślony (s.l.)
(6)
Język
polski
(55)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(22)
Nauczyciele
(18)
Pedagodzy
(10)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Dzieci
(7)
0-5 lat
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Przedszkola
(4)
Studenci
(4)
Dorośli
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Instruktorzy hipoterapii
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1563)
Literatura polska
(1562)
Integracja sensoryczna
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1164)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1008)
Historia
(998)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(967)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(699)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(639)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(467)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(399)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(350)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(316)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(313)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Opracowanie
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Podręcznik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Grafika
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry w karty
(1)
Kalendarz adwentowy
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Psychologia
(24)
Medycyna i zdrowie
(18)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 656/DF (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta nie zawiera wnikliwych wyjaśnień ani list kontrolnych opracowanych z myślą o diagnozowaniu zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Jest w niej za to mnóstwo wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. Książka zawiera również informacje o tym, w jaki sposób można uzyskać pomoc dla dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 242 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 270 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 138 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia, nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 013 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 252, 31 390 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka SI)
Publikacja składająca się z książki i dwóch płyt CD. W książce znajdują się teksty piosenek, propozycje zabaw oraz zapisy nutowe. Na płytach są piosenki w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 397 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Z okł.: Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne - niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć.Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki."Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi".Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. - Wydanie I - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - 197, [1] strona : fotografie, nuty, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 583 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 788 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 269 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40695 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2015. - 119 stron : ilustracje ; 21 cm.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: • rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi, • roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego, • genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych i rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka, • neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu, • wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 569 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat: • rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi, • roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego, • genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych i rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka, • neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu, • wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 727 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 253 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 687 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori? Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów. Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami - i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania. Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych - to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka. Zabawy sensoryczne na każdy dzień to zbiór propozycji aktywności, ćwiczeń i zajęć wspierających integrację sensoryczną. W skład publikacji wchodzą: • książka zawierająca ponad 150 propozycji zabaw, 7 scenariuszy zajęć inspirowanych zimą, a także dodatek sensoryczny – kalendarz adwentowy; • wirtualny album z dostępem do piosenek, podkładów muzycznych, utworów instrumentalnych oraz dźwięków pojawiających się w publikacji. Zima to pora roku, podczas której przyroda zapada w sen. Mroźne poranki, rozciągające się na całe niebo szare chmury, opady śniegu lub śniegu z deszczem Mimo że zimą nie jest tak kolorowo, jak choćby jesienią, to i tak można wyruszyć na polisensoryczną przygodę. Zima daje nam podpowiedzi, jak wpleść kreatywne, sensoryczne zabawy w codzienną aktywność. Śnieg jest przecież rodzajem naturalnego materiału sensorycznego! Wystarczy spojrzeć przez okno znajdziemy tam mnóstwo pomysłów i inspiracji w postaci śnieżnych budowli, sopli zwisających z krawędzi dachu czy innych naturalnych dekoracji z lodu. Na zewnątrz można wsłuchać się w skrzypienie śniegu pod stopami, pękający lód, kraczące wrony czy szum zimowego wiatru A rzucanie śnieżkami czy budowanie bałwana to tylko niektóre przykłady na to, jak można wykorzystać tę porę roku do zabaw ruchowych. Zima daje moc sensorycznych możliwości i inspiracji! Zabawy sensoryczne przeznaczone są dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów i wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi: każdy z nich znajdzie w publikacji aktywności dostosowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 618 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 596 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 294 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Zbiór ponad 140 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych jesienią. Publikacji towarzyszy wirtualny album z utworami muzycznymi. Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka. Zabawy sensoryczne na każdy dzień to zbiór propozycji aktywności, ćwiczeń i zajęć wspierających integrację sensoryczną. W skład publikacji wchodzą: - książka zawierająca ponad 140 propozycji zabaw, 7 scenariuszy zajęć inspirowanych jesienią, a także dodatek: listę niezbędnych produktów oraz kilka trików ułatwiających organizację zabaw sensorycznych; - wirtualny album z dostępem do piosenek, podkładów muzycznych, utworów instrumentalnych oraz dźwięków pojawiających się w publikacji. Jesień jest często niedocenianą porą roku, uważa się ją za ponurą i kapryśną... Jednak jest to pora uwielbiania przez terapeutów integracji sensorycznej! Dlaczego? Gdyż niesie ze sobą piękne dary, które w doskonały sposób posłużą do zabaw sensorycznych każdego dnia i można je zdobyć całkowicie za darmo! Wystarczy wyjść na spacer, rozejrzeć się, przykucnąć w trawie, pod drzewami w parku... Znajdziecie wtedy żołędzie, kasztany, szyszki, kolorowe liście, jarzębinę... Czas niepogody to również świetna okazja do przeprowadzania wielozmysłowych aktywności wystarczy zabrać ze sobą parasol, włożyć pelerynę i kalosze... A na zewnątrz wsłuchać się w dźwięk deszczu, poskakać po kałużach, pobawić się błotem. Jesień daje moc sensorycznych możliwości i inspiracji! Zabawy sensoryczne przeznaczone są dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów i wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi: każdy z nich znajdzie w publikacji aktywności dostosowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór ponad 160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych latem, a także dodatek pomysły na sensoryczne aktywności, które można zaproponować podczas wakacyjnych dyżurów. Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 600 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 594 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 293 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Zbiór ponad160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także dodatek z wielkanocnymi inspiracjami. Publikacji towarzyszy wirtualny album z utworami muzycznymi oraz pomocami dydaktycznymi. Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka. Zabawy sensoryczne na każdy dzień to zbiór propozycji aktywności, ćwiczeń i zajęć wspierających integrację sensoryczną. W skład publikacji wchodzą: • książka zawierająca ponad 160 propozycji zabaw, 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także dodatek: pomysły na wielkanocne aktywności; • wirtualny album z dostępem do piosenek, podkładów muzycznych, utworów instrumentalnych, dźwięków oraz pomocy dydaktycznych pojawiających się w publikacji (pomoce będą dostępne w wirtualnym albumie od 09.03.2022 r.). Wiosna to pora roku, na którą czeka każdy z nas. Często traktujemy wiosnę jako nowy początek, szczególny czas, gdy zachodzi bardzo wiele zmian nie tylko w przyrodzie, ale i poniekąd w nas samych. Wzrasta temperatura powietrza, a dni stają się coraz dłuższe. Na drzewach pojawiają się pierwsze pąki, które zaczynają się otwierać, na niektórych gałązkach pojawiają się srebrzyste kotki. Powracają ptaki, zwierzęta budzą się z zimowego snu, spod śniegu zaczynają wyglądać pierwsze wiosenne kwiaty. Po długich, zimowych miesiącach spędzonych głównie w domu, możemy cieszyć się wiosną, która zaprasza nas do zabawy. A my z ogromną radością i ekscytacją zachęcamy Was do przyłączenia się do sensorycznej przygody każdego wiosennego dnia! Zabawy sensoryczne przeznaczone są dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów i wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi: każdy z nich znajdzie w publikacji aktywności dostosowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 601 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez całe życie związane jest ze zmianami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi, kulturowymi, edukacyjnymi. Ich wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter oraz dynamika rodzi potrzebę elastyczności i dostosowywania się instytucji, przedsiębiorstw i jednostek. Zmiany technologiczne, rozwój masowej komunikacji, przeobrażenia i konkurencja na rynku pracy, zmiany demograficzne dotykające społeczeństw Europy i świata, nowe wyzwania stojące przed szkołą i nauczycielem, które przynosi zglobalizowany świat, stają się dla człowieka predykatorem uruchamiania mechanizmów i strategii dostosowywania się do zmian społecznych oraz zarządzania własnym rozwojem i życiem, stawania uczestnikiem/kreatorem zamiany społecznej. Autorzy niniejszej publikacji podjęli próbę zachęcenia Czytelników do naukowego dialogu i stworzenia platformy wymiany doświadczeń dla teoretyków i praktyków w związku ze zmianami, jakie zachodzą w naukowych paradygmatach i szerzej - społecznej rzeczywistości. Fragment wprowadzenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 772 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 277 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej