Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(45)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(14)
Tarnów czytelnia
(5)
Bochnia wypożyczalnia
(11)
Brzesko wypożyczalnia
(7)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(11)
Autor
Afzal Uz
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chabior Agata
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Collins Anita
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Domagała Aneta
(1)
France Hiedi
(1)
Freitas Irene
(1)
Gawda Barbara
(1)
Green Gordon W
(1)
Grochocińska Rita (1941-2011)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kloc Maciej (1981- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
LaVigne Melissa
(1)
Lechta Viktor
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rosiak Anna
(1)
Ryżewska Magdalena
(1)
Selinger Agnes
(1)
Siara Olga
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Tomas Iwona
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Włodarczyk Teresa (tłumacz)
(1)
Zawadzka Elżbieta (pedagog)
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Rodzice
(7)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Psychoterapeuci
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(6)
Raport z badań
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadania do dobranocki. Ten inspirujący i aktualny przewodnik oferuje praktyczne ćwiczenia, które dzieci w wieku 4-11 lat mogą wykonywać wraz z rodzicami. Zaczynając od wyjaśnienia, co to jest mindfulness i jak ją praktykować, książka jest skonstruowana tak, by pomóc zajętym rodzicom wspierać dzieci przez cały dzień, od pobudki - przez posiłki, kryzysy, naukę (w tym stres towarzyszący egzaminom), wyzwania związane z czasem spędzanym przed ekranem i komunikacją - do dobranocki. Te proste zadania nauczą dzieci w pozytywny sposób radzić sobie z emocjami, zwiększą ich pewność siebie i koncentrację, jak również pomogą im w przechodzeniu z klasy do klasy. Oczywiście, nasze ćwiczenia są równie korzystne dla dorosłych, ponieważ pomagają złagodzić codzienny stres związany z byciem rodzicem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 110 815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki ; nr 66)
Przygotowanie do aktywnego stylu życia wymaga dobrze przemyślanego procesu edukacyj¬nego. Odpowiedzią na aspiracje i oczekiwania społeczne może być mądrze zaprojektowana re¬forma systemu edukacji. W ostatniej dekadzie 1999-2009 wprowadzone zostały dwie takie re¬formy, których celem było nie tylko podniesienie poziomu kształcenia, ale również dostosowanie polskiej szkoły do ustaleń tzw. procesu bolońskiego. Zmiany wynikające z tych reform dotyczą nie tylko struktur organizacyjnych (pojawił się nowy etap edukacji - gimnazjum), ale również środków, treści, a przede wszystkim sposobów realizowania celów ogólnych edukacji. Zmiany edukacyjno-społeczne zainspirowały autora do podjęcia próby nowego spojrzenia na dość tradycyjną dotychczas formułę realizowania zajęć wychowania fizycznego. Dzisiaj edu¬kacja, nastawiona na strategię oferowania, potrzebuje nowych rozwiązań metodyczno-organi-zacyjnych. W przypadku aktywności fizycznej, podejmowanej w ramach obowiązkowych lekcji wychowania fizycznego, wydaje się, że nie jest ona wystarczającym powodem podtrzymywania takich zachowań w przyszłości. Rozwijanie u dzieci zdolności i rozbudzanie zainteresowania po¬dejmowaniem wysiłków fizycznych powinno być nakierowane na działalność długoterminową. Być może dobrym rozwiązaniem jest odpowiednie motywowanie za pomocą systemu nagród przeznaczonych dla różnych kategorii wiekowych za utrzymywanie określonego stanu zdrowia i powiązanie z tym n p. ulgi w podatku zdrowotnym. Ale wydaje się, że są to dopiero plany na przyszłość i takie pomysły potrzebują jeszcze solidnej weryfikacji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez całe życie związane jest ze zmianami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi, kulturowymi, edukacyjnymi. Ich wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter oraz dynamika rodzi potrzebę elastyczności i dostosowywania się instytucji, przedsiębiorstw i jednostek. Zmiany technologiczne, rozwój masowej komunikacji, przeobrażenia i konkurencja na rynku pracy, zmiany demograficzne dotykające społeczeństw Europy i świata, nowe wyzwania stojące przed szkołą i nauczycielem, które przynosi zglobalizowany świat, stają się dla człowieka predykatorem uruchamiania mechanizmów i strategii dostosowywania się do zmian społecznych oraz zarządzania własnym rozwojem i życiem, stawania uczestnikiem/kreatorem zamiany społecznej. Autorzy niniejszej publikacji podjęli próbę zachęcenia Czytelników do naukowego dialogu i stworzenia platformy wymiany doświadczeń dla teoretyków i praktyków w związku ze zmianami, jakie zachodzą w naukowych paradygmatach i szerzej - społecznej rzeczywistości. Fragment wprowadzenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 772 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka niniejsza jest próbą szerszego spojrzenia na proces twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów klas I - III, istotę i charakterystyczne cechy twórczości oraz jej werbalne wytwory na szczeblu początkowego kształcenia. Obejmuje także prezentację najważniejszych form stylistycznych: opowiadania, opisu, sprawozdania, listu oraz przykłady wypowiedzi uczniów. W miarę szeroko ukazana została także problematyka swobodnych tekstów na tle całokształtu koncepcji pedagogicznej C. Freineta, którą uznano wraz z innymi aktywizującymi formami i metodami nauczania za sprzyjające szybszemu kształceniu i doskonaleniu języka uczniów.
Książka adresowana jest przede wszystkim do młodych nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej. Jej odbiorcami mogą być również studenci tej dyscypliny wiedzy oraz wszyscy zainteresowani problematyką twórczego kształcenia języka uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Dla nauczycieli z dłuższym stażem pracy może stanowić pomoc i propozycję bardziej efektywnego i twórczego nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00001868, 00000877 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 329, 23 414 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32161, 32463 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku ; T. 2)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” - z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 592 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 414 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
Empatia : 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje / Hiedi France ; ilustracje: Sarah Rebar ; przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2022. - 146 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić? Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe! Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców, którzy chcą by ich dzieci uczyły się z przyjemnością oraz osiągały sukcesy w szkole. Metoda dr Greena to nie tylko sposób na to, jak szybko i skutecznie przygotować się do zajęć szkolnych, ale przede wszystkim, jak nauczyć się uczyć i z dobrego przedszkolaka wyrosnąć na dobrego studenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc wobec dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Rita Grochocińska. - Dodruk do wydania I - Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2000. - 135, [1] strona, 9 stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Problematyka przemocy wobec dziecka, szczególnie w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, należy do zagadnień o dużym znaczeniu indywidualnym i społecznym , a jednocześnie mało zbadanych. Zjawisko to staje się coraz bardziej niepokojące i wymaga podjęcia stosownych badań. Problematykę tę podjęła Rita Grochocińska w swojej książce. Autorka rozpatruje dwa aspekty przemocy. Po pierwsze - dlaczego przemoc silniejszych skierowana jest na słabszych oraz dlaczego agresja „wyładowywana” jest także na dzieciach. Po drugie - jakie skutki przemoc ta wywołuje w osobowości dzieci oraz później w życiu dorosłym. Rita Grochocińska zajmuje się głównie tym drugim aspektem.
Uwarunkowania psychologiczne występowania agresji wobec dziecka nie są jednak potraktowane tylko teoretycznie. Niektóre aspekty tych uwarunkowań, takie jak kultura pedagogiczna rodziców, ich wykształcenie czy sytuacja bytowa w domu, mogą być rozpoznawane, a nawet badane przez pedagogów, co znajduje wyraz w rozdziałach II i III, w których prezentowane są badania własne autorki. Dotyczą one takich zagadnień jak : 1. Rozmiary, rodzaje i nasilenie przemocy wobec dziecka w zależności od źródła, płci krzywdzicieli i płci krzywdzonego dziecka; 2. Potrzeby, dążenia i poczucie więzi emocjonalnej dzieci z osobam i stosującymi wobec nich przemoc; 3. Przystosowanie dziecka do przedszkola i szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 401 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2012. - 190 stron ; 24 cm.
Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 492 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 456 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka uzupełnia [dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym można odkryć, jak - wraz z wiekiem - zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 831 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 348 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypt logopedyczny z obrazkowym formularzem do badania mowy kontrolowanej / Maciej Kloc. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (1 broszura, 13 kart tablic) : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 31 cm.
Skrypt logopedyczny to książka skierowana do logopedów, studentów logopedii, a także nauczycieli chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu tej dziedziny. Zawiera zbiór najważniejszych informacji dotyczących organizacji diagnozy i terapii logope­dycznej, a także formularz obrazkowy do badania mowy kontrolowanej. Zamierzeniem autora było stworzenie publikacji, która zawiera podstawy teorii pracy logopedycznej, ale przede wszystkim jest źródłem praktycznych informacji. Wiadomości są uporządkowane w sposób przejrzysty, co ułatwia ich wykorzystanie przez każdego logopedę oraz osobę interesującą się omawianym tematem. Dzięki lekturze skryptu nawet początkujący terapeuta szybko przyswoi podstawowe zasady pracy z pacjentem. Na marginesach książki umieszczono hasła, do których odnoszą się poszcze­gólne akapity. Zabieg ten ma ułatwić korzystanie z publikacji, czyniąc ją bardziej przejrzystą. Dzięki temu czytelnik w łatwy sposób może szybko znaleźć potrzebne informacje, m.in. dotyczące: wczesnej interwencji logopedycznej, wystroju gabinetu logopedycznego, częstotliwości spotkań pacjenta z logopedą, planowania terapii według kolejności rozwojowej pojawiania się głosek, roli ćwiczeń usprawniających artykulatory i słuchowych w terapii logopedycznej, gradacji metod wywoływania głosek, terapii głoski [š] i [r] przed 7. rokiem życia. Do podręcznika dołączono formularz do badania mowy kontrolowanej – test odpowiedni zarówno do pierwszego badania mowy, jak i diagnozy na późniejszych etapach terapii (diagnoza weryfikacyjna) w takich instytucjach, jak przedszkola i szkoły powszechne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz prywatne gabinety logopedyczne. Przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci w wieku 4–10 lat w normie intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka pedagogiczna o charakterze studium teoretyczno-empirycznego, stanowi ona obraz badań rzeczywistości stworzony na podstawie sondażu diagnostycznego, na temat koncepcji wychowawczych podejmowanych przez rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym. Dr Marlena Kowalczyk trafnie rozpoznaje i typuje problemy wychowawcze i społeczne. Trudno bowiem o lepsza rekomendację dla takich sadów niż własne, empiryczne badania. Te zaś prowadzone są wedle sprawdzonych reguł sztuki badawczej i dały poznawczy efekt zweryfikowany przez praktykę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 368 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystaj moc zabawy - 101 kreatywnych pomysłów na nawiązanie więzi, rozładowanie napięcia, oswajanie lęków i nie tylko! Jaki jest najlepszy sposób, aby dzieci budowały relacje z innymi ludźmi i światem wokół siebie? Zabawa! W tej książce znajdziesz inspirujące przykłady aktywności, które pozwolą rodzicom dzieci w wieku od 3 do 9 lat odblokować terapeutyczne korzyści płynące z zabawy. Od wzmacniania więzi po zmniejszanie uzależnienia od ekranu - Play therapy oferuje szereg prostych i skutecznych działań, które pomogą poprawić zachowanie dziecka, kontrolę impulsów, samoświadomość i wiele innych obszarów jego funkcjonowania. Ten przyjazny dla rodziców przewodnik zawiera również wprowadzenie do świata zabaw terapeutycznych, a także porady, dzięki którym ty i twoje dziecko w pełni wykorzystacie wspólne doświadczenia. Play therapy. 101 zabaw terapeutycznych zapewnia: Zestaw narzędzi do terapii zabawą - dowiedz się, jak możesz pomóc swojemu dziecku doskonalić określone umiejętności i zachowania m.in. za pomocą prac plastycznych i majsterkowania, ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych, 101 przykładowych zabaw - taniec, tworzenie historii, zabawy na świeżym powietrzu - oraz wskazówki do wymyślania własnych, w zależności od poziomu nastroju dziecka i rodzaju jego trudności, Zasady terapii zabawą - dowiedz się, jak i dlaczego terapia zabawą jest tak skuteczna, a także w jaki sposób te zajęcia mogą uzupełniać inne działania terapeutyczne. O metodzie Play Therapy: podejście do terapii wykorzystujące podstawowy wzorzec aktywności dziecka, czyli zabawę. Stymuluje rozwój poznawczy dziecka, pomaga mu rozpoznać jego uczucia i kładzie ogromny nacisk na stworzenie relacji opartej na zaufaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 550 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społecznokulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 710 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 699 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 115 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41042 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę dla dziecka i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 501 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 684, 44 207 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 932 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 979)
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 571 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej