Diagnoza logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(4)
Tarnów czytelnia
(6)
Bochnia wypożyczalnia
(7)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(17)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Domagała Aneta
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Bilewicz Grażyna
(1)
Brutten Gene J
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Duda Hanna
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gruba Joanna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kelman Elaine
(1)
Kloc Maciej (1981- )
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosiba Agnieszka
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kądzioła Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Nicholas Alison
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Robak Andrzej
(1)
Sambor Barbara
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Spruit Manon
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Vanryckeghem Martine
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Włodarczyk Teresa (tłumacz)
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(20)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Logopedzi
(12)
Szkoły wyższe
(5)
Rodzice
(4)
0-5 lat
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pediatrzy
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Diagnoza logopedyczna
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Instrukcja
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kwestionariusz badania mowy / Grażyna Billewicz, Brygida Zioło. - Wydanie VIII. - Kraków : "Impuls", 2021. - [126] stron : ilustracje ; 21 cm.
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty diagnozy dla terapeutów, logopedów, lekarzy pediatrów, psychiatrów, neurologów i rodziców: – charakteryzują 10 etapów rozwoju dziecka od 4 do 36. miesiąca życia, – zawierają dokładny opis umiejętności i sprawności, które powinno posiadać dziecko o określonym przedziale wiekowym, – pozwalają w prosty i czytelny sposób monitorować i diagnozować rozwój dziecka, – dzięki kartom diagnoz można łatwo sprawdzić, czy dziecko we właściwym czasie osiągnęło kolejne kamienie milowe rozwoju, a tym samym – zapobiec wszelkim nieprawidłowościom. Brak oczekiwanych zachowań, które zostały wyszczególnione w kartach, może być sygnałem wielu poważnych zaburzeń, w tym także autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku ; T. 2)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” - z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 592 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię”. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 024 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 460 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Badanie kinestezji artykulacyjnej : kwestionariusze i karty / Hanna Duda. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 196 stron : ilustracje ; 23 cm.
Publikacja stanowi zestaw kwestionariuszy obrazkowo-wyrazowych, służących do badania kinestezji artykulacyjnej dzieci pięcioletnich i starszych. Składa się z części A, dotyczącej głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, oraz części B, dotyczącej głosek ustnych i nosowych, twardych i miękkich, o różnych miejscach artykulacji i odmiennym stopniu zbliżenia narządów mowy. Do każdego kwestionariusza załączono kartę logopedyczną, która jest integralną częścią narzędzia badania kinestezji artykulacyjnej. Materiały adresowane są zarówno do specjalistów (logopedów, psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów), jak i do rodziców, nauczycieli, wychowawców oraz opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik "Podstawy neurologopedii" jest pierwszym kompleksowym opracowaniem prezentującym najnowsze osiągnięcia w wymienionych dziedzinach i wskazującym sposoby ich wykorzystania na gruncie logopedii (zarówno w praktyce, jak i dla celów badań naukowych prowadzonych w obszarze tej dyscypliny). Została w nim uwzględniona wiedza z zakresu medycznych podstaw logopedii i na temat najnowszych odkryć w dziedzinie nauk o układzie nerwowym. Szczegółowo zostały omówione zagadnienia dotyczące biologicznych mechanizmów leżących u podłoża komunikacji językowej oraz najnowszych technik badawczych i metod terapii stosowanych w przypadku dzieci i osób dorosłych z różnymi deficytami rozwojowymi, z uszkodzonym narządem słuchu, po urazach mózgowych czy ze schorzeniami neurologicznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 760 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 759 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36946 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
KO SF : karty oceny słuchy fonemowego : test do oceny słuchu fonemowego dzieci w wieku od 3;0 do 7;6 lat / Joanna Gruba - Gliwice : Wydawnictwo Komlogo, 2016. - Teka (podręcznik: 36, [4] strony, broszura: materiał obrazkowy 17 kart, 2 karty oceny słuchu fonemowego luzem) : ilustracje ; 25x32 cm.
KOSF - Karty oceny słuchu fonemowego są narzędziem standaryzowanym. Test przeznaczony jest do badań diagnostycznych prowadzanych przez nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, pedagogów, psychologów, logopedów, neurologopedów oraz innych osób zajmujących się oceną słuchu fonemowego u dzieci w wieku od 3;0 do 7;6 lat. Cena promocyjna do końca 2016 r. Test składa się z 3 części: MATERIAŁU OBRAZKOWEGO, który zawiera 34 kolorowe ilustracje, drukowane na laminowanych kartkach formatu A5; PODRĘCZNIKA, który zawiera podstawy teoretyczne niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia testu oraz procedury standaryzacji oraz instrukcję przeprowadzenia testu a także analizę uzyskanych wyników. 40 stron format A4; KARTY BADANIA SŁUCHU FONEMOWEGO, które służą do wprowadzania wyników badania. Programu komputerowego KomKOD z modułem KOSF, który umożliwia: - elektroniczne wypełnianie kart badania i kart wywiadu, - planowanie terapii słychu fonemowego na podstawie uzyskanych wyników, - monitorowanie postępów w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta. - Wydanie II. - Kraków : Impuls, 2012. - 190 stron ; 24 cm.
Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 492 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 456 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 248 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne. Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 568 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pod redakcją naukową prof. WSP dr hab. Barbary Skałbani i dr Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej to publikacja bogata tematycznie […]. Omówiono w niej bowiem wiele zagadnień z pogranicza logopedii, psychologii klinicznej i pedagogiki specjalnej. Dotyczy problematyki diagnozy i terapii w kontekście logopedycznym, medycznym i psychologicznym […] oraz edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym […]. Publikacja mieści się zatem w nurcie interdyscyplinarnego podejścia do rozumienia istoty i patogenezy zaburzeń neurorozwojowych i schorzeń, ich diagnozowania oraz udzielania pomocy. [prof. dr hab. Marta Bogdanowicz]
Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesiewowy test do badania artykulacji dzieci w wieku przedszkolnym / [Alicja Kabała] ; rysunki Agnieszka Kosiba. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej, [2015]. - 1 pudełko (6 kart z tabelami 21x15, 2 karty z ilustracjami 30x21) : ilustracje, tabele ; w pudełku 24x5x32 cm. + instrukcja ([10] stron)
(Centrum Metody Krakowskiej)
"Przesiewowy test do badania artykulacji" służy do diagnozowania umiejętności wymowy głosek, które zgodnie ze statystycznym modelem rozwojowym pojawiają się wcześnie, a mianowicie głosek: palatalnych (ś, ź, ć, ) , przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c,), prymarnej dla szeregu głosek przedniojęzykowo-dziąsłowych - l oraz dziąsłowych, które ze względu na stopień trudności realizacyjnej, pojawiają się zwykle w procesie rozwojowym później . Badania kliniczne dowodzą, że są to głoski, z wymową których dzieci mają największy problem. Podczas swobodnych wypowiedzi dziecka w trakcie diagnozowania "Przesiewowym testem do badania artykulacji", badający ma również możliwość usłyszenia ewentualnych deformacji i błędnych realizacji głosek, które rzadziej ulegają substytucjom lub zaburzeniom, niemniej indywidualnie mogą się pojawić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 002 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niniejsza publikacja to gotowy program terapeutyczny – dokładny opis Podejścia Interakcyjnego Rodzic-Dziecko – Palin PCI, w którym ogromny nacisk położono na współpracę między rodzicami a dziećmi. Autorki dowodzą, że tylko pełne zrozumienie potrzeb najmłodszych pozwala na skuteczną interwencję logopedyczną. Omawiają jej kolejne etapy i ilustrują ją opisami przypadków. Prowadzą czytelnika przez zawiłości programu i wyjaśniają wątpliwości, które mogą się nasunąć w trakcie jego lektury. W aneksie zamieszono kwestionariusze i arkusze niezbędne do przeprowadzenia terapii. Dokumenty te znajdują się także na dołączonej do książki płycie. Program Elaine Kelman i Alison Nicholas to odróżnia od innych podejść terapeutycznych, że promowana jest w nim partnerska relacja między logopedą (specjalistą do spraw jąkania) a rodzicem (specjalistą do spraw swojego dziecka). Należy także zaznaczyć, że przedstawione w książce Podejście Interakcyjne Rodzic–Dziecko – Palin PCI może być z powodzeniem adaptowane to terapii innych zaburzeń mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 978, 31 420 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40737 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypt logopedyczny z obrazkowym formularzem do badania mowy kontrolowanej / Maciej Kloc. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (1 broszura, 13 kart tablic) : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 31 cm.
Skrypt logopedyczny to książka skierowana do logopedów, studentów logopedii, a także nauczycieli chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu tej dziedziny. Zawiera zbiór najważniejszych informacji dotyczących organizacji diagnozy i terapii logope­dycznej, a także formularz obrazkowy do badania mowy kontrolowanej. Zamierzeniem autora było stworzenie publikacji, która zawiera podstawy teorii pracy logopedycznej, ale przede wszystkim jest źródłem praktycznych informacji. Wiadomości są uporządkowane w sposób przejrzysty, co ułatwia ich wykorzystanie przez każdego logopedę oraz osobę interesującą się omawianym tematem. Dzięki lekturze skryptu nawet początkujący terapeuta szybko przyswoi podstawowe zasady pracy z pacjentem. Na marginesach książki umieszczono hasła, do których odnoszą się poszcze­gólne akapity. Zabieg ten ma ułatwić korzystanie z publikacji, czyniąc ją bardziej przejrzystą. Dzięki temu czytelnik w łatwy sposób może szybko znaleźć potrzebne informacje, m.in. dotyczące: wczesnej interwencji logopedycznej, wystroju gabinetu logopedycznego, częstotliwości spotkań pacjenta z logopedą, planowania terapii według kolejności rozwojowej pojawiania się głosek, roli ćwiczeń usprawniających artykulatory i słuchowych w terapii logopedycznej, gradacji metod wywoływania głosek, terapii głoski [š] i [r] przed 7. rokiem życia. Do podręcznika dołączono formularz do badania mowy kontrolowanej – test odpowiedni zarówno do pierwszego badania mowy, jak i diagnozy na późniejszych etapach terapii (diagnoza weryfikacyjna) w takich instytucjach, jak przedszkola i szkoły powszechne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz prywatne gabinety logopedyczne. Przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci w wieku 4–10 lat w normie intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 591 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 534 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 442 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43429 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 31.07.2022)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla początkujących logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych i rodziców oprócz potrzebnej wiedzy teoretycznej zawiera mnóstwo praktycznych porad oraz pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne. Książka została podzielona na sześć rozdziałów odpowiadających kolejno: sygmatyzmowi (dwa rozdziały, każdy dotyczący innego aspektu tej wady wymowy), rotacyzmowi, ubezdźwięcznianiu, opóźnionemu rozwojowi mowy, jąkaniu. Każdy rozdział zawiera potrzebną dawkę wiedzy na temat przedstawianego zaburzenia logopedycznego, ale przede wszystkim przyporządkowany mu zestaw ćwiczeń oraz zbiór pomysłów na ukierunkowane logopedycznie zabawy. Czytelnik otrzymuje gotowy scenariusz pracy z dzieckiem zmagającym się z określoną wadą wymowy. Dowiaduje się, jak tę wadę rozpoznać, jak przygotować aparat artykulacyjny do ćwiczeń, jak je przeprowadzić, w co się bawić, a także jakich pomocy użyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 409 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 665 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Metodyka badań logopedycznych... pod redakcją naukową Katarzyny Kaczorowskiej-Bray i Stanisława Milewskiego to kolejny już tom popularnej serii podręczników Logopedia XXI Wieku. Podobnie, jak było to w przypadku wcześniejszych publikacji, również i tym razem adresatami treści zawartych w książce są studenci logopedii i kierunków logopedycznych, a także logopedzi działający w zawodzie oraz wszyscy ci, którzy na co dzień stykają się z osobami cierpiącymi na różnorakie zaburzenia mowy. Usatysfakcjonowani powinni być także ci, którzy aktualnie prowadzą badania naukowe dotyczące zaburzeń tego rodzaju. Niniejsza pozycja nie powstałaby, gdyby nie współpraca podjęta przez specjalistów z różnych ośrodków w Polsce. Ich udział w tym przedsięwzięciu to także żywy dowód istotności podejmowanego tematu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 129 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej / redakcja naukowa Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor. - Wydanie I - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. - 464 strony : ilustracje, faksymilia, fotografie, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30 953 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.03.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 434 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.04.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Giełkot to zaburzenie mowy, któremu przez długi czas logopedzi nie poświęcali należytej uwagi. Na szczęście w ostatnich latach wzrosło ich zainteresowanie tym rodzajem trudności w komunikacji. Zidentyfikowano, które objawy giełkotu przyczyniają się do tego, że otoczenie często nie rozumie mowy osób zmagających się z tym zaburzeniem. Rozpoznano także symptomy mające znaczenie podczas stawiania diagnozy różnicowej. Treści zawarte w tej książce dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych, jak i charakterystyki giełkotu. Są zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Wyczerpująco opisano w niej postępowanie diagnostyczne i istotne na tym etapie rozpoznanie różnicowe. Przedstawiono też metody planowania i prowadzenia skutecznej terapii. Dzięki temu książka może służyć jako podręcznik diagnostyki i terapii giełkotu dla studentów i praktykujących logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 38 611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swojego warsztatu pracy, dzięki czemu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych”. Z recenzji prof. dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 607 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 450 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 399 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej