Kompetencje komunikacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(49)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(7)
Artykuły
(1)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(11)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(18)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(5)
Bochnia wypożyczalnia
(9)
Brzesko wypożyczalnia
(12)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(29)
Autor
Kłodnicka Olga
(5)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(4)
Griffin Simone
(3)
Sandler Dianne
(3)
Stojanowski Jacek
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bielenda-Mazur Ewa
(2)
Deutsch Smith Deborah
(2)
Icard Michelle
(2)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(2)
Michalik Mirosław (1973- )
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Bagińska Ludmiła
(1)
Baker Jed E
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bury Magdalena
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dąbrowska Anna (pedagogika społeczna)
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filipczak Sylwia
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta (1953- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Korendo Marta
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Malecha Dorota
(1)
Michno Barbara
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Milczanowska Katarzyna
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nowicka Marzena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Remus-Duda Joanna (1965- )
(1)
Rosołek Karolina
(1)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Stachowicz Edyta
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Szczepańska Anna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena
(1)
Wiśniewska Aleksandra (pedagog)
(1)
Wróbel Piotr (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zajączkowski Ryszard
(1)
Zakrzewski Andrzej Piotr
(1)
Zalewska Monika (medycyna)
(1)
Zawierucha Anna
(1)
Zeidler Kamil
(1)
Żabiński Dawid. Ilustracje
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Rodzice
(18)
Logopedzi
(13)
Dzieci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy specjalni
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Młodzież
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Studenci
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Terapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Aplikanci
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Kompetencje komunikacyjne
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(13)
Karty pracy ucznia
(10)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materialy pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Psychologia
(14)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 012 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 444 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia w Praktyce)
"Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" to zestaw pomocy do usprawniania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych młodzieży i dorosłych w przypadku: pragnozji (nieafatycznych zaburzeń mowy), zespołu czołowego, niedosłuchu, oligofazji, zaburzeń ze spektrum autyzmu, innych zaburzeń neurorozwojowych. Druga część zawiera materiał językowy i ilustracyjny, który ma służyć rozwijaniu sprawności dialogowych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych w zakresie podtrzymywania rozmowy. Zeszyt obejmuje ćwiczenia usprawniające interpretowanie, a także kreowanie zachowań werbalnych i niewerbalnych: prozodycznych, kinetycznych i proksemicznych. "Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" zostały opracowane na kilku poziomach, dzięki czemu pozwalają na podnoszenie stopnia trudności wraz z postępami w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty diagnozy dla terapeutów, logopedów, lekarzy pediatrów, psychiatrów, neurologów i rodziców: – charakteryzują 10 etapów rozwoju dziecka od 4 do 36. miesiąca życia, – zawierają dokładny opis umiejętności i sprawności, które powinno posiadać dziecko o określonym przedziale wiekowym, – pozwalają w prosty i czytelny sposób monitorować i diagnozować rozwój dziecka, – dzięki kartom diagnoz można łatwo sprawdzić, czy dziecko we właściwym czasie osiągnęło kolejne kamienie milowe rozwoju, a tym samym – zapobiec wszelkim nieprawidłowościom. Brak oczekiwanych zachowań, które zostały wyszczególnione w kartach, może być sygnałem wielu poważnych zaburzeń, w tym także autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka: – porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka; – bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce; – omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy; – omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy. Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy. Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy. Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi na to, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego. Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 736 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 261 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Autorka koncentruje się na problemach związanych z nabywaniem i doskonaleniem umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez młodzież. Uwzględnia szeroki kontekst kulturowy, społeczny, poznawczy i edukacyjny tego procesu. Pismo traktowane jest jako dostępne i użyteczne narzędzie rozwoju ludzkiego potencjału, które wspiera umiejętności: kategoryzacji, analizy, wnioskowania, abstrahowania oraz budowania generalizacji. Piśmienność stanowi klucz do uczestnictwa w kulturze, umożliwia korzystanie z dorobku określonej społeczności oraz ułatwia przejście od języka obrazu do języka abstrakcji i związanego z nim symbolicznego ujęcia rzeczywistości. Nabycie tej sprawności ma więc swoje konsekwencje poznawcze, społeczne i kulturowe. W wyniku obecnych przemian kultury pisma młodzież coraz częściej styka się z praktykami językowo-kulturowymi charakterystycznymi dla nowej oralności. Szybkość, skrótowość i potoczność współczesnej komunikacji językowej powodują, że w wielu obszarach staranność oraz precyzja pisanej odmiany języka postrzegane są jako nieefektywne. Podstawową przestrzenią doskonalenia tych sprawności jest edukacja szkolna, a jednym z jej obowiązków – wprowadzenie ucznia w świat pisma. Przygotowanie do obligatoryjnych egzaminów zewnętrznych odbywających się na zakończenie obowiązkowego etapu edukacji stanowi ważny element praktyki szkolnej. W jakim zakresie egzaminy umożliwiają diagnozę piśmienności młodzieży? Jak w świetle ich wyników przedstawiają się umiejętności piśmienne uczniów? Autorka udziela odpowiedzi na te pytania na podstawie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych oraz egzaminów ósmoklasisty. Badania ujawniły duże kłopoty młodzieży w konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych, co może utrudnić pełne uczestnictwo w kulturze opartej na piśmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagadnienia, jak: - umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; - kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych; - nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 033 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! - ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: • zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów, • dowiedzą się, których tematów nie można pominąć, • poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF, • zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: • zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów, • dowiedzą się, których tematów nie można pominąć, • poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF, • zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 062 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawnik a sztuka retoryki i negocjacji / Jolanta Jabłońska-Bonca, Kamil Zeidler. - 3. wydanie zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 442, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
odręcznik jest nowym, znacznie zmienionym i rozszerzonym w stosunku do wydań poprzednich (2002, 2016), wprowadzeniem do retoryki, negocjacji i teorii komunikacji dla prawników. Wcześniejsze wydania weszły do kanonu literatury z zakresu pragmatyki prawa, uzyskując status podstawowego podręcznika retoryki prawniczej, który wielokrotnie był dodrukowywany i sprzedawał się w wielkiej liczbie egzemplarzy, a zapotrzebowanie na to opracowanie nigdy nie słabło. Niemniej jednak rewolucyjne wręcz zmiany w komunikacji prawniczej, jakie przyniosły ostatnie lata, skłoniły autorów do przygotowania nowej edycji, zaktualizowanej i rozszerzonej o blisko sto stron. W zasadniczej więc części jest to cały czas ta sama publikacja; jednak ci, którzy chcą aktualizować swą wiedzę w zakresie retoryki, negocjacji i teorii argumentacji w zastosowaniach prawniczych, muszą sięgnąć po nowe wydanie podręcznika. Książka została napisana z myślą o studentach wydziałów prawa i administracji, a także o aplikantach, jako podręcznik retoryki i negocjacji, przygotowujący ich do pracy w zawodach prawniczych. Została równocześnie doceniona przez prawników praktyków, którzy w codziennej pracy muszą sięgać do narzędzi dostarczanych przez retorykę, erystykę, naukę o negocjacjach i teorię komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana monografia stanowi tom, który wpisuje się w nowy obszar badawczy, a mianowicie komunikację osób w wieku podeszłym oraz zmiany, które zachodzą wraz z upływem czasu w mowie osób w wieku senioralnym. Ten temat badawczy od niedawna dopiero jest poruszany przez polskich językoznawców i logopedów. Tematyka opracowania dotyczy zagadnień językoznawczych i logopedycznych ważnych tak z punktu widzenia teorii obu dziedzin, jak i praktyki. Omówione zostały w niej tak istotne problemy, jak zmiany zachodzące w budowie układu stomatognatycznego, problemy w jedzeniu, starzenie się głosu, a także przedstawione wstępne wyniki badań, dotyczące języka i komunikowania się osób w wieku podeszłym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język w biegu życia / redakcja naukowa Maria Kielar-Turska, Stanisław Milewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 665, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Walory naukowe i edukacyjne tekstów zamieszczonych w tomie są niezaprzeczalne. Autorzy ukazują w perspektywach badawczych szeregu dyscyplin (m.in. językoznawstwa, psychologii, psycholingwistyki, logopedii) istotne zagadnienia dotyczące języka: jego genezy, opanowywania go w toku rozwoju osobniczego, zmian w posługiwaniu się nim na różnych etapach życia, w kontekście przemian cywilizacyjnych, roli języka w interakcjach społecznych oraz w funkcji poznawania i reprezentowania rzeczywistości. Zamiar redaktorów naukowych monografii dotyczący przygotowania, wraz z zaproszonymi do współtworzenia tomu naukowcami, publikacji prezentującej aktualny stan wiedzy o języku został zrealizowany z sukcesem. Książka zapewne okaże się interesująca i przydatna dla specjalistów-praktyków zajmujących się ludźmi z problemami w komunikowaniu się oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są językowe aspekty funkcjonowania człowieka, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 580 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 097 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 341 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej