Szkoły specjalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(96)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(96)
Książki
(85)
Publikacje fachowe
(19)
Druki ulotne
(10)
Gry i zabawki
(1)
Muzyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(20)
Tarnów multimedia
(7)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(16)
Brzesko wypożyczalnia
(3)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(65)
Autor
Krukowska Małgorzata
(15)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(14)
Pliwka Aneta
(12)
Naprawa Renata
(11)
Radzka Katarzyna
(11)
Tanajewska Alicja
(11)
Zduniewicz-Dąbrowska Dorota
(9)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(8)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(7)
Kłodnicka Olga
(7)
Szostak Barbara
(6)
Demianiuk Krzysztof
(5)
Fornalik Izabela (1973- )
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Święcicka Ewa
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Mach Cecylia
(3)
Maciejewska Dorina
(3)
Pouch Monika
(3)
Szczęsna Dorota
(3)
Śliwińska Katarzyna
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Choina Miłosz
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kosowska Renata (ilustrator)
(2)
Kuprowska-Stępień Kamila
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pucicka Edyta
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Wanat Dariusz
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Blok Beata
(1)
Borowska-Kociemba Agniszka
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Chojnacka Anna (1979- )
(1)
Drapiewska Marta
(1)
Grabowski Rafał
(1)
Grabowski Rafał (ilustrator)
(1)
Hollender Magdalena
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Kmieć Michał
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kosecka Magdalena
(1)
Kosowska Renata
(1)
Kossowska Renata
(1)
Kowalska Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Kuźniarska Joanna
(1)
Lemańska Żanetta
(1)
Lubowiedzka Agnieszka
(1)
Maciejka Dorina
(1)
Maciejka Dorina. Ilustracje
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malek Renata
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
Michno Barbara
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Pachniewska Katarzyna
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pisarek Ewa
(1)
Pouch Monika Czytam sam
(1)
Płuska Joanna
(1)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(1)
Radzka Katarzyna. Autor
(1)
Rokicka Małgorzata
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Serafin Teresa
(1)
Siwek Helena (1940- )
(1)
Skrzetuska Ewa
(1)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sokołowska Wiesława
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Stojanowski Jacek
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Surowiecka Marcelina
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szczepańska Krystyna (nauczycielka)
(1)
Sztreker Aleksandra
(1)
Szyszkowska Małgorzata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walczak Grażyna (pedagog)
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(92)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(87)
nieokreślony (s.l.)
(9)
Język
polski
(87)
Odbiorca
Dzieci
(2726)
6-8 lat
(1988)
9-13 lat
(1666)
0-5 lat
(951)
Młodzież
(862)
Szkoły specjalne
(96)
Rodzice
(772)
Nauczyciele
(671)
14-17 lat
(645)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(27)
Kompetencje społeczne
(25)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(25)
Nauczanie
(17)
Samodzielność
(17)
Zachowanie
(14)
Nauczanie początkowe
(13)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Czytanie
(9)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(9)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Niepełnosprawność intelektualna
(8)
Uczucia
(8)
Nauka pisania
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Pisanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Arytmetyka
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Edukacja włączająca
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Nauka czytania
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pory roku
(4)
Praca domowa ucznia
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rysowanie
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Święta
(4)
Grafomotoryka
(3)
Jesień
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Motoryka mała
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Spostrzeganie
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Autyzm
(2)
Dorosłość
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziewczęta
(2)
Ekspresja emocji
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Higiena
(2)
Informacja wizualna
(2)
Język polski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Liczby
(2)
Obyczaje i zwyczaje
(2)
Organizacja pracy
(2)
Pogoda
(2)
Pokwitanie
(2)
Przedszkola
(2)
Przyimek
(2)
Przymiotnik
(2)
Rodzina
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Słownictwo
(2)
Słuch
(2)
Ubiór
(2)
Uczniowie szkół specjalnych
(2)
Wiosna
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zima
(2)
Zwierzęta
(2)
Afazja
(1)
Akty mowy
(1)
Asertywność
(1)
Barwy
(1)
Chłopcy
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czas
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Empatia
(1)
Ewaluacja
(1)
Gniew
(1)
Grywalizacja
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(62)
Ćwiczenia i zadania
(30)
Materiały pomocnicze
(14)
Podręcznik
(11)
Poradnik
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Program nauczania
(3)
Opracowanie
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Elementarz
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Instrukcja
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(95)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Matematyka
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
96 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czas wolny / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, © 2019. - 39, [1] strona : fotografie kolorowe ; 21 cm.
(Pewny Start)
(Instrukcje Zachowań)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Uczeń dowie się, czym jest wolny czas oraz jak można spędzać wolny czas w dni powszednie i w święta. Instrukcje przedstawiają kreatywne sposoby spędzania wolnego czasu i zachęcają do aktywności. Z uwagi na potrzebę zadbania o bezpieczeństwo przygotowane zostały instrukcje, które mają wesprzeć w wyborach, gdzie i z kim spędzać swój wolny czas. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 356 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja zawiera instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia przedstawiające krok po kroku: prawidłowy wybór środka transportu, zakup biletu, zasady obowiązujące podczas podróży. Treści zawarte w książeczce - instrukcje oraz zdjęcia - zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci. Publikacja może być wykorzystywana jako pomoc dla dziecka w czynnościach dnia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 9 146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja między nami : instrukcje zachowań / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN, [copyright 2019]. - 43, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
(Pewny Start)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia dotyczące wyrażania własnego zdania, sytuacji wymagających odczytywania, analizy i postępowania zgodnie z komunikatami, z którymi uczeń może się spotkać każdego dnia. Instrukcje mają też na celu wesprzeć ucznia w komunikacji z osobami, które posługują się nie tylko mową werbalną, przedstawiają także zasady udanej komunikacji. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Funkcje Psychofizyczne)
Publikacja Percepcja wzrokowa. Poziom 2 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności uwzględniających wszystkie etapy rozwoju widzenia. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Tematyka publikacji: przyroda, owce, warzywa, zwierzęta, środki transportu, przedmioty, ubrania, dom, liczby, litery, figury geometryczne. Celem publikacji jest rozwój percepcji wzrokowej oraz funkcji poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 383 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 488 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 080 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Przewodnik dla nauczyciela stanowi część serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne, w której skład wchodzi również podręcznik oraz karty pracy (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Jest przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Publikacja zawiera rozkład zajęć z podziałem na edukacje: polonistyczną, matematyczną i plastyczno techniczną; tematy zajęć; cele oraz sposoby opracowania danej karty. Oprócz ćwiczeń wskazanych w poleceniu na karcie w przewodniku opisano dodatkowe zadania, które można wykorzystać podczas opracowywania danego tematu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień, zima, wiosna, lato" Agnieszki Borowskiej-Kociemby i Małgorzaty Krukowskiej to zaktualizowane wydanie materiałów edukacyjnych, pomagających nauczycielom, pedagogom oraz terapeutom prowadzić zajęcia z osobami z niepełnosprawnością intelektualną oraz polecanych dla dzieci, które mają problemy z uczeniem się. Karty zgodne z podstawą programową zostały uporządkowane w taki sposób, by nauczyciel lub terapeuta mógł łatwo dopasować je do rozkładu zajęć. Zadania pomagają dzieciom w nauce czytania i pisania. "Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień, zima, wiosna, lato" warto polecić każdemu nauczycielowi lub terapeucie, a można z nich korzystać również w szkołach specjalnych i sprawdzają się w klasach integracyjnych oraz podczas zajęć rewalidacyjnych. Co więcej, prezentowana publikacja ułatwia także diagnostykę. Dzięki niej sprawnie rozpoznasz problemy ucznia i ułożysz odpowiedni dla niego plan terapeutyczny. To świetne materiały dla każdego pedagoga, które z pewnością znajdą swoje zastosowanie podczas wielu zajęć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 324 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 325 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności różnicowania pytań. W teczce znajduje się: instrukcja (przykłady ćwiczeń); 37 kart z fotografiami miejsc; 4 plansze ze zdjęciami postaci i zwierząt do wycięcia; spis miejsc oraz postaci i zwierząt. Zestaw plansz w teczce to zbiór fotografii różnych miejsc, z którymi dzieci mogą mieć styczność na co dzień lub podczas wyjazdów. Plansze przygotowane są z myślą o uczniach, którzy rozpoznają dane miejsca oraz postaci i potrafią je nazwać. Mają jednak problem z różnicowaniem pytań: "kto?", "co?", "gdzie?", "co robi?", "z kim?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Poradnik opisuje, w jaki sposób można wspierać chłopców z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością sprzężoną i innymi sprzężeniami w stawaniu się mężczyznami i przechodzeniu przez okres dojrzewania. Dla osób, które nie komunikują się werbalnie, opracowano tablice do komunikacji z symbolami dotyczącymi głównych treści związanych z dojrzewaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja zawiera zestaw 30 historyjek pokazujących różne sytuacje społeczne. Historyjki dotyczą tematu dojrzewania dziewcząt i tworzą spójną całość. Na początku znajdują się treści wprowadzające – odpowiadają na pytania, dlaczego dziewczyna dojrzewa i jakie zmiany zachodzą w tym okresie jej życia. Następnie omówione są zmiany, jakie mają miejsce na przestrzeni kilkunastu lat w okresie dojrzewania. Na końcu znajduje się również historyjka dotycząca dojrzewania chłopców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O dojrzewaniu : dziewczęta : pamiętnik Zuzy : czytanki / Izabela Fornalik. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 47, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
(Pewny Start)
Publikacja zawiera zestaw 20 czytanek napisanych w formie pamiętnika. Czytanki pokazują okres dojrzewania z punktu widzenia uczennicy, która ten etap ma już za sobą i postanowiła podzielić się swoimi doświadczeniami i obserwacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 9 149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja przeznaczona dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu. Składa się z 20 czytanek, których bohaterami są Ania i Kuba. W ich życiu wydarzyło się wiele dobrego - zakochali się, byli na pierwszej randce, razem z przyjaciółmi dbają o zwierzęta, ale też doświadczyli żałoby, zazdrości i smutku. Czytanki pokazują bogaty świat uczuć, z których wszystkie są jednakowo ważne. Każda czytanka zawiera zestaw ćwiczeń utrwalających tematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Podręcznik „Ja i mój świat 2” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Uwzględnia specyfikę ich sposobu uczenia się i pomaga w harmonijnym, całościowym rozwoju. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Tematy rozdziałów w większości są zbieżne z tematami z pierwszej części serii, prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela.
Publikację przygotowano z myślą o uczniach o zróżnicowanych umiejętnościach, zarówno uczniach bazujących głównie na materiale obrazkowym, jak i tych, którzy potrafią operować wiedzą ogólną i mają dobre rozumienie mowy. Nauczyciel sam decyduje, w jakim zakresie może wykorzystać treści zawarte w podręczniku w pracy z konkretnym uczniem.
„Ja i mój świat 2” wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Celem podręcznika jest kształcenie nowej umiejętności – rozpoznawania etykiet wyrazów. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształtujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek i wierszy z wyróżnieniem sylab.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 261 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej