Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(123)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje dydaktyczne
(76)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje naukowe
(24)
Poradniki i przewodniki
(13)
Gry i zabawki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Druki ulotne
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(165)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(35)
Tarnów multimedia
(8)
Tarnów czytelnia
(17)
Bochnia wypożyczalnia
(30)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(21)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(82)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Autor
Naprawa Renata
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Jarosz-Bilińska Anna
(5)
Pliwka Aneta
(5)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(4)
Latosińska-Kulasek Joanna
(4)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Radzka Katarzyna
(4)
Święcicka Ewa
(4)
Maciejewska Dorina
(3)
Pouch Monika
(3)
Stojanowski Jacek
(3)
Szczęsna Dorota
(3)
Zawadzka Paulina
(3)
Zduniewicz-Dąbrowska Dorota
(3)
Baker Jed
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Deutsch Smith Deborah
(2)
Dziedzic Olga (1986- )
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Kuziel-Kalina Anna
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Malek Renata
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Twenge Jean M. (1971- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagogika)
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bidziński Karol
(1)
Biełajczuk Gosia
(1)
Blok Beata
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Daniels Natasha
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Dawson Peg
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Drapiewska Marta
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Elias Maurice J
(1)
Ferrero María del Mar
(1)
Filip Anna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Frania-Seniuk Patrycja
(1)
Friedlander Brian
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Goleman Daniel
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Gołąb Dominika
(1)
Grabowski Rafał
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gudro-Homicka Maria
(1)
Gut Magdalena
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Guznar Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haniec Beata
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Isern Susanna
(1)
Jackiewicz Martyna
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Kanar Dominika
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(57)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(114)
nieokreślony (s.l.)
(9)
Język
polski
(114)
Odbiorca
Nauczyciele
(43)
Rodzice
(33)
Dzieci
(26)
Szkoły specjalne
(25)
6-8 lat
(20)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(20)
9-13 lat
(18)
Pedagodzy specjalni
(18)
Terapeuci zajęciowi
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(12)
Pedagodzy
(11)
Szkoły podstawowe
(11)
Psycholodzy
(10)
Młodzież
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Terapeuci
(8)
0-5 lat
(7)
14-17 lat
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Klasa 4.
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Dorośli
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Przedszkola
(3)
Logopedzi
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1563)
Kompetencje społeczne
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1164)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1008)
Historia
(999)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(967)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(699)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(639)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(467)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(399)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(316)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(313)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(34)
Karty pracy ucznia
(28)
Poradnik
(27)
Materiały pomocnicze
(23)
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(10)
Scenariusz zajęć
(10)
Raport z badań
(8)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Gry w karty
(5)
Arkusz obserwacji
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Publikacje dla dzieci
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty do gry
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Plansze do gry
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(93)
Psychologia
(26)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Hobby i czas wolny
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czas wolny / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, © 2019. - 39, [1] strona : fotografie kolorowe ; 21 cm.
(Pewny Start)
(Instrukcje Zachowań)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Uczeń dowie się, czym jest wolny czas oraz jak można spędzać wolny czas w dni powszednie i w święta. Instrukcje przedstawiają kreatywne sposoby spędzania wolnego czasu i zachęcają do aktywności. Z uwagi na potrzebę zadbania o bezpieczeństwo przygotowane zostały instrukcje, które mają wesprzeć w wyborach, gdzie i z kim spędzać swój wolny czas. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja między nami : instrukcje zachowań / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN, [copyright 2019]. - 43, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
(Pewny Start)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia dotyczące wyrażania własnego zdania, sytuacji wymagających odczytywania, analizy i postępowania zgodnie z komunikatami, z którymi uczeń może się spotkać każdego dnia. Instrukcje mają też na celu wesprzeć ucznia w komunikacji z osobami, które posługują się nie tylko mową werbalną, przedstawiają także zasady udanej komunikacji. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program „Poznajemy uczucia” opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 596 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 665 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak: nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni, zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji, powitania i pożegnania, okazywanie empatii i zrozumienia, przerywanie rozmowy innym osobom, wykonywanie trudniejszych zadań w szkole, unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy, praca w grupie, zaproszenie drugiej osoby na randkę, zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę, proszenie o pomoc, radzenie sobie z przeciwnościami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 447 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 012 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe zasady zachowań społecznych [Pomoce dydaktyczne] / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo Arson, 2017. - Teka (40 stron, [40] kart luzem) : ilustracje ; 30 cm.
Karty pracy jak i Zeszyt ćwiczeń Podstawowe zasady zachowań społecznych zawierają pewną propozycję poznania prawidłowych wzorców zachowania w określonej sytuacji, nakazów i zakazów stosowanych wobec zachowania w konkretnej sytuacji społecznej. Można je też wykorzystać do treningu modyfikowania zachowań. Ćwiczenia te rozwijają umiejętności rozumienia ludzi, ich emocji i zachowań, kształtują naprzemienność relacji, uczą zachowań właściwych dla danej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 681 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zespół pod kierownictwem Marty Białeckiej-Pikul przeprowadził badania wśród młodzieży gimnazjalnej i licealnej w szkołach krakowskich. Celem owych badań była wszechstronna diagnoza umiejętności rozumienia społecznego, zawarta w pierwszej części książki. Wyniki pozwoliły stwierdzić, które z przejawów rozumienia społecznego są lepiej, a które słabiej rozwinięte oraz stały się punktem wyjścia do opracowania programu zajęć nastawionych na rozwój wybranych aspektów rozumienia społecznego, których istotą jest zdobywanie doświadczeń w działaniach i sytuacjach przyczyniających się do poszerzania zdolności rozumienia społecznego. Drugą część książki stanowi program ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne, w tym zdolności rozumienia siebie, umiejętności autoperswazji, rozumienia innych, kształtowania empatii czy przyjmowania czyjejś perspektywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 002 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 383 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 488 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; liczne przykłady historyjek społecznych; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 693 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41885 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE. TRENING DLA DZIECI. 50 ZABAWNYCH ĆWICZEŃ DOTYCZĄCYCH PRZYJAŹNI, PROWADZENIA ROZMÓW I ROZUMIENIA REGUŁ SPOŁECZNYCH – HARMONIA – DANIELS NATASHA Co robić, a czego się wystrzegać, by zdobyć przyjaciół i ich nie stracić? Jak odszyfrować wskazówki związane z mową ciała? Jak najlepiej podtrzymać rozmowę? Podobnie jak tabliczka mnożenia umiejętności społeczne nie są wrodzone – każde dziecko musi się ich nauczyć. Na szczęście 50 ćwiczeń zawartych w tej książce sprawi, że zdobywanie umiejętności społecznych stanie się łatwe i przyjemne! Książka Umiejętności społeczne. Trening dla dzieci pomoże chłopcom i dziewczynkom w wieku od 6 do 10 lat nabrać pewności siebie i odnaleźć się w sytuacjach społecznych w domu, szkole oraz innych miejscach. Dzięki ciekawym i zabawnym ćwiczeniom dzieci zdobędą nowe supermoce – między innymi nauczą się zręcznie utrzymywać „piłkę konwersacyjną” w grze, osiągać kompromis, a także przestrzegać zasad dobrego zachowania przy stole. [eduksiegarnia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 683, 107 640 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 588 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśłi rodzice potrzebowali takiego przewodnika, jakim jest książka "Dziecko emocjonalnie inteligentne", to właśnie w czasach współczesnych, w których dzieci stały się bardziej impulsywne i nieposłuszne, niespokojne i lękliwe, bardziej samotne i smutne, skore do gniewu i przemocy. Brakuje im podstawowych umiejętności z zakresu inteligencji emocjonalnej, a w tej wyjątkowej dziedzinie najważniejszymi nauczycielami są rodzice. Z całą pewnością ciągle prawdziwe są słowa dr. Spocka kierowane do rodziców w kwestii wychowania: "Wiecie na ten temat więcej niż sądzicie". Ale każdy rodzic, i każde dziecko, skorzysta z bardzo praktycznych, dobrze sprawdzonych i mądrych rad zawartych w tej książce. Myślę, że dr. Spock wysoko oceniłby dzieło "Dziecko emocjonalnie inteligentne". Ja sam właśnie tak je oceniam. [Daniel Goleman]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 319 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 690, 24 968 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 590 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Milowe : Karty rozwojowe dla dzieci / autorki: Patrycja Frania-Seniuk, Małgorzata Guznar ; karty namalowała: Gosia Biełajczuk. - [Miejsce nieznane] : Milowe, [2023]. - 1 gra (44 karty, filcowe opakowanie) : karton, tektura, filc, kolor ; w pudełku 15x22x4 cm + instrukcja (24 strony ; 15 cm).
Karty MILOWE to karty rozwojowe / coachingowe / metaforyczne stanowią samodzielne narzędzie wykorzystywane przez specjalistów do pracy z drugim człowiekiem. Przydatne są nie tylko do pracy z dziećmi i młodzieżą, ale także z dorosłymi i seniorami. Bazując między innymi na wiedzy terapeutycznej, zasadach FotoTerapii, zdobyczach neurobiologii i neurodydaktyki, coachingu rodzicielskiego, systemowej pracy z rodziną, opracowałyśmy zestaw realistycznych kart obrazkowych, których zadaniem jest wspieranie rozwoju drugiego człowieka. I nie ma znaczenia, czy jesteś: nauczycielem, psychologiem, pedagogiem, logopedą, pracujesz z dziećmi, czy z dorosłymi, indywidualnie czy grupowo - nasze karty mogą być narzędziem, które jest właśnie dla Ciebie. Które może urozmaicić Twoje zajęcia, pobudzić kreatywność, otworzyć pokłady wyobraźni i wydobyć ukryte zasoby. ― Autorki kart
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 639 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej