Zaburzenia mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(85)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje fachowe
(37)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje naukowe
(26)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(121)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(20)
Tarnów czytelnia
(19)
Bochnia wypożyczalnia
(25)
Brzesko wypożyczalnia
(29)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(54)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(3)
Autor
Domagała Aneta
(5)
Mirecka Urszula
(5)
Grzesiak-Witek Danuta
(3)
Litwin Marika
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Bury Magdalena
(2)
Deutsch Smith Deborah
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Filipczak Sylwia
(2)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Kowalik Elżbieta
(2)
Milczanowska Katarzyna
(2)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(2)
Pietrzyk Iwona
(2)
Samojlik Tomasz
(2)
Skikiewicz Monika
(2)
Stachowicz Edyta
(2)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Witek Paweł (1973- )
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Atys Paulina
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Barańska-Dębiec Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Antoni
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czajkowski Wojciech (psycholog)
(1)
Demel Genowefa
(1)
Diener Krystyna Elżbieta
(1)
Drożdż Michał (1958- )
(1)
Duda Hanna
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Falana-Kozłowska Jolanta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Gdula Adam
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Głowacka Elżbieta (psychologia)
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jaworek Monika
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kilian Marlena
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Kloc Maciej (1981- )
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Korona-Moskała Małgorzata
(1)
Kosiba Agnieszka
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajna Ewa
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulczycki Jerzy (1937-2006)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lane Harlan (1936- )
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewicka Tatiana
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lubina Monika
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Lubomirska Anna
(1)
Maciejewska Barbara (medycyna)
(1)
Manicki Krystian
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Maurer Alicja
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
McClannahan Lynn E
(1)
Michalak Sławomir (neurolog)
(1)
Michalak-Widera Iwona
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Miechowska Anna
(1)
Mierzejewska Halina (1922-2003)
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1901-2000
(11)
1989-2000
(9)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(74)
nieokreślony (s.l.)
(11)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Logopedzi
(33)
Rodzice
(21)
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(10)
Terapeuci
(8)
0-5 lat
(6)
Dzieci
(6)
Pedagodzy
(6)
Studenci
(6)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Psycholodzy
(5)
Lekarze
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Przedszkola
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły specjalne
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Geriatrzy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pediatrzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1564)
Zaburzenia mowy
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1165)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1009)
Historia
(1002)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Podręcznik
(17)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opracowanie
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(9)
Poradnik
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Instrukcja
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Wytyczne [Typ publikacji]
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Medycyna i zdrowie
(19)
Psychologia
(14)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
85 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich sprawdzone przez studentów IV roku studiów logopedycznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w ramach przedmiotu „Metody badań logopedycznych” pod kierunkiem dr D. Emiluty-Rozyi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja w logopedii / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała. - Wydanie I, dodruk - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 196, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwencji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Bogdanowicz. - Wydanie drugie poprawione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 263, [1] strona : fotografie, rysunki, wykresy ; 21 cm.
Układ treści podręcznika jest następujący: pierwsze dwa rozdziały zawierają ogólną wiedzę o psychologii klinicznej dziecka. Trzeci rozdział traktuje o przyczynach zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci. Pozostałe rozdziały, od czwartego do ósmego, prezentują szczegółową wiedzę o zaburzeniach rozwoju psychoruchowego dzieci, o charakterze globalnym bądź parcjalnym (fragmentarycznym). Informacje te usystematyzowano tak, aby przypomnieć podstawowe dane o neurofizjologicznych podstawach omawianych procesów i ich rozwoju w wieku przedszkolnym. Następnie scharakteryzowano objawy zaburzeń rozwoju tych procesów, metody ich diagnozowania oraz sposoby oddziaływania korekcyjno-wychowawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30644, 38476 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykreślanki to zeszyt z ćwiczeniami dla młodzieży i dorosłych, u których występują trudności z czytaniem i pisaniem, aktualizacją słów, linearnym przetwarzaniem informacji, koncentracją i uwagą. Zaburzenia te występują m.in. u osób z: • dysleksją, • afazją, • niedosłuchem, • niepełnosprawnością intelektualną, • chorobami neurodegeneracyjnymi. Publikacja zawiera wykreślanki: • typowe, w których należy odnaleźć podane pod planszą wyrazy, • opisowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym opisom, • obrazkowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym obrazkom, • z kategoryzacją, w których należy samodzielnie odszukać wyrazy przynależące do podanej kategorii, • słowotwórcze, w których należy odnaleźć na przykład synonimy bądź antonimy podanych wyrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 049 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia w Praktyce)
"Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" to zestaw pomocy do usprawniania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych młodzieży i dorosłych w przypadku: pragnozji (nieafatycznych zaburzeń mowy), zespołu czołowego, niedosłuchu, oligofazji, zaburzeń ze spektrum autyzmu, innych zaburzeń neurorozwojowych. W doborze materiału ćwiczeniowego zwrócono uwagę na zróżnicowanie sposobów mówienia w zależności od rodzaju kontaktu oraz relacji pomiędzy rozmówcami. Sytuacje uwzględnione w ćwiczeniach obejmują interakcje zarówno z jedną, jak i kilkoma osobami, a znaczenie komunikatu wynika ze zdolności do interpretowania również znaków niewerbalnych. "Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" zawierają zadania o różnym stopniu trudności, obejmujące przede wszystkim nawiązywanie oraz kończenie kontaktu w sytuacji komunikacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia w Praktyce)
"Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" to zestaw pomocy do usprawniania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych młodzieży i dorosłych w przypadku: pragnozji (nieafatycznych zaburzeń mowy), zespołu czołowego, niedosłuchu, oligofazji, zaburzeń ze spektrum autyzmu, innych zaburzeń neurorozwojowych. Druga część zawiera materiał językowy i ilustracyjny, który ma służyć rozwijaniu sprawności dialogowych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych w zakresie podtrzymywania rozmowy. Zeszyt obejmuje ćwiczenia usprawniające interpretowanie, a także kreowanie zachowań werbalnych i niewerbalnych: prozodycznych, kinetycznych i proksemicznych. "Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" zostały opracowane na kilku poziomach, dzięki czemu pozwalają na podnoszenie stopnia trudności wraz z postępami w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia. Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43519 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wydanie czwarte - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. - 104, [4] strony, [26] kart tablic kolorowych luzem : ilustracje ; 24 cm.
Poradnik logopedii dla nauczycieli przedszkola zawiera podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki, określa normy poprawnej wymowy u dziecka w wieku przedszkolnym, a także podaje przykłady ćwiczeń doskonalących wymowę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84 656 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu tym starano się o rzetelne wprowadzenie metod (czasem tylko przypomnienie, akcentowanie rzeczy oczywistych) w codzienną praktykę (pielęgnację, kontakty społeczne, uczenie) rodziców i fachowców zajmujących się dziećmi. Przedstawiona wizja profilaktyki nie jest niemożliwa do wdrożenia. Należy ją pojmować jako codzienne, niezauważalne, lecz konieczne poczynania skoncentrowane wokół osoby dziecka, które powinno być podmiotem mądrej miłości rodziców i obiektem solidnych działań fachowców starających się wykonywać rzetelnie swój zawód.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 764 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 763 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku ; T. 2)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” - z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 592 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 414 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 270 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 630 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 877 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 413 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię”. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 024 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 460 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie - dzięki porozumiewaniu się pisemnemu - barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych. Tom składa się z trzech części: Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komuni­kacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze, Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojo­wymi i nabytymi zaburzeniami mowy oraz Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia. Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli - wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 781 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 188 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 191)
Uczeń w XXI wieku stoi w obliczu wielu dobrodziejstw, jakich dostarcza mu rozwijająca się technika oraz cywilizacja. W jego codziennej rzeczywistości dominuje obraz, dźwięk i ze wszystkich stron bombardują go rozmaite bodźce zewnętrzne. To, co z jednej strony stanowi udogodnienie w jego życiu, z drugiej strony dawkowane w nadmiarze może wywołać skutki odwrotne. Monografia zatytułowana Uczeń a współczesne zagrożenia próbuje spojrzeć na ucznia w aspekcie zagrożeń, jakich dostarcza mu współczesny świat. Nie są to jednak tylko multimedia i świat techniki. Spojrzenie autorów tej publikacji jest ściśle ukierunkowane, a mianowicie prezentuje trzy główne grupy zagrożeń, które niosą z sobą dalsze konsekwencje: nowe technologie, dysfunkcje mowy, współczesne wyzwania edukacyjne i cywilizacyjne. Poza zarysowaniem zagrożeń, jakie czyhają na współczesnego ucznia, książka wskazuje także sposoby ich zminimalizowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 491 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 648 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 640 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie kinestezji artykulacyjnej : kwestionariusze i karty / Hanna Duda. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 196 stron : ilustracje ; 23 cm.
Publikacja stanowi zestaw kwestionariuszy obrazkowo-wyrazowych, służących do badania kinestezji artykulacyjnej dzieci pięcioletnich i starszych. Składa się z części A, dotyczącej głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych, oraz części B, dotyczącej głosek ustnych i nosowych, twardych i miękkich, o różnych miejscach artykulacji i odmiennym stopniu zbliżenia narządów mowy. Do każdego kwestionariusza załączono kartę logopedyczną, która jest integralną częścią narzędzia badania kinestezji artykulacyjnej. Materiały adresowane są zarówno do specjalistów (logopedów, psychologów dziecięcych, pedagogów, terapeutów), jak i do rodziców, nauczycieli, wychowawców oraz opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 914 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej