Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(77)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje dydaktyczne
(48)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Grafiki
(1)
Muzyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
wypożyczone
(18)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(27)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów multimedia
(2)
Tarnów czytelnia
(15)
Bochnia wypożyczalnia
(15)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(14)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(64)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Naprawa Renata
(10)
Tanajewska Alicja
(10)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(9)
Krukowska Małgorzata
(9)
Pliwka Aneta
(9)
Radzka Katarzyna
(8)
Zduniewicz-Dąbrowska Dorota
(5)
Szostak Barbara
(4)
Demianiuk Krzysztof
(3)
Maciejewska Dorina
(3)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(3)
Śliwińska Katarzyna
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Bielenda-Mazur Ewa
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Bagińska Ludmiła
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Cardinaux Hubert
(1)
Cardinaux Verena
(1)
Chilman Agata
(1)
Chojnacka Anna (1979- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieślik Elzbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deutsch Smith Deborah
(1)
Dębicka-Cieszyńska
(1)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(1)
Faherty Catherine
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hewryk-Kyrcz Lidia
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Kawalla Szymon (1949- )
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosecka Magdalena
(1)
Kossowska Renata
(1)
Krauss G. W
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuźniarska Joanna
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Lubowiedzka Agnieszka
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Maciejka Dorina. Ilustracje
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Opiat Jan
(1)
Orłowska -Popek Zdzisława
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Ploch Leszek
(1)
Radzka Katarzyna. Autor
(1)
Rokicka Małgorzata
(1)
Rosołek Karolina
(1)
Rębała Marzena
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Serafin Teresa
(1)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wianecka Elżbieta
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zakrzewski Andrzej Piotr
(1)
Łosiowski Zbigniew
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żywot Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(58)
nieokreślony (s.l.)
(19)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Dzieci
(2726)
6-8 lat
(1988)
9-13 lat
(1666)
0-5 lat
(951)
Młodzież
(862)
Pedagodzy specjalni
(77)
Rodzice
(772)
Nauczyciele
(671)
14-17 lat
(645)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(19)
Kompetencje społeczne
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Samodzielność
(13)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Nauczanie
(8)
Niepełnosprawność intelektualna
(8)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(8)
Autyzm
(7)
Kształcenie
(7)
Metody nauczania
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Grafomotoryka
(6)
Język polski
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Zachowanie
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Rozwój poznawczy
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Czytanie
(4)
Diagnoza
(4)
Dziecko głuche
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pisanie
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Zainteresowania
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dodawanie (matematyka)
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Odejmowanie (matematyka)
(3)
Praca
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Arteterapia
(2)
Choroby układu nerwowego
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Hortiterapia
(2)
Idiomy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jesień
(2)
Kephart, Newell Carlyle (1911-1973)
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Leczenie
(2)
Liczby
(2)
Metafora
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody badawcze
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Padaczka
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przyroda
(2)
Psychomotoryka
(2)
Psychoterapia
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Spostrzeganie
(2)
Szkoły
(2)
Uczenie się
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wiosna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Wzrok
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Finlandia
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(31)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Materiały pomocnicze
(11)
Podręcznik
(9)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Tablica demonstracyjna
(6)
Arkusz obserwacji
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(67)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Matematyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pozycja wzbogacająca wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów mających wpływ na samopoczucie młodych ludzi z niepełnosprawnością wzrokową i ich funkcjonowanie w społeczeństwie. Pozycja skierowana do wszystkich zainteresowanych tą tematyką a w szczególności do psychologów i pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to program Metody Dobrego Startu dostosowany do potrzeb dzieci z wadą słuchu i z opóźnionym rozwojem mowy. Może być także wykorzystywany podczas zajęć z małymi dziećmi rozwijającymi się prawidłowo. W podręczniku znajduje się rozdział poświęcony dzieciom z wadą słuchu i ich specjalnym potrzebom edukacyjnym, charakterystyka Metody Dobrego Startu i jej zastosowania w pracy z tymi dziećmi, a także dokładny opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu i zajęć, na których jest on stosowany. Oprócz tego w książce zamieszczono trzy przykładowe scenariusze zajęć oraz propozycje zabaw i ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 022 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My i świat wokół nas to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Przyda się także rodzicom do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego. Publikacja może być wykorzystywana do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne, umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń są dostosowane do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEiN. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, co daje nauczycielom wiele możliwości ich zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Ćwiczenia są skonstruowane w taki sposób, aby poszerzać zakres pojęciowy, doskonalić technikę czytania, mówienia, pisania i liczenia, a także myślenie przyczynowo­-skutkowe. Zakres ćwiczeniowy to przede wszystkim rozumienie mowy, nazywanie przedmiotów, czynności i zjawisk. W teczce znajdują się cztery bloczki z kartami pracy: Jesień, Zima, Wiosna, Lato. Materiał przewidziany jest na jeden rok szkolny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 445 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi wszechstronny poradnik wychowania dzieci głuchoniewidomych. Jest adresowana przede wszystkim do rodziców, a także wychowawców tych dzieci. Pokazuje, jak zadbać o ich najpełniejszy w granicach możliwości rozwój ogólny oraz o osiągnięcie jak największej samodzielności, samowystarczalności i niezależności w życiu codziennym. Zawiera liczne propozycje ćwiczeń i zabaw rozwijających oraz wiele szczegółowych wskazówek praktycznych. Zalecenia zawarte w tej książce okazały się przydatne nie tylko w wychowaniu dzieci głuchoniewidomych, lecz także dzieci głęboko upośledzonych w innych sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 2 670 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 761 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1301) 1227)
Mukopolisacharydozy (MPS) to grupa rzadkich genetycznych chorób metabolicznych, w których dochodzi do spichrzania, czyli patologicznego odkładania się cząsteczek w tkankach organizmu. W różnych typach MPS choroba może dotykać innych układów organizmu, mieć odmienne rokowania i przebieg, jednak we wszystkich przypadkach klinicznych tego schorzenia ma charakter postępujący.
Książka ma strukturę trójdzielną. W pierwszej części prezentuję podstawy teoretyczne analizowanych zagadnień. Przybliżam pojęcie chorób rzadkich, omawiam rozwój psychospołeczny dziecka z rzadką chorobą progresywną, wyjaśniam pojęcie sytuacji, analizuję sytuację społeczną współczesnej rodziny, jak również omawiam strukturalne uwarunkowania sytuacji społeczno-wychowawczej współczesnej rodziny z osobą niepełnosprawną. Ponadto przybliżam teorię strukturacji Anthony’ego Giddensa. Druga część pracy poświęcona jest założeniom metodologicznym. W trzeciej części analizuję wyniki badań własnych, które dotyczą sytuacji społeczno-wychowawczej rodziny i dziecka z mukopolisacharydozą. Przedstawiam postulaty edukacyjne w świetle teorii strukturacji Giddensa oraz prezentuję model interdyscyplinarnego wsparcia osób z MPS i ich rodzin. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności różnicowania pytań. W teczce znajduje się: instrukcja (przykłady ćwiczeń); 37 kart z fotografiami miejsc; 4 plansze ze zdjęciami postaci i zwierząt do wycięcia; spis miejsc oraz postaci i zwierząt. Zestaw plansz w teczce to zbiór fotografii różnych miejsc, z którymi dzieci mogą mieć styczność na co dzień lub podczas wyjazdów. Plansze przygotowane są z myślą o uczniach, którzy rozpoznają dane miejsca oraz postaci i potrafią je nazwać. Mają jednak problem z różnicowaniem pytań: "kto?", "co?", "gdzie?", "co robi?", "z kim?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi." Z recenzji prof. dr hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103 680 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 603 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30 158 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41208 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 405, 37 676 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 609 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 1601 P (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 272 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 576 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie przez naśladowanie / Agata Dębicka-Cieszyńska. - Kraków : Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, 2019. - Pudełko (45 kartoników, instrukcja) : ilustracje ; 16 x 23 x 3 cm.
"Czytanie przez naśladowanie" to pomoc zaprojektowana dla: dzieci zdrowych na początku nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną, dzieci z trudnościami w nauce czytania w klasie I, dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Niezwykle przydatna jest podczas terapii dzieci z alalią, afazją, Zespołem Downa oraz wszelkimi zaburzeniami, w których występuje opóźnienie rozwoju mowy. W szczególny sposób dotyczy to dzieci cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu czy zespół Aspergera, które z trudem nawiązują kontakt wzrokowy. To dzięki kontaktowi twarzą w twarz dziecko w prawidłowy sposób nabywa wzorce językowe oraz uczy się naśladowania słów i zwrotów. Pojawia się u niego także intencja komunikacji oraz chęć werbalnego porozumienia się z otoczeniem. Już w 5. miesiącu życia dziecko potrafi koncentrować się na ustach osoby mówiącej. Gdy widzi mimikę i układ ust mówiącego, może naśladować jego ruchy artykulacyjne. W procesie terapii dzięki oglądaniu wyrazistej artykulacji na twarzach różnych osób wyzwalana jest ta prymarna umiejętność, warunkująca nabywanie mowy. Pomoc ta może być nie tylko wsparciem podczas zapamiętywania obrazu samogłosek, ale też stymuluje nawiązywanie i podtrzymywania kontaktu wzrokowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 58 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
"Catherine Faherty oferuje podejście poszerzające rozumienie autyzmu – zachęca osoby autystyczne do lepszego poznawania siebie samych. Jej podręcznik jest dla dzieci autystycznych skarbnicą wiedzy, która pozwala im uświadomić sobie własną naturę, zrozumieć ją i zwiększyć poczucie własnej wartości. Taka publikacja bardzo by pomogła mojej rodzinie i mnie, kiedy byłem dzieckiem." (Dave Spicer, zdiagnozowany w wieku 46 lat)
Autorka podręcznika przedstawia typowe, codzienne sytuacje, z którymi mają do czynienia dzieci autystyczne i ich rodziny, pozwalając je poznać i lepiej zrozumieć. Każdy rozdział dotyczy ważnego aspektu życia, na przykład komunikacji, talentów, twórczego wyrażania siebie, uczenia się czy zawierania przyjaźni. Ostatnia część każdego rozdziału została napisana z myślą o rodzicach, terapeutach oraz innych ważnych dorosłych w życiu dziecka. Znajdują się tam praktyczne sugestie i ciekawe pomysły, które można wykorzystać zarówno w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 609 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 087 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej