Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(150)
Forma i typ
Publikacje naukowe
(132)
Książki
(128)
Artykuły
(22)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(186)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(28)
Tarnów czytelnia
(37)
Bochnia wypożyczalnia
(29)
Brzesko wypożyczalnia
(33)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(73)
Autor
Lubińska-Bogacka Magdalena
(3)
Wierzejska Joanna
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Rządzka Mira
(2)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(2)
Wąż Krzysztof
(2)
Łobodzińska Anna
(2)
Adamczuk-Stęplewska Anna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Andrzejewski Adam (pedagog)
(1)
Antończak-Świder Katarzyna
(1)
Banasiak Anna (pedagog)
(1)
Barszcz-Skowronek Jolanta
(1)
Barwicka Agnieszka Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bera Ryszard
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bąk Agnieszka (pedagog)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chilman Agata
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Cupiał Dariusz
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Dobiasz-Krysiak Maja (1986- )
(1)
Dobosz Marzena (pedagog)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dąbrowska Anna (pedagogika społeczna)
(1)
Dębski Maciej (1977- )
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Fiut Karolina
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Frania Monika
(1)
Frączek-Broda Joanna
(1)
Gajda Patrycja
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gołek Bartłomiej
(1)
Grochocińska Rita (1941-2011)
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Gutowski Mateusz
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górnicka Beata
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Habrat Paweł
(1)
Heine Marek
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jaroszewska Anna (1980- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Józefowicz Barbara (1980- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kamińska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Kanios Anna
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpenko Oresta
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kerschner Katarzyna
(1)
Kidawa Michał (nauki medyczne)
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimczak Wioletta
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Koczur Joanna
(1)
Kogut Svìtlana Âroslavìvna (1974- )
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolbusz Franciszek (1929-2015)
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kompowska-Marek Radosława
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kosturek Joanna
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kowalewski Ireneusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(75)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(140)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(140)
nieokreślony (s.l.)
(10)
Język
polski
(139)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Studenci
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Psycholodzy
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dorośli
(1)
Katecheci
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Wizytatorzy
(1)
Temat
Nauczyciele
(21)
Młodzież
(17)
COVID-19
(14)
Uczniowie
(14)
Relacje międzyludzkie
(12)
Epidemie
(11)
Postawy
(11)
Studenci
(11)
E-learning
(10)
Rodzice
(10)
Badania naukowe
(9)
Odbiór społeczny
(9)
Rodzina
(9)
Kompetencje społeczne
(8)
Interakcje społeczne
(7)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(7)
Problemy społeczne
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Adaptacja społeczna
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Metody nauczania
(6)
Nauczanie
(6)
Poczucie bezpieczeństwa
(6)
Rodzina dysfunkcyjna
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Więźniowie
(6)
Bezpieczeństwo
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Integracja społeczna
(5)
Jakość życia
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Alkoholizm w rodzinie
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Kształcenie
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Ojcostwo
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika penitencjarna
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkoły
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uzależnienia medialne
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(3)
Doskonalenie zawodowe
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Fonoholizm
(3)
Instytucje kultury
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje dydaktyczne
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Leczenie
(3)
Macierzyństwo
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Media społecznościowe
(3)
Metodologia
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Nierówności edukacyjne
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osiągnięcia szkolne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Partycypacja społeczna
(3)
Pedeutologia
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Samotność
(3)
Stres pourazowy
(3)
Trauma
(3)
Uczucia
(3)
Wolontariat
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Współdziałanie
(3)
Temat: czas
2001-
(92)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
Temat: miejsce
Polska
(71)
Województwo małopolskie (1999- )
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Województwo mazowieckie (1999- )
(4)
Województwo łódzkie (1999- )
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Czechy
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Azerbejdżan
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Chorwacja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gruzja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Powieść
(1562)
Poradnik
(1296)
Opracowanie
(1237)
Opowiadania i nowele
(1027)
Literatura polska
(1021)
Raport z badań
(150)
Poezja polska
(923)
Praca zbiorowa
(874)
Pamiętniki polskie
(654)
Język polski
(628)
Ćwiczenia i zadania
(594)
Podręcznik
(574)
Literatura młodzieżowa polska
(491)
Publicystyka polska
(436)
Publikacja bogato ilustrowana
(412)
Gry i zabawy umysłowe
(384)
Opowiadanie polskie
(336)
Wiersze
(336)
Monografia
(333)
Broszura
(312)
Książka obrazkowa
(308)
Materiały pomocnicze
(308)
Biografia
(294)
Powieść obyczajowa
(284)
Antologia
(276)
Powieść polska
(264)
Gry planszowe
(247)
Scenariusz zajęć
(246)
Literatura dziecięca polska
(243)
Dramat polski
(235)
Fotografia teatralna
(213)
Fantastyka
(200)
Esej
(197)
Publikacje dla dzieci
(192)
Reportaż
(191)
Pamiętniki i wspomnienia
(185)
Karty pracy ucznia
(183)
Język angielski
(180)
Wojna 1939-1945 r.
(179)
Język rosyjski
(158)
Artykuł z pracy zbiorowej
(155)
Gry edukacyjne
(153)
Język niemiecki
(142)
Film fabularny
(133)
Plansze do gry
(133)
Powieść angielska
(131)
Powieść przygodowa
(129)
Powieść francuska
(123)
Artykuł problemowy
(119)
Poradniki i przewodniki
(110)
Gry w karty
(109)
Kryminał
(108)
Fantasy
(102)
Gry i zabawy dziecięce
(102)
Komiks
(101)
Powieść rosyjska
(96)
Powieść historyczna
(93)
Wydawnictwa popularne
(90)
Język francuski
(89)
Powieść amerykańska
(86)
Listy polskie
(79)
Reportaż polski
(79)
Dramat angielski
(78)
Publicystyka
(78)
Szkice literackie polskie
(77)
Science fiction
(73)
Wywiad dziennikarski
(72)
Bajki i baśnie
(68)
Dramat filmowy
(65)
Powieść psychologiczna
(63)
Opowiadanie rosyjskie
(62)
Powieść biograficzna
(62)
Opowiadania i nowele biograficzne
(61)
Thriller
(61)
Gry strategiczne
(60)
Kamishibai
(59)
Książka do wypełniania
(59)
Literatura rosyjska
(58)
Przewodnik turystyczny
(56)
Satyra polska
(56)
Poezja rosyjska
(54)
Krytyka literacka polska
(53)
Literatura dla dzieci
(52)
Żydzi
(52)
Powieść niemiecka
(51)
Felieton polski
(50)
Adaptacja filmowa
(45)
Poezja angielska
(45)
Słownik polski
(45)
Dramat (gatunek literacki)
(43)
Film dokumentalny
(43)
Poradniki
(41)
Literatura młodzieżowa angielska
(40)
Materiały konferencyjne
(40)
Język łaciński
(39)
Układanki
(39)
Przepisy kulinarne
(38)
Kompendia i repetytoria
(37)
Powstanie 1944 r. warszawskie
(37)
Felieton
(36)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(102)
Socjologia i społeczeństwo
(64)
Psychologia
(37)
Nauka i badania
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
150 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Raport Ruch migracyjny w Małopolsce to opracowanie podsumowujące badanie o tym samym tytule. Celem projektu było dokonanie całościowej diagnozy zjawiska migracji zarobkowych występujących na terenie Małopolski, zarówno z perspektywy osób wyjeżdżających, jak i przyjeżdżających do pracy w województwie oraz migrantów powrotnych w latach 2004–2016. Raport powstał w oparciu o dane zastane, dane zebrane podczas badania jakościowego, którym objęto zarówno uczestników migracji: emigrantów, imigrantów, migrantów powrotnych, napływowych i odpływowych mieszkańców, jak i pracodawców zatrudniających cudzoziemców, a także wiedzę, którą podzielili się eksperci: pracownicy powiatowych urzędów pracy, agencji zatrudnienia oraz małopolskich uczelni wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Autorzy przedłożonego raportu podjęli niezwykle trudne kwestie egzystencjalne, kluczowe dla życia osób w naszym państwie, nie obawiając się najbardziej bolesnych zjawisk, jak korupcja, wykluczanie społeczne, przemoc i agresja, także w cyberprzestrzeni. Nie pozostawiają jednak czytelników z samą diagnozą, z wynikającymi z badań – miejscami porażającymi – wnioskami, ale określają możliwości wychodzenia z sytuacji kryzysowych, akcentując rolę ekologii życia. Najcenniejszy jest stan wiedzy polskiej młodzieży, jej świadomości i poczucia sprawstwa w dziedzinach codziennego życia, które mogą stać się blokadą w ich rozwoju. Przedłożona do oceny rozprawa znacząco wpisuje się w rozumienie codziennego świata życia polskiej młodzieży. Znakomicie odzwierciedla stan samoświadomości istniejących zagrożeń oraz propozycje rozwiązań uczonych, dla których misja uniwersytetu spełnia się właśnie w diagnozowaniu zjawisk ukrytych, skrywanych, jeszcze nierozpoznanych, jeśli wiedza o nich może pomóc pedagogom, psychoterapeutom, nauczycielom, rodzicom, instruktorom, katechetom czy edukatorom w rozumieniu podmiotów socjalizacji, wychowania czy instytucjonalnej edukacji”. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego, dr. h.c. multi, Uniwersytet Łódzki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 990)
Autorka podjęła próbę zbadania aktywności edukacyjnej i społecznej kobiet w wieku 75–89 lat zamieszkujących aglomeracje miejskie. Problemem głównym uczyniono pytanie: „Jaka jest aktywność społeczna i edukacyjna kobiet po 75. roku życia zamieszkujących aglomeracje miejskie?”. Badaniami objęto 300 kobiet z trzech województw. Ankietowane były słuchaczkami uniwersytetów trzeciego wieku. Badania przeprowadzono w roku akademickim 2017/2018 na terenie województw śląskiego, mazowieckiego i małopolskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z trzech części: wprowadzenia teoretycznego, metodologii i wyników badań. W części I zawarto rozważania ogólnoteoretyczne, które naszym zdaniem pomogą zrozumieć dylematy wspierania i wspomagania rozwoju dzieci z różnorodnymi potrzebami w szkole ogólnodostępnej. To między innymi kontekst edukacji dla wszystkich, w tym włączającej, nowe strategie organizacji przestrzeni edukacyjnej, konieczność uwspółcześnienia i rewaloryzacji tradycyjnych kategorii edukacji. Część II opisuje założenia badań sondażowych i szczegóły przebiegu procesu badawczego, którym objęto 39 szkół województwa świętokrzyskiego. Część III, najobszerniejsza, składająca się z 6 rozdziałów, prezentuje analizy i interpretacje wraz z próbą odpowiedzi na 5 grup problemów badawczych. Są to: 1. Organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i innych form wsparcia oraz wspomagania edukacyjnego uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej. 2. Sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych dla uczniów w trakcie zajęć dydaktycznych. 3. Szkolni wykonawcy działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – ich kwalifikacje i kompetencje, doświadczane trudności oraz wsparcie. 4. Uwarunkowania środowiskowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. 5. Uwarunkowania osobowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. Część tę kończy rozdział zawierający podsumowanie wyników badań oraz postulaty dla praktyki. Są one skoncentrowane na trzech ważnych dla współczesnej szkoły kwestiach: potrzebie wzmocnienia zasobów osobowych, materialnych i środowiskowego wsparcia w skuteczniejszym realizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, (re)konstrukcji modeli pomocy i wsparcia oraz optymalizacji rozwiązań systemowych prowadzących do wspierania, a także wspomagania uczniów klas IV–VI w realizacji indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część 1 : Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami; Rozdział 1: Organizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie. Motywy uczęszczania; 1.1. Organizowanie zajęć wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.2. Motywy uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Treści zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz sposób ich przekazywania; 2.1. Problematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie z perspektywy uczniów; 2.2. Omawianie na zajęciach wybranych tematów, uzyskane informacje, sposób interpretacji stosowany przez nauczyciela; 2.3. Sposób prezentacji na zajęciach wychowania do życia w rodzinie kobiet/dziewcząt oraz mężczyzn/chłopców; 2.4. Informacje o grupach osób, które są dyskryminowane, podawane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Korzystanie z podręcznika na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Metody i środki dydaktyczne stosowane w toku zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.7. Możliwość proponowania przez uczniów tematów, które będą omawiane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.8. Używanie przez nauczyciela na zajęciach wychowanie do życia w rodzinie poprawnego słownictwa w odniesieniu do sfery seksualności i aktywności seksualnej; 2.9. Poruszanie tematyki seksualności człowieka na lekcjach innych przedmiotów; Rozdział 3: Postrzeganie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 3.1. Skojarzenia z nazwą zajęć „wychowanie do życia w rodzinie”; 3.2. Emocje towarzyszące zajęciom wychowania do życia w rodzinie; 3.3. Atmosfera panująca na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.4. Różnice pomiędzy zajęciami wychowania do życia w rodzinie i pozostałymi lekcjami; 3.5. Aktywność uczniów na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.6. Prowadzenie rozmów na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie z rówieśnikami i osobami dorosłymi; 3.7. Rekomendowanie uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie młodszym uczniom; Rozdział 4: Ocena przydatności wiedzy przekazywanej na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.1. Źródła informacji o dojrzewaniu, inicjacji seksualnej, antykoncepcji uznawane przez uczniów za rzetelne; 4.2. Poruszanie na zajęciach wychowania do życia w rodzinie tematów dotyczących codziennych problemów uczniów; 4.3. Ocena przydatności zajęć wychowania do życia w rodzinie w budowaniu relacji z rówieśnikami, zwłaszcza płci przeciwnej; Rozdział 5. Postrzeganie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.1. Ogólna charakterystyka nauczycieli wychowania do życia w rodzinie; 5.2. Obraz sposobu realizacji przez nauczyciela zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Ujawnianie swoich poglądów przez nauczycieli w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.4. Sposób przekazywania wiedzy przez nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Kontakt nauczyciela z uczniami w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; 5.7. Stosunek do propozycji, aby nauczyciel wychowania do życia w rodzinie był także osobą, do której każdy mógłby przyjść i porozmawiać o problemach związanych z seksualnością i rozwojem psychoseksualnym; Część 2 : Wywiady z dyrektorami szkół; Rozdział 1: Miejsce wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.1. Skojarzenia z nazwą zajęć 1.2. Rola zajęć wychowania do życia w rodzinie na tle pozostałych zajęć szkolnych; 1.3. Opinie na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie; 1.4. Sytuacja związana z prowadzeniem zajęć wychowania do życia w rodzinie, która utkwiła badanym szczególnie w pamięci; 1.5. Określenia, nazwy, jakich używają uczniowie, nauczyciele lub rodzice w związku z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 1.6. Żarty, anegdoty związane z prowadzeniem w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Organizacja zajęć; 2.1. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na radach pedagogicznych; 2.2. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie rodzicom uczniów; 2.3. Zapoznanie rodziców i uczniów z prawem do odmowy udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.4. Wpływ opinii samorządu lokalnego na organizację zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Sposób planowania zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Systematyczność realizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie. Frekwencja uczniów na zajęciach; Rozdział 3: Nauczyciel; 3.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 3.2. Opinie na temat osoby prowadzącej zajęcia wychowania do życia w rodzinie formułowane przez uczniów, ich rodziców i innych nauczycieli; 3.3. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; Rozdział 4: Program i przebieg zajęć; 4.1. Program zajęć edukacyjnych wychowania do życia w rodzinie obowiązujący w szkole; 4.2. Hospitacje zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.3. Podręczniki i środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.4. Relacje między osobami prowadzącymi zajęcia w szkole z takich przedmiotów, jak: religia, wychowanie do życia w rodzinie, etyka i biologia; 4.5. Zagadnienia, które powinny zdaniem dyrektora znajdować się w programie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.6. Zagadnienia, których zdaniem dyrektora nie powinno się poruszać w ramach zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 5: Opinie; 5.1. Opinia na temat tego, czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie są potrzebne uczniom/uczennicom w szkole; 5.2. Opinia na temat tego, czy na przestrzeni lat pracy jako dyrektor badany dostrzega jakieś zmiany związane z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Opinia na temat tego, czy należy coś zmienić w związku z obecnością w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie bądź je zlikwidować; 5.4. Największe wyzwanie dla osób prowadzących zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Wartości i zasady, którymi powinna się kierować osoba prowadząca zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Opinia na temat tego, co dyskwalifikuje nauczyciela/nauczycielkę wychowania do życia w rodzinie; 5.7. Opinia na temat tego, czy nauczyciel WDŻ powinien uwzględniać zjawisko coraz większego zróżnicowania kulturowego, narodowego i religijnego uczniów; 5.8. Opinia o propozycji zmiany nazwy i programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na „edukacja seksualna” bądź „edukacja zdrowotna” oraz nadania im statusu przedmiotu obowiązkowego; 5.9. Opinia na temat propozycji, aby osoby prowadzące wychowanie do życia w rodzinie pełniły także w ramach swojego etatu funkcję konsultantów, doradców dla uczniów oraz ich rodziców; 5.10. Ocena możliwości współpracy między szkołą a organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji seksualnej; dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie.[K]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 667 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 665 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 972 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja wzbogacająca wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów mających wpływ na samopoczucie młodych ludzi z niepełnosprawnością wzrokową i ich funkcjonowanie w społeczeństwie. Pozycja skierowana do wszystkich zainteresowanych tą tematyką a w szczególności do psychologów i pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji." [Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 446 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej pracy starano się poruszyć najważniejsze z punktu widzenia oceny jakości kształcenia ogólnego - jego skuteczności i efektywności - zagadnienia dotyczące życia współczesnego społeczeństwa. Ograniczono się do wskazania tych zjawisk, które mogą być traktowane jako efekty działania systemu kształcenia, a jednocześnie czynniki oddziałujące na jego przyszły kształt. Oprócz teoretycznej refleksji wykorzystano bogaty materiał empiryczny gromadzony przez kilka lat, pozwalający na formułowanie wielu nowych pytań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 429 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Konflikty społeczne to nieuchronne zjawisko przenikające ludzką egzystencję, mogące destruktywnie i konstruktywnie oddziaływać na jednostkę czy grupę. Dlatego niezwykle istotne jest poznanie mechanizmów wyzwalających proces konfliktowy, jak i strategie radzenia sobie z nimi, aby rozwijać kompetencje umożliwiające umiejętne zarządzanie tymi trudnymi sytuacjami. Ważne i cenne są podejmowane w monografii rozważania teoretyczne, które dają możliwość spojrzenia na zagadnienie konfliktu w kontekście środowiska szkolnego i rodzinnego, a także pozwalają na usystematyzowanie pewnych ważnych kwestii. Duże znaczenie mają rozdziały o charakterze empirycznym, będące sprawozdaniami z badań własnych ich Autorów. Wyniki prezentowanych badań poszerzają dotychczasową wiedzę w obszarze problemów dotyczących sytuacji konfliktowych w różnych środowiskach wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 394 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne. Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 628 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 378 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 704, 43 834 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1301) 1227)
Mukopolisacharydozy (MPS) to grupa rzadkich genetycznych chorób metabolicznych, w których dochodzi do spichrzania, czyli patologicznego odkładania się cząsteczek w tkankach organizmu. W różnych typach MPS choroba może dotykać innych układów organizmu, mieć odmienne rokowania i przebieg, jednak we wszystkich przypadkach klinicznych tego schorzenia ma charakter postępujący.
Książka ma strukturę trójdzielną. W pierwszej części prezentuję podstawy teoretyczne analizowanych zagadnień. Przybliżam pojęcie chorób rzadkich, omawiam rozwój psychospołeczny dziecka z rzadką chorobą progresywną, wyjaśniam pojęcie sytuacji, analizuję sytuację społeczną współczesnej rodziny, jak również omawiam strukturalne uwarunkowania sytuacji społeczno-wychowawczej współczesnej rodziny z osobą niepełnosprawną. Ponadto przybliżam teorię strukturacji Anthony’ego Giddensa. Druga część pracy poświęcona jest założeniom metodologicznym. W trzeciej części analizuję wyniki badań własnych, które dotyczą sytuacji społeczno-wychowawczej rodziny i dziecka z mukopolisacharydozą. Przedstawiam postulaty edukacyjne w świetle teorii strukturacji Giddensa oraz prezentuję model interdyscyplinarnego wsparcia osób z MPS i ich rodzin. [Autorka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 297)
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym, staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidualnym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego „ukrytego” zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków. Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice maja trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt. Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...)". prof. dr hab. Bogusław Śliwerski dr h.c. Multi z recenzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 608 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca powinna być lekturą obowiązkową dla dyrektorów, nauczycieli, pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli, jak również osób przygotowujących założenia do systemu kształcenia nauczycieli. Z recenzji dr hab. Elżbiety Sałaty, prof. nadzw. UTH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka koncentruje się na problemach związanych z nabywaniem i doskonaleniem umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez młodzież. Uwzględnia szeroki kontekst kulturowy, społeczny, poznawczy i edukacyjny tego procesu. Pismo traktowane jest jako dostępne i użyteczne narzędzie rozwoju ludzkiego potencjału, które wspiera umiejętności: kategoryzacji, analizy, wnioskowania, abstrahowania oraz budowania generalizacji. Piśmienność stanowi klucz do uczestnictwa w kulturze, umożliwia korzystanie z dorobku określonej społeczności oraz ułatwia przejście od języka obrazu do języka abstrakcji i związanego z nim symbolicznego ujęcia rzeczywistości. Nabycie tej sprawności ma więc swoje konsekwencje poznawcze, społeczne i kulturowe. W wyniku obecnych przemian kultury pisma młodzież coraz częściej styka się z praktykami językowo-kulturowymi charakterystycznymi dla nowej oralności. Szybkość, skrótowość i potoczność współczesnej komunikacji językowej powodują, że w wielu obszarach staranność oraz precyzja pisanej odmiany języka postrzegane są jako nieefektywne. Podstawową przestrzenią doskonalenia tych sprawności jest edukacja szkolna, a jednym z jej obowiązków – wprowadzenie ucznia w świat pisma. Przygotowanie do obligatoryjnych egzaminów zewnętrznych odbywających się na zakończenie obowiązkowego etapu edukacji stanowi ważny element praktyki szkolnej. W jakim zakresie egzaminy umożliwiają diagnozę piśmienności młodzieży? Jak w świetle ich wyników przedstawiają się umiejętności piśmienne uczniów? Autorka udziela odpowiedzi na te pytania na podstawie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych oraz egzaminów ósmoklasisty. Badania ujawniły duże kłopoty młodzieży w konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych, co może utrudnić pełne uczestnictwo w kulturze opartej na piśmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 897 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej