Wsparcie edukacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(35)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Artykuły
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(5)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(11)
Tarnów czytelnia
(11)
Bochnia wypożyczalnia
(12)
Brzesko wypożyczalnia
(9)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(19)
Autor
Kołodziej Agnieszka
(3)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Lis Małgorzata (pedagog)
(2)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Wolny Barbara
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bullock Claire
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Deńca Marta
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gnatowska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gryz Iwona
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Juśko Edmund (1955- )
(1)
Katra Grażyna
(1)
Keane Elaine
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Król Katarzyna (pedagog)
(1)
Kwiatkowska Karolina
(1)
Lane Kathie
(1)
Mazanek Ewa
(1)
McPartland James C
(1)
Niedojadło Andrzej (1953- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ozga Anna
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rozenbajgier Małgorzata
(1)
Rutkowski Mirosław (pedagog)
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Siekiera Natalia
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Zając Paulina (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(2)
Szkoły średnie
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Wsparcie edukacyjne
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(9)
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(33)
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka składa się z trzech części: wprowadzenia teoretycznego, metodologii i wyników badań. W części I zawarto rozważania ogólnoteoretyczne, które naszym zdaniem pomogą zrozumieć dylematy wspierania i wspomagania rozwoju dzieci z różnorodnymi potrzebami w szkole ogólnodostępnej. To między innymi kontekst edukacji dla wszystkich, w tym włączającej, nowe strategie organizacji przestrzeni edukacyjnej, konieczność uwspółcześnienia i rewaloryzacji tradycyjnych kategorii edukacji. Część II opisuje założenia badań sondażowych i szczegóły przebiegu procesu badawczego, którym objęto 39 szkół województwa świętokrzyskiego. Część III, najobszerniejsza, składająca się z 6 rozdziałów, prezentuje analizy i interpretacje wraz z próbą odpowiedzi na 5 grup problemów badawczych. Są to: 1. Organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i innych form wsparcia oraz wspomagania edukacyjnego uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej. 2. Sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych dla uczniów w trakcie zajęć dydaktycznych. 3. Szkolni wykonawcy działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – ich kwalifikacje i kompetencje, doświadczane trudności oraz wsparcie. 4. Uwarunkowania środowiskowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. 5. Uwarunkowania osobowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. Część tę kończy rozdział zawierający podsumowanie wyników badań oraz postulaty dla praktyki. Są one skoncentrowane na trzech ważnych dla współczesnej szkoły kwestiach: potrzebie wzmocnienia zasobów osobowych, materialnych i środowiskowego wsparcia w skuteczniejszym realizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, (re)konstrukcji modeli pomocy i wsparcia oraz optymalizacji rozwiązań systemowych prowadzących do wspierania, a także wspomagania uczniów klas IV–VI w realizacji indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 239 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 531 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych: Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym Sylwetka nauczyciela Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Wydanie 2020, dodruk wydania 2019. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020. - 333, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Seria Naukowa ; t. 7)
Publikacja poświęcona wspólnemu nauczaniu osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) i osób bez takich potrzeb.Publikacja nie jest jedynie poświęcona wspólnemu nauczaniu jako takiemu, lecz jego najnowszemu ujęciu, znanemu pod nazwą edukacji włączającej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 800 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 733 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 279, 38 278 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest praktycznym przewodnikiem, adresowanym do wszystkich, którzy uczestniczą w procesie edukacji młodzieży ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) w szkole średniej. Napisany w sposób klarowny i przystępny, na bazie najlepszych praktyk i doświadczeń, poradnik propaguje pozytywne nastawienie zarówno wśród uczniów dotkniętych autyzmem, jak i kadry pedagogicznej, która wspiera ich rozwój i zaszczepia w ich umysłach przekonanie o możliwości osiągnięcia wszystkich wyznaczonych celów. Książka, w której znajdziemy szereg starannie opracowanych strategii, przydatnych wskazówek i pouczających przykładów, z pewnością wypełni lukę w literaturze poświęconej tej problematyce. Ułatwi uczniom z autyzmem codzienne funkcjonowanie w życiu szkolnym, a osobom zaangażowanym w proces ich kształcenia zapewni praktyczną pomoc w realizacji tych zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 136 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne - cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 346 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. (dr hab. Izabela Bieńkowska)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 359 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 481 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 982 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Porozmawiaj ze mną! : karty pracy dla uczniów szkoły ponadpodstawowej do zajęć rewalidacyjnych / Ewa Gnatowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (43, [1] karta tablic) : fotografie, ilustracje ; 31 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych powoli wchodzą w dorosłe życie i mają coraz więcej różnych doświadczeń. Warto przygotować młodzież na wyzwania stawiane przez otoczenie oraz na przyszłe zmiany. Pytania zamieszczone na kartach Porozmawiaj ze mną! dają możliwość poprowadzenia rozmowy w taki sposób, aby wspólnie z całą grupą zastanowić się, co można zrobić w sytuacjach zagrożenia lub jak ich uniknąć. Dodatkowo proponowane tematy dają możliwość poznania poglądów młodego człowieka, tego, jak postrzega świat i jak widzi siebie. Porozmawiaj ze mną! to materiał do wykorzystania na zajęciach z wychowawcą, rewalidacji oraz treningu umiejętności społecznych. Karty pomagają zaktywizować uczniów do podjęcia dyskusji na ważne dla nich tematy. Pozwalają ćwiczyć sztukę argumentowania, wyrażania swojego zdania oraz poszanowania odmienności perspektywy innych osób. Zajęcia z wykorzystaniem proponowanych tematów ułatwią naukę podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje i zachęcą młodzież do rozwoju osobistego. Publikacja będzie inspiracją dla nauczycieli i terapeutów do prowadzenia otwartych dyskusji na ważne tematy i poszukiwania wraz z uczniami rozwiązań w sytuacjach problemowych, które mogą przydarzyć się każdemu. Spis tematów: 1. Z życia wzięte 2. Media społecznościowe 3. Słowa w sieci 4. Fabryka plotek i ploteczek 5. Wirtualne uczucia 6. Pierwsze wrażenie 7. Przyjaźń, miłość czy zauroczenie? 8. Portale randkowe 9. Kulisy sławy 10. Stereotypy 11. Czy oceny w szkole mają sens? 12. Być czy mieć? 13. Konsumpcjonizm i minimalizm 14. Reklama 15. Sekrety sukcesu 16. Zmiana siebie 17. Mobbing 18. Stres i depresja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 753 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 997 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej. Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki. Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły wzorując się na nich mógł wymyślić ich więcej. W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych łatwych w realizacji zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 128 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 621 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 758 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla praktyków)
Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98 444, 95 921 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 443 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje – ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia – wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 935 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje – ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia – wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 010 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej