Ocenianie kształtujące
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(7)
Tarnów czytelnia
(10)
Bochnia wypożyczalnia
(7)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(11)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Sterna Danuta
(2)
Badziukiewicz Beata
(1)
Benavides Francisco
(1)
Black Paul
(1)
Brookhart Susan M
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Bąkowska Marta
(1)
Choroszczyńska Marta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dudek Karol
(1)
Dumont Hanna
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Gasperczyk Weronika
(1)
Głaz Łukasz
(1)
Istance David
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Miller Piotr
(1)
Misiorna Elżbieta
(1)
Moss Connie M
(1)
Pacholczyk Irena
(1)
Parczewski Piotr Wojciech
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Piłat Sabina
(1)
Roszkowska-Przetacznik Magdalena
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wtorkiewicz Longina
(1)
woźnicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
nieokreślony (s.l.)
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Ocenianie kształtujące
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(MAC Inspiracje.)
Mac Inspiracje. Ocenianie kształtujące. Poradnik dla nauczyciela klasy 1-3, Wydawnictwo MAC Dane produktu: Ocenianie kształtujące to pojęcie, które od wielu lat gości w polskich szkołach. Obecnie wiele się mówi nie tylko o jego wartości w kształtowaniu postaw dzieci, ale też o jego realnym wpływie na proces uczenia się. Ocenianie kształtujące to system działania, który służy podnoszeniu jakości nauczania. Wdraża uczniów do samodzielnego uczenia się poprzez rozwijanie samoświadomości i podnoszenie wiedzy o sobie. Jednocześnie wspomaga pracę nauczycieli poprzez systematyczne dostarczanie im informacji o poziomie wiedzy i umiejętności ich uczniów. Dzięki temu mogą oni na bieżąco, w oparciu o możliwości i potrzeby uczniów, realizować potrzebne im treści. Ocenianie kształtujące rozumiane jest jako system działań, metod, technik i środków dydaktycznych służących rozwojowi ucznia, pomagających mu w uczeniu się. Ocenianie kształtujące ma służyć osiąganiu wysokich wyników w nauce przez wszystkich uczniów, a także, co jest niezwykle istotne, ma prowadzić do kształcenia umiejętności uczenia się przez całe życie. Ocenianie kształtujące nie skupia się jednak na samych efektach, a na procesie nauczania - uczenia się, który, jeśli przebiega we właściwy sposób, samoistnie prowadzić powinien do jak najlepszych dla danej osoby efektów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 625 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjmując filozofię systemu oceniania za prof. dr hab. A. Brzezińską, zespół autorski książki proponuje ocenę - jako opisywanie, informowanie o postępach ucznia w nauce i jego wzrastaniu w rozwoju. Przyjmuje zatem pojęcie "oceny opisowej", w której wyróżniono trzy funkcje: informacyjną (co dziecku udało się poznać, zrozumieć, opanować, nauczyć; jakie dziecko zdobyło umiejętności; co już potrafi, jak kontroluje to, co robi; jaki był wkład pracy i jaki jest obecnie; na co zasługuje?); korekcyjną (co już ma opanowane, co już robi dobrze, nad czym musi popracować; co powinno zmienić, czego zaniechać?) i motywacyjną (zachęca do podejmowania dalszego wysiłku, stwarza nadzieję na osiągnięcie sukcesu, dodaje wiary w możliwości dziecka, wzmacnia je, budzi zaufanie do zdobywania wiedzy, wskazuje na możliwości dokonania zmian w postępowaniu dziecka).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00001563, 00000306, 00001562 (3 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 908 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33178 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Wydanie 2020, dodruk wydania 2019. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020. - 333, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Seria Naukowa ; t. 7)
Publikacja poświęcona wspólnemu nauczaniu osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) i osób bez takich potrzeb.Publikacja nie jest jedynie poświęcona wspólnemu nauczaniu jako takiemu, lecz jego najnowszemu ujęciu, znanemu pod nazwą edukacji włączającej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 800 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 733 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 279, 38 278 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polonistyczna dydaktyka ogólna / pod redakcją Jolanty Fiszbak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 502 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania.Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo - tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej.Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 706 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 528 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka oczywiście nie wyczerpuje całości tematyki oceniania, ufamy jednak, że przyczyni się do innego spojrzenia na tematykę od lat budzącą kontrowersje czy nawet konflikty na linii nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic. Część z nich wynika przede wszystkim na niezrozumieniu przepisów. Na zatrzymaniu się w pewnym momencie przy jednoczesnym zachodzeniu zmian w prawie i w szkolnictwie. Tam bowiem, gdzie są ludzie, są zmiany, ważne abyśmy znali prawo oświatowe, bowiem ono chroni także nas – nauczycieli, nas – rodziców oraz nas - uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 579 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 669 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018. - 136 stron : ilustracje ; 24 cm.
Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107 184 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 625 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki – amerykańskie dydaktyczki – wychodzą z założenia, że wyniki w nauce poszczególnych uczniów wychodzą od nich samych, a najlepsze efekty osiąga się wówczas, kiedy nauczyciele podchodzą do nauczania z punktu widzenia uczniów. Do tego potrzebna jest umiejętność formułowania celów lekcji w języku ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 423, 103 612 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 422 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 305 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41174 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101 889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę Doroty Pauluk wyróżnia sposób ujęcia problematyki oraz jej charakter. Monografia wymyka się ustalonym formom opracowań naukowych. Kluczem, który został tutaj wykorzystany, był przyjęty cel - krytyka tradycyjnego oceniania oraz prezentacja oceniania wspierającego uczenie się i rozwój. To pozycja bardzo ważna i potrzebna z racji podjętej tematyki oraz formy nadanej jej przez Autorkę. Wypełnia ona istotną lukę w literaturze przedmiotu - łączy wyrafinowaną, hermetyczną rozprawę przeznaczoną dla wąskiego grona specjalistów z opracowaniem metodycznym. Pomysł, by sięgnąć po rozwiązanie z makropraktyki, okazuje się znakomity. Nauczyciele raczej stronią od teorii, a jednocześnie bardzo wielu z nich ma duży dystans do propozycji oferowanych przez metodykę. Ci przekonani do refleksyjnej praktyki z całą pewnością znajdą w tej książce źródła inspiracji oraz uzasadnienia rozwiązań, które dyktuje im intuicja. (z recenzji prof. dra hab. Henryka Mizerka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka „Ocenianie opisowe diagnoza i motywacja" powstała w wyniku dziesięcioletnich doświadczeń w prowadzeniu edukacji wczesnoszkolnej, pozbawionej tradycyjnego oceniania. Zawiera łatwy dla nauczyciela, zrozumiały dla rodzica i dziecka, a jednocześnie precyzyjny sposób diagnozowania osiągnięć ucznia. Proponowany przez nas system oceniania ułatwi nauczycielom wypełnienie ogólnopolskiego świadectwa opisowego. Wśród wielu pomysłów, przedstawiane są liczne przykłady sprawdzonych sposobów działań motywujących dziecko do nauki. Prezentujemy atrakcyjne formy pracy z dziećmi i ich rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 102 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33267 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród poruszanych w publikacji zagadnień znalazły się tematy: jak wiele zależy od wychowawcy; rola wychowawcy i jej funkcje (strażnik, opiekun, obrońca, doradca, pomagacz); modele wychowawcy (19 typów); program wychowawczy - teoria i praktyka; wychowawca i inni nauczyciele; narzędzia pracy wychowawcy (reguły gry, kary i nagrody, przykłady, autorytety, godzina wychowawcza); wychowawca jako nauczyciel stawiający stopnie; sytuacje trudne i problemy wychowawcze w klasie; uczniowie wymagający wysiłku (klasowy bandzior, klasowy błazen i inni); zajęcia nielekcyjne; wychowawstwo w nowej klasie oraz spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela wychowawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 904, 94 905 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 903 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37256 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 767, 33 564 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 626, 103 627 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 456 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41173, 41172 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 307, 30 306 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 384, 35 575 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 979 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej