Cęcelek Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(4)
Autor
Słowacki Juliusz
(296)
Mickiewicz Adam
(257)
Krzyżanowski Julian
(236)
Suchodolski Bogdan
(224)
Konopnicka Maria
(217)
Cęcelek Grażyna
(-)
Prus Bolesław
(216)
Markiewicz Henryk
(165)
Żeromski Stefan
(159)
Praca zbiorowa
(157)
Sienkiewicz Henryk
(155)
Nowicki Feliks (1905-1977)
(153)
Orzeszkowa Eliza
(153)
Okoń Wincenty
(145)
Kupisiewicz Czesław
(131)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Wyka Kazimierz
(124)
Śliwerski Bogusław
(122)
Kraszewski Józef Ignacy
(118)
Tanajewska Alicja
(114)
Kochanowski Jan
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kurdybacha Łukasz
(109)
Pieter Józef
(109)
Wyspiański Stanisław
(108)
Naprawa Renata
(104)
Estreicher Karol
(101)
Włodarski Ziemowit
(96)
Tatarkiewicz Władysław
(95)
Wroczyński Ryszard
(95)
Gomulicki Wiktor
(91)
Iwaszkiewicz Jarosław
(91)
Dąbrowska Maria
(90)
Tazbir Janusz
(90)
Kieniewicz Stefan
(89)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(89)
Korczak Janusz
(88)
Głowiński Michał
(87)
Bogdanowicz Marta
(86)
Hinz Magdalena
(86)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(83)
Krasicki Ignacy
(82)
Kolberg Oskar
(81)
Rudniański Jarosław
(80)
Szewczuk Włodzimierz
(80)
Ujejski Kornel
(79)
Jasienica Paweł
(76)
Wołoszynowa Lidia
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Kozielecki Józef
(75)
Lewin Aleksander
(73)
Miłosz Czesław
(72)
Muszyński Heliodor
(72)
Kulczycka-Saloni Janina
(71)
Matuszewski Ryszard
(71)
Shakespeare William (1564-1616)
(71)
Kotarbiński Tadeusz
(70)
Szczepański Jan
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Janion Maria
(69)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(69)
Jastrun Mieczysław
(67)
Pilch Tadeusz
(67)
Doroszewski Witold
(66)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(66)
Błoński Jan
(65)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Nowacki Tadeusz
(65)
Polańczyk Danuta
(65)
Przetacznikowa Maria
(65)
Sandauer Artur
(65)
Tomaszewski Tadeusz
(64)
Baudelaire Charles
(63)
Dzierzgowska Irena
(63)
Hertz Paweł
(63)
Jakubowski Jan Zygmunt
(63)
Krasiński Zygmunt
(63)
Popławska Anna
(63)
Strelau Jan
(63)
Helsztyński Stanisław
(62)
Rzehak Wojciech
(62)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(62)
Lange Antoni
(61)
Parandowski Jan
(61)
Szkutnik Leon Leszek
(61)
Lipska Ewa
(60)
Nagajowa Maria
(60)
Zaborowski Zbigniew
(60)
Barańska Małgorzata
(59)
Inglot Mieczysław
(59)
Radzicki Józef
(59)
Semadeni Zbigniew
(59)
Łobocki Mieczysław
(59)
Sławiński Janusz
(58)
Witwicki Władysław
(58)
Wojnar Irena
(58)
Gombrowicz Witold
(57)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(57)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(57)
Podbielkowski Zbigniew
(57)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczyciele
(4)
Ubóstwo
(3)
Bezpieczeństwo
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
Osobowość
(2)
Pedeutologia
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Autorytet
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezradność
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gry komputerowe
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lockdown
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika humanistyczna
(1)
Pedeutolodzy
(1)
Profesjonalizacja
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przywództwo edukacyjne
(1)
Reforma oświaty
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Stres
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Trening twórczości
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wielokulturowość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zabawa
(1)
Zawód
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Łowicz (woj. łódzkie)
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Marzec-Holki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 628 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 378 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 704, 43 834 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole. Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają. Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnien pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, copyright 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela - w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 034 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 979 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej