Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(159)
Forma i typ
Książki
(154)
Publikacje dydaktyczne
(113)
Publikacje fachowe
(107)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(10)
Druki ulotne
(2)
Gry i zabawki
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Muzyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(209)
wypożyczone
(36)
nieokreślona
(4)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(55)
Tarnów multimedia
(7)
Tarnów czytelnia
(19)
Bochnia wypożyczalnia
(49)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(32)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(85)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Autor
Borowska-Kociemba Agnieszka
(13)
Krukowska Małgorzata
(12)
Bala Agnieszka
(8)
Tońska-Szyfelbein Anna
(8)
Hinz Magdalena
(6)
Żabiński Dawid
(6)
Kospin Małgorzata
(5)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Łojewska Aleksandra
(4)
Święcicka Ewa
(4)
Bac Aneta
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Sadowska Katarzyna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Janus Edyta
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Korendo Marta
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Mach Cecylia
(2)
Malek Renata
(2)
Maniecka Magdalena
(2)
Newman Joye
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Pelc Maria (ilustrator)
(2)
Pliwka Aneta
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Sałamacha Przemysław
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Żychowicz Agnieszka
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baker Jed E
(1)
Bala Joanna
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biel Lindsey
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Blachowska Agata
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bugajska Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Bury-Kamińska Magdalena
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabała Monika
(1)
Chojnacka Anna (1979- )
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Ciemiorek Ewa
(1)
Colina Donatella
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Czajkowska Agata
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Dudzińska Iwona
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gersie Alida
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gnacek Aleksandra
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Graban Joanna
(1)
Grabowska Natalia (nauczycielka)
(1)
Grabowski Rafał (ilustrator)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Iwanowska Alicja
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
King Nancy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(77)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(149)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(142)
nieokreślony (s.l.)
(17)
Język
polski
(141)
Odbiorca
Dzieci
(2725)
6-8 lat
(1987)
9-13 lat
(1665)
0-5 lat
(950)
Młodzież
(862)
Terapeuci zajęciowi
(159)
Rodzice
(768)
Nauczyciele
(667)
14-17 lat
(644)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Przedszkola
(143)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dyrektorzy szkół
(37)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Język polski
(18)
Kompetencje społeczne
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Dziecko autystyczne
(15)
Korekcja mowy
(14)
Nauczanie
(14)
Percepcja wzrokowa
(13)
Wymowa
(13)
Uczucia
(10)
Dzieci
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(9)
Integracja sensoryczna
(9)
Kompetencje komunikacyjne
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Komunikacja wspomagająca
(8)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(8)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Arteterapia
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedowidzące
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Motoryka mała
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Percepcja słuchowa
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Samodzielność
(6)
Spółgłoski
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Komunikacja wizualna
(5)
Kształcenie
(5)
Muzykoterapia
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauka czytania
(5)
Nauka pisania
(5)
Niemowlę
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Psychoterapia
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Spostrzeganie
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Terapia zabawą
(5)
Trening umiejętności społecznych
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Gry i zabawy
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Lateralizacja
(4)
Logopedia
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metody nauczania
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Pamięć słuchowa
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Czytanie globalne
(3)
Ekspresja emocji
(3)
Fonetyka
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Percepcja dotykowa
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Program nauczania
(3)
Psychoterapia grupowa
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Sylaby
(3)
Słuch
(3)
Słuch fonematyczny
(3)
Teoria umysłu
(3)
Zabawa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(58)
Ćwiczenia i zadania
(51)
Poradnik
(33)
Karty pracy ucznia
(25)
Scenariusz zajęć
(23)
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Tablica demonstracyjna
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Program nauczania
(4)
Książka do wypełniania
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Raport z badań
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry w karty
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Materialy pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(135)
Psychologia
(45)
Językoznawstwo
(19)
Medycyna i zdrowie
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Kultura i sztuka
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Matematyka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 656/DF (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 366 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 155 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43554 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 856 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 584 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 214 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43550 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 992 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W książce przedstawiono obszary pracy i kompetencje terapeuty zajęciowego umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a tym samym przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 637 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 740 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce poruszono teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazano obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omówiono m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 486 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Opieka nad osobami starszymi jest wyzwaniem teraźniejszości. Terapia zajęciowa umożliwia właściwe ich wspieranie w zakresie wykonywania znaczących dla nich zajęć oraz podnoszenie jakości życia. Podręcznik został opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich. Autorzy w przystępnej i syntetycznej formie prezentują możliwości oraz sposoby pracy terapeuty zajęciowego z seniorami. Podręcznik powstał z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 776 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych ? w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych ? pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce ? a co za tym idzie ? wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko ? począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu.Część 2. zawiera ćwiczenia: powtarzania, wskazywania i tworzenia sekwencji samogłosek, słów, porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego, zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębniania szczegółów w słuchanych tekstach, rozumienia coraz dłuższych wypowiedzi.Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: uwagę słuchową, pamięć słuchowo-słowną, analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokową. W bloku znajdziesz adres dostępu do nagrań w formacie mp3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na łączeniu fragmentu obrazka z jego większą częścią, przerysowaniu wzroku oraz kolorowaniu wzoru zgodnie z kierunkiem od lewej do prawej strony kartki. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : blok terapeutyczny : percepcja wzrokowa, część 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : WiR, 2022 - 48 kart : ilustracje ; 23x32 cm.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2. zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na porównywaniu dwóch obrazków i uzupełnianiu brakujących elementów na jednym z nich. Dziecko ćwiczy zarówno na materiale atematycznym, jak i na obrazkach tematycznych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: - materiał tematyczny (miś, lala, auto, wieża); - materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło); - materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czarno-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 3 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 4 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [20] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka: etap początkowy)
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii funkcji wzrokowych: - noworodków i niemowląt (jako bodziec służący obserwacji i wodzeniu wzrokiem); - starszych dzieci, które potrzebują dalszej pracy nad percepcją wzrokową lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedstawionych wzorów. Zestaw jest sprawdzonym narzędziem terapeutycznym, rozwijającym u dzieci umiejętności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - kontroli wzrokowej wykonywanych czynności, - koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 5 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2019. - Teka ([2] strony, [12] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap pierwszy)
Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania. Dla kogo? Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia sprawności motorycznej : Grafopercepcja - etap pierwszy / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [27] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, dla których istotna jest stymulacja sprawności manualnych. Cele terapeutyczne: Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na rozwój zdolności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - dokonywania analizy, - planowania ruchu ręki. Plansze pozwolą na taką aktywność dziecka, która rozwinie funkcje manualne i percepcyjne niezbędne do pracy na wyższym etapie. Kontynuując pracę, dziecko będzie mogło stosować poznane schematy w nowych sytuacjach oraz uczyć się modyfikować dotychczasowe sposoby rozwiązywania zadań. Praca z kartami wykształci u dziecka: sprawne wykorzystywanie ręki jako głównego narzędzia, koordynację wzrokowo-ruchową, praksję oralną oraz liniowe porządkowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 998 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 008 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Lektura książki pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczne porady oraz gotowe pomysły na aktywizację osób starszych. Zawarte w nim propozycje sprawdzą się w opiece nad osobami dotkniętymi alzheimerem, a także seniorami bez tej diagnozy. Pomogą w profilaktyce chorób otępiennych i polepszą kontakt z bliskimi. W poradniku: zasady aktywizacji osób dotkniętych chorobą Alzheimera, sprawdzone pomysły, możliwe do zrealizowania w domu na różnych etapach choroby, karty pracy i opisy polecanych metod, takich jak Montessori dla seniorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to program Metody Dobrego Startu dostosowany do potrzeb dzieci z wadą słuchu i z opóźnionym rozwojem mowy. Może być także wykorzystywany podczas zajęć z małymi dziećmi rozwijającymi się prawidłowo. W podręczniku znajduje się rozdział poświęcony dzieciom z wadą słuchu i ich specjalnym potrzebom edukacyjnym, charakterystyka Metody Dobrego Startu i jej zastosowania w pracy z tymi dziećmi, a także dokładny opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu i zajęć, na których jest on stosowany. Oprócz tego w książce zamieszczono trzy przykładowe scenariusze zajęć oraz propozycje zabaw i ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 289 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej