Dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(18)
Bochnia wypożyczalnia
(3)
Brzesko wypożyczalnia
(3)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(17)
Autor
Bala Agnieszka
(5)
Hinz Magdalena
(5)
Kolanko Agnieszka
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Griffin Simone
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Latosińska-Kulasek Joanna
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Sandler Dianne
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Fornalik Izabela (1973- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Malek Renata
(1)
McAndrew Sean
(1)
Michalski Maciej (1970- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Orłowska -Popek Zdzisława
(1)
Pachniewska Katarzyna
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Pliwka Aneta
(1)
Płuska Joanna
(1)
Radzka Katarzyna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Shaul Joel
(1)
Sims Sean
(1)
White Abbie Leigh
(1)
Wianecka Elżbieta
(1)
Zawadzka Paulina
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(29)
nieokreślony (s.l.)
(4)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Dzieci
(2731)
6-8 lat
(1992)
9-13 lat
(1671)
0-5 lat
(952)
Młodzież
(864)
Dziecko autystyczne
(33)
Rodzice
(775)
Nauczyciele
(674)
14-17 lat
(647)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(218)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Dziecko autystyczne
(9)
Kompetencje społeczne
(8)
Relacje międzyludzkie
(7)
Nauczanie
(6)
Autyzm
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Edukacja ekologiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Program nauczania
(3)
Samopoznanie
(3)
Spostrzeganie
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Edukacja włączająca
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Percepcja słuchowa
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Uczucia
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zabawki
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alalia
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Higiena
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Miłość
(1)
Motoryka mała
(1)
Nauka
(1)
Nauka czytania
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pociągi
(1)
Pogoda
(1)
Przyjaźń
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozmowa towarzyska
(1)
Rozwój poznawczy dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Słownictwo
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Tydzień
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wymowa
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zazdrość
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Downa
(1)
Święta
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(15)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Materiały pomocnicze
(9)
Książka do wypełniania
(4)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Opracowanie
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1. zawiera ćwiczenia: • powtarzania, wskazywania sekwencji samogłosek, słów, • porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego, • zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębniania szczegółów w słuchanych tekstach, rozumienia coraz dłuższych wypowiedzi. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: uwagę słuchową, pamięć słuchowo-słowną, analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokową. W bloku znajdziesz adres dostępu do nagrań w formacie mp3.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 469 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 940 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu.Część 2. zawiera ćwiczenia: powtarzania, wskazywania i tworzenia sekwencji samogłosek, słów, porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego, zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębniania szczegółów w słuchanych tekstach, rozumienia coraz dłuższych wypowiedzi.Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: uwagę słuchową, pamięć słuchowo-słowną, analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokową. W bloku znajdziesz adres dostępu do nagrań w formacie mp3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na łączeniu fragmentu obrazka z jego większą częścią, przerysowaniu wzroku oraz kolorowaniu wzoru zgodnie z kierunkiem od lewej do prawej strony kartki. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : blok terapeutyczny : percepcja wzrokowa, część 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : WiR, 2022 - 48 kart : ilustracje ; 23x32 cm.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2. zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na porównywaniu dwóch obrazków i uzupełnianiu brakujących elementów na jednym z nich. Dziecko ćwiczy zarówno na materiale atematycznym, jak i na obrazkach tematycznych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja przeznaczona dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu. Składa się z 20 czytanek, których bohaterami są Ania i Kuba. W ich życiu wydarzyło się wiele dobrego - zakochali się, byli na pierwszej randce, razem z przyjaciółmi dbają o zwierzęta, ale też doświadczyli żałoby, zazdrości i smutku. Czytanki pokazują bogaty świat uczuć, z których wszystkie są jednakowo ważne. Każda czytanka zawiera zestaw ćwiczeń utrwalających tematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to elementarz społecznych umiejętności dla małych dzieci – zbiór krótkich, prosto ilustrowanych opowiadań, bardzo przydatnych w uczeniu dzieci z autyzmem rozumienia sytuacji społecznych, relacji z innymi ludźmi, wzajemnych kontaktów, a także rozumienia podstawowych czynności życia codziennego i czynności samoobsługi. Opowiadania są ilustrowane i napisane w taki sposób, żeby mogło z nich korzystać dziecko pracujące pod kierunkiem opiekuna. Książka bardzo przydatna w pracy z dziećmi z innymi formami umysłowego upośledzenia. Na rynku brytyjskim i polskim od kilku lat utrzymuje się na listach bestsellerów w swojej kategorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 126 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 033 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj! - ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Podręcznik „Ja i mój świat 2” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Uwzględnia specyfikę ich sposobu uczenia się i pomaga w harmonijnym, całościowym rozwoju. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Tematy rozdziałów w większości są zbieżne z tematami z pierwszej części serii, prezentują jednak poszerzoną wiedzę i uczą nowych umiejętności. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela.
Publikację przygotowano z myślą o uczniach o zróżnicowanych umiejętnościach, zarówno uczniach bazujących głównie na materiale obrazkowym, jak i tych, którzy potrafią operować wiedzą ogólną i mają dobre rozumienie mowy. Nauczyciel sam decyduje, w jakim zakresie może wykorzystać treści zawarte w podręczniku w pracy z konkretnym uczniem.
„Ja i mój świat 2” wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Celem podręcznika jest kształcenie nowej umiejętności – rozpoznawania etykiet wyrazów. Materiałem pomocniczym w treningu czytania są ćwiczenia kształtujące umiejętność sylabizowania: dzielenie wyrazów na sylaby oraz zapis tekstów czytanek i wierszy z wyróżnieniem sylab.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak akceptować samego siebie? Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie? Jak radzić sobie z niepowodzeniami? Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani? Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: wysoka i niska samoocena; talenty i słabości; zasady pozytywnego myślenia; sukcesy i porażki; optymizm i pesymizm; narcyzm. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości; ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 833 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani. Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 399 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem rozumienia emocji – własnych i innych osób. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z trudnościami w sferze emocjonalnej. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: kiedy ludzie czują radość? jak może wyglądać osoba, która czuje wstyd? co może myśleć osoba, która odczuwa smutek? co można powiedzieć osobie, która czuje strach? jak poradzić sobie z negatywnymi emocjami? Materiały pozwalają uczniom zdobywać wiedzę, jak zrozumieć intencję drugiej osoby, a podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy mają problemy z powodu niewystarczających kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: sposoby radzenia sobie ze złością wczuwanie się w emocje innych sytuacje wywołujące wstyd/strach odczytywanie emocji z twarzy formy okazywania radości/smutku Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik emocji – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu nauki rozpoznawania i nazywania uczuć ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład cyklu, który tworzą również tytuły "Znajdę przyjaciela" i "Buduję poczucie własnej wartości". Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i atrakcyjne opracowanie graficzne tych kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 441 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej