Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(33)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(33)
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(13)
Druki ulotne
(2)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(8)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(20)
Tarnów czytelnia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(13)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(19)
Autor
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Krukowska Małgorzata
(7)
Radwańska Anna (1987- )
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Pucicka Edyta
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Grabowski Rafał (ilustrator)
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kmieć Michał
(1)
Kowalska Agnieszka (nauczycielka)
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kuprowska-Stępień Kamila
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pańczyk Jolanta
(1)
Radwańska Anna
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sztreker Aleksandra
(1)
Walczak Grażyna (pedagog)
(1)
Zduniewicz-Dąbrowska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Dzieci
(2726)
6-8 lat
(1988)
9-13 lat
(1666)
0-5 lat
(951)
Młodzież
(862)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Rodzice
(772)
Nauczyciele
(671)
14-17 lat
(645)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Specjalne potrzeby edukacyjne
(8)
Nauka czytania
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Percepcja wzrokowa
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Język polski
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia dydaktyczna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Uczucia
(3)
Wymowa
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Nauka pisania
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Spostrzeganie
(2)
Słuch
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Afazja
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Figury geometryczne
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gramatyka
(1)
Informacja wizualna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jesień
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Kategoryzacja (językoznawstwo)
(1)
Klasyfikacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Legendy i podania
(1)
Liczby naturalne
(1)
Logopedia
(1)
Motoryka mała
(1)
Muzykoterapia
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi
(1)
Pamięć
(1)
Pamięć słuchowa
(1)
Percepcja słuchowa
(1)
Pisownia
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samopoznanie
(1)
Słownictwo
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zima
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(26)
Materiały pomocnicze
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Arkusz obserwacji
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(5)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Funkcje Psychofizyczne)
Publikacja Percepcja wzrokowa. Poziom 2 zawiera karty pracy o zróżnicowanym poziomie trudności uwzględniających wszystkie etapy rozwoju widzenia. Materiał został ułożony zgodnie z etapami rozwoju umiejętności widzenia opracowanymi przez Natalie C. Barragę i Ann Collins (1997). Tematyka publikacji: przyroda, owce, warzywa, zwierzęta, środki transportu, przedmioty, ubrania, dom, liczby, litery, figury geometryczne. Celem publikacji jest rozwój percepcji wzrokowej oraz funkcji poznawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 1 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale obrazkowym, ćwiczenia dotyczące samogłosek, a następnie sylab ze spółgłoskami p, m, l, b, f, w, t, d. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania elementów obrazkowych i literowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 557 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 570 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 2 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale atematycznym (figury i znaki), ćwiczenia dotyczące samogłosek i spółgłosek, a także fraz i zdań. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 558 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi, a także dla dzieci rozpoczynających naukę języka angielskiego. Może być stosowana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (z autyzmem, afazją, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną lub z dysleksją). Karty posiadają podwójny walor edukacyjny: łączą naukę czytania ze zrozumieniem z poznawaniem polskich legend. Różnorodność i wielość ćwiczeń dotyczących każdej z legend pozwala na lepsze poznanie oraz zapamiętanie jej treści. Materiał został opracowany tak, aby nauczyciel mógł zindywidualizować pracę z uczniem w zależności od jego potrzeb i poziomu funkcjonowania. W trakcie pracy z kartami ćwiczone są wszystkie funkcje poznawcze, koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, pamięć oraz koncentracja. Ponadto uczeń, pracując z publikacją, rozwija słownictwo bierne i czynne. Karty dotyczą 9 legend: o Smoku Wawelskim o bazyliszku o złotej kaczce o Warsie i Sawie o warszawskiej Syrence o Juracie – królowej Bałtyku o Lechu, Czechu i Rusie o lwach gdańskich o lajkoniku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My i świat wokół nas to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Przyda się także rodzicom do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego. Publikacja może być wykorzystywana do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne, umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń są dostosowane do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEiN. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, co daje nauczycielom wiele możliwości ich zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Ćwiczenia są skonstruowane w taki sposób, aby poszerzać zakres pojęciowy, doskonalić technikę czytania, mówienia, pisania i liczenia, a także myślenie przyczynowo­-skutkowe. Zakres ćwiczeniowy to przede wszystkim rozumienie mowy, nazywanie przedmiotów, czynności i zjawisk. W teczce znajdują się cztery bloczki z kartami pracy: Jesień, Zima, Wiosna, Lato. Materiał przewidziany jest na jeden rok szkolny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 445 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 975 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie: - spostrzegawczości, - dostrzegania logicznych związków, - posługiwania się kolorami, - posługiwania się liczbami, - orientacji przestrzennej. Zadania polegają m.in. na: - przeliczaniu elementów, - kolorowaniu według kodu, - łączeniu zbiorów, - dopasowywaniu elementów, - dorysowywaniu brakujących części rysunków. Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 291 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie: - spostrzegawczości, - dostrzegania logicznych związków, - posługiwania się kolorami, - posługiwania się liczbami, - orientacji przestrzennej. Zadania polegają m.in. na: - przeliczaniu elementów, - kolorowaniu według kodu, - łączeniu zbiorów, - dopasowywaniu elementów, - dorysowywaniu brakujących części rysunków. Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 270 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
W koszyku
Paski wyrazowo-obrazkowe to doskonała pomoc do nauki czytania zarówno dla dzieci rozwijających się prawidłowo, jak i dla tych z trudnościami. W skład zestawu wchodzą paski z wyrazami trzy- i czteroliterowymi oraz kolorowymi obrazkami, a także dwa pudełka do samodzielnego złożenia. Mechanizm ćwiczenia jest bardzo prosty. Dorosły, rodzic lub terapeuta, wkłada wybrane paski do pudełeczka tak, by obrazki były niewidoczne. Dziecko odczytuje wyraz, a następnie wyciąga resztę paska z pudełka, żeby sprawdzić, czy poprawnie wykonało zadanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 211 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak akceptować samego siebie? Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie? Jak radzić sobie z niepowodzeniami? Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani? Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: wysoka i niska samoocena; talenty i słabości; zasady pozytywnego myślenia; sukcesy i porażki; optymizm i pesymizm; narcyzm. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości; ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 833 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–15 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.: dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną nauczy się prosić o pomoc. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 453 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 084 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Codziennik : komunikacja / redakcja Agnieszka Kowalska. - Warszawa : Nowa Era, 2023. - 120 kart : fotografie, ilustracje ; 28 cm.
(Pewny Start. D)
Publikacja PEWNY START D. Codziennik. Komunikacja zawiera 120 kart, na których umieszczono materiały przeznaczone do codziennej pracy z uczniami i uczennicami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Większość zaprezentowanych treści to układanki, dobieranki, historyjki, gry i różnego rodzaju plansze, które można wycinać i którymi można manipulować. Zakres tematyczny publikacji obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak: różne sposoby komunikowania się ludzi, zasady i normy obowiązujące w komunikacji, skuteczna komunikacja w sklepie, w kawiarni, na zakupach, wzywanie pomocy w sytuacji zagrożenia, wyrażanie emocji, dbanie o bezpieczeństwo danych osobowych, rodzina i obowiązki domowe, pory roku, święta i uroczystości, miejsca użyteczności publicznej, ciało i zmysły. Celem Codziennika jest ćwiczenie umiejętności tworzenia wypowiedzi na wskazany temat, kształcenie zdolności skutecznego komunikowania się oraz poszerzanie wiedzy o funkcjonowaniu w świecie. Praca z publikacją wspiera rozwój kompetencji społecznych, a także umożliwia modelowanie zachowań, które w następnym etapie mogą zostać wykorzystane w sytuacjach życia codziennego. Systematyczna praca z Codziennikiem pomaga rozwijać funkcje poznawcze, rozwija zdolność myślenia przyczynowo-skutkowego. Służy również wzbogacaniu zasobu słownictwa czynnego i biernego. Dużą zaletą publikacji są zdjęcia i ilustracje, które stanowią pomoc w zrozumieniu zagadnień i uwaleniu wiedzy. O sposobach wykorzystania materiałów podczas zajęć decyduje nauczyciel, który najlepiej zna możliwości swoich uczniów i uczennic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Funkcje Psychofizyczne)
Publikacja Percepcja słuchowa. Poziom 2 zawiera karty pracy z zakresu percepcji słuchowej. Materiał przeznaczony jest dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną, może być także wykorzystywany w pracy terapeutycznej z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, opóźnionym rozwojem mowy czy deficytami percepcji słuchowej. Karty pracy pomogą również usprawniać percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność kojarzenia. Tematyka publikacji: wyrażenia dźwiękonaśladowcze, różnicowanie głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie paronimy, rymy, analiza i synteza sylabowa, analiza i synteza głoskowa. Celem publikacji jest usprawnienie percepcji słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci)
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja": 1. Budowanie własnej tożsamości 2. Jedzenie 3. Ubieranie się 4. Higiena osobista 5. Potrzeby fizjologiczne 6. Sygnalizowanie samopoczucia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 199 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 697 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci)
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie": 1. Ja - członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja - uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja - w rozmowie 4. Ja - członek społeczności lokalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 200 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 696 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci)
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie": 1. Ja - członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja - uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja - w rozmowie 4. Ja - członek społeczności lokalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 201 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 442 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Karty dla: dzieci z wychowania przedszkolnego, • uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji matematycznej, • uczniów z trudnościami w zakresie orientacji przestrzennej, klasyfikowania przedmiotów, rozpoznawania figur geometrycznych oraz kształtowania pojęcia liczby, • uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, • uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej, • uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej, • uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, • uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 868 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 363 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 024 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej