Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(213)
Forma i typ
Książki
(197)
Publikacje dydaktyczne
(143)
Publikacje fachowe
(126)
Publikacje naukowe
(20)
Druki ulotne
(12)
Proza
(12)
Poradniki i przewodniki
(9)
Gry i zabawki
(5)
Poezja
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Audiobooki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(251)
wypożyczone
(72)
nieokreślona
(5)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(90)
Tarnów multimedia
(5)
Tarnów czytelnia
(25)
Bochnia wypożyczalnia
(46)
Brzesko wypożyczalnia
(36)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(124)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(2)
Autor
Kłodnicka Olga
(10)
Galewska-Kustra Marta
(8)
Szłapa Katarzyna
(7)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(6)
Góral-Półrola Jolanta
(6)
Krukowska Małgorzata
(6)
Kłos Joanna (grafik)
(6)
Miechowska Anna
(6)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Orłowska-Popek Zdzisława
(6)
Tomasik Iwona
(6)
Tońska-Szyfelbein Anna
(6)
Mach Cecylia
(5)
Naprawa Renata
(5)
Pelc Maria (ilustrator)
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Wrzesiński Sławomir
(5)
Bryła Maria
(4)
Błasiak-Tytuła Marzena
(4)
Czarnkowska Mariola
(4)
Falana-Kozłowska Jolanta
(4)
Gulewicz Artur
(4)
Gulewicz Artur (1978- )
(4)
Głuchowska Hanna
(4)
Lipa Anna (logopeda)
(4)
Maniecka Magdalena
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Spychał Krzysztof
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(4)
Wójcik-Topór Paulina
(4)
Zakrzewska Stanisława
(4)
Bala Agnieszka
(3)
Dudziec Kamila
(3)
Filipczak Sylwia
(3)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(3)
Kalina Agata
(3)
Korendo Marta
(3)
Kowalcze-Filar Iwona
(3)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(3)
Milczanowska Katarzyna
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Panna Mariola
(3)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(3)
Sałamacha Przemysław
(3)
Stachowicz Edyta
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Szyfter Maria
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Bielenda-Mazur Ewa
(2)
Bielenin Magdalena
(2)
Bury Magdalena
(2)
Cieszyńska Jagoda
(2)
Czarnik Barbara
(2)
Domagała Aneta
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Górska Milena
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kot Marcin (ilustrator)
(2)
Kowalik Elżbieta
(2)
Kłos Joanna
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Milewski Stanisław
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Muzyka-Furtak Ewa
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Polak Magdalena
(2)
Pszczółka Jolanta
(2)
Rosołek Karolina
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szewczyk Sara
(2)
Willman Anna
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Anders Marta
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Attwood Tony
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Atys Paulina
(1)
Bagińska Ludmiła
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Bilewicz Grażyna
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Biłas-Pleszak Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Boksa Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buda Magdalena
(1)
Bury-Kamińska Magdalena
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Daniel Irena
(1)
Datkun-Czerniak Krystyna
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Duda Hanna
(1)
Dudzińska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(109)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(186)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(197)
nieokreślony (s.l.)
(16)
Język
polski
(193)
Odbiorca
Dzieci
(2725)
6-8 lat
(1987)
9-13 lat
(1665)
0-5 lat
(950)
Młodzież
(862)
Logopedzi
(213)
Rodzice
(768)
Nauczyciele
(667)
14-17 lat
(644)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(159)
Przedszkola
(143)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dyrektorzy szkół
(37)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Korekcja mowy
(91)
Język polski
(85)
Wymowa
(80)
Logopedia
(45)
Terapia logopedyczna
(39)
Zaburzenia mowy
(33)
Spółgłoski
(32)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(24)
Mowa
(22)
Afazja
(20)
Komunikacja werbalna
(15)
Słuch
(14)
Kompetencje komunikacyjne
(13)
Diagnoza logopedyczna
(12)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Dziecko autystyczne
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Chorzy z afazją
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Fonetyka
(6)
Logopedia dziecięca
(6)
Pamięć słuchowa
(6)
Pisownia
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Afazja dziecięca
(5)
Autyzm
(5)
Czytanie
(5)
Jąkanie
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Motoryka mała
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauka czytania
(5)
Niemowlę
(5)
Percepcja wzrokowa
(5)
Rodzina
(5)
Rozwój mowy
(5)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(5)
Słuch fonematyczny
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Zabawa
(5)
Dyslalia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Nauczanie
(4)
Nauka pisania
(4)
Otępienie
(4)
Rozwój poznawczy
(4)
Zaburzenia poznawcze
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Zwierzęta
(4)
Ćwiczenia oddechowe
(4)
Bajkoterapia
(3)
Choroba Alzheimera
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko z FAS
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Foniatria
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język dziecka
(3)
Leczenie
(3)
Metoda Krakowska
(3)
Neurobiologia
(3)
Okres prenatalny
(3)
Pamięć
(3)
Pisanie
(3)
Profilaktyka logopedyczna
(3)
Przyjaźń
(3)
Psychoterapia
(3)
Pucio (postać fikcyjna)
(3)
Sylaby
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia psychomotoryczne
(3)
Zima
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Badania naukowe
(2)
Badania przesiewowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko ryzyka dysleksji
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(2)
Fizjoterapia
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Gniew
(2)
Idiomy
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Jesień
(2)
Jąkanie się
(2)
Język migowy
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(98)
Materiały pomocnicze
(41)
Poradnik
(30)
Podręcznik
(18)
Ćwiczenia logopedyczne
(17)
Praca zbiorowa
(15)
Scenariusz zajęć
(15)
Opracowanie
(13)
Opowiadania i nowele
(10)
Karty pracy ucznia
(9)
Broszura
(7)
Program nauczania
(6)
Tablica demonstracyjna
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Monografia
(3)
Wiersze
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Książka do kolorowania
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Plansze do gry
(1)
Rymowanki
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(185)
Językoznawstwo
(69)
Psychologia
(29)
Medycyna i zdrowie
(25)
Rozwój osobisty
(5)
Biologia
(3)
Hobby i czas wolny
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
213 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Głoska „r” w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski „r”. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 597 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 311 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich sprawdzone przez studentów IV roku studiów logopedycznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w ramach przedmiotu „Metody badań logopedycznych” pod kierunkiem dr D. Emiluty-Rozyi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprawnie wymawiam pr, br : ćwiczenia, obrazki, gry, płyta / Małgorzata Bastek. - Łódź : Annał, 2012. - 47 stron, [8 kart tablic] : ilustracje ; 29 cm + 1 dysk optyczny.
"Poprawnie wymawiam pr br" to pomoc logopedyczna służąca do utrwalania poprawnej wymowy głoski r po głoskach p i b. Książka przeznaczona jest do pracy z dzieckiem pod kierunkiem rodziców, a także w gabinecie logopedycznym. Zawiera bogato zilustrowany materiał językowy, opracowany w postaci różnorodnych ćwiczeń, zabaw i gier. Zwiększają one motywację do wysiłku i pomagają w uzyskaniu trwałych efektów. Wpływają u ucznia na rozwój funkcji poznawczych takich jak: słuch fonematyczny, percepcję wzrokową i sprawność manualną. Do książki dołączona jest płyta CD. Zawiera ona prezentację z kolorowymi obrazkami ćwiczonych słów, które można wielokrotnie powtarzać wraz z lektorem. Jest to ulubiona przez dzieci forma ćwiczeń - z pomocą komputera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia logopedyczne dla klas 1-3 zawierają materiały przeznaczone dla rodziców przygotowane przez doświadczoną logopedkę Magdalenę Bielenin, która dzieli się wiedzą o rozwoju mowy dziecka w pierwszych trzech latach nauki w szkole. Oprócz cennych porad dotyczących rozpoznawania wad wymowy wymagających wizyty u logopedy proponuje zestaw łatwych i przyjemnych ćwiczeń logopedycznych w formie zabawy, w której biorą udział i dzieci, i rodzice. Druga część książki zawiera zestaw różnorodnych wierszyków autorstwa Anny Willman, doskonalących artykulację poszczególnych głosek i ich grup. Zabawne i wpadające w ucho rymowane historyjki można wykorzystywać na rozmaite sposoby: czytać je dziecku, zachęcać do opanowania na pamięć, recytować wspólnie z podziałem na role, układać do nich melodie, a przy okazji świetnie się bawić. Uzupełnieniem są kolorowe ilustracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera materiały przeznaczone dla rodziców przygotowane przez doświadczoną logopedkę, która dzieli się wiedzą o rozwoju mowy dziecka w pierwszych trzech latach nauki w szkole. Zamieszczone w zeszycie wierszyki pozwalają ćwiczyć i utrwalać artykulację: • głosek środkowojęzykowych: ś, ź, ć, dź, ń, j • głosek wargowych: p, b, m, f, w i ich zmiękczeń • głosek tylnojęzykowych: k, g, h • głosek przedniojęzykowo-dziąsłowych: sz, ż, cz, dż • głosek przedniojęzykowo-zębowych: t, d, n, l, s, z, c, dz • głoski: r. oraz różnicować głoski sz-s, cz-c, ż-z, dż-dz, r-l-j.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 226 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestionariusz badania mowy / Grażyna Billewicz, Brygida Zioło. - Wydanie VIII. - Kraków : "Impuls", 2021. - [126] stron : ilustracje ; 21 cm.
Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 618 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2022. - Teka ([40] kart luzem, [4] strony instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 946 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 825 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 092 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2022. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru). Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 945 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 826 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 093 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 3 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2023. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 3 zawiera ćwiczenia usprawniające: • rozumienie i użycie wyrazów, zdań prostych i rozwiniętych z dopełnieniem i przydawką; • zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; • odmianę rzeczowników; • zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, wyrazów w sekwencjach, formuł typu „rzepkowego”; • czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T; • czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta, identyfikowanie sylab otwartych; • czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch sylab otwartych; • myślenie kategorialne z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; • planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 526 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.04.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2023. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 963 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 937 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
CD
W koszyku
Program "Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa" został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu Od głoski do słowa jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i poszerzania słownictwa, a przy ich tworzeniu uwzględniono akcent, melodię i rytm mowy. Zaplanowane ćwiczenia regulują oddech, doskonalą głos, słuch oraz wymowę sylab, słów i prostych zdań. Program "Od głoski do słowa" zawiera: podręcznik instrukcję do programu dwa zeszyty ćwiczeń z ilustracjami i tekstami rymowanek zestaw 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór do dwóch rymowanek) płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 350 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 022 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty demonstracyjne to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Będą także idealną pomocą dla logopedów oraz nauczycieli przedszkoli – masowych, integracyjnych czy specjalnych. Mogą być wykorzystywane do pracy w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty mogą być również stosowane przez rodziców do pracy w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego oraz rozwijania mowy biernej i czynnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 098 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej