Dziecko z zaburzeniami mowy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(48)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(43)
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(21)
Druki ulotne
(6)
Gry i zabawki
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(32)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(4)
Brzesko wypożyczalnia
(3)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(19)
Autor
Kłodnicka Olga
(10)
Mikulska Joanna (logopeda)
(6)
Tońska-Szyfelbein Anna
(6)
Pelc Maria (ilustrator)
(5)
Bryła Maria
(4)
Muszyńska Aneta
(4)
Dudziec Kamila
(3)
Głuchowska Hanna
(3)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(3)
Falana-Kozłowska Jolanta
(2)
Górska Milena
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Anders Marta
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Daniel Irena
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dębicka-CIeszyńska Agata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Jarosz Magdalena
(1)
Kobus Małgorzata
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(1)
Orłowska -Popek Zdzisława
(1)
Polinkiewicz Marzena
(1)
Rostkowska Joanna
(1)
Rycombel Ewa
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Spychał Izabela
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Wianecka Elżbieta
(1)
Wojewódzka Dorota
(1)
Ćwiklińska Joanna
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
Kraj wydania
Polska
(45)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(2725)
6-8 lat
(1987)
9-13 lat
(1665)
0-5 lat
(950)
Młodzież
(862)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Rodzice
(768)
Nauczyciele
(667)
14-17 lat
(644)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(159)
Przedszkola
(143)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Wychowawcy klas
(44)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dyrektorzy szkół
(37)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Korekcja mowy
(31)
Język polski
(30)
Wymowa
(30)
Spółgłoski
(15)
Komunikacja werbalna
(10)
Mowa
(10)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Logopedia
(8)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Motoryka mała
(4)
Słuch
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Sylaby
(3)
Jesień
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zima
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Alalia
(1)
Autyzm
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Jezyk polski
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Lato
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Nauka
(1)
Nauka czytania
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pamięć
(1)
Paradygmat
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Reranie
(1)
Rozwój mowy
(1)
Rzeczownik
(1)
Słownictwo
(1)
Teoria umysłu
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wiosna
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Downa
(1)
Zwierzęta
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(38)
Materiały pomocnicze
(15)
Poradnik
(7)
Scenariusz zajęć
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Broszura
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Językoznawstwo
(23)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Głoska „r” w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski „r”. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem oraz tych, które wymagają wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych i językowych. Duży format oraz kolorowe ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń. Zadania umieszczone na kartach pomogą najmłodszym w zdobywaniu umiejętności z zakresu: czytania i pisania sylab otwartych, łączenia sylab i czytania wyrazów, prostych zdań, rozumienia pytań, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, planowania ruchu ręki, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej. Blok to praktyczna pomoc zarówno dla nauczycieli chcących dostarczyć dziecku dodatkowych bodźców do rozwijania umiejętności, jak i dla rodziców, którzy angażują się w utrwalanie pracy terapeutycznej w domu. Blok terapeutyczny można wykorzystywać w pracy na dwa sposoby: równolegle z zestawem Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Część 3, jako jego uzupełnienie, niezależnie od zestawu, jako materiał do opracowania sylab, liczb, figur geometrycznych oraz wsparcia rozwoju funkcji poznawczych i językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 698 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program "Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa" został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu Od głoski do słowa jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i poszerzania słownictwa, a przy ich tworzeniu uwzględniono akcent, melodię i rytm mowy. Zaplanowane ćwiczenia regulują oddech, doskonalą głos, słuch oraz wymowę sylab, słów i prostych zdań. Program "Od głoski do słowa" zawiera: podręcznik instrukcję do programu dwa zeszyty ćwiczeń z ilustracjami i tekstami rymowanek zestaw 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór do dwóch rymowanek) płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 350 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny „Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku” skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata. Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 986 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 096 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 62 zadaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
W publikacji „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń. Dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna” logopedzi – wieloletni praktycy, zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy – dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko – przy pomocy rodziców lub logopedy – będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 875 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 026 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Bajkowe ćwiczenia logopedyczne / Irena Daniel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 45, [2] strony ; 24 cm.
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 814 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Poprawnej Wymowy)
Przedstawiamy kolejną książkę z serii „Szkoła poprawnej wymowy”. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek k, g oraz w, f Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy. Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię. Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 556 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Obrazkowe sylaby : PA MA / [Agata Dębicka-Cieszyńska]. - [Kraków] : [Centrum Metody Krakowskiej], [2021]. - 1 teczka (duża tablica, 20 obrazków) : karton, tektura, kolor ; w teczce 43x32x3 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 21 cm).
Obrazkowe sylaby- PA MA (pomoc z programem słuchowym) Tytuł zawiera dużą tablicę oraz 20 obrazków z rzeczownikami występującymi na planszy, utrwalającymi paradygmaty: PA PO PU PÓ PE PI PY MA MO MU MÓ ME MI MY Idealny do pracy indywidualnej i grupowej. Do pomocy został przygotowany program słuchowy, który można ściągnąć ze strony WYdawcy lub poprzez kod QR dołączony do instrukcji. Program słuchowy czytany przez zawodową aktorkę dr Alicję Kabałę jest odpowiednio zwolniony dla ułatwienia percepcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 664 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę r po spółgłoskach k i g. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, które mogą być wykorzystane zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 834 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 305 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
"Rama czy lama? Różnicowanie głosek R – L" to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l. Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 823 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
"Sójka z Sokołowa" to kolejny zeszyt logopedyczny z serii "Mównica Logopedyczna" przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [s], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. "Sójka z Sokołowa" to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usuwamy wady wymowy : głoski: r-j / Jolanta Falana-Kozłowska. - Wydanie II poprawione. - Radomsko ; Strzałków : P.W.D. "APEX", © 2020. - 12 stron : ilustracje ; 25 cm.
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczeniowy zawiera kolejne etapy postępowania przy utrwaleniu głoski, z wyjątkiem jej wywołania. Koncepcja zastosowanej metody logopedycznej oparta jest na uproszczonych schematach głosek i ich ilustracjach. Gwarantuje ona całkowite usunięcie występującego zaburzenia, pod warunkiem stosowania się do podanych zaleceń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usuwamy wady wymowy : głoski: r-l / Jolanta Falana-Kozłowska. - Wydanie II poprawione. - Radomsko ; Strzałków : P.W.D. "APEX", © 2020. - 16 stron : ilustracje ; 25 cm.
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczeniowy zawiera kolejne etapy postępowania przy utrwaleniu głoski, z wyjątkiem jej wywołania. Koncepcja zastosowanej metody logopedycznej oparta jest na uproszczonych schematach głosek i ich ilustracjach. Gwarantuje ona całkowite usunięcie występującego zaburzenia, pod warunkiem stosowania się do podanych zaleceń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Co się dubluje? Czego brakuje?” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która ma na celu uatrakcyjnić ćwiczenia artykulacyjne. W zestawie znajdują się łącznie 152 karty, dzięki którym dzieci ćwiczą wymowę głosek: [sz], [ż], [cz] oraz [dż] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz grupach spółgłoskowych. Zestaw ćwiczeń ma za zadanie nie tylko pomóc w ćwiczeniach artykulacyjnych, ale również w usprawnianiu czytania, analizy i syntezy wzrokowej oraz koncentracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książki z serii "Każdego dnia mówię więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 343 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książki z serii "Każdego dnia mówię więcej" mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 346 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 001 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej