Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(386)
Forma i typ
Gry i zabawki
(337)
Publikacje dydaktyczne
(92)
Książki
(52)
Druki ulotne
(13)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Grafiki
(2)
Poezja
(2)
Audiobooki
(1)
Muzyka
(1)
Obiekty trójwymiarowe
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(329)
wypożyczone
(130)
nieokreślona
(4)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(22)
Tarnów multimedia
(290)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(15)
Bochnia multimedia
(44)
Brzesko wypożyczalnia
(7)
Brzesko multimedia
(36)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(15)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(31)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(13)
Malarczyk Agnieszka
(9)
Kłos Joanna
(7)
Knizia Reiner
(6)
Kucharska Nikola
(6)
Minor Marcin
(6)
Galewska-Kustra Marta
(5)
Norman Ewa
(5)
Rejchtman Grzegorz
(5)
Szymanowicz Maciej
(5)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(5)
Allers Jeffrey D
(4)
Korzeniewski Przemysław
(4)
Rzadek Wojciech (1980- )
(4)
Szoblik Dorota
(4)
Walker-Harding Phil
(4)
Bala Agnieszka
(3)
Baranowski Marek
(3)
Cathala Bruno (1963- )
(3)
Derkacz Zbigniew
(3)
Dobrowolska Marzka
(3)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(3)
Jacobson Kasia
(3)
Komorowska-Wnuk Agata
(3)
Kożyczkowska Magda
(3)
Leszczyńska Ewa
(3)
Matthäus Doris
(3)
Mechło Paulina
(3)
Niedźwiecka-Anuszczyk Magdalena
(3)
Nowak Małgorzata
(3)
Peeters Raf
(3)
Quilliams Chris
(3)
Roubira Jean-Louis
(3)
Szulc Cezary
(3)
Wójcicka Małgorzata
(3)
Zając-Malinowska Katarzyna
(3)
Akelaitis Gediminas
(2)
Bauza Antoine (1978- )
(2)
Bobrowski Hubert
(2)
Bobrowski Hubert (historyk)
(2)
Bucki Piotr
(2)
Bukowiec Paweł
(2)
Cerato Mattia
(2)
Cieslik Chris
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Cywińska Anna
(2)
Czapczyk Paweł
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Derkacz Zbyszek
(2)
Dutrait Vincent
(2)
Dziubak Emilia (1982- )
(2)
Fabisiak-Majcher Agnieszka
(2)
Gabała Dorota
(2)
Galińska Barbara
(2)
Gruba Joanna
(2)
Hammond Fitz
(2)
Herman Michał
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(2)
Hwang Hope S
(2)
Kanar Dominika
(2)
Kania Piotr
(2)
Karski Piotr
(2)
Kiesling Michael
(2)
Konrad Robert
(2)
Korbiel Małgorzata
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Korendo Marta
(2)
Kreowski Klaus
(2)
Krygier Anna
(2)
Kwasek Antonina
(2)
Majkowski Tomasz
(2)
Majkowski Tomasz Z
(2)
Matraś Agata
(2)
Matz Agnieszka
(2)
Nakonieczny Adam
(2)
Pałosz Anna
(2)
Peczenkina Irina
(2)
Podleś Ewa
(2)
Pogorzelska Julia
(2)
Pätzke Anne (1982- )
(2)
Rakowska Marta
(2)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(2)
Robins Wesley
(2)
Rodriguez Los
(2)
Rumiz Susanna
(2)
Rychlicka-Borzechowska Monika
(2)
Smith Sam
(2)
Sobel Beth
(2)
Socha Piotr
(2)
Szewczyk Michał
(2)
Szyller Aleksandra
(2)
Teczke Dagmara
(2)
Teubner Marco
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Trzewiczek Ignacy
(2)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(2)
Wach Paulina
(2)
Wilk Jowita
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(197)
2010 - 2019
(174)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(351)
1989-2000
(2)
2001-2001-
(2)
1901-2000
(1)
2001 -
(1)
Kraj wydania
Polska
(377)
nieokreślony (s.l.)
(6)
Ukraina
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(377)
ukraiński
(2)
arabski
(1)
czeski
(1)
duński
(1)
niderlandzki
(1)
angielski
(1)
fiński
(1)
francuski
(1)
niemiecki
(1)
grecki
(1)
węgierski
(1)
włoski
(1)
norweski bokmål
(1)
portugalski
(1)
rosyjski
(1)
słowacki
(1)
hiszpański
(1)
szwedzki
(1)
turecki
(1)
Odbiorca
Dzieci
(302)
Młodzież
(267)
6-8 lat
(259)
9-13 lat
(255)
Dorośli
(245)
14-17 lat
(236)
0-5 lat
(138)
Rodzice
(45)
Nauczyciele
(23)
Terapeuci
(21)
Przedszkola
(9)
Szkoły podstawowe
(9)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagodzy
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Psycholodzy
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
18+
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
A0 poziom biegłości językowej
(1)
Animatorzy
(1)
Animatorzy czasu wolnego
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
młodzież
(1)
od 14 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura npolska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Polska
(1)
Temat
Percepcja wzrokowa
(31)
Motoryka mała
(27)
Zwierzęta
(23)
Uwaga (psychologia)
(21)
Logika
(19)
Pamięć
(19)
Barwy
(14)
Uczucia
(14)
Kreatywność
(13)
Trening umysłu
(13)
Współzawodnictwo
(13)
Koty
(12)
Mowa
(12)
Wyobraźnia
(12)
Spostrzeganie
(11)
Matematyka
(10)
Współdziałanie
(10)
Grywalizacja
(9)
Myślenie
(9)
Rodzina
(8)
Dzieci
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Nauka liczenia
(7)
Owoce
(7)
Rozwój poznawczy
(7)
Zabawa
(7)
Czas
(6)
Historia
(6)
Las
(6)
Logopedia
(6)
Nauka czytania
(6)
Przyroda
(6)
Sylaby
(6)
Wzrok
(6)
Figury geometryczne
(5)
Gra kooperacyjna
(5)
Język polski
(5)
Królik
(5)
Labirynt
(5)
Liczenie w pamięci
(5)
Mnemotechnika
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Wyobraźnia przestrzenna
(5)
Zdanie pytające
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Ciało ludzkie
(4)
Czytanie
(4)
Dinozaury
(4)
Dodawanie (matematyka)
(4)
Hobby i czas wolny
(4)
Kruk
(4)
Magia
(4)
Metoda Montessori
(4)
Mnożenie (matematyka)
(4)
Myszy
(4)
Odejmowanie (matematyka)
(4)
Opowiadacze
(4)
Prywatni detektywi
(4)
Ptaki
(4)
Ryby
(4)
Skojarzenia (psychologia)
(4)
Słowa kluczowe
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Warzywa
(4)
Wymowa
(4)
Wzrost i rozwój (biologia)
(4)
Zadania rozwojowe
(4)
Żółwie
(4)
Czasownik
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Ekologia
(3)
Escape rooms
(3)
Gra słów
(3)
Gry planszowe
(3)
Komunikacja
(3)
Kuchnia (pomieszczenie)
(3)
Kultura
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Motywacja
(3)
Mrówki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczanie programowane
(3)
Ortofonia
(3)
Pamięć wzrokowa
(3)
Pismo
(3)
Pisownia
(3)
Planowanie
(3)
Pociągi
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Podróże
(3)
Potwory
(3)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Rośliny
(3)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(3)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Disney Klasyka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Europa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Stacyjkowo (kraina fikcyjna)
(1)
Starożytny Bliski Wschód
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Turcja
(1)
Wisła (rzeka)
(1)
Gatunek
Powieść
(1572)
Poradnik
(1307)
Opracowanie
(1249)
Opowiadania i nowele
(1037)
Literatura polska
(1021)
Gry i zabawy umysłowe
(386)
Poezja polska
(923)
Praca zbiorowa
(892)
Pamiętniki polskie
(654)
Język polski
(628)
Ćwiczenia i zadania
(601)
Podręcznik
(578)
Literatura młodzieżowa polska
(491)
Publicystyka polska
(436)
Publikacja bogato ilustrowana
(415)
Wiersze
(338)
Monografia
(337)
Opowiadanie polskie
(336)
Broszura
(314)
Materiały pomocnicze
(313)
Książka obrazkowa
(308)
Biografia
(298)
Powieść obyczajowa
(287)
Antologia
(281)
Powieść polska
(264)
Gry planszowe
(247)
Scenariusz zajęć
(246)
Literatura dziecięca polska
(243)
Dramat polski
(235)
Fotografia teatralna
(213)
Esej
(203)
Fantastyka
(201)
Publikacje dla dzieci
(193)
Reportaż
(192)
Karty pracy ucznia
(189)
Pamiętniki i wspomnienia
(186)
Język angielski
(180)
Wojna 1939-1945 r.
(179)
Język rosyjski
(158)
Artykuł z pracy zbiorowej
(155)
Gry edukacyjne
(153)
Raport z badań
(150)
Język niemiecki
(142)
Plansze do gry
(135)
Film fabularny
(133)
Powieść angielska
(131)
Powieść przygodowa
(129)
Powieść francuska
(123)
Artykuł problemowy
(119)
Poradniki i przewodniki
(110)
Gry w karty
(109)
Kryminał
(108)
Fantasy
(102)
Gry i zabawy dziecięce
(102)
Komiks
(101)
Powieść rosyjska
(96)
Powieść historyczna
(94)
Wydawnictwa popularne
(94)
Język francuski
(89)
Powieść amerykańska
(86)
Listy polskie
(79)
Publicystyka
(79)
Reportaż polski
(79)
Dramat angielski
(78)
Szkice literackie polskie
(77)
Science fiction
(73)
Wywiad dziennikarski
(72)
Bajki i baśnie
(69)
Dramat filmowy
(65)
Powieść psychologiczna
(64)
Książka do wypełniania
(63)
Opowiadanie rosyjskie
(62)
Powieść biograficzna
(62)
Thriller
(62)
Opowiadania i nowele biograficzne
(61)
Gry strategiczne
(60)
Kamishibai
(59)
Literatura rosyjska
(58)
Przewodnik turystyczny
(56)
Satyra polska
(56)
Poezja rosyjska
(54)
Krytyka literacka polska
(53)
Literatura dla dzieci
(52)
Żydzi
(52)
Powieść niemiecka
(51)
Felieton polski
(50)
Adaptacja filmowa
(45)
Poezja angielska
(45)
Słownik polski
(45)
Dramat (gatunek literacki)
(43)
Film dokumentalny
(43)
Materiały konferencyjne
(41)
Poradniki
(41)
Literatura młodzieżowa angielska
(40)
Język łaciński
(39)
Układanki
(39)
Przepisy kulinarne
(38)
Kompendia i repetytoria
(37)
Powstanie 1944 r. warszawskie
(37)
Felieton
(36)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(301)
Edukacja i pedagogika
(113)
Matematyka
(9)
Psychologia
(8)
Historia
(7)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Językoznawstwo
(6)
Rozwój osobisty
(6)
Biologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Religia i duchowość
(2)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literatura
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
386 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Paryż : miasto świateł / José Antonio Abascal ; ilustracje Oriol Hernández ; (tłumaczenie Przemysław Korzeniewski). - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, © 2019. - 1 gra (1 plansza do gry (zintegrowana z pudełkiem), 16 żetonów bruku, 12 dwuwarstowych żetonów, 14 kominów, 8 żetonów akcji, 12 pocztówek akcji, 9 elementów specjalnych) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 20x20x4 cm + instrukcja (5 [3] strony : ilustracje ; 19 cm).
PARYŻ, 1889. Wystawa światowa jest świetną okazją do oczarowania świata potęgą energii elektrycznej. Już od początku wieku Paryż znany był jako „miasto świateł”, dzięki dobrze działającej sieci lamp gazowych. Pojawienie się w mieście elektrycznego oświetlenia ulicznego wprowadzi jednak świat w osłupienie. W grze wcielisz się w rolę jednej z najbardziej prominentnych osób w mieście. Aby zagwarantować sobie sukces, musisz upewnić się, że wzniesione przez ciebie budynki będą skąpane w jak największej ilości ulicznego światła. Inspiruj artystów i zaskocz zarówno paryżan, jak i zwiedzających, pięknem i magią nowych miejskich świateł!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 393 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakręcone węże / projekt gry: Katrin Abfalter ; ilustracje: Irina Peczenkina. - Gdańsk : Rebel, copyright 2020. - 1 gra (1 kość, wstążka do mierzenia, 8 klipsów, 4 zestawy części - w 4 kolorach, 4 tułowia smoków, 8 okrągłych żetonów) : karton, pianka, drewno, kolor ; w pudełku 20x20x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 17 cm).
Zakręcone węże to prosta zabawa, w której dokładamy kolejne elementy do naszych węży, by osiągnąć określony cel. Aby tego dokonać, ćwiczymy analizę wzrokową i planowanie przestrzenne. Instrukcja opisuje aż 4 warianty rozgrywki: klasyczną rywalizację, 2 kooperacyjne przygody oraz zasady zaawansowane przeznaczone dla dzieci od 5. roku życia, dzięki którym gra pozostanie wyzwaniem na dłużej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 614 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Jedzie pociąg z daleka / Jeffrey D. Allers ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", © 2018. - 1 gra (16 drewnianych lokomotyw, 60 kafelków, 4 ramki ze stacjami, 2 plansze punktacji, 4 małe żetony, 16 dużych żetonów) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 26 cm).
Gracze budują sieć torów, po których jeździć będą ich lokomotywy. Każda z nich musi dotrzeć do innego miasta. Wygrywa gracz, który szybciej dojedzie do wyznaczonych miejsc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 411 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki/ Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2018. - 1 pudełkoZawartość pudełka: 4 plansze graczy, 4 szpulki, 50 żetonów zabawek, 4 sznurki, 20 płytek mebli, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, instrukcja (4 strony). ; 29 x29 x 4 cm.
Każdy gracz ma planszę przedstawiającą pokój pełen zabawek. Po pokojach biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie. Pięknie zilustrowana gra z wyjątkowymi elementami: sznurkami i specjalnymi planszami. Doskonała zabawa nie tylko dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 00396 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, © 2018. - 1 gra (4 plansze gry, 50 żetonów zabawek, 4 szpulki, 4 sznutki, 20 płytek mebli, 1 znacznik gracza rozpoczynającego) : karton, materiał, kolor ; w pudełku 5x30x30 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 28 cm).
Podczas gry wykładasz karty przedstawiające meble, w kierunku których biegają koty w pokojach. W przemyślany sposób wyznaczaj kierunek biegu kota i zdobywaj punkty. Doskonała gra dla całej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 541 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Pizzeria : jedz i graj / autor: Jeffrey D. Allers ; ilustracje: Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, ©2020. - 1 gra (69 kawałków pizzy, 12 ofert specjalnych, nóż do pizzy) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 20x20x4 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 19 cm).
Wybieracie się z przyjaciółmi do pizzerii. Co rundę inna osoba dzieli pizzę na kilka porcji. Pizza składa się z kawałków rożnego rodzaju. Gracz dzieli pizzę w przemyślany sposób - porcje nie muszą być równe. Następnie każdy wybiera swoją porcję. Starajcie wybrać takie kawałki, na jakich wam zależy. Jeśli będziecie mieć ich więcej niż rywale, zdobędziecie punkty!. Dodatkowe punkty są za listki bazylii. Wygra osoba z największą ilością punktów. W wariancie zaawansowanym wykorzystywane są oferty specjalne. Można też wybrać wariant jednoosobowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 382 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Założysz się? /autor Kåre U. Andersen. - Kraków : Tactic Games, © 2013. - 1 gra (1 plansza, 300 kart (144 kart z zadaniami zręcznościowymi, 144 kart z zadaniami umysłowymi, 12 kart do obstawienia), banknotów, 3 klepsydry, 6 pionków, 1 kostka, notatnik) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 24x24x5 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 23 cm).
W tej zabawnej grze rodzinnej wykonujesz różne zadania lub odpowiadasz na pytania. Inne osoby, w tym czasie, obstawiają twój sukces lub porażkę. Jeśli odgadną, zdobędą dodatkowe punkty. Twój sukces to ekstra punkty dla ciebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 395 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dekoder : gra planszowa / autor gry: Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczyno : Alexander, [2021]. - 1 pudełko (dwustronne kafelki - 32 szt., płócienny woreczek - 1 szt., klepsydra - 1 szt., pionki - 5 szt., plansza - 1 szt., instrukcja) ; 26x25x6 cm.
(IQ Games)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 00388 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 124 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Brzesko multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 00444 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Buła, Pizza, Kot, Ser, Koza / tłumaczenie Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, © 2020. - 1 gra (64 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 13x9x4 cm + instrukcja (10 stron : ilustracje ; 10 cm).
GRA PLANSZOWA. Każdy z graczy otrzymuje talię złożoną z identycznej liczby kart, których nie wolno im podglądać! Pierwsza osoba wykłada odkrytą kartę na środek, mówiąc Buła. Gracz po jej lewej kładzie swoją odkrytą kartę na poprzednią, mówiąc Pizza. Wymienianie w kółko kolejnych słów z tytułu trwa dopóki karta, która właśnie została wyłożona, nie będzie pasowała do wypowiadanego przez gracza słowa (np. wyłoży Pizzę, mówiąc Pizza). W tym momencie wszyscy muszą jak najszybciej położyć swoje dłonie na środkowym stosie kart, a ostatni gracz, który to zrobi, bierze cały stos do siebie i dodaje do już posiadanych kart. Celem jest pozbycie się wszystkich swoich kart.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 685 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.05.2024)
Bochnia multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 168 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 090 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zabawy logiczne : dla dzieci 4-5 lat / ilustracje: Magdalena Babińska. - Kraków : Bright Junior Media, ©2022. - 1 gra (240 zabaw edukacyjnych) : karton, papier, kolor ; w pudełku 25x10x2 cm + książeczka (120 stron : ilustracje ; 22 cm).
(CzuCzu)
(CzuCzu Uczy)
Czas na zabawy logiczne, które pozwalają rozwijać zainteresowania. Edukacyjna książeczka dla dzieci w wieku od 4 lat zawiera 240 wciągających zabaw i nowej wiedzy. Każda strona składa się z fragmentu z informacją, zagadką lub zadaniem i części do rysowania i zakreślania, którą można oderwać dzięki perforacji. Poręczny format sprawia, że można mieć ja zawsze przy sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 625 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
„Odkrycia. Poznać i zrozumieć” siebie to ekscytująca gra planszowa dla dzieci i dorosłych w każdym wieku Gra pomoże zrozumieć siebie, poznać swoje zachowania, reakcje na konkretne sytuacje życiowe. Pozwoli nam odkryć w sobie empatię, poprawi komunikację interpersonalną, rozwinie umiejętność uważnego słuchania, jak i świadomego komunikowania międzyludzkiego oraz z samym sobą. Jest narzędziem terapeutycznym dla terapeutów, nauczycieli i rodziców. Została stworzona przez doświadczonego terapeutę, aby pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Dzieciom bardzo często trudno jest opowiedzieć o sobie, o tym, co je trapi. W dorosłym wieku objawia się to problematyczną formą podejścia do życia. Oprócz głównych pytań występujących na kolorowej planszy, gra Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie zawiera 30 kart przedstawiających różne scenki z życia wzięte, 4 karty pytań, służące uczestnikom gry do zadawania dodatkowych pytań. Stosowanie kart jest szczególnie skuteczne, jeśli chodzi o pomoc dzieciom w radzeniu sobie z najrozmaitszymi problemami. Karty ułatwiają otwarcie się w rozmowie, a następnie dzielenie się osobistymi przeżyciami oraz uczą rozwijania swoich wypowiedzi. „Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie” to gra pomocna zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, w środowisku terapeutycznym oraz szkolnym. Gra jest także doskonałym narzędziem dla rodziców, którzy doświadczają trudności komunikacyjnych w relacji ze swoimi dziećmi oraz dla tych, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci i dla wszystkich bez wyjątku, którzy chcieliby lepiej poznać samych siebie. W komplecie znajduje się książeczka, a w niej instrukcja, jak delikatnie i z wyczuciem zadawać skuteczne pytania. Grający, zgodnie z instrukcją, wykonuje zadania z każdego pola, na które trafi jego pionek. Niektóre pola zawierają konkretne pytanie do niego, podczas gdy na innych polach bierze się kartę z ilustracją i opowiada własną interpretację obrazka. Przez cały czas pozostali gracze mogą korzystać ze specjalnych kart – pytania, dzięki którym mogą zadawać graczowi od 1 do 3 pytań na temat jego historii życia. Każdy, kto stanie pionkiem na pole życzeń, wypowiada 3 życzenia. A kto pierwszy dotrze do zamku, wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 155 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 1. Zabawki / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WiR Aleksander Jaglarz, 2019. - 1 teka (58 kolorowych kart ćwiczeń, 220 grubych, kartonowych elementów (obrazki, szablony, etykiety, układanki)) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (35, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 643 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 2. Rodzina / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2020. - 1 teka (60 kart ćwiczeń, 350 grubych kartonowych elementów: układanki, obrazki, etykiety) : karton, ktektura, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (39, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 644 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 3. Kuchnia / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WiR Aleksander Jaglarz, 2021. - 1 teka (60 kolorowych kart ćwiczeń, 350 grubych, kartonowych elementów (obrazki, szablony, etykiety, układanki)) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (38, [2] strony : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 645 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Raz, dwa, trzy... Wilk patrzy! / Danna Banki ; ilustracje: Gediminas Akelaitis. - Warszawa: Granna, ©2022. - 1 gra (plansza, 12 zwierzątek (4 zestawy po 3), 12 tekturowych podstawek (oraz elementy zapasowe), 4 elementy ścieżki (krzaki/pnie), wilk z kapeluszem, kostka) : karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 8x26x26 cm.
Leśne zwierzątka bawiły się na polanie i nawet nie spostrzegły, jak zaczęło się ściemniać. Teraz muszą wrócić do swoich domków. Starają się przemknąć niepostrzeżenie, by nie obudzić złego wilka, który pechowo zasnął przy ścieżce. Pomóż im dotrzeć bezpiecznie do celu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 509 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka SI)
Publikacja składająca się z książki i dwóch płyt CD. W książce znajdują się teksty piosenek, propozycje zabaw oraz zapisy nutowe. Na płytach są piosenki w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 397 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 841 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Galasliva ferma : sìmejna nastìl'na gra / ìlûstracìï Majâ Barska, Anna Civìns'kaâ ; pravila gri: Ûlìâ Pogorêl's'ka. - Częstochowa : Kukuryku, copyright 2022. - 1 gra (1 karta stodoła, 4 karty płotki, 112 kart ze zwierzętami) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 15x24x4 cm + instrukcja 4 strony.
Галаслива ферма - це динамічна карткова гра, яка забезпечить чудову розвагу для всієї родини. Виявивши на фермі хоча б трьох однакових тварин, потрібно якнайшвидше покласти руку на хлів і видати відповідний звук. Завдяки цьому ви отримаєте тварин для своєї ферми. Під час гри гравці повинні проявити рефлекси та вміння імітувати звуки багатьох тварин!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na nudę, odpoczynek i dobrą zabawę… Książka "Geniusz w rodzinie. Logika" sprawdzi się w każdej sytuacji. Niemal 50 łamigłówek, zagadek i zadań, przy których trzeba ruszyć głową. Z tą książką myślenie nie boli, a staje się pasjonującą przygodą. Nie wierzycie? Przekonajcie się sami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 161 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata [Gra planszowa] / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Belgia : Repos Production ; 2010. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 29x29x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
(Gry Planszowe)
(Gry Karciane)
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! 7 cudów świata to świetnie zbalansowana gra o rozwoju cywilizacji, która łączy proste zasady i dynamiczną rozgrywkę z planowaniem i strategicznym myśleniem. Uczestnicy wcielają się w przywódców starożytnych miast, które starają się poprowadzić do jak najbardziej optymalnego rozwoju. [aleplanszowki.pl].
Dlaczego pokochasz tę grę? Mimo prostych zasad oferuje wiele dróg do zwycięstwa. Mnogość elementów sprawia, że każda rozgrywka jest zupełnie inna. Specyficzna mechanika doboru kart sprawia, że w grze nie ma przestojów i nikt nie czeka na swoją kolej - wszystkie decyzje podejmowane są jednocześnie. Dzięki temu niezależnie od liczby graczy jedna partia trwa około 30 minut. Choć w grze występuje interakcja między graczami, jest ona umiarkowana. Nie ma ryzyka, że nasze sumiennie budowane królestwo zostanie zniszczone, ale mamy możliwość odbierać innym potencjalne punkty zwycięstwa. System handlu oraz mechanizm dobierania kart pozwalają nam wykorzystać poczynania przeciwników na własną korzyść. Będziemy też musieli zdecydować, czy w danym momencie bardziej opłaca nam się realizować własny cel czy też np. subtelnie przeszkadzać przeciwnikom.[aleplanszowki.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 00431 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej