Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(141)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje dydaktyczne
(67)
Publikacje fachowe
(46)
Gry i zabawki
(21)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje naukowe
(17)
Druki ulotne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(45)
nieokreślona
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(46)
Tarnów multimedia
(21)
Tarnów czytelnia
(23)
Bochnia wypożyczalnia
(38)
Bochnia multimedia
(4)
Brzesko wypożyczalnia
(28)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(79)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(2)
Autor
Frostig Marianne
(6)
Horne David
(6)
Bala Agnieszka
(5)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(5)
Błasiak-Tytuła Marzena
(4)
Korendo Marta
(4)
Naprawa Renata
(4)
Orłowska-Popek Zdzisława
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Bailey Ann
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Ciarrochi Joseph
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Hayes Louise
(3)
Siuta Jerzy (1943-2018)
(3)
Barańska Małgorzata
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Gabała Dorota
(2)
Gruba Joanna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Gubała Magdalena
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Knopik Katarzyna
(2)
Komorowska-Wnuk Agata
(2)
Krantz Patricia J
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Kuziel-Kalina Anna
(2)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Lubomirska Anna
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Milewski Stanisław
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Niedźwiecka-Anuszczyk Magdalena
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Rakowska Marta
(2)
Rogiewicz Maria
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Zając-Malinowska Katarzyna
(2)
Andruszko Robert
(1)
Antosz Wiesław
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Attwood Tony
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baghramian Arvick
(1)
Bautsz-Sontag Anna
(1)
Biełajczuk Gosia
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- ) Metoda Dobrego Startu
(1)
Budzińska Ewa
(1)
Bury Magdalena
(1)
Busz Anna
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cembrzyńśka Martyna
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Częścik Józef
(1)
Damour Lisa (1970- )
(1)
Datkun-Czerniak Krystyna
(1)
Dziewiecki Marek
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Fabisiak-Majcher Agnieszka
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fenert Marzena
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filipczak Sylwia
(1)
Florek Anna
(1)
Forrester Cheryl
(1)
Frania-Seniuk Patrycja
(1)
Galon Izabella Oliwia
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Griffin Simone
(1)
Grochulska Joanna
(1)
Grochwska Marzena Anna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gudro-Homicka Maria
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guznar Małgorzata
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Itzhak Nofit
(1)
Jakima Sławomir (1958- )
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kadula Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(62)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(118)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(131)
nieokreślony (s.l.)
(9)
Język
polski
(126)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(2726)
6-8 lat
(1988)
9-13 lat
(1665)
0-5 lat
(951)
Młodzież
(862)
Terapeuci
(141)
Rodzice
(769)
Nauczyciele
(668)
14-17 lat
(644)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dyrektorzy szkół
(37)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Percepcja wzrokowa
(15)
Uczucia
(13)
Dziecko autystyczne
(11)
Korekcja mowy
(11)
Autyzm
(10)
Lęk
(10)
Wzrok
(10)
Leczenie
(9)
Psychoterapia
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Terapia logopedyczna
(9)
Wymowa
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Kompetencje społeczne
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Słuch
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dzieci
(7)
Mowa
(7)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Młodzież
(6)
Nastolatki
(6)
Rozwój poznawczy
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zaburzenia spostrzegania
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Afazja dziecięca
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Język polski
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Logopedia
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauka czytania
(5)
Niemowlę
(5)
Regulacja emocji
(5)
Stres
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Afazja
(4)
Arteterapia
(4)
Bajkoterapia
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Diagnoza
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Ekspresja emocji
(4)
Kreatywność
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Myślenie
(4)
Pamięć
(4)
Smutek
(4)
Spostrzeganie
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
ACT
(3)
Czytanie globalne
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Gniew
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kuchnia (pomieszczenie)
(3)
Metoda Krakowska
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie
(3)
Neurobiologia
(3)
Okres prenatalny
(3)
Owoce
(3)
Percepcja słuchowa
(3)
Pisanie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia lekarska
(3)
Psychoonkologia
(3)
Rodzina
(3)
Samodzielność
(3)
Samopoznanie
(3)
Socjoterapia
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zabawa
(3)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(33)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Gry i zabawy umysłowe
(21)
Materiały pomocnicze
(20)
Podręcznik
(18)
Gry edukacyjne
(15)
Opracowanie
(15)
Karty pracy ucznia
(13)
Gry planszowe
(11)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Gry w karty
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Karty do gry
(4)
Monografia
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Plansze do gry
(3)
Program nauczania
(3)
Układanki
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(94)
Psychologia
(66)
Medycyna i zdrowie
(22)
Hobby i czas wolny
(21)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Biologia
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
141 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 595 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyję, więc jestem? / Wiesław Antosz. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 111 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Gdyby nawet zgodzić się z tymi, którzy twierdzą, że Olga Tokarczuk w swojej twórczości pokazuje własne krytyczne poglądy na temat egalitarności, popkultury, kultury masowej; gdyby przyjąć, że obrazem takiej postawy jest ukazana w Empuzjonie nalewka Schwärmerei, przenosząca w świat nierealny, zachęcająca do marzeń, rozmów, ale równocześnie odbierająca pewność samodzielnego myślenia, a utożsamiana przez niektórych z otaczającym nas światem Internetu, mediów społecznościowych, celebrytów, powszechnych przekazów o tym, jak należy widzieć rzeczywistość; gdyby przyjąć, że Noblistka odrywa się od świata ludzi, którym jest trudniej, bo nie mogli korzystać z kapitału kulturowego, i dla których właśnie kultura powszechna jest szansą na uczestnictwo społeczne − to pewnie trudno byłoby nie zgodzić się z poglądem, iż w tym krytycznym, a raczej krytykującym wołaniu o uwzględnianie różnorodności poprzez zapewnienie dostępu do wszystkiego dla wszystkich jest przecież wykluczenie z prawa do indywidualności, oryginalności i właśnie różnorodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 597 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 451 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
„Odkrycia. Poznać i zrozumieć” siebie to ekscytująca gra planszowa dla dzieci i dorosłych w każdym wieku Gra pomoże zrozumieć siebie, poznać swoje zachowania, reakcje na konkretne sytuacje życiowe. Pozwoli nam odkryć w sobie empatię, poprawi komunikację interpersonalną, rozwinie umiejętność uważnego słuchania, jak i świadomego komunikowania międzyludzkiego oraz z samym sobą. Jest narzędziem terapeutycznym dla terapeutów, nauczycieli i rodziców. Została stworzona przez doświadczonego terapeutę, aby pomóc dzieciom i dorosłym wyrażać swoje myśli i uczucia. Dzieciom bardzo często trudno jest opowiedzieć o sobie, o tym, co je trapi. W dorosłym wieku objawia się to problematyczną formą podejścia do życia. Oprócz głównych pytań występujących na kolorowej planszy, gra Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie zawiera 30 kart przedstawiających różne scenki z życia wzięte, 4 karty pytań, służące uczestnikom gry do zadawania dodatkowych pytań. Stosowanie kart jest szczególnie skuteczne, jeśli chodzi o pomoc dzieciom w radzeniu sobie z najrozmaitszymi problemami. Karty ułatwiają otwarcie się w rozmowie, a następnie dzielenie się osobistymi przeżyciami oraz uczą rozwijania swoich wypowiedzi. „Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie” to gra pomocna zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej, w środowisku terapeutycznym oraz szkolnym. Gra jest także doskonałym narzędziem dla rodziców, którzy doświadczają trudności komunikacyjnych w relacji ze swoimi dziećmi oraz dla tych, którzy chcieliby lepiej poznać swoje dzieci i dla wszystkich bez wyjątku, którzy chcieliby lepiej poznać samych siebie. W komplecie znajduje się książeczka, a w niej instrukcja, jak delikatnie i z wyczuciem zadawać skuteczne pytania. Grający, zgodnie z instrukcją, wykonuje zadania z każdego pola, na które trafi jego pionek. Niektóre pola zawierają konkretne pytanie do niego, podczas gdy na innych polach bierze się kartę z ilustracją i opowiada własną interpretację obrazka. Przez cały czas pozostali gracze mogą korzystać ze specjalnych kart – pytania, dzięki którym mogą zadawać graczowi od 1 do 3 pytań na temat jego historii życia. Każdy, kto stanie pionkiem na pole życzeń, wypowiada 3 życzenia. A kto pierwszy dotrze do zamku, wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 155 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 1. Zabawki / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WiR Aleksander Jaglarz, 2019. - 1 teka (58 kolorowych kart ćwiczeń, 220 grubych, kartonowych elementów (obrazki, szablony, etykiety, układanki)) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (35, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 643 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 2. Rodzina / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2020. - 1 teka (60 kart ćwiczeń, 350 grubych kartonowych elementów: układanki, obrazki, etykiety) : karton, ktektura, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (39, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 644 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Autyzm - ćwiczenia stolikowe : Zestaw 3. Kuchnia / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WiR Aleksander Jaglarz, 2021. - 1 teka (60 kolorowych kart ćwiczeń, 350 grubych, kartonowych elementów (obrazki, szablony, etykiety, układanki)) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 34x27x6 cm + instrukcja do ćwiczeń (38, [2] strony : ilustracje ; 30 cm).
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 645 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 1 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale obrazkowym, ćwiczenia dotyczące samogłosek, a następnie sylab ze spółgłoskami p, m, l, b, f, w, t, d. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania elementów obrazkowych i literowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 557 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 570 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 2 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale atematycznym (figury i znaki), ćwiczenia dotyczące samogłosek i spółgłosek, a także fraz i zdań. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 558 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz. Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, u których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Program zajęciowy przedstawiony w publikacji "Od piosenki do literki" powstał z myślą o dzieciach, które przystępują do nauki czytania i pisania. W skład publikacji wchodzą podręcznik dla nauczyciela z 48 scenariuszami zajęć oraz zapisem nutowym piosenek i 3 płyty CD z piosenkami w trzech wersjach: wokalno-intrumentalnej, instrumentalnej i wokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 991 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej – małej lub wielkiej – lub jednego dwuznaku pisanego – małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze – do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe. Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 298 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3364)
Publikacja stanowi kontynuację poprzedniej książki autorki Literatura w terapii dzieci. Autorka poddaje refleksji pracę biblioterapeutyczną, którą zajmuje się jako psycholog i psychoterapeuta. Wskazuje na zasadnicze elementy procesu biblioterapeutycznego, jakimi są budowanie relacji terapeutycznej, konstruowanie w toku procesu terapeutycznego rozumienia oraz budowanie zmiany terapeutycznej. Autorka podkreśla, iż działania biblioterapeutyczne, aczkolwiek skupione wokół tekstu literackiego, zasadzają się na relacji terapeutycznej, zatem ich kluczową formułą powinna być regularność i systematyczność spotkań biblioterapeutycznych oraz stałość osoby terapeuty - znającego i rozumiejącego pacjenta, do którego kieruje działania biblioterapeutyczne. Wobec tak sformułowanego założenia dotyczącego pracy terapeutycznej z wykorzystaniem literatury autorka przedstawia działania biblio-edukacyjne oraz biblio-terapeutyczne sensu strice, wskazując różnice między nimi. Pierwszy rozdział pracy zawiera omówienie obszarów współcześnie uprawianej biblioterapii. Autorka dokonuje subiektywnego przeglądu oraz oceny tekstów literackich wykorzystywanych w pracy biblioterapeutycznej - bajek terapeutycznych, opowiadań dla dzieci, baśni. W rozdziale drugim - kluczowym dla meritum namysłu biblioterapeutycznego autorki - zaprezentowane są trzy perspektywy pracy terapeutycznej: rozumienie, relacja oraz zmiana. Autorka nie tylko definiuje i omawia owe perspektywy, ale też ukazuje ich znaczenie w jakości pracy terapeutycznej. W rozdziale trzecim autorka dokonuje przełożenia na biblioterapeutyczny proces założeń odnoszących się do terapii w ogóle - zatem przedstawia, w jaki sposób rozumienie, relacja oraz zmiana wpisują się w proces biblioterapeutyczny. Oddana do rąk czytelników publikacja zawiera również część praktyczną, rozdział czwarty - w nim autorka przedstawia propozycje biblioterapeutycznych warsztatów otwartych. Formuła warsztatów otwartych zasadza się na założeniu przekładu intersemiotycznego. Proces ten jest w pracy opisany i zaprezentowany w postaci przykładowych warsztatów kierowanych zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Publikacja łączy w sobie namysł teoretyczny nad współcześnie uprawianą biblioterapią oraz prezentację praktycznych propozycji realizacji biblioterapeutycznych, opartych na doświadczeniach autorki w pracy z pacjentami w toku procesu terapeutycznego. Dedykowana jest osobom zajmującym się zawodowo terapią dzieci oraz wszystkim zainteresowanym biblioterapią.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 935 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 934 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 060 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 1 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2022. - Teka ([40] kart luzem, [4] strony instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności; zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 946 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 825 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 092 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 2 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2022. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem); zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych; planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru). Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 945 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 826 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 093 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 3 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2023. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 3 zawiera ćwiczenia usprawniające: • rozumienie i użycie wyrazów, zdań prostych i rozwiniętych z dopełnieniem i przydawką; • zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych; • odmianę rzeczowników; • zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, wyrazów w sekwencjach, formuł typu „rzepkowego”; • czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T; • czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta, identyfikowanie sylab otwartych; • czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch sylab otwartych; • myślenie kategorialne z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; • planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 526 (1 egz.)
(dostępność ok. 26.04.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Afazja : ćwiczenia językowe dla dzieci. 4 / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2023. - Teka ([52] karty luzem, [8] stron instrukcji) : ilustracje ; 31 cm.
Afazja. Ćwiczenia językowe dla dzieci to seria pomocy dla dzieci z afazją, które mają problem z rozumieniem i nadawaniem komunikatów językowych. Składa się z zestawów ćwiczeń kształtujących rozumienie, powtarzanie, słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające: rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej; rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu; odmianę rzeczowników; zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń; czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G; czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta; czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych; operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym; planowanie ruchów ręki. Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 963 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 937 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
(Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz)
Dzięki opublikowaniu "Skali oceny skuteczności Metody Dobrego Startu" nauczyciele-terapeuci, psycholodzy, badacze zyskują nowy, wartościowy instrument diagnostyczny, który pozwala na bardziej precyzyjną ewaluację postępów w rozwoju dzieci oraz kontynuowanie badań nad efektywnością Metody Dobrego Startu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 884 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej