Zaburzenia emocjonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(8)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(9)
Tarnów czytelnia
(16)
Bochnia wypożyczalnia
(15)
Brzesko wypożyczalnia
(16)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(22)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Barlow David H. (1942- )
(4)
Bentley Kate H
(3)
Boettcher Hannah T
(3)
Bullis Jacqueline R
(3)
Cassiello-Robbins Clair
(3)
Ellard Kristen K
(3)
Farchione Todd J. (1974- )
(3)
Murray Latin Heather
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Sauer-Zavala Shannon
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Deutsch Smith Deborah
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Langley Audra
(2)
Piacentini John C
(2)
Roblek Tami
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Taylor Chris (1951- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barlow David H
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Beręsewicz Paweł
(1)
Białogłowska Agnieszka
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Delahooke Mona
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Fisher Janina
(1)
Flis Joanna
(1)
Funez-Sokoła Kaja
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głowińska Anita
(1)
Halkiewicz Piotr
(1)
Helms Donald B
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Hull Robert
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kaźmierczyk Anna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lis Stanisława
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lowen Alexander (1910-2008)
(1)
Luboński Paweł
(1)
Majgier Katarzyna
(1)
Makowska Iwona (psychiatra)
(1)
Mazurek Joanna
(1)
Małecki Jakub (1982- )
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Meslin Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Miller Alec L
(1)
Niezgoda Ewa (pedagog)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Popielarska Aniela (?-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Radomska Anna
(1)
Rathus Jill H
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Scott Jan
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Sroufe L. Alan
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieokreślony (s.l.)
(5)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Psycholodzy
(9)
Rodzice
(9)
Pedagodzy
(7)
Psychoterapeuci
(7)
9-13 lat
(5)
14-17 lat
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Młodzież
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Nauczyciele
(2)
Psychiatrzy
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Zaburzenia emocjonalne
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Radziejów (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(4)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Biologia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
W dzisiejszych czasach określenie „dziecko sprawiające problemy” jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko „sprawiające problemy”, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 588 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 298 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu "Wsparcie zdrowia psychicznego uczniów" znajdziesz: kompleksowe porady specjalistów i praktyków - psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i nauczycieli wychowawców umożliwiające diagnozę i rozwiązywanie problemów i trudności uczniów oraz efektywną współpracę z rodzicami i innymi nauczycielami; studia przypadków analizowane krok po kroku, by szybko i trafnie rozpoznawać problemy wychowawcze i psychologiczne uczniów i stosować pozyskaną wiedzę w praktyce; konkretne narzędzia i wytyczne do rozwiązywania trudności wychowawczych i psychologicznych uczniów wraz z procedurami postępowania i wzorcową dokumentacją poświadczającą proces pracy z uczniem; autorskie scenariusze, karty pracy i ćwiczenia do indywidualnej i grupowej pracy z uczniami.
Dzięki publikacji: nauczysz się rozpoznawać tzw. nowe uzależnienia, związane z nałogowym regulowaniem emocji przez nadużywanie różnych form uczestnictwa w świecie online; poznasz metody wczesnej diagnozy i metody wsparcia dziecka w przypadku uzależnień od substancji psychoaktywnych; dowiesz się na co zwracać szczególną uwagę w kontekście zaburzeń nastroju i depresji, w tym depresji utajonej oraz w przypadku ucznia osamotnionego; nauczysz się sprawdzonych metod mediacji, przydatnych w sytuacji konfliktu społecznego w klasie; otrzymasz praktyczne zestawy ankiet badawczych na temat poczucia bezpieczeństwa w szkole, gotowe procedury przeprowadzania interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy, jak rozpoznawać i leczyć takie złożone stany kliniczne, jak zaburzenia psychiczne wśród osób upośledzonych umysłowo. Jej największą zaletą są szczegółowe, wręcz drobiazgowe wskazówki diagnostyczne, ułatwiające różnicowanie tych stanów. Przybliża aktualne spojrzenie na specyfikę symptomatologii, trudności diagnostyczne i zalecenia terapeutyczne w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie. Jest nowoczesnym ujęciem tej części tematyki psychiatrycznej, która pomimo swej małej dynamiki we współczesnej medycynie zmieniła swe oblicze na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Publikacja jest przeznaczona nie tylko dla osób będących profesjonalistami, badaczami lub klinicystami, ale także dla szerszego kręgu odbiorców, w tym lekarzy psychiatrów, psychologów, psychologów klinicznych, lekarzy rodzinnych, jak również dla wszystkich mających kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Bogdanowicz. - Wydanie drugie poprawione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 263, [1] strona : fotografie, rysunki, wykresy ; 21 cm.
Układ treści podręcznika jest następujący: pierwsze dwa rozdziały zawierają ogólną wiedzę o psychologii klinicznej dziecka. Trzeci rozdział traktuje o przyczynach zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci. Pozostałe rozdziały, od czwartego do ósmego, prezentują szczegółową wiedzę o zaburzeniach rozwoju psychoruchowego dzieci, o charakterze globalnym bądź parcjalnym (fragmentarycznym). Informacje te usystematyzowano tak, aby przypomnieć podstawowe dane o neurofizjologicznych podstawach omawianych procesów i ich rozwoju w wieku przedszkolnym. Następnie scharakteryzowano objawy zaburzeń rozwoju tych procesów, metody ich diagnozowania oraz sposoby oddziaływania korekcyjno-wychowawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30644, 38476 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dzieli się na dwie części: teoretyczną i empiryczną. W pierwszej częsci monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki. Coraz częściej spotkać można osoby młode borykające się z trudnościami w codziennym funkcjonowaniu psychologicznym i społecznym, dlatego monografia Zachowania ryzykowne i problemowe młodzieży porusza tematykę zależności pomiędzy różnorodnymi czynnikami biopsychospołecznymi a występowaniem zachowań ryzykownych i problemowych w okresie dorastania, opisuje i wyjaśnia znaczenie aktywności wolnoczasowych młodzieży jako czynników ochronnych i ryzyka dla rozwoju psychopatologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 863 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39528 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 735, 36 863 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 736, 36 864 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 153 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 056 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Książka Janiny Fisher, napisana na podstawie poczynionych przez autorkę obserwacji klinicznych, łączy teorię traumy, dysocjacji i przywiązania przedstawioną z perspektywy neurobiologicznej z praktyką podejścia terapeutycznego. Autorka prezentuje model oparty na wypracowaniu ostatecznego rozwiązania, jakim jest przekształcenie relacji z własnym ja. Przekształcenie takie polega na zastąpieniu uczucia wstydu, obwiniania się i nienawiści do siebie samego pełną współczucia akceptacją. U podstaw opisanych w książce strategii postępowania leżą takie metody terapeutyczne, jak psychoterapia sensomotoryczna, coraz bardziej popularna w Polsce psychoterapia systemu wewnętrznej rodziny oraz terapie oparte na uważności czy hipnoza kliniczna. Model terapeutyczny zaprezentowany w książce posłuży do pracy ze wszystkimi osobami cierpiącymi w wyniku traumy. Przyniesie pożytek pacjentom z diagnozą zespołu stresu pourazowego (PTSD), a także osobom po traumie z ADHD, u których rozpoznano zaburzenia osobowości z pogranicza albo zaburzenia dysocjacyjne. Mogą go także wykorzystać osoby, które nigdy wcześniej nie konsultowały się z żadnym psychiatrą, a doświadczyły napaści, zastraszania lub przemocy ze strony innej osoby. Stworzona przez Janinę Fisher unikatowa mieszanka elementów koncepcji systemu wewnętrznej rodziny, terapii sensomotorycznej oraz terapii opartej na uważności stanowi wspaniałą innowację w dziedzinie psychologii psychodynamicznej. Ta książka mocno zakorzeniona w teorii dysocjacji strukturalnej i terapii traumy prezentuje spostrzeżenia, które wzbogacają wiedzę terapeutów pracujących zarówno z wysokofunkcjonującymi jednostkami z urazem psychicznym, jak i z osobami do głębi zniewolonymi traumą. Polecam tę wyjątkową pracę wszystkim psychoterapeutom, zwłaszcza zajmującym się terapią psychodynamiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży" to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży, Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, Kliniczne problemy dzieci i młodzieży, Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, Wybrane problemy pomocy psychologicznej. Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom, praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 254 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 337 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 585 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Doktor Anna Kozłowska, lekarz i psycholog, od wielu lat prowadzi diagnozę oraz terapię rodzin. Szczególnie bliska jej sercu i uwieńczona wieloma sukcesami jest pomoc dzieciom z zaburzeniami życia uczuciowego. Problemom tym poświęciła wiele publikacji i 30 lat zajęć w charakterze wykładowcy na wydziałach Pedagogicznym i Psychologicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Kolejne lata pracy, kolejne doświadczenia i nowe sukcesy. Każda jej nowa książka jest więc kolejnym krokiem do przodu na drodze poznawania skomplikowanej duszy dziecka i służenia mu pomocą również wówczas, kiedy rodzice są już bezsilni. Korzystajmy więc z pomocy fachowca. Może wystarczy przeczytać, przemyśleć i przedyskutować w rodzinie to, o czym traktuje ta książka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00007221 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 982 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 342 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33265 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 529, 36 474 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy jesteś narcyzem? A może znasz kogoś, kto nim jest? Wbrew obiegowemu przekonaniu narcyz nie kocha ani siebie, ani nikogo innego. To człowiek, który nie potrafi zaakceptować swojego prawdziwego Ja i w jego miejsce tworzy trwałą maskę, mającą skrywać niezdolność do doznawania uczuć.W tej przełomowej pracy Alexander Lowen, psychoanalityk światowej sławy, wykorzystuje swoje ogromne doświadczenie kliniczne, by pokazać, jak można przywrócić takiemu pacjentowi uczucia i pomóc w odzyskaniu integralności jaźni. Podstawowy przekaz Narcyzmu jest tyleż doniosły, co niemożliwy do zakwestionowania: uczucia i ich wyrażanie to bez żadnych wątpliwości sprawa najwyższej wagi. "Jesteśmy tym, co czujemy, a nie tym, co robimy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Saturnin / Jakub Małecki. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2020. - 317, [3] strony ; 22 cm.
Saturnin to intymna, choć skomponowana na wiele głosów opowieść, w której marzenia potrafią łamać kości, muzyka jest silniejsza niż wojna, a mama daje w nagrodę półtora kilograma słońca. Zmarli otrzymują tu głos, a prawdziwe postaci z życia autora doświadczają rzeczy, których nie dane im było zakosztować poza tą książką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 396 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 335 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej