Barlow David H. (1942- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(1)
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(3)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(2)
Autor
Słowacki Juliusz
(296)
Mickiewicz Adam
(257)
Krzyżanowski Julian
(236)
Suchodolski Bogdan
(224)
Konopnicka Maria
(217)
Barlow David H. (1942- )
(-)
Prus Bolesław
(215)
Markiewicz Henryk
(165)
Żeromski Stefan
(159)
Praca zbiorowa
(157)
Sienkiewicz Henryk
(155)
Nowicki Feliks (1905-1977)
(153)
Orzeszkowa Eliza
(153)
Okoń Wincenty
(145)
Kupisiewicz Czesław
(131)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Wyka Kazimierz
(124)
Śliwerski Bogusław
(122)
Kraszewski Józef Ignacy
(118)
Tanajewska Alicja
(114)
Kochanowski Jan
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kurdybacha Łukasz
(109)
Pieter Józef
(109)
Wyspiański Stanisław
(108)
Naprawa Renata
(104)
Estreicher Karol
(101)
Włodarski Ziemowit
(96)
Tatarkiewicz Władysław
(95)
Wroczyński Ryszard
(95)
Gomulicki Wiktor
(91)
Iwaszkiewicz Jarosław
(91)
Dąbrowska Maria
(90)
Tazbir Janusz
(90)
Kieniewicz Stefan
(89)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(89)
Głowiński Michał
(87)
Korczak Janusz
(87)
Bogdanowicz Marta
(86)
Hinz Magdalena
(86)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(83)
Krasicki Ignacy
(82)
Kolberg Oskar
(81)
Rudniański Jarosław
(80)
Szewczuk Włodzimierz
(80)
Ujejski Kornel
(79)
Jasienica Paweł
(76)
Wołoszynowa Lidia
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Kozielecki Józef
(75)
Lewin Aleksander
(73)
Miłosz Czesław
(72)
Muszyński Heliodor
(72)
Kulczycka-Saloni Janina
(71)
Matuszewski Ryszard
(71)
Shakespeare William (1564-1616)
(71)
Kotarbiński Tadeusz
(70)
Szczepański Jan
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Janion Maria
(69)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(69)
Jastrun Mieczysław
(67)
Pilch Tadeusz
(67)
Doroszewski Witold
(66)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(66)
Błoński Jan
(65)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Nowacki Tadeusz
(65)
Polańczyk Danuta
(65)
Przetacznikowa Maria
(65)
Sandauer Artur
(65)
Tomaszewski Tadeusz
(64)
Baudelaire Charles
(63)
Dzierzgowska Irena
(63)
Hertz Paweł
(63)
Jakubowski Jan Zygmunt
(63)
Krasiński Zygmunt
(63)
Popławska Anna
(63)
Strelau Jan
(63)
Helsztyński Stanisław
(62)
Rzehak Wojciech
(62)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(62)
Lange Antoni
(61)
Parandowski Jan
(61)
Szkutnik Leon Leszek
(61)
Lipska Ewa
(60)
Nagajowa Maria
(60)
Zaborowski Zbigniew
(60)
Barańska Małgorzata
(59)
Inglot Mieczysław
(59)
Radzicki Józef
(59)
Semadeni Zbigniew
(59)
Łobocki Mieczysław
(59)
Sławiński Janusz
(58)
Witwicki Władysław
(58)
Wojnar Irena
(58)
Gombrowicz Witold
(57)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(57)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(57)
Podbielkowski Zbigniew
(57)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Psychoterapia
(3)
Regulacja emocji
(3)
Emocje
(2)
Leki normotymiczne
(2)
Leki przeciwdepresyjne
(2)
Leki przeciwpsychotyczne
(2)
Leki uspakajające
(2)
Lęk
(2)
Model ARC
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież
(2)
Program terapeutyczny
(2)
Smutek
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Uczucia
(2)
Złość
(2)
Dzieci
(1)
Objawy afektywne
(1)
Psychofarmakologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wieku dorastania
(1)
Psychopatologia
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Podręcznik
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Protokoły
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 298 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: • omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; • konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; • informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: • zaburzenie lękowe uogólnione; • fobia społeczna; • separacyjne zaburzenie lękowe; • fobie swoiste; • zaburzenie paniczne; • agorafobia; • zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: • pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych); • z objawami somatycznymi; • tikowych; • obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 153 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 056 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 433 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej