Rozwój emocjonalny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(59)
Forma i typ
Książki
(54)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(7)
Proza
(5)
Artykuły
(3)
Gry i zabawki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(96)
wypożyczone
(18)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(23)
Tarnów multimedia
(2)
Tarnów czytelnia
(14)
Bochnia wypożyczalnia
(27)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(20)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(25)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Korendo Marta
(3)
Louis John Philip (1963- )
(3)
Louis Karen McDonald (1962- )
(3)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Cioch Agnieszka
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Jegier Aneta
(2)
Matczak Anna
(2)
Allen Frankie
(1)
Aniszewska Katarzyna (1989- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Banek Szymon
(1)
Barańska-Guz Małgorzata
(1)
Barker Teresa
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bongertz Christiane Stella
(1)
Brooks Felicity
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Chodoń Irena
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(1)
Dawson Peg
(1)
Delahooke Mona
(1)
Ferrero Mar
(1)
Gawda Barbara
(1)
Giereło Joanna
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Gołębiewska Izabela (psycholog)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Guz Sabina
(1)
Guz-Centner Małgorzata
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hay Dale F
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Huebner Dawn
(1)
Isern Susanna. Autor
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaczmarek Magdalena
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Kindlon Daniel J. (1953- )
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kozłowska-Lewna Alicja
(1)
Krzemińska Ewa
(1)
Kujawa Maria
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Lee Catherine
(1)
Malek Renata
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Niemczyński Adam
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Perry Bruce Duncan (1955- )
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Piotrowska Anna
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Puura Kaija (1961- )
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rau Krystyna
(1)
Reichert Michael C
(1)
Retz Eliane
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skucińska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(46)
nieokreślony (s.l.)
(13)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Rodzice
(21)
Nauczyciele
(11)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(7)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
Studenci
(4)
0-5 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Młodzież
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Dziecko
(2447)
Język polski
(1731)
Matematyka
(1652)
Literatura polska
(1563)
Nauczanie początkowe
(1563)
Rozwój emocjonalny
(-)
Rodzina
(1318)
Wychowanie
(1305)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1162)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1032)
Nauczyciele
(1006)
Historia
(994)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(914)
Filozofia
(902)
Sztuka
(698)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(659)
Fizyka
(650)
Kultura
(638)
Język niemiecki
(635)
Polska
(634)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(574)
Uczucia
(562)
Mowa
(561)
Uczenie się
(555)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(516)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(473)
Przyjaźń
(467)
Dzieci
(463)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Geografia
(414)
Relacje międzyludzkie
(413)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(399)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(386)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Zwierzęta
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(350)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Polityka
(316)
Praca
(316)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(312)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Postawy
(305)
Internet
(303)
Stres
(302)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Publicystyka polska
(299)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Myślenie
(278)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(267)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(259)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Scenariusz zajęć
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Broszura
(1)
Gry w karty
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(25)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Poranki sercowej mamy / Małgorzata Barańska-Guz ; ilustracje Szymon Banek. - Wyadnie I. - Kraków : Kłębek Uczuć, 2020. - 29, [3] strony : ilustrace kolorowe ; 25 cm.
Ciepła i wzruszająca opowieść o miłości, która w przystępny i obrazowy sposób uczy zrozumienia i akceptacji własnych uczuć,pomagając dzieciom oswoić złość, strach, smutek czy wstyd i pokazując, że nie ma ,,lepszych czy ,,gorszych emocji i wszystkie zasługują na zaopiekowanie:-)Dla rodziców stanowi wskazówkę, jak świadomie i uważnie odpowiadać na potrzeby emocjonalne dziecka uczy jak empatycznie wspierać, mądrze kochać i być blisko.Przez świat emocji poprowadzą Cię: Smutny Smuteczek, Gniewna Złość, Speszony Wstydzik, Straszny Straszek, Wesoła Radość oraz ich Sercowa Mama.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się dzisiaj czujesz? Ta książka w przyjazny i uspokajający sposób opowiada o uczuciach. Jak je rozpoznać? Zrozumieć? Nazwać? Jak rozmawiać o emocjach i jak sobie z nimi radzić. Ta pięknie ilustrowana książka mówi m.in. o tym, dlaczego emocje są (i są ważne), jak się zmieniają? Czy możemy je zmieniać? Co czują nasi bliscy i przyjaciele? Wspaniała książka dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Pomaga zrozumieć radość, smutek, złość i inne emocje. Ułatwia dorosłym rozmowę z dziećmi na temat uczuć. W przystępny sposób objaśnia sprawy bliskie dzieciom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 006 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ocenianie opisowe a rozwój dziecka / Krystyna Rau, Irena Chodoń. - Wydanie I - Poznań : Oficyna Wydawnicza G&P, 1999. - 78 stron : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja zawiera m.in. charakterystykę oceniania opisowego w klasach I-III, konkretne przykłady opisów, czyli ocen dotyczących różnych przejawów aktywności ucznia, przykłady rocznych ocen opisowych, a także propozycje odnotowywania informacji o rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00000581, 00001559 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 741 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje: teoretyczne podstawy badań nad rozwojem, pozwalające zrozumieć i wyjaśnić zmiany w zachowaniu człowieka w ciągu życia, obecny stan dyscypliny, najnowsze koncepcje, problemy i wyniki badań, a także klasyczne badania i teorie, które wywarły istotny wpływ na kształt współczesnej psychologii rozwoju człowieka, zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej, pokazujące zastosowania wiedzy o rozwoju w wybranych obszarach praktyki społecznej, rozwiązania dydaktyczne niezwykle przydatne w samodzielnej pracy studenta: bloki rozszerzające, podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, zadania kontrolne, słownik pojęć, dodatkowe lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 089 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój smutasek czyli Jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze smutkiem / Agnieszka Gąstoł, Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 185, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: • Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? • W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? • Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? • W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 447, 110 934 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 245 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie I. - Warszawa : Difin SA, 2017. - 160 stron : ilustracje; 23 cm.
(Engram)
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104 564 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 558 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41882 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę. Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek - „Ja wśród innych”, program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych. Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak - „Jestem wartościowym człowiekiem”, dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach. Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja - reakcja”. Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności, a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 871 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 804 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafą utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki "Zdolne, ale rozkojarzone" - poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci - wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka "Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone" pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość.
Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107 588 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 247 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 447 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 872 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 24.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 944, 44 001 (2 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci ,,Co robić, gdy się złościsz” nauczy dziecko: - samokontroli, - technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, - rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, - rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, - bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje, łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Mom’s Choice Award i rekomendowany jest przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Książka zawiera aktywizujące ćwiczenia oraz wstęp dla rodziców i opiekunów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 449 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 989 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 920 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Książka
W koszyku
"Taniec lub czytanie, poczucie humoru lub kreatywność, zwinność lub matematyka. Wszyscy mamy niesamowite moce. Sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi i niepowtarzalni. A jaka jest twoja supermoc?..."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 851 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 216 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 258, 44 286 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka uzupełnia [dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym można odkryć, jak - wraz z wiekiem - zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 831 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 348 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę. Jesper Juul (ur. 1948), duński pedagog, terapeuta rodzinny, doradca i superwizor. Jeden z najważniejszych europejskich ekspertów od wychowania. Założyciel Familylab, międzynarodowej organizacji, która promuje wartości sprzyjające rozwojowi zdrowia psychicznego u dzieci i dorosłych. Jest autorem wielu książek, z których najbardziej znana to Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej? (wyd. pol. Wydawnictwo MiND, 2012). Helle Jensen (ur. 1954), duńska psycholożka i terapeutka, superwizorka kompetencji relacyjnych i terapii rodzinnej. Autorka wielu książek i artykułów, m.in. Relational Competence. Towards a New Culture of Education (Kompetencje relacyjne. W stronę nowej kultury edukacji, 2002, współaut. Jesper Juul). Jes Bertelsen (ur. 1946), dr filozofii i historii idei. Michael Stubberup (ur. 1956), z wykształcenia filolog i historyk sztuki. Peter Høeg (ur. 1957), jeden z najpopularniejszych pisarzy duńskich, autor bestsellerowej powieści Smilla w labiryntach śniegu. Steen Hildebrandt (ur 1944), profesor teorii organizacji i przywództwa uniwersytetu w Arhus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii.Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym, przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.Tom 1 Podstawy psychologii wprowadza Czytelnika w świat psychologii jako nauki. Autorzy opisują pułapki zdroworozsądkowego pojmowania problemów psychologicznych oraz sposoby unikania błędów, wynikających z odruchów i nawyków w rozumowaniu. Demaskują pozorne oczywistości i uczą krytycznego myślenia. Czytelnik poznaje główne metody i perspektywy w psychologii, obudowane wiadomościami historycznymi o rozwoju całej dyscypliny. Znajdzie też tutaj podstawowe fakty dotyczące budowy mózgu i układu nerwowego. Dowie się ponadto, jak przebiega jego wszechstronny rozwój od momentu zapłodnienia przez dzieciństwo i okres dorastania, po dorosłość i starość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oparta na rzetelnej wiedzy książka dwóch psychologów dziecięcych, którzy z ogromną troską pochylają się nad wyzwaniem, jakim jest wychowanie chłopców na mądrych i wrażliwych mężczyzn. Przez ponad 35 lat autorzy pracowali z chłopcami i ich rodzinami, odkrywając, że istnieją całe rzesze smutnych, przestraszonych, rozzłoszczonych i… milczących chłopców. Postanowili znaleźć odpowiedź na pytanie: czego nie dostają chłopcy, a co jest im tak bardzo potrzebne do zrównoważonego rozwoju emocjonalnego? Zidentyfikowali presję, jaka wywierana jest na chłopców i młodych mężczyzn, a która skutkuje wzrostem agresywnych zachowań, co ma wpływ na funkcjonowanie całego społeczeństwa. Kindlon i Thompson pokazują: • że umiejętność identyfikacji emocji jest najcenniejszym darem, jaki możemy ofiarować naszym synom, • jak rodzice mogą pomóc chłopcom rozwijać ich wrażliwość i empatię, • jak wspierać synów w kontaktach z kolegami i… koleżankami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 418 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 100 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej