Metodologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(150)
Forma i typ
Książki
(149)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(211)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(49)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(4)
Tarnów czytelnia
(41)
Bochnia wypożyczalnia
(27)
Brzesko wypożyczalnia
(25)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(60)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(16)
Autor
Łubnicki Narcyz
(6)
Nowak Stefan
(5)
Sztumski Janusz
(5)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963)
(4)
Kmita Jerzy
(3)
Pabis Stanisław
(3)
Such Jan
(3)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Cackowski Zdzisław (1930-)
(2)
Godlewski Michał
(2)
Grobler Adam
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Krajewski Władysław
(2)
Krawcewicz Stanisław
(2)
Mackiewicz Robert
(2)
Marciszewski Witold
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Milewski Stanisław
(2)
Pawłowski Tadeusz
(2)
Pieter Józef
(2)
Popper Karl R
(2)
Topolski Jerzy
(2)
Wołoszynowa Lidia
(2)
Zaczyński Władysław
(2)
Zamiara Krystyna
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Ajdukiewicz Kazimierz
(1)
Akert Robin M
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Amsterdamski Stefan (1929- )
(1)
Amsterdamski Stefan (1929-)
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Bajor Piotr (1981- )
(1)
Bandura Ludwik
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bezwińska Anna
(1)
Bocheński Józef Maria
(1)
Bokus Barbara (1953- )
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Budniak Alina
(1)
Cackowski Zdzisław
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Chmielecki Andrzej
(1)
Chutorański Maksymilian
(1)
Chwedeńczuk Bohdan
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciechowska Magdalena
(1)
Creswell John W
(1)
Descartes Renȩ (1596-1650)
(1)
Descartes René (1596-1650)
(1)
Dobrowolski Oleg Wasiliewicz
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Domachowski Waldemar
(1)
Draheim Mirosław
(1)
Drozdek Adam
(1)
Feyrabend Paul K
(1)
Francuz Piotr
(1)
Francuz Piotr (1960- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gasparski Wojciech
(1)
Geymonat Ludovico
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzyb Barbara Janina
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hajduk Zygmunt (1935- )
(1)
Heller Michał
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jasicki Br
(1)
Johnson Robert L
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Judycki Stanisław
(1)
Kaczmarek Stefan
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpiński Jakub
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Koczur Joanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopińska Violetta
(1)
Kosowska Ewa (1951- )
(1)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowalik Zbigniew
(1)
Kozakiewicz Helena
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(53)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
nieokreślony (s.l.)
(114)
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(15)
Studenci
(11)
Psycholodzy
(3)
Lekarze
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Doktoranci
(1)
Ekonomiści
(1)
Filozofowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politolodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Metodologia
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1901-
(3)
1989-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Słowacja
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Esej
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Nauka i badania
(13)
Psychologia
(10)
Filozofia i etyka
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
150 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00012674, 00022365 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00022364 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00009993 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58 457 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdaniem autorów - wybitnych psychologów amerykańskich - jest to idealny podręcznik psychologii społecznej dla studentów. Łączy rygor naukowy (wspaniała nauka empiryczna) z intelektualną ekscytacją (w jaki sposób rzeczywiście życie może być najbardziej podniecającą grą). Podtytuł "Serce i umysł" wskazuje na istotę psychologii społecznej. Ludzie mogą być logiczni i analityczni, ale również gwałtownymi i zmiennymi. Mogą podążać za tym, co dyktuje rozum, ale też i za tym, czym kieruje się serce. Czasami udaje się pogodzić oba dyktaty. Psychologia społeczna zajmuje się badaniem takich właśnie procesów. Autorzy w bardzo atrakcyjny sposób omawiają wiele eksperymentów prowadzonych w ramach psychologii społecznej, cytują znanych pisarzy, artystów, polityków i myślicieli, przypominając, że życie społeczne to nie tylko domena naukowców. Książka jest bogato ilustrowana; ma to wywołać większe zaangażowanie czytelnika, a jednocześnie unaocznić, jak bardzo sztuki wizualne ożywiają życie społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00038967, 00039254 (2 egz.)
(dostępność ok. 17.11.2017)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 825 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 864, 25 257 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33564 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 664 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 858 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia dotyczy bezpieczeństwa międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem aspektów metodologicznych i systemowych. Autorzy poszczególnych artykułów poruszają kwestie związane z badaniami systemowymi w naukach o bezpieczeństwie oraz zagadnienia metodologii badań bezpieczeństwa. Omawiają nowy ład międzynarodowy, transformację porządku europejskiego po zimnej wojnie i wpływ czynnika technologicznego na międzynarodowy wymiar bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyka badań pedagogicznych / pod redakcją naukową Teresy Bauman. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 157, [1] strona : tabele ; 24 cm.
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40537 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00006849, 00038642 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - XIX, [1], 524, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z przeprowadzonych badań empirycznych. Czynna znajomość z kolei pozwala na samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badań, a także przeanalizowanie i zinterpretowanie uzyskanych wyników. Świadomość metodologiczna badacza wykracza daleko poza biegłość w stosowaniu pakietów statystycznych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu klasycznego już (ponad 900 cytowań w bazie Google Scholar) podręcznika Metodologia badań psychologicznych Jerzy M. Brzeziński przedstawia autorski model struktury procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych, a następnie szczegółowo objaśnia każdy z etapów postępowania. Kolejne części podręcznika autor poświęca: – Naturze procesu badawczego w psychologii – przedstawiono tu istotę poznania naukowego w naukach empirycznych oraz scharakteryzowano psychologię właśnie jako naukę empiryczną, traktującą o związkach między zmiennymi. Czytelnik zapozna się także z definicjami zmiennych, sposobami ich konstruowania oraz z ich klasyfikacjami. Tu także przedstawiono typy problemów badawczych i hipotez oraz strukturę procesu badawczego, – Uwarunkowaniom procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych – opisano tu zewnętrzne i wewnętrzne determinanty procesu badawczego, a także etyczny kontekst prowadzenia badań naukowych, – Podstawom zastosowań metod statystycznych w badaniach psychologicznych – tę część poświęcono różnym sposobom doboru osób do badań, miarom siły związku między zmiennymi oraz testom istotności różnic – wraz z dobranymi do nich wskaźnikami wielkości efektu, – Modelom sprawdzania hipotez – Czytelnik znajdzie tu prezentację modeli: eksperymentalnego, korelacyjnego oraz nieeksperymentalnego ex post facto, – Podstawom konstrukcji testów psychologicznych oraz kulturowej adaptacji testów – Czytelnik zapozna się tu z podstawowymi wymaganiami stawianymi współcześnie testom psychologicznym – z naciskiem na zagadnienia trafności, rzetelności i błędu standardowego pomiaru oraz przedziałową interpretację uzyskanego wyniku. Autor omówił też zagadnienia analizy wyników testów przedstawionych pod postacią profilów. Tę część uzupełnia bardzo ważna problematyka adaptacji kulturowej testów. „Pisząc niniejszy podręcznik, zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (zwłaszcza studentom pierwszych lat studiów, gdyż do nich jest przede wszystkim adresowany), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, która wszak – przypominam i podkreślam, że psychologia jest nauką empiryczną! – pochodzi z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym (studentom ostatnich lat studiów magisterskich i studiów doktoranckich), którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać, prowadząc samodzielne badania empiryczne – dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich – doktorska”. – z tekstu „Nowy podręcznik autorstwa Jerzego Brzezińskiego Metodologia badań psychologicznych stanowi oryginalne osiągnięcie w stosunku do poprzednich edycji. Autor dokonał wielu istotnych zmian edycji poprzednich, a w nowej propozycji uwzględnił najnowszą literaturę światową. Ten podręcznik nie ma sobie równych w kontekście literatury światowej. Wieloletni wysiłek autora zaowocował powstaniem integralnej metodologii badań psychologicznych, uwzględniającej specyfikę psychologii jako dziedziny badań humanistycznych, relację tej metodologii do procesu poznawania naukowego, do metodologii ogólnej i procesu weryfikacji hipotez, relacje do psychometrii i postępowania diagnostycznego oraz reguł etycznych respektowanych w badaniu ludzi”. – z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 3883)
Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej. Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany także w celach badań i formułowaniu problemów, podejściu do procedury eksploracyjnej, wyborze metod i technik badawczych czy wreszcie w ustaleniu przedmiotu i terenu badań. Nowe potrzeby edukacji, warunki funkcjonowania placówek oświatowych, stosowane media dydaktyczne czy uaktualniane cele wychowania, odmienne zadania różnych instytucji wychowawczych, zmieniający się odbiorcy wychowawczych oddziaływań, wyzwalają potrzebę namysłu nad efektywnymi sposobami poznawania różnorodnych aspektów działalności pedagogicznej. Przygotowana publikacja stanowi zbiór rozważań na temat procesu badawczego, jego przygotowania, realizacji i możliwości wykorzystania uzyskanych wyników w modyfikowaniu działań wychowawczych. Niniejsze opracowanie obejmuje dwie, powiązane ze sobą, części: W poszukiwaniu adekwatnych podejść metodologicznych i Wybrane analizy aktualnych wyników badań w Polsce i na Słowacji. Wiązanie podejść ilościowych i jakościowych w badaniach empirycznych w pedagogice wydaje się cenne z punktu widzenia szeroko rozumianej „natury badanych faktów, zjawisk i procesów pedagogicznych. (...) Zarówno badacz pedagogiczny, jak i praktyk ma na celu zarówno >opisywanie< i >wyjaśnianie< faktów, zjawisk i procesów, jak i ich >rozumienie< i >interpretowanie< w celu pełniejszego poznania i w związku z tym podejmowania skutecznych działań pedagogicznych”. Choć publikacja obejmuje opracowania różnorodne w swojej tematyce, podjętych procedurach badań i skierowane do różnych odbiorców, niewątpliwie może stanowić podstawę do dyskursu nad złożonymi zagadnieniami metodologii badań pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 526 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 067 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 580 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór tekstów, które łączy jednoznacznie antypozytywistyczny paradygmat transformacyjno-emancypacyjny współczesnych nauk społecznych, w tym przede wszystkim pedagogiki współczesnej. Książka posiada istotną wartość poznawczą, metodyczną i dydaktyczną nie tylko w odniesieniu do rozwiniętej wykładni metodologii badań w działaniu, lecz także w kontekście aktualnej debaty nad istotą naukowości nauk humanistyczno-społecznych i uprawiania zaangażowanych badań społecznych, w tym przede wszystkim pedagogicznych, nastawionych na stymulowanie zmiany prohumanistycznej w wymiarze osobowym, instytucjonalnym czy środowiskowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dzieli się na dwie części: teoretyczną i empiryczną. W pierwszej częsci monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki. Coraz częściej spotkać można osoby młode borykające się z trudnościami w codziennym funkcjonowaniu psychologicznym i społecznym, dlatego monografia Zachowania ryzykowne i problemowe młodzieży porusza tematykę zależności pomiędzy różnorodnymi czynnikami biopsychospołecznymi a występowaniem zachowań ryzykownych i problemowych w okresie dorastania, opisuje i wyjaśnia znaczenie aktywności wolnoczasowych młodzieży jako czynników ochronnych i ryzyka dla rozwoju psychopatologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 863 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
iniejsza publikacja stanowi pokłosie VI Seminarium Metodologii Pedagogiki PTP, a wszystkie teksty w niej zamieszczone dotyczą wprost lub pośrednio konsekwencji metodologicznych wynikających z tezy o istocie pedagogiki uprawianej w naszym kraju (choć nie tylko) jako humanistyczno-społecznej nauki stosowanej. Nawiązuje ona do wcześniejszych tomów wydanych w ramach serii SMP PTP oraz rozwija i wprowadza nowe wątki, tym samym akcentując po raz kolejny potrzebę dogłębnego, zespołowego namysłu nad dorobkiem, tożsamością i przyszłością dziedziny nauk pedagogicznych w Polsce. Książka składa się z trzech części poprzedzonych programowym tekstem wprowadzającym. W pierwszej części tomu znalazły się opracowania ogólnometodologiczne poświęcone rozwinięciu i pogłębieniu wybranych kwestii dotyczących pedagogiki jako humanistyczno-społecznej nauki stosowanej. Druga część to zapis panelu dyskusyjnego na temat konstruującego się dopiero na gruncie nauk pedagogicznych pola problemowo-badawczego pedagogiki rzeczy. W trzeciej części natomiast znalazły się teksty metodologiczne poświęcone wybranym synergicznym podejściom badawczym pedagogiki jako humanistyczno-społecznej nauki stosowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 631 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej