Badania jakościowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(2)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów czytelnia
(5)
Bochnia wypożyczalnia
(4)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(6)
Autor
Frankfort-Nachmias Chava
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Bauman Teresa
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Ciechowska Magdalena
(1)
Creswell John W
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Glinka Beata
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nachmias David
(1)
Nachmias Dawid
(1)
Ostrowska Joanna
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Radźko Andrzej
(1)
Sagor Richard
(1)
Silverman David (1943- )
(1)
Sliwa Ewa
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Zawisza Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(7)
nieokreślony (s.l.)
(5)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Badania jakościowe
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praktyka badań pedagogicznych / pod redakcją naukową Teresy Bauman. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 157, [1] strona : tabele ; 24 cm.
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40537 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi interesujące i pożyteczne wpro­wadzenie do wybranych metod i technik badań jakościowych. Godna uwagi jest wytrwałość autorek w dążeniu do przekazania i uporządkowania wiedzy o wybranych metodach jakościowych, które mogą być przydatne w badaniach pedagogicznych. Na podkreślenie zasługuje też to, że autorki wobec niewystarczającego oświetlenia wielu zagadnień w polskiej literaturze naukowej sięgnęły do licznych publikacji zagranicznych, przytaczając z nich ustalenia definicyjne, klasyfikacje, różne sposoby uzasadnień i inter­pretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
`Bestsellerowy podręcznik Johna W. Creswella umożliwia porównanie trzech podejść badawczych - jakościowego, ilościowego i mieszanego - w jednej książce poświęconej metodologii. Te trzy podejścia autor zestawia ze sobą w procesie badawczym, począwszy od pierwszego etapu założeń filozoficznych aż do pisemnego raportu z badań. Przystępnie napisana książka prezentuje swoje idee w systemie hierarchicznym, dzięki czemu czytelnik może opanować pojęcia od najprostszych do najbardziej skomplikowanych. Niniejsze wydanie zawiera m.in.: szerokie omówienie zagadnień etycznych, uaktualnione informacje o procedurach badań mieszanych, słowniczek terminologiczny, wyróżnione `wskazówki badawcze` będące owocem 35 lat doświadczeń autora Dzięki uwypukleniu pewnych wzorów i standardów postępowania badawczego, wspólnych dla badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe, a w ich ramach specjalizacje badawcze, a także posługiwania się bardzo różnorodnymi egzemplifikacjami, podręcznik J.W. Creswella jawi się jako `uniwersalne` źródło - materiał do wykorzystania w różnych, często odległych kontekstach edukacyjnych i badawczych. W związku z tym dyrektywy i opisy Creswella mogą być użyteczne zarówno dla socjologów, kulturoznawców, pedagogów, etnologów - antropologów kultury, psychologów, prawników, a także przedstawicieli wielu innych dyscyplin oraz istniejących w ich ramach specjalizacji. Książkę Johna W. Creswella cechuje, co jest szczególnie ważne w tekstach metodycznych/metodologicznych: zwięzłość formy, konkretność, przejrzystość języka, prezentacja oparta na ujęciach zbiorczych (wspomniane tabele i schematy), wypunktowania analityczne i syntezujące.` Profesor UAM, Dr hab. Jacek Schmidt
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103 747 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 637 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 449 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40566, 44 647 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartość badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe - 3 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety, tabele ; 29 cm.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. Czytelnik znajdzie tu między innymi zarysowaną zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. A także informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki. Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć ? to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych. We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych ? badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk. W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 067 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42319 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Podręcznik, który oddaję w ręce studentów kierunków humanistycznych, jest owocem wspólnego trudu, jaki łączył w toku wielu lat wspólnej pracy badawczej studentów mojego seminarium. Mimo już dość bogatej literatury metodologicznej nawyk jej studiowania nie zawsze towarzyszy wysiłkom badawczym studentów i wydaje się im powiększaniem żmudnych wysiłków na drodze poznania empirycznego. Tymczasem literatura metodologiczna ratuje młodego badacza przed zakosztowaniem bardzo owocnej dydaktycznie, ale czasochłonnej i pracochłonnej metody nauki na drodze własnych prób i błędów. [Autor]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00039687, 106 792, 00039138, 106 747 (4 egz.)
(dostępność ok. 24.09.2021)
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 1 814, TSW 1 815, TSW 1 890, TSW 0 654, TSW 0 656, TSW 0 658, TSW 0 657, TSW 0 655 (8 egz.)
(dostępność ok. 02.04.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 709 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 393, 26 571, 26 213 (3 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34835, 37742, 35950, 34709 (4 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 036, 33 531, 36 627, 31 818 (4 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Książka amerykańskiego profesora pedagogiki pokazuje, jak grupa nauczycieli może przeprowadzać wspólne badania, by zdiagnozować, a następnie sprawnie rozwiązywać problemy swojej szkoły. Autor krok po kroku opisuje, jak przeprowadzić takie zespołowe badania od zebrania odpowiedniej grupy nauczycieli do wprowadzenia zmian w sposobie pracy z uczniami. Tekst uzupełnia kilkadziesiąt przykładów zastosowania badań przez działanie w polskich szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cieszący się niezwykłą popularnością na zachodnich uniwersytetach podręcznik do metodologii badań jakościowych. Autor w klarowny sposób prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia związane z korzystaniem z badań, takich jak: obserwacja, analiza rozmowy i dokumentów, analiza materiałów wizualnych, analiza konwersacyjna, Silverman porównuje wartość różnych rodzajów danych, przedstawia problemy z ocenianiem ich trafności i rzetelności. Porusza również ważne kwestie etyczne związane z pracą badacza. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem i propozycją ćwiczeń oraz starannie dobranym zestawem dalszych lektur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 529 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 177 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej