Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(83)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje popularnonaukowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Artykuły
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
E-booki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(24)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(9)
Bochnia wypożyczalnia
(18)
Brzesko wypożyczalnia
(14)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(30)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Zenderowski Radosław (1974- )
(4)
Rożek Tomasz (1976- )
(3)
Maćkowiak Maciej (ilustrator)
(2)
Wasylczyk Piotr
(2)
Ajduk Zygmunt (1943-2012)
(1)
Barszcz-Skowronek Jolanta
(1)
Barwicka Agnieszka Magdalena
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Berg Thomas Reinertsen (1971- )
(1)
Bielinis Lidia
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Binder Anna
(1)
Bokus Barbara (1953- )
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Błaszczykiewicz Paulina
(1)
Carlson W. Bernard (1955- )
(1)
Chatterton Crystal Ward (1983- )
(1)
Ciechowska Magdalena
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieszyński Jędrzej
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Deryło Łukasz
(1)
Diederen-Woźniak Małgorzata
(1)
Dobosz Marzena (pedagog)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Doyle James A
(1)
Dupré Ben
(1)
Dziedziak Magdalena
(1)
Dębicka-Cieszyńska Agata
(1)
Field James (1959- )
(1)
Flatow Ewelina
(1)
Forsey Christopher
(1)
Freud Sigmund (1856-1939)
(1)
Gaff Jackie (1953- )
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Galbany Montse (1990-)
(1)
Gambarelli Gianfranco
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goble Claire
(1)
Gocół Damian
(1)
Gołębiewska-Bijak Maria
(1)
Grochal Dariusz
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gąsiorowski Paweł Bogdan (1953- )
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Ignotofsky Rachel (1989- )
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jamkowski Marcin (1970- )
(1)
Jaruga Dariusz
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kent Jane
(1)
Kierzkowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kogut Svìtlana Âroslavìvna (1974- )
(1)
Konecki Krzysztof Tomasz
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosowska Ewa (1951- )
(1)
Kowalska Jolanta E
(1)
Kozłowska-Lewna Alicja
(1)
Krakowska Monika
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzyńska-Nawrocka Eliza (1983- )
(1)
Kulesza Wojciech (1978- )
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Kędzia Piotr
(1)
Lacey Mike
(1)
Lada Wojciech
(1)
Leszczyńska-Wichmanowska Krystyna
(1)
Loakes Mick
(1)
Ludwig-Słomczyńska Agnieszka
(1)
Ludwig-Słomczyńska Agnieszka. Oni zmienili świat
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Makarczuk Anna
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Matysek Anna
(1)
Mika Magdalena Anna
(1)
Munroe Randall (1984- )
(1)
Muñoz Isabel
(1)
Mączka Iwona
(1)
Napiórkowski Marcin (1985- )
(1)
Nawrot Bogumiła
(1)
Nowaczyk Czesław (1937-2015)
(1)
Ochab Janusz (1971- )
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Oleksicki Marek (1979- )
(1)
Ostrowska Joanna
(1)
Paruszewski Sławomir
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pańków Marcin (1978- )
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Piątek Zdzisława (1938- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(82)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(82)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(14)
Szkoły wyższe
(13)
9-13 lat
(11)
6-8 lat
(10)
Studenci
(5)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
14-17 lat
(2)
Doktoranci
(2)
Młodzież
(2)
0-5 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Filozofowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prokuratorzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Temat
Nauka
(14)
Metodologia
(13)
Badania naukowe
(12)
Studenci
(9)
Uczeni
(9)
COVID-19
(7)
Epidemie
(7)
E-learning
(6)
Metody badawcze
(5)
Praca dyplomowa
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wynalazcy i odkrywcy
(5)
Eksperymenty
(4)
Filozofia
(4)
Gromadzenie informacji
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Nauki przyrodnicze
(4)
Nauki społeczne
(4)
Praca magisterska
(4)
Badania jakościowe
(3)
Bibliografia
(3)
Inżynierowie
(3)
Język
(3)
Naukowe odkrycie
(3)
Pedagogika
(3)
Poznanie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Wiedza
(3)
Wynalazki
(3)
Aneks
(2)
Biografia
(2)
Cytaty
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Ewolucja
(2)
Filozofia nauki
(2)
Fizyka
(2)
Grafiki
(2)
Informatologia
(2)
Innowacje
(2)
Kompozycja
(2)
Korekta
(2)
Kultura informacyjna
(2)
Lekarze
(2)
Metoda projektów
(2)
Neuropsychologia
(2)
Nierzetelność w nauce
(2)
Pamięć
(2)
Paranauka
(2)
Popularyzacja wiedzy
(2)
Praca licencjacka
(2)
Przypisy
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Statystyka
(2)
Temat
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
Świadomość
(2)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alchemia
(1)
Analiza danych
(1)
Anegdoty
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia fizyczna
(1)
Antropometria
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Archiwa państwowe
(1)
Astronomia
(1)
Astronomowie
(1)
Autorytet
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bariery informacyjne
(1)
Barwy
(1)
Baza danych
(1)
Bańka filtrująca
(1)
Bekker, Mieczysław Grzegorz (1905-1989)
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Big data
(1)
Chemicy
(1)
Chrapusta-Klimeczek, Anna (1971- )
(1)
Cywilizacja
(1)
Czekanowski, Aleksander Piotr (1833-1876)
(1)
Czerski, Jan (1845-1892)
(1)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrowolski, Antoni Bolesław (1872-1954)
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Drzewo genealogiczne
(1)
Duchowość
(1)
Dybowski, Benedykt (1833-1930)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskurs
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edytorstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(20)
1801-1900
(13)
1701-1800
(8)
1601-1700
(7)
1401-1500
(6)
1501-1600
(6)
1001-1100
(3)
1989-2000
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
901-1000
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1939-1945
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
201-300
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Świat
(3)
Austria
(2)
Europa
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Omsk (Rosja)
(1)
Sahara (pustynia)
(1)
Serbia
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(28)
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Publikacja bogato ilustrowana
(10)
Podręcznik
(9)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(7)
Artykuł problemowy
(5)
Biografia
(5)
Monografia
(5)
Publikacje dla dzieci
(4)
Esej
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Prace popularne [Typ publikacji]
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książki
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Układanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2654)
Psychologia
(1334)
Historia
(973)
Socjologia i społeczeństwo
(748)
Medycyna i zdrowie
(605)
Nauka i badania
(83)
Kultura i sztuka
(563)
Hobby i czas wolny
(443)
Literaturoznawstwo
(402)
Językoznawstwo
(301)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(249)
Rozwój osobisty
(235)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(200)
Filozofia i etyka
(194)
Biologia
(193)
Religia i duchowość
(171)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(157)
Matematyka
(107)
Etnologia i antropologia kulturowa
(105)
Zarządzanie i marketing
(99)
Media i komunikacja społeczna
(94)
Podróże i turystyka
(91)
Informatyka i technologie informacyjne
(88)
Geografia i nauki o Ziemi
(84)
Kultura fizyczna i sport
(78)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(74)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(58)
Fizyka i astronomia
(58)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(51)
Ochrona środowiska
(51)
Kulinaria
(48)
Inżynieria i technika
(28)
Architektura i budownictwo
(27)
Chemia
(27)
Styl życia, moda i uroda
(22)
Praca, kariera, pieniądze
(20)
Rolnictwo i leśnictwo
(15)
Dom i ogród
(11)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(8)
Transport i logistyka
(7)
Archeologia
(4)
Filozofia i sztuka
(1)
Fizyka
(1)
Historia i społeczeństwo
(1)
Literatura
(1)
Rodzina, relacje miedzyludzkie
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia społeczeństwa
(1)
Wychowanie i społeczeństwo
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zdobywca nagrody Brageprisen dla najlepszej norweskiej książki non-fiction 2017. Prawa zostały sprzedane do 10 krajów. Jak widzieli świat ludzie, którzy mieszkali w jaskiniach? Jak wyobrażali sobie oceany ci, którzy żeglowali tylko po morzach? Jak zmieniło się nasze spojrzenie na Ziemię w czasach Google Maps? Za każdym wielkim odkryciem geograficznym stał podróżnik – marzyciel, którego odwaga zamieniała w czyn ulotne sny o nieznanym. Każda wyprawa przemierzała nowe przestrzenie kuli ziemskiej, które cierpliwy kartograf następnie oswajał i przekładał na obrazy. "Bez granic. Mapy, które tworzą historię" to porywająca podróż przez czas i przestrzeń, która na zawsze zmieni twoje myślenie o świecie. Z książki dowiesz się, jak tworzono pierwsze, prehistoryczne rysunki świata, odkryjesz, jaką funkcję pełniły mapy w zarządzaniu imperiami oraz dlaczego zaczęto tworzyć rysunki dna oceanicznego. To także fascynująca opowieść o ambicji i śmiałości docierania tam, gdzie nie sięgają ani wzrok, ani wyobraźnia. O tym, że nic nie jest pewne i ustalone raz na zawsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się w przestrzeniach cyfrowych uniwersytetu : studium teoretyczno-empiryczne / Lidia Bielinis. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 335 stron : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Tematem rozważań prowadzonych w tej książce są sposoby doświadczania przestrzeni cyfrowej w procesie uczenia się młodych dorosłych. Autorka podejmuje tutaj próbę odkrycia i analizy znaczeń, jakie uczeniu się wspomaganemu technologiami nadają studentki i studenci – przyszli nauczyciele i pedagodzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część 1 : Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami; Rozdział 1: Organizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie. Motywy uczęszczania; 1.1. Organizowanie zajęć wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.2. Motywy uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Treści zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz sposób ich przekazywania; 2.1. Problematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie z perspektywy uczniów; 2.2. Omawianie na zajęciach wybranych tematów, uzyskane informacje, sposób interpretacji stosowany przez nauczyciela; 2.3. Sposób prezentacji na zajęciach wychowania do życia w rodzinie kobiet/dziewcząt oraz mężczyzn/chłopców; 2.4. Informacje o grupach osób, które są dyskryminowane, podawane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Korzystanie z podręcznika na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Metody i środki dydaktyczne stosowane w toku zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.7. Możliwość proponowania przez uczniów tematów, które będą omawiane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.8. Używanie przez nauczyciela na zajęciach wychowanie do życia w rodzinie poprawnego słownictwa w odniesieniu do sfery seksualności i aktywności seksualnej; 2.9. Poruszanie tematyki seksualności człowieka na lekcjach innych przedmiotów; Rozdział 3: Postrzeganie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 3.1. Skojarzenia z nazwą zajęć „wychowanie do życia w rodzinie”; 3.2. Emocje towarzyszące zajęciom wychowania do życia w rodzinie; 3.3. Atmosfera panująca na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.4. Różnice pomiędzy zajęciami wychowania do życia w rodzinie i pozostałymi lekcjami; 3.5. Aktywność uczniów na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.6. Prowadzenie rozmów na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie z rówieśnikami i osobami dorosłymi; 3.7. Rekomendowanie uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie młodszym uczniom; Rozdział 4: Ocena przydatności wiedzy przekazywanej na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.1. Źródła informacji o dojrzewaniu, inicjacji seksualnej, antykoncepcji uznawane przez uczniów za rzetelne; 4.2. Poruszanie na zajęciach wychowania do życia w rodzinie tematów dotyczących codziennych problemów uczniów; 4.3. Ocena przydatności zajęć wychowania do życia w rodzinie w budowaniu relacji z rówieśnikami, zwłaszcza płci przeciwnej; Rozdział 5. Postrzeganie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.1. Ogólna charakterystyka nauczycieli wychowania do życia w rodzinie; 5.2. Obraz sposobu realizacji przez nauczyciela zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Ujawnianie swoich poglądów przez nauczycieli w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.4. Sposób przekazywania wiedzy przez nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Kontakt nauczyciela z uczniami w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; 5.7. Stosunek do propozycji, aby nauczyciel wychowania do życia w rodzinie był także osobą, do której każdy mógłby przyjść i porozmawiać o problemach związanych z seksualnością i rozwojem psychoseksualnym; Część 2 : Wywiady z dyrektorami szkół; Rozdział 1: Miejsce wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.1. Skojarzenia z nazwą zajęć 1.2. Rola zajęć wychowania do życia w rodzinie na tle pozostałych zajęć szkolnych; 1.3. Opinie na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie; 1.4. Sytuacja związana z prowadzeniem zajęć wychowania do życia w rodzinie, która utkwiła badanym szczególnie w pamięci; 1.5. Określenia, nazwy, jakich używają uczniowie, nauczyciele lub rodzice w związku z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 1.6. Żarty, anegdoty związane z prowadzeniem w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Organizacja zajęć; 2.1. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na radach pedagogicznych; 2.2. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie rodzicom uczniów; 2.3. Zapoznanie rodziców i uczniów z prawem do odmowy udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.4. Wpływ opinii samorządu lokalnego na organizację zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Sposób planowania zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Systematyczność realizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie. Frekwencja uczniów na zajęciach; Rozdział 3: Nauczyciel; 3.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 3.2. Opinie na temat osoby prowadzącej zajęcia wychowania do życia w rodzinie formułowane przez uczniów, ich rodziców i innych nauczycieli; 3.3. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; Rozdział 4: Program i przebieg zajęć; 4.1. Program zajęć edukacyjnych wychowania do życia w rodzinie obowiązujący w szkole; 4.2. Hospitacje zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.3. Podręczniki i środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.4. Relacje między osobami prowadzącymi zajęcia w szkole z takich przedmiotów, jak: religia, wychowanie do życia w rodzinie, etyka i biologia; 4.5. Zagadnienia, które powinny zdaniem dyrektora znajdować się w programie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.6. Zagadnienia, których zdaniem dyrektora nie powinno się poruszać w ramach zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 5: Opinie; 5.1. Opinia na temat tego, czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie są potrzebne uczniom/uczennicom w szkole; 5.2. Opinia na temat tego, czy na przestrzeni lat pracy jako dyrektor badany dostrzega jakieś zmiany związane z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Opinia na temat tego, czy należy coś zmienić w związku z obecnością w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie bądź je zlikwidować; 5.4. Największe wyzwanie dla osób prowadzących zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Wartości i zasady, którymi powinna się kierować osoba prowadząca zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Opinia na temat tego, co dyskwalifikuje nauczyciela/nauczycielkę wychowania do życia w rodzinie; 5.7. Opinia na temat tego, czy nauczyciel WDŻ powinien uwzględniać zjawisko coraz większego zróżnicowania kulturowego, narodowego i religijnego uczniów; 5.8. Opinia o propozycji zmiany nazwy i programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na „edukacja seksualna” bądź „edukacja zdrowotna” oraz nadania im statusu przedmiotu obowiązkowego; 5.9. Opinia na temat propozycji, aby osoby prowadzące wychowanie do życia w rodzinie pełniły także w ramach swojego etatu funkcję konsultantów, doradców dla uczniów oraz ich rodziców; 5.10. Ocena możliwości współpracy między szkołą a organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji seksualnej; dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie.[K]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 667 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 665 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 972 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tesla : geniusz na skraju szaleństwa / W. Bernard Carlson ; przełożył Jan Szkudliński. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2020. - 479, [1] strona, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Nikola Tesla jest w dużej mierze jednym z twórców współczesnego świata. Przyczynił się do rewolucji elektrycznej, która całkowicie zmieniła ludzkie życie na przełomie XIX i XX wieku. Wynalazł radio, dynamo rowerowe, baterię słoneczną i widowiskowy transformator nazwany od jego nazwiska. To w dużej mierze dzięki niemu istnieje nowoczesny świat, który znamy. Tesla był również jednym z najbardziej znanych w ówczesnej Ameryce naukowców. Dbał o swój wizerunek, udzielając wielu wywiadów, opowiadając o swoich wynalazkach i o tym, co jeszcze chciałby stworzyć. Przeprowadzał publiczne pokazy swoich wynalazków, olśniewając widownię wykorzystywaniem prądu. Jego życie naznaczone było również konkurencją z innym wielkim umysłem tamtych czasów – Thomasem Alvą Edisonem, który wykorzystywał i opatentował pod swoim nazwiskiem wiele wynalazków genialnego Serba.
W. Bernard Carlson przygląda się Tesli nie tylko pod kątem jego osobowości, ale również szeroko opisując czasy i realia, w których działał. Skupia się również na konkretnych wynalazkach i procesem pracy nad nimi. Pochyla się nad tym, w jaki sposób Tesla pracował, jak próbował w eksperymentalny sposób urzeczywistnić swoje idee, które wielu mogły wydawać się błędne. Opisuje, jak doprowadził do opatentowania niemal trzystu swoich wynalazków. Opierając się na oryginalnych dokumentach, wskazuje, jak Tesla potrafił przyciągać zainteresowanie publiczności, tworząc mity na swój temat i świadomie kreując swój wizerunek ekscentrycznego wizjonera, geniusza na skraju szaleństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka / Crystal Chatterton ; [tłumaczenie Marek Czekański]. - Warszawa : PWN, copyright 2022. - XIII, [1], 233, [2] strony : fotografie ; 25 cm.
(Wspaniałe Eksperymenty dla Dzieci)
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci! Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie ? pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u. Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń. Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie. Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń. Zapraszamy do eksperymentowania, które ? niezależnie od wyników ? jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 028 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi interesujące i pożyteczne wpro­wadzenie do wybranych metod i technik badań jakościowych. Godna uwagi jest wytrwałość autorek w dążeniu do przekazania i uporządkowania wiedzy o wybranych metodach jakościowych, które mogą być przydatne w badaniach pedagogicznych. Na podkreślenie zasługuje też to, że autorki wobec niewystarczającego oświetlenia wielu zagadnień w polskiej literaturze naukowej sięgnęły do licznych publikacji zagranicznych, przytaczając z nich ustalenia definicyjne, klasyfikacje, różne sposoby uzasadnień i inter­pretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 876 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
SWM : Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksą dzieci od 3. do 7. roku życia / Jagoda Cieszyńśka-Rożek, Marta Korendo ; opracowanie graficzne: Agata Dębicka-Cieszyńska, Jędrzej Cieszyński ; analizy statystyczne: Łukasz Deryło. - Wydanie II. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej, 2022. - 1 teka (5 arkuszy A4, pudełko z elementami do układania) : plastik, karton, tektura, kolor ; w pudełku 24x17x8 cm + książka ([134] strony : ilutracje ; 16 cm).
SWM - Test do badania zagrożenia dysleksją W teście znajdują się zadania służące do: - badania dominacji stronnej (obiekt badania: ręka, oko, ucho, noga), - badania funkcji słuchowych (powtarzanie podanych samogłosek, sylab i wyrazów), - badania funkcji wzrokowych: analiza oraz synteza wzrokowa na materiale tematycznym (układanie części układanki) i atematycznym (układanie podanego wzoru z klocków), - badania użycia języka: artykulacja i komunikacja, - badania pamięci sekwencyjnej (lewopółkulowej), - badania grafopercepcji. Test SWM zawiera osobne zadania oraz normy dla 3, 4, 5 i 6 latków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 661 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Antonio Damasio, jeden z czołowych badaczy ludzkiego umysłu, wyjaśnia, jak biologia, neuronauka, psychologia i sztuczna inteligencja wyposażyły nas w narzędzia do odkrywania tajemnic świadomości. Wykorzystując swoją wszechstronną wiedzę, łączy w harmonijną całość pozorne sprzeczności: ciało i umysł, serce i rozum. Stanowczo podkreśla przy tym różnicę między świadomością a procesami poznawczymi i emocjonalnymi. W tym celu przygląda się zdolnościom poznawczym innych żyjących organizmów oraz sztucznej inteligencji robotów. Jak na tym tle wypadają ludzie? Czy rzeczywiście jesteśmy jedynymi świadomymi istotami na Ziemi? Damasio prowokuje, zachęca do myślenia i sprawia, że zbliżamy się jak nigdy dotąd do zrozumienia własnej świadomości oraz sposobu, w jaki doświadczamy siebie i otaczającego nas świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Napisaliśmy poradnik, który kiedyś, na początku naszej drogi, sami chcielibyśmy przeczytać. I podpowiadamy w nim, jak zacząć swoją przygodę z pisaniem. Ufamy, że dzięki niemu droga od kiedyś do dzisiaj nie zajmie Czytelnikowi tyle czasu, co nam: kilkanaście czy kilkadziesiąt lat. Praca dyplomowa powinna być zrozumiała nie tylko dla autora, lecz także i przede wszystkim dla czytelnika. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński piszą, w jaki sposób pracować nad pisaniem pracy dyplomowej, aby to osiągnąć. Jak powiadają: Łatwo jest pisać trudno. Trudno jest pisać łatwo. I pokazują, jak pisać tekst łatwy dla czytelnika. - Bogdan Wojciszke Wiele razy myślałem o tym, że łatwiej jest samemu napisać pracę naukową niż poradzić komuś, jak on taką pracę powinien napisać. Wojciech Kulesza i Dariusz Doliński bez żadnej łopatologii mądrze , cierpliwie i dowcipnie podsuwają przyszłym autorom prac magisterskich świetne pomysły. Jeśli studenci (co wcale nie jest pewne) przeczytają ten poradnik, to bez wątpienia napiszą bardzo porządne prace magisterskie. Czytajcie więc, bo warto! - Wiesław Łukaszewski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dlaczego)
Książka odpowiada na najważniejsze, podstawowe, często zaskakujące i podchwytliwe, ale zawsze prawdziwe pytania dzieci dotyczące praw, którymi rządzi się fascynujący świat nauki, np.: Z czego zrobiony jest Wszechświat? Co jest w środku czarnej dziury? Jak blisko jest Księżyc? Dlaczego nie czuję, że Ziemia się kręci? Kiedy będzie można polecieć na wakacje w kosmos? Skąd wiemy, jak wyglądały dinozaury? Dlaczego morze jest niebieskie? Czy na Ziemi powstają nowe góry? Jak gorąca jest błyskawica? Czy "chmura" to prawdziwa chmura? Ile mierzy najwyższe drzewo świata? Co jedzą rośliny? Dlaczego w chlebie są dziury? Jak wyglądają fale dźwiękowe? Dlaczego włosy wciąż rosną i rosną? Dlaczego musze się myć? Jak naukowcy badają to, czego nie widzą? Czy ja też mogę zostać naukowcem? Główną ideą książki jest przyjazne, a jednocześnie ambitne wprowadzenie do świata nauk ścisłych dla dzieci, już od wczesnych klas szkoły podstawowej.
"Dlaczego gwiazdy migocą?" to trzeci tom cieszącej się popularnością serii "Dlaczego?", w której dotychczas ukazały się książki: "Dlaczego sztuka pełna jest golasów?" i "Dlaczego ryby nie toną?" Tym razem autor zabiera małych czytelników do fascynującego świata nauki. Opowiada o gwiazdach i planetach, o powstaniu Wszechświata, o pojawieniu się i wyginięciu dinozaurów, o naszych praprzodkach, o życiu roślin, ale też o tajemnicach ludzkiego organizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„50 wielkich idei, które powinieneś znać” to pomysłowo skonstruowany przewodnik po pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ideach intelektualnej historii Europy i współczesnego świata. Autor wprowadza czytelnika w klasyczne i nowoczesne wątki myśli Zachodu pogrupowane w sześć dziedzin: polityka, filozofia, religia, ekonomia, nauka i sztuka. Są wśród nich idee nieskazitelne (wolność, rozum), idee oszałamiające (Wielki Wybuch, chaos), idee tajemnicze (los, surrealizm) oraz idee jawnie niegodziwe (faszyzm, rasizm). Ich wspólną cechą jest to, że wszystkie są znaczące i wszystkie głęboko odcisnęły się na ludzkiej cywilizacji. „50 idei, które powinieneś znać” to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe założenia niniejszej pracy koncentrują się wokół takich pojęć, jak zdrowie seksualne, aktywność seksualna, uwarunkowania zachowań seksualnych studentów. Rozważania teoretyczne zawarte poniżej mają na celu uwypuklenie pojęcia zdrowie seksualne, które powinno wyznaczać ramy optymalnego modelu działań edukacyjno-wychowawczych i profilaktycznych, a wciąż jest słabo reprezentowane zarówno w świadomości społecznej, jak i literaturze fachowej. Wieloznaczność pojęć prezentowanych w badaniach polskich i zagranicznych, różnorodność stosowanej aparatury pojęciowej, z drugiej zaś strony niezwykła ranga i świeżość problematyki sprawiają, że podjęty temat wydaje się być istotny z punktu widzenia teorii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury)
W Wizerunku własnym Freud przedstawia swoją drogę naukową od wczesnych czasów gdy praktykował w wiedeńskich szpitalach aż do chwili największego rozwoju psychoanalizy. Na początku swojej kariery leczy chorych psychicznie przy pomocy hipnozy. Dopiero w 1891 r. może już częściowo poświęcić się pracy stricte naukowej, pisze pierwszą książkę O pojmowaniu afazji. Zaczyna zwracać baczną uwagę na kwestie dotyczące seksualności. Wtedy też zarzuca hipnozę i rozpoczyna stosować w leczeniu nową metodę zwaną katarktyczną, którą można nazwać praprzodkiem psychoanalizy. Freud opisuje kolejne fazy jej rozwoju od teorii tłumienia (to już rzeczywisty początek psychoanalizy), przez odkrycie libido, metodę przeniesienia, analizy marzeń sennych czy czynności pomyłkowych aż do późniejszych psychoanalitycznych interpretacji religii (którą nazywa zbiorową nerwicą natręctw) i kultury. Sporo znajdziemy tu również o rozwoju ruchu psychoanalitycznego, wiernych zwolennikach (np. O. Rank czy E. Bleuler), jak i odszczepieńcach (np. C.G. Jung czy A. Adler).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ciekawe Dlaczego)
Książka jest zbiorem ciekawych informacji dotyczących pustyń. Wyjaśnia procesy zachodzące na pustyniach, opisuje zwierzęta zamieszkujące te nieprzyjazne obszary i przytacza różne ciekawostki związane z historią pustyń. Ta niezwykła seria opracowana została z myślą o dzieciach, które zadają różne - czasem trudne, czasem nietypowe - pytania. Na kartach tych książek znajdziecie najdziwniejsze i najbardziej zaskakujące odpowiedzi oraz ciekawie opracowane kolorowe ilustracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik ma pomóc osobom, które w większym lub mniejszym stopniu są zaniepokojone (a może i wystraszone?) czekającym je zadaniem, a przy okazji także i nauczycielom akademickim, którzy - wyręczeni przez tę książkę - będą mieli więcej czasu na pracę naukową. Autorzy opisali - w przystępny sposób i zarazem w zabawnej formie - następujące zagadnienia: jak zdobyć promotora i jak zachowywać się w stosunku do niego, jak rozstrzygnąć dziesiątki kwestii i związanych z pisaniem i redagowaniem pracy, jakie błędy językowe studenci popełniają najczęściej, jak zorganizować zbieranie i przetwarzanie materiałów, jak przygotować się do obrony pracy i jak zachować się w trakcie obrony, jak opublikować obronioną pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 213 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej