Psychologia poznawcza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(4)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(7)
Bochnia czytelnia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(5)
Autor
Kozielecki Józef
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Orzechowski Jarosław
(2)
Szymura Błażej (1969-2009)
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Binder Anna
(1)
Byczewska-Konieczny Karolina
(1)
Chlewiński Zdzisław (1929-2021)
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Jagodzińska Maria (1942- )
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Kahneman Daniel
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Kwiecień Olga
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Mazurek Beata (1967- )
(1)
Oakley Barbara
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Radzicki Józef
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Wichary Szymon
(1)
Zaręba Joanna
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieokreślony (s.l.)
(5)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1564)
Psychologia poznawcza
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1165)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1009)
Historia
(1004)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Literatura popularna
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ślepota umysłu : autyzm a teoria umysłu / Simon Baron-Cohen ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 195 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 24 cm.
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”. Tytuł oryginalny: Mindblindness: An Essay on Autism and Theory of Mind Tłumacz: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska
Książka
W koszyku
Książka stanowi merytorycznie kompletną całość, którą rozpoczyna ogólna charakterystyka okresu starości. Następnie opisano i wyjaśniono przebieg wybranych procesów poznawczych u ludzi starych. Omówiono również regulacyjne znaczenie rezerwy poznawczej w jesieni życia. Ostatni rozdział zaś zawiera pogłębioną refleksję nad diagnostyczną przydatnością hipotetycznych predyktorów tzw. pomyślnego starzenia się. Ich poznanie ma duże znaczenie praktyczne, przy czym jest ono szczególnie ważne z punktu widzenia samych seniorów, poszukujących sposobów zaradzenia rozmaitym niedomogom typowym dla starości, która nie musi i nie powinna obniżać subiektywnie odczuwanej jakości życia. Nie bez powodu więc starzenie się i starość, jako swoiste zadanie rozwojowe w życiu człowieka, zajmuje w książce bardzo eksponowane miejsce. Autorka wykazuje się nie tylko szeroką wiedzą z zakresu psychologii rozwoju człowieka, psychologii ogólnej, psychologii klinicznej i wreszcie neuropsychologii, lecz również diagnostycznie cenną umiejętnością trafnego i teoretycznie wyważonego wnioskowania, które sprzyja rozwojowi badań interdyscyplinarnych. Takiego właśnie podejścia wymaga współczesna praktyka ogólnospołeczna, prowadzona z myślą o ludziach starszych. Z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Jodzio
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pamięci / Zdzisław Chlewński, Andrzej Hankała, Maria Jagodzińska, Beata Mazurek - Wydanie I - Warszawa : Wiedza Powszechna, 1997. - 239, [1] strona : rysunki, wykresy ; 19 cm.
(Leksykon Omegi)
Leksykon ten jest pierwszym tego typu opracowaniem w polskiej literaturze psychologicznej. Zawiera 400 haseł z dziedziny psychologii poznawczej, obejmujących zarówno terminologię tradycyjną, jak i najnowszą. Są wśród nich hasła specjalistyczne, ale także omawiające terminy, które występują w języku potocznym, są objaśnienia modeli teoretycznych. Znalazły się tu nie tylko szczegółowe definicje, ale również przedstawione zostały nurty badawcze i teorie. Leksykon stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów, psychologów, nauczycieli i lekarzy, a także wszystkich zainteresowanych funkcjonowaniem pamięci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90 747 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 309 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antonio Damasio, jeden z czołowych badaczy ludzkiego umysłu, wyjaśnia, jak biologia, neuronauka, psychologia i sztuczna inteligencja wyposażyły nas w narzędzia do odkrywania tajemnic świadomości. Wykorzystując swoją wszechstronną wiedzę, łączy w harmonijną całość pozorne sprzeczności: ciało i umysł, serce i rozum. Stanowczo podkreśla przy tym różnicę między świadomością a procesami poznawczymi i emocjonalnymi. W tym celu przygląda się zdolnościom poznawczym innych żyjących organizmów oraz sztucznej inteligencji robotów. Jak na tym tle wypadają ludzie? Czy rzeczywiście jesteśmy jedynymi świadomymi istotami na Ziemi? Damasio prowokuje, zachęca do myślenia i sprawia, że zbliżamy się jak nigdy dotąd do zrozumienia własnej świadomości oraz sposobu, w jaki doświadczamy siebie i otaczającego nas świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 914 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 745 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 731 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40960, 40961 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcje psychologiczne człowieka / Józef Kozielecki. - Wydanie piąte gruntownie zmienione i rozszerzone - Warszawa : Wydawnictwo "Żak", 1995 - 265, [1] strona ; 20 cm.
Autor, znakomity psycholog, wieloletni profesor Uniwersytetu Warszawskiego, przedstawia cztery koncepcje psychologiczne człowieka: behawiorystyczną, psychodynamiczną, poznawczą i humanistyczną. Omawiając wady i zalety każdej z nich prezentuje własne przemyślenia na ten temat.
Pierwszą opisaną przez Kozieleckiego koncepcją jest koncepcja behawiorystyczna. Najważniejszym zagadnieniem w tej koncepcji jest fakt, że na człowieka oddziałuje środowisko, jego zachowanie jest przez nie całkowicie kontrolowane i zależne. Behawioryzm jest skoncentrowany na nagrodach i karach, jakich dostarcza człowiekowi środowisko, pokazuje to czytelnikowi poprzez opisanie sterowania negatywnego i pozytywnego. Kolejną opisaną przez autora koncepcją jest koncepcja psychodynamiczna, która w psychologii ogólnej przybiera nazwę psychoanalizy. Mamy tu do czynienia z nieuświadomionymi wewnętrznymi siłami człowieka, które sterują ludzkim zachowaniem. Siły te pochodzą z trzech źródeł z popędów, potrzeb i dążeń. Między siłami ukazane są konflikty jakie mogą występować, z którymi człowiek nie potrafi sobie poradzić. Sposobem radzenia sobie z tymi konfliktami jest systematyczna psychoterapia. Psychoterapia jest niezwykle pomocna w leczeniu zaburzeń emocjonalnych. Następna koncepcja to koncepcja poznawcza. Według tej koncepcji człowiek to samodzielny podmiot, który w dużej mierze decyduje o własnym losie i ma na niego wpływ. Ludzkie zachowanie zależy od informacji płynących z otoczenia zewnętrznego i struktur poznawczych, które człowiek posiada. Człowiek jest w stanie sam zmieniać swoje zachowanie a dokonuje się to na drodze wychowania. Koncepcja humanistyczna jest ostatnią przedstawioną koncepcją przez autora. Człowiek posiada wrodzone predyspozycje, czyli coś co sprzyja rozwojowi i tworzeniu własnej osobowości . Kozielecki chce pokazać że wewnętrzna struktura człowieka to jego cechy dziedziczne I potencjalne możliwości. Człowiek nieustannie się rozwija, dąży do samorealizacji i aktualizacji ukrytych możliwości poprzez miłość, twórcze przeżycia i rozwój własnego siebie. Próbuje przez to odkryć wszystkie mocne strony człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83 518 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 865, 22 864, 22 838 (3 egz.)
Bochnia czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 837 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31746, 31748, 31747 (3 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 436 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Academica Wydawnictwo SWPS, 2006. - 739, [1] strona : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznaczej! Zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych; omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje; przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań; pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (jak czytanie czy rozpoznawanie twarzy) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy; ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 95 360 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 01.06.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 359 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27 695 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 028 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2020. - 670, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
"Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu." Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 256 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głowa do liczb / Barbara Oakley ; [tłumaczenie Olga Kwiecień]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 286 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Zaproś matematykę do swojego życia! Pozbądź się uprzedzeń związanych z matematyką. Zostań zaklinaczem liczb – trening, odpoczynek i zbrylanie wiedzy. Doceń swój talent – siła właściwego myślenia i intuicyjnego rozumienia. Czy przyszło Ci kiedyś do głowy, że matematyka może być interesująca i pomocna? Dzięki niej lepiej zrozumiesz wiele zagadnień współczesnego świata. Matematyczne umiejętności pomogą Ci w pracy i życiu codziennym, znacząco podniosą też Twoje kwalifikacje zawodowe. Matematyka jest wszędzie, bez niej niemożliwe byłoby programowanie, szacowanie ryzyka, działanie urządzeń medycznych, budowanie domów czy skuteczne łapanie przestępców. Zaprzyjaźnij się z nią! Autorka tej książki, dr Barbara Oakley, z własnego doświadczenia wie, jak to jest mieć problemy z matematyką – w szkole średniej przedmioty ścisłe sprawiały jej ogromne trudności. Jednak gdy uświadomiła sobie, że brak wiedzy z tej dziedziny będzie już zawsze ograniczał jej możliwości zawodowe, postanowiła przekształcić swój mózg tak, by w końcu opanował nauki ścisłe. W tej książce dr Oakley opiera się na odkryciach neurologii i psychologii poznawczej, by pokazać, jak skutecznie uczyć się matematyki i przedmiotów ścisłych. Wbrew powszechnemu przekonaniu matematyka wymaga myślenia kreatywnego, nie tylko analitycznego. Każdy z nas może zabłysnąć w tej dziedzinie, a uczenie się jej może być bardzo przyjemnym doświadczeniem. Przeczytaj i dowiedz się: • czego uczy nas przykład Thomasa Edisona, • na czym polega zbrylanie informacji i unikanie iluzji kompetencji, • jak zapobiec prokrastynacji, • jak obniżyć poziom stresu i podwyższyć poziom wiedzy, • jak sprytnie podejść do nauki matematyki, • jak usprawnić pamięć i rzeźbić swój umysł, • na czym polega rozwijanie wyobraźni poprzez poezję równań, • jak uczyli się ludzie w czasach renesansu, • dlaczego warto się uczyć w zespole, • jak z sukcesem podejść do sprawdzianów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 092 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym / Wioletta Radziwiłłowicz. - Kraków : "Impuls" ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, cop. 2004. - 251, [1] strona : rysunki, tabele ; 24 cm.
Praca stanowi rozległe i pogłębione studium funkcjonowania poznawczego dzieci w młodszym wieku szkolnym. Autorka dostarczyła licznych danych pozwalających na interpretacje charakterystyki funkcjonowania poznawczego zarówno w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, jak i wzbogacone o mechanizmy neurofizjologiczne oraz neuroanatomiczne. Pod tym względem praca stanowi doskonały przykład interdyscyplinarnego podejścia do człowieka. W części teoretycznej publikacji przedstawiono biologiczne i społeczno-kulturowe podstawy rozwoju poznawczego oraz ontogenezę procesów poznawczych, definicje, badania nad stylami poznawczymi oraz zachowaniami strategicznymi w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Część praktyczną stanowi m.in. prezentacja badań nad poziomem funkcji pamięci, uczenia się, operacyjności myślenia jako przejawami preferowanego stylu poznawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 295 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27 553 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 812 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia : krótka historia / Joanna Zaręba. - Wydanie czwarte. - Warszawa : Wydawnictwa RM, 2023. - 304 strony : ilustracje ; 21 cm.
Temat
Hipokrates (ok. 460-ok. 370 p.n.e.) Sokrates (469-399 p.n.e.) Platon (427-347 p.n.e.) Arystoteles (384-322 p.n.e.) Teofrast z Eresos (między 372 i 370-między 288 i 285 p.n.e.) Epikur (341-270 p.n.e.) Zenon z Kition (ok. 335-ok. 263 p.n.e.) Lukrecjusz (ok. 97-55 p.n.e.) Galen (ok. 131-201) Plotyn (ok. 204-ok. 269) Tertullian (ok. 160-ok. 240) Augustyn (święty ; 354-430) Tomasz z Akwinu (święty ; 1225-1274) Kartezjusz (1596-1650) Hobbes, Thomas (1588-1679) Locke, John (1632-1704) Hume, David (1711-1776) Hartley, David (1705-1755) Mill, James (1773-1836) Kant, Immanuel (1724-1804) Leibniz, Gottfried Wilhelm (1646-1716) Mesmer, Franz Anton (1734-1815) Freud, Sigmund (1856-1939) Lavater, Johann Caspar (1741-1801) Wernicke, Carl (1848-1905) Galwani, Luigi Aloisio (1737-1798) Bell, Charles (1774-1842) Weber, Ernst Christian Wilhelm (1796-1865) Bernoulli, Daniel (1700-1782) Fechner, Gustav Theodor (1801-1887) Du Bois-Reymond, Emil Heinrich (1818-1896) Helmholtz, Hermann Ludwig Ferdinand von (1821-1894) Wundt, Wilhelm (1832-1920) James, William (1842-1910) Klein, Melanie (1882-1960) Adler, Alfred (1870-1937) Horney, Karen (1885-1952) Jung, Carl Gustav (1875-1961) Galton, Francis (1822-1911) Cattell, James McKeen (1860-1944) Binet, Alfred (1857-1911) Stern, William (1871-1938) Goddard, Henry H. (1866-1957) Thomasius, Christian (1655-1728) Woodworth, Robert Sessions (1869-1962) Allport, Gordon Willard (1897-1967) Thorndike, Edward Lee (1874-1949) Pawłow, Iwan (1849-1936) Watson, John Broadus (1878-1958) Wertheimer, Max (1880-1943) Koffka, Kurt (1886-1941) Lewin, Kurt (1890-1947) Zejgarnik, Blûma Vul'fovna (1900-1988) Asch, Solomon Elliott (1907-1996) Piaget, Jean (1896-1980) Lorenz, Konrad (1903-1989) Loftus, Elizabeth F. (1944- ) Historia psychologii Hipnoza Histeria Mesmeryzm Psychoanaliza Eugenika Inteligencja (psychologia) Psychologia postaci Psychologia poznawcza
Dziedzina i ujęcie
Czy możemy wierzyć własnym oczom? Czy sztuczna inteligencja może zagrażać ludzkości? Gdzie w mózgu ukrywają się wspomnienia? Czy kształt czaszki mówi coś o naszym charakterze? I do czego psychologom potrzebne były żaby? Krótka historia psychologii pokazuje, jak fascynujący może być świat umysłu i jak długą drogę w jego poznawaniu pokonaliśmy. Chociaż nazwa psychologia po raz pierwszy została użyta dopiero w 1520 roku, korzenie samej dziedziny sięgają starożytnej Grecji. Grecki rodowód ma również nazwa, która składa się ze słów psyche (dusza) i logos (myśl). Psychologia zaczęła się zatem od próby udzielenia odpowiedzi na pytanie, czym owa dusza jest. Pytanie to jest aktualne, choć zmienia się jego rozumienie i zmieniają się udzielane odpowiedzi a próbujących było wielu: od Platona i Arystotelesa przez Locka, Kanta, Freuda czy Junga aż po Philipa Zimbardo. Książka Joanny Zaręby zabiera czytelnika w podróż po tej fascynującej historii. Poznaj filozofów, teologów i naukowców, którzy rozszerzyli granice wiedzy. Dowiedz się, jak odkrywano tajemnice mózgu, i sprawdź, co ma do zaoferowania współczesna psychologia. To pierwsza na polskim rynku książka, która syntetycznie, ale ze znawstwem przybliża historię psychologii. Autorce udała się bardzo trudna sztuka opowiada o najważniejszych nurtach w dziejach psychologii, jednocześnie pozostawiając Czytelnika z poczuciem, że psychologia jest jedna, a jej rozwój nieprzypadkowy. To bardzo ciekawa propozycja, szczególnie dla tych, którzy dopiero rozpoczynają poznawanie tej dziedziny. dr Adam Sobolewski, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 228 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej