Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(238)
Forma i typ
Książki
(234)
Poradniki i przewodniki
(33)
Publikacje fachowe
(29)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Proza
(5)
Pliki i bazy danych
(3)
Programy komputerowe
(3)
Audiobooki
(1)
Książka
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(275)
wypożyczone
(55)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(58)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(4)
Tarnów multimedia
(4)
Tarnów czytelnia
(39)
Bochnia wypożyczalnia
(57)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(69)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(93)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(4)
Autor
Pisula Ewa
(14)
Grandin Temple (1947- )
(9)
Okuniewski Juliusz
(8)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(6)
Gałkowski Tadeusz
(6)
Winczura Barbara
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Brauner Alfred
(3)
Danielewicz Dorota
(3)
Frith Uta
(3)
Griffin Simone
(3)
Haduła Aleksandra
(3)
Jagielska Gabriela
(3)
Jaklewicz Hanna
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kazek Beata
(3)
Moskal Maria
(3)
Prizant Barry M
(3)
Sandler Dianne
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wołoszyn Kinga
(3)
Ćwirynkało Katarzyna
(3)
Baker Jed E
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Brauner Françoise
(2)
Bryńska Anita
(2)
Bullock Claire
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieszyńska Jadwiga
(2)
Deutsch Smith Deborah
(2)
Fields-Meyer Tom
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Fornalik Izabela
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grandin Temple
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Hohol Mateusz (1987- )
(2)
Hołówka Tomasz
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kendall Philip C
(2)
Knapp Julie
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(2)
Moore Debra
(2)
Moran Paddy-Joe
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pachniewska Katarzyna
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Panasiuk Maria (1949- )
(2)
Panek Richard
(2)
Paprocka Justyna
(2)
Patyk Katarzyna
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Płuska Joanna
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Silberman Steve (1957- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Trusiewicz Marlena
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wojciechowska Aneta
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Zysk Veronica
(2)
Apanel Danuta
(1)
Bac Aneta
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baron Cohen Simon
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baskin Nora Raleigh (1961- )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Biała Edyta Agnieszka
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Blok Beata
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Bolton Patrick
(1)
Boone Victoria M
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Bowers Keri
(1)
Braukner Alfred i Francoise
(1)
Brauner Francoise
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(48)
2010 - 2019
(110)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(102)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
nieokreślony (s.l.)
(126)
Polska
(112)
Język
polski
(108)
Odbiorca
Rodzice
(30)
Nauczyciele
(11)
Terapeuci
(10)
Pedagodzy
(9)
Dzieci
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Psycholodzy
(6)
6-8 lat
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Logopedzi
(5)
Szkoły wyższe
(5)
9-13 lat
(4)
Studenci
(4)
0-5 lat
(3)
Młodzież
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Lekarze
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dietetycy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rodzice dzieci autystycznych
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1563)
Autyzm
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1164)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1008)
Historia
(1002)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(967)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(699)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(467)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(313)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(262)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Astronomia
(255)
Kształcenie
(255)
Pamięć
(254)
Temat: dzieło
MBD (Minimal Brain Damage)- Zespół Minimalnego Uszkodzenia Mózgu
(1)
Metoda Domana-Delacato
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
a dziecko autystyczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(45)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(17)
Podręcznik
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Monografia
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Reportaż
(2)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja audiowizualna
(1)
Scenariusz zajęć dla przedszkola
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(57)
Medycyna i zdrowie
(46)
Edukacja i pedagogika
(45)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Językoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
238 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przewodnik po życiu na świecie dla osób z zespołem Aspergera Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei – to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” - Barb Cook, redaktor naczelna "Autism Aspergers Network Magazine" i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami. - Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 091 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 012 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 9 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 098 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Wnikliwe uzasadnienie idei, że kreatywność ma wiele cech wspólnych z autyzmem. (.) Odkrywcza. - "Kirkus"Dlaczego tylko ludzie dokonują wynalazków?Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce Poszukiwacze wzorów Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia.Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach.Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej.O AUTORZESimon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie w Cambridge i wykładowcą w tamtejszym Trinity College. Kieruje Centrum Badań Autyzmu w Cambridge (autismresearchcentre.com). Ukończył studia w dziedzinie nauk o człowieku w New College na Oxfordzie, a następnie uzyskał tytuł doktora psychologii w University College London oraz tytuł Master of Philosophy w dziedzinie psychologii klinicznej w Instytucie Psychiatrii w Londynie.Jest autorem bestsellerowej książki Teoria zła. O empatii i genezie okrucieństwaRecenzje i rekomendacje:Na podstawie szeroko zakrojonych badań Simon Baron-Cohen twierdzi, że większość ludzi jest wyspecjalizowana, jeśli chodzi o sposób spostrzegania świata. Jedni skupiają się na ludziach, a inni na przedmiotach. Autor przekonująco argumentuje, że ten drugi typ umysłu - poszukiwacz wzorów - leży u podstaw współczesnej ludzkiej cywilizacji. - Frans de Waal, autor książki Ostatni uścisk mamyKsiążka Poszukiwacze wzorów wnosi istotny wkład w literaturę naukową dotyczącą neuroróżnorodności. Simon Baron-Cohen przygląda się neuroróżnorodności przez pryzmat ludzkich cech, a jego podejście jest odświeżająco różne od współczesnych ujęć autyzmu oraz innych zaburzeń rozwojowych. Choć te zaburzenia istnieją naprawdę, Baron-Cohen umieszcza je w kontekście ewolucyjnym, przyglądając się cechom, które są z nimi powiązane. Autor od lat występuje w imieniu osób z autyzmem i jest orędownikiem neuroróżnorodności, a jego skłaniająca do refleksji książka z pewnością wywoła ożywioną dyskusję. - John Robinson, autor książki Look Me in the EyeNader rzadko napotykamy zaskakującą nową ideę, która wyjaśnia ważne zjawisko. Rozważania Simona Barona-Cohena na temat abstrakcyjnego poszukiwania wzorów w rozwoju ludzkości są jedną z takich idei. Ta książka rzuca światło na jedną z najbardziej niezwykłych cech naszego gatunku, celebruje różnorodność poznawczą i niejako wbrew swojej tematyce jest pełna empatii i wglądu. - Steven Pinker, profesor psychologii na Uniwersytecie Harvarda, autor książki Tabula rasa. Spory o naturę ludzkąFascynujące wyjaśnienie mechanizmów leżących u podstaw zdolności wspólnych dla osób z autyzmem i wynalazców. - Brian Josephson, profesor fizyki, Uniwersytet w Cambridge, dyrektor Mind-Matter Unification Project - brytyjskiego projektu unifikacji umysłu i materii.Poszukiwacze wzorów to książka przełomowa, przepustka do świata innowacji i kreatywności. Co najważniejsze, ta książka honoruje ludzi z autyzmem i jest wezwaniem do działania, do docenienia neuroróżnorodności. - David Joseph, prezes Universal Music UKPoszukiwacze wzorów to książka pełna ważnych idei, która z pewnością wywoła intensywne dyskusje i spory, podsycane przez tętniące życiem pisarstwo Barona-Cohena i jego prowokacyjne opowieści. - Daniel J. Povinelli, profesor biologii na Uniwersytecie Stanu Luizjana w Lafayette, autor książki World Without WeightSimon Baron-Cohen, uznany na całym świecie autorytet w dziedzinie ludzkich mózgów, napisał fascynującą książkę, która wyjaśnia spektrum stylów myślenia. Dzięki lekturze tej książki zaczniesz lepiej rozumieć osobowość swoich przyjaciół i współpracowników. - Martin Rees, profesor kosmologii i astrofizyki na Uniwersytecie w Cambridge, autor książki Tylko sześć liczbSimon Baron-Cohen napisał nadzwyczaj twórczą i fascynującą książkę. Zmierzył się z jedną z największych zagadek w nauce o poznaniu, zadając proste pytanie: "Skąd się bierze zdolność Homo sapiens do wynalazczości?" Baron-Cohen łączy naukę o mózgu, biologię ewolucyjną i badania autyzmu, aby stworzyć wyjątkową teorię ludzkiego poznania. To bez wątpienia jedna z najważniejszych i najbardziej odkrywczych książek o ludzkim umyśle, jakie napisano w tym dziesięcioleciu. - Andrew N. Meltzoff, profesor psychologii i dyrektor Instytutu Uczenia się i Nauk o Mózgu na Uniwersytecie Waszyngtońskim, współautor książki Naukowiec w kołysceZawsze wiele lat przed innymi, zawsze bardziej odważny w myśleniu i działaniu, Simon Baron-Cohen tym razem rozwiązuje zagadkę ludzkiej kreatywności zrodzonej z różnic. Tam gdzie inni widzieli ułomność, on zobaczył wyjątkowość. Podobnie jak piękno samej natury, piękno ludzkiego umysłu bierze się z jego różnorodności. - Ami Klin, kierowniczka Katedry Badań Autyzmu na Uniwersytecie Emory’ego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Jason Blake jest dwunastoletnim autystycznym chłopcem. Chodzi do zwykłej szkoły. Rzadko zdarza mu się dzień bez większych lub mniejszych nieprzyjemności. Jason próbuje zrozumieć swoich kolegów, ale oni nie zawsze chcą zrozumieć Jasona. Jest więc sam. Wszystko się zmienia, gdy zaczyna korespondować w internecie z Feniksem z Popiołów - osobą poznaną na stronie, na której młodzi nastolatkowie publikują swoje próby literackie. Feniks z Popiołów to dziewczyna. Ma na na imię Rebeka. Podobają się jej opowiadania Jasona. Jason czyje, że pierwszy raz zdarza mu się szansa na przyjaźń. Wie jednak, że to też nie będzie proste. Jak wszystko w jego życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 521 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. O tym, że muzyka łagodzi stres i zmniejsza napięcie, poprawia nastrój, pobudza, a czasem także wspomaga koncentrację jednym zdaniem: ma moc terapeutyczną wiemy nie od dziś. Dorita S. Berger pokazuje, jak wielką rolę może ona odegrać w terapii dzieci w spektrum autyzmu, jak głęboko może odmienić ich życie. Podaje mnóstwo konkretnych wskazówek i rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 923 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 291 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 449 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju. Książkę Baw się i rośnij! okrzyknięto jedną z pięciu najlepszych pomocy naukowych w rankingu Special Needs Book Review i wydano w pięciu językach. Publikacja okazała się bezcennym wsparciem dla wielu rodzin na całym świecie [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 442 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.03.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 088 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 383 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 488 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 324 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00010316 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia - Diagnoza - Zaburzenia.)
„Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju” to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 372 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. - Wydanie I - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - 197, [1] strona : fotografie, nuty, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 919 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej