Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Gry i zabawki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(6)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(4)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(4)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(13)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Autor
Bala Agnieszka
(3)
Lyte Kaufman Samahria
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Wilde Kate
(2)
Barber Karra M
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Berger Dorita S
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Chabior Agata
(1)
Cytowska Beata (1964-)
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalski Stanisław (edukacja)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Pontis Marco
(1)
Potaczała-Perz Katarzyna
(1)
Przygoda Anna (pedagog)
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rodi Melissa
(1)
Shaul Joel
(1)
Sims Sean
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Ward-Hawkes Jenna
(1)
Winczura Barbara (1969-)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(19)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
9-13 lat
(3)
0-5 lat
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1564)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1165)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1009)
Historia
(1002)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(8)
Karty pracy ucznia
(6)
Poradnik
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Książka do wypełniania
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry w karty
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu.Część 2. zawiera ćwiczenia: powtarzania, wskazywania i tworzenia sekwencji samogłosek, słów, porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego, zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębniania szczegółów w słuchanych tekstach, rozumienia coraz dłuższych wypowiedzi.Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: uwagę słuchową, pamięć słuchowo-słowną, analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-wzrokową. W bloku znajdziesz adres dostępu do nagrań w formacie mp3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na łączeniu fragmentu obrazka z jego większą częścią, przerysowaniu wzroku oraz kolorowaniu wzoru zgodnie z kierunkiem od lewej do prawej strony kartki. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : blok terapeutyczny : percepcja wzrokowa, część 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : WiR, 2022 - 48 kart : ilustracje ; 23x32 cm.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja wzrokowa to pomoc, która wspiera rozwój postrzegania wzrokowego u dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2. zawiera proste zadania analizy i syntezy polegające na porównywaniu dwóch obrazków i uzupełnianiu brakujących elementów na jednym z nich. Dziecko ćwiczy zarówno na materiale atematycznym, jak i na obrazkach tematycznych. Praca z kartami dotyczącymi percepcji wzrokowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności, dzięki którym będzie mogło sprawnie czytać i pisać. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: spostrzegawczość, analizę, syntezę, kierunkowość, pamięć wzrokową, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. O tym, że muzyka łagodzi stres i zmniejsza napięcie, poprawia nastrój, pobudza, a czasem także wspomaga koncentrację jednym zdaniem: ma moc terapeutyczną wiemy nie od dziś. Dorita S. Berger pokazuje, jak wielką rolę może ona odegrać w terapii dzieci w spektrum autyzmu, jak głęboko może odmienić ich życie. Podaje mnóstwo konkretnych wskazówek i rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 923 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 291 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 449 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Z okł.: Problemy sensoryczne - nazywane zaburzeniami integracji sensorycznej - wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Ten praktyczny podręcznik zawierający liczne obserwacje kliniczne, rozwiązania rzeczywistych problemów i opisy konkretnych przypadków rzuca światło na doświadczenia sensoryczne - niezwykle istotny aspekt zachowania dziecka. W zrozumiały sposób informuje, czym są problemy sensoryczne, jakie mają związki z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego i jak je najlepiej leczyć.Lindsey Biel jasno i ze współczuciem tłumaczy, że zapoznanie się z trudnościami z integracją sensoryczną jest niezwykle ważne w skutecznym leczeniu dzieci. Daje klinicystom praktyczne wskazówki mające na celu zrozumienie istoty tego typu zaburzeń, przekazując im całą wiedzę potrzebną do zwiększenia ich świadomości w zakresie problemów sensorycznych i udzielania właściwej, kompleksowej opieki."Autorka przedstawia znakomite opracowanie najlepszych praktyk terapeutycznych i wychowawczych, służących zrozumieniu dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i pracy z nimi oraz wspomagających je dzięki użyciu różnorodnych strategii, narzędzi i zasobów. Niezastąpiony podręcznik dla specjalistów, wspierający samodzielność oraz sukces dzieci i rodziców w radzeniu sobie z potrzebami sensorycznymi".Dr Topher Collier, psycholog kliniczny i neuropsycholog, członek American Board of School Neuropsychology
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez całe życie związane jest ze zmianami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi, kulturowymi, edukacyjnymi. Ich wieloaspektowy i wielopłaszczyznowy charakter oraz dynamika rodzi potrzebę elastyczności i dostosowywania się instytucji, przedsiębiorstw i jednostek. Zmiany technologiczne, rozwój masowej komunikacji, przeobrażenia i konkurencja na rynku pracy, zmiany demograficzne dotykające społeczeństw Europy i świata, nowe wyzwania stojące przed szkołą i nauczycielem, które przynosi zglobalizowany świat, stają się dla człowieka predykatorem uruchamiania mechanizmów i strategii dostosowywania się do zmian społecznych oraz zarządzania własnym rozwojem i życiem, stawania uczestnikiem/kreatorem zamiany społecznej. Autorzy niniejszej publikacji podjęli próbę zachęcenia Czytelników do naukowego dialogu i stworzenia platformy wymiany doświadczeń dla teoretyków i praktyków w związku ze zmianami, jakie zachodzą w naukowych paradygmatach i szerzej - społecznej rzeczywistości. Fragment wprowadzenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 772 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40679 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 695 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 494, 33 306 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109 949 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 209 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
Książka zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek) samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu) samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej). Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących. W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności. W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrażamy nadzieję, że publikacja, którą oddajemy w ręce Czytelników, przyczyni się w niewielkim choć stopniu do tego, żebyśmy mogli jako społeczeństwo i jako poszczególni jego członkowie odpowiedzieć sobie na pytania: jakie są najcenniejsze źródła informacji, czyli gdzie szukać wiedzy (która już nie musi być pozytywistycznie pewna) oraz jakie są najsuteczniejsze sposoby jej pozyskiwania, a także stanie się uzasadnienieniem konieczności budowania poznawczych stylów życia, a może nawet sama stanie się źródłem wiedzy, której zdobywanie jest dziś koniecznością i obowiązkiem każdego z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy czasem zastanawiasz się, skąd w nas tyle uczuć? Czemu wybuchamy złością, płaczemy z tęsknoty, milczymy odczuwając smutek? I jak to jest, że umiemy się witać, wiemy w jaki sposób komuś podziękować, w jakiej sytuacji przybić piątkę i kiedy unieść kciuk w górę? Skąd te gesty i czy w ogóle są nam potrzebne? Jak poznać, że kogoś właśnie uraziliśmy? Jak odczytać sygnały wskazujące, że ktoś nas lubi? Może bez tego wszystkiego świat byłby łatwiejszy? Myślę, że historia o pozaziemskim robocie pomoże znaleźć odpowiedź na wiele z tych pytań. Noro1 przybył na Ziemię zupełnie przypadkiem. Początkowo nie rozumiał, jak ludzie mogą przekazywać sobie tyle informacji za pomocą gestów, uczuć, spojrzeń. Powodowało to nieporozumienia i zabawne sytuacje. Jednak im dłużej poznawał świat razem ze swoim ośmioletnim przyjacielem Arturem, tym lepiej rozumiał że to, co ludzie odczuwają, jest naprawdę ważne. Historia stworzona przez autorkę wprowadza dziecko ze spektrum autyzmu w świat emocji i relacji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O czym rozmawiać ze znajomymi? To pytanie może być szczególnie trudne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. I to właśnie dla nich powstała pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami, która pokazuje, co robić, żeby rozmowa nie wypadła z toru… Wykorzystanie metafory pociągu pozwala w łatwy sposób nauczyć odbiorców podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy. Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób. Zwrotnica oznacza z kolei uprzejmą zmianę tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić. Publikacja zawiera atrakcyjne graficznie karty pracy i strony do pokolorowania. Wykorzystanie podejścia wizualnego sprawia, że stanowi doskonałe narzędzie do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat. Praktyczne podpowiedzi, które umieszcza w książce Shaul, dotyczą codziennych i konkretnych trudności: jak się przywitać; jak zapytać rozmówcę, co u niego słychać; jak zmienić temat rozmowy; jak się pożegnać; o czym rozmawiać ze znajomymi; jak dobierać słowa w zależności od rozmówców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 578 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Gra planszowa
W koszyku
Współpracuję, nawiązuję relacje i poznaję perspektywę innych, czyli zjadam beczkę soli : Gra wspierająca rozwój społeczno-emocjonalny uczniów z autyzmem : 14-18 lat / Joanna Stalka-Jarska. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Wydawnictwo Harmonia, © 2023. - 1 gra (100 kart z pytaniami, 15 żetonów z zadaniami, 3 karty BECZKA SOLI, woreczek) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 14x10x4 cm + instrukcja ([8] stron : ilustacje ; 12 cm).
Wszyscy znamy powiedzenie, które mówi, że żeby kogoś dobrze poznać, trzeba zjeść z nim beczkę soli. Uczestnicy gry spróbują zjeść przysłowiową beczkę soli, by zbudować bliższe relacje, zaprzyjaźnić się, odkryć wspólne obszary i zainteresowania. Treść kart zamieszczonych w grze jest okazją do nawiązania dialogu oraz szansą doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Gra pozytywnie wpływa na rozwój społeczny, emocjonalny, poznawczy uczestników. Podnosi ich kompetencje komunikacyjne i umożliwia kształtowanie pozytywnej samooceny, a także integruje uczestników zajęć. Idealnie sprawdzi się podczas treningu umiejętności społecznych (TUS).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 651 (1 egz.)
Bochnia multimedia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G 149, G 153 (2 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GR 097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 2 / redakcja naukowa Beata Szurowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 195, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
W drugiej części książki omówione zostały problemy, z którymi mogą się spotkać rodzice wychowujący dzieci starsze i nastoletnie, m.in. takie jak: • zaburzenia odżywiania, • alkoholizm, • uzależnienia od narkotyków, • zagrożenia związane z funkcjonowaniem w świecie mediów. Czytelnik znajdzie również rady i wskazówki metodyczne dotyczące wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami, np. dzieci z zespołem Downa, ADHD, niewidome czy niesłyszące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 601 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 687 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43413 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 347 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka “Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem” przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbowaćKsiążka “Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem” przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbować.
Omówiony w książce plan reagowania działa jak siatka bezpieczeństwa i system wskazówek w sytuacji, gdy czujesz, że rozwój wydarzeń uniemożliwia Ci spełnienie swojej roli. Plan ten ma na celu przywrócenie Ci pewnego poczucia kontroli w najbardziej niepokojących momentach, które często zmuszają Cię do rezygnacji z zaplanowanych codziennych działań. Kiedy nastąpi załamanie nerwowe u Twojego dziecka, po prostu uda Ci się je przetrwać! Gdy będziesz miał to już za sobą, z pomocą tej książki będziesz w stanie lepiej przygotować się na następny kryzys, którego ryzyko pojawienia się – miejmy nadzieję – będzie znacznie mniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 420 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! "Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie!" – nowy poradnik Kate Wilde, autorki "Logistyki autyzmu" – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej