Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(107)
Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje dydaktyczne
(64)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(20)
Druki ulotne
(16)
Muzyka
(4)
Proza
(4)
Pliki i bazy danych
(3)
Programy komputerowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(181)
wypożyczone
(14)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(34)
Tarnów multimedia
(4)
Tarnów czytelnia
(21)
Bochnia wypożyczalnia
(36)
Bochnia multimedia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(32)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(64)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(1)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Naprawa Renata
(26)
Tanajewska Alicja
(26)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Hinz Magdalena
(6)
Krukowska Małgorzata
(6)
Szalewska Katarzyna
(6)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(4)
Święcicka Ewa
(4)
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Kluczkowska Karolina
(3)
Lubocka Weronika
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Okoniewska Małgorzata
(3)
Sowińska Magdalena
(3)
Staszkiewicz Ewa
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Piotrowicz Radosław
(2)
Pisarek Ewa
(2)
Pouch Monika
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Rębała Marzena
(2)
Rękosiewicz Elżbieta
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szczęsna Dorota
(2)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Białek Zofia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943-)
(1)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Bujnowska Anna (pedagog)
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cieślik Elzbieta
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyduch Ewa (1958- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Kantyka-Dziwisz Karolina
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Komorowska Agata (2002- )
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kosecka Magdalena
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kościelak Ryszard (1945- )
(1)
Kościółek Maria
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krukowska Małgorzata (1991- )
(1)
Kubińska Ola
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Langa Dariusz
(1)
Lovaas Ivar (1927-2010)
(1)
Ludkiewicz Bartosz J
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(1)
Opiat Jan
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pliwka Aneta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Polkowska Irena
(1)
Pontis Marco
(1)
Popielarska Aniela (?-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Pouch Monika Czytam sam
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(82)
1901-2000
(12)
1989-2000
(11)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(83)
nieokreślony (s.l.)
(24)
Język
polski
(82)
Odbiorca
Nauczyciele
(41)
Szkoły specjalne
(27)
Pedagodzy specjalni
(19)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Terapeuci zajęciowi
(18)
Szkoły podstawowe
(15)
Rodzice
(14)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
6-8 lat
(9)
Szkoła specjalna
(8)
Logopedzi
(7)
Pedagodzy
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
9-13 lat
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Terapeuci
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
0-5 lat
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Przedszkola
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Chorzy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Lekarze
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Neurolodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Belgia
(2)
Litwa
(2)
Ukraina
(2)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(24)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Materiały pomocnicze
(16)
Opracowanie
(15)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Program nauczania
(7)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Arkusz obserwacji
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Rejestracja audiowizualna
(1)
Zabawy integracyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(87)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(4)
Matematyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
107 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno - Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska. Do podręcznika „Ja i mój świat” przygotowano prezentacje multimedialne, zabawy i piosenki dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pudełku znajdują się 2 płyty: płyta CD z nagraniami piosenek, których tematyka jest ściśle związana z treścią podręcznika, każda z 24 piosenek została nagrana w wersji wokalnej i instrumentalnej; płyta DVD, na której znajdują się 23 prezentacje multimedialne, które stanowią atrakcyjną, innowacyjną dla uczniów pomoc dydaktyczną, utrwalającą zdobytą wiedzę, oraz opisy zabaw i gier rozwijających kompetencje społeczne oraz pomocnych do przeprowadzenia zajęć, a także teksty i zapisy nutowe piosenek z płyty CD oraz opracowane do nich zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 136 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Ja i mój świat 2 wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki. Ciekawe i nowatorskie ćwiczenia zawarte w kartach pracy i zadaniach domowych pomagają w utrwaleniu zdobywanej wiedzy, rozwijają umiejętność czytania i pisania oraz kształtują kompetencje szkolne. Pozostałe materiały dodatkowo pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób rozwijać kompetencje językowe i umiejętności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Bogdanowicz. - Wydanie drugie poprawione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 263, [1] strona : fotografie, rysunki, wykresy ; 21 cm.
Układ treści podręcznika jest następujący: pierwsze dwa rozdziały zawierają ogólną wiedzę o psychologii klinicznej dziecka. Trzeci rozdział traktuje o przyczynach zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci. Pozostałe rozdziały, od czwartego do ósmego, prezentują szczegółową wiedzę o zaburzeniach rozwoju psychoruchowego dzieci, o charakterze globalnym bądź parcjalnym (fragmentarycznym). Informacje te usystematyzowano tak, aby przypomnieć podstawowe dane o neurofizjologicznych podstawach omawianych procesów i ich rozwoju w wieku przedszkolnym. Następnie scharakteryzowano objawy zaburzeń rozwoju tych procesów, metody ich diagnozowania oraz sposoby oddziaływania korekcyjno-wychowawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30644, 38476 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza część książki ma na celu uporządkowanie wiedzy o dziecku niepełnosprawnym umysłowo, o jego potrzebach i możliwościach ich realizacji. Przedstawiamy w niej także podstawowe informacje o biblioterapii jako metodzie psychicznego wsparcia. W części drugiej zaprezentowano wybrane formy pracy z dziećmi mającymi kłopoty z zachowaniem i uczeniem się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 309 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36014 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z części serii "Poznaję i rozumiem świat". Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela (Przydatny przy pracy z kartami. Jest w nim opisane, jak pracować z każdą kartą, a na na płytach CD są zawarte dźwięki dotyczące konkretnych kart). Komplet "Poznaję i rozumiem świat" zaplanowany jest na jeden rok szkolny. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju. Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pedagogiki specjalnej początku XXI wieku, może znaczsco zunifikować aktualne spojrzenie na miejsce, rolę i zadania pedagoga specjalnego we współczesnym świecie, w dobie istotnie szczerego otwarcia społeczeństw na środowisko osób niepełnosprawnych, na integrację z tym środowiskiem i inkluzyjną z nim koegzystencję. Nie mam też wątpliwości, iż publikacja - z racji omawianej problematyki - wniesie istotny wkład we współczesns teorię oraz praktykę edukacji i rehabilitacji osób (szczególnie dzieci i młodzieży) z różnym typem niepełnosprawności, że znajdzie nie tylko szerokie grono zainteresowanych poruszans w niej problematyks czytelników, ale również należne miejsce wśród konceptualnych nurtów współczesnej pedagogiki specjalnej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97 417 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 301 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40571 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 827 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 1601 P (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 272 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 576 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku ; T. 2)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” - z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 592 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 414 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stymulacja od podstaw A. Fröhlicha jest konceptem pedagogicznym wspomagającym dla osób znajdujących się w kryzysowych sytuacjach życiowych, których kompetencje do interakcji i do samoregulacji są wyraźnie obniżone, ograniczone lub trwale upośledzone. W centrum uwagi znajdują się możliwosci osoby upośledzonej do percepcji, komunikacji i ruchu. Proste i zasadnicze oferty i pomocy interakcyjnej mają za zadanie utrzymywanie,zabezpieczenie i rozwój wyżej wymienionych zdolności.
Koncept stymulacji bazalnej jest rodzajem całościowej komunikacji za pośrednictwem własnego ciała skierowanej do osób ze znacznymi ograniczeniami, aczkolwiek mogą działać także stymulująco, mobilizująco i wzbogacająco dla osób bez znacznych ograniczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 490 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 293 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32758 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 950 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty pracy na koncentrację : edukacja wczesnoszkolna / [Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - Teka (broszura, 100 kart tablic) : ilustracje ; 30 cm.
Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację Koncentracja to umiejętność, którą powinien posiadać każdy uczeń. Bez niej żadne dziecko nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w lekcjach. Ważne jest więc, aby wszyscy uczniowie, a szczególnie ci, którzy mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W większości opierają się na materiale obrazkowym (w kilku ćwiczeniach również na materiale literowym i wyrazowym). Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 510 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla uczniów klas 7-8. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną, pamięć i logiczne myślenie. Polecenia dobrane są tak, aby podtrzymywać zainteresowanie ucznia. Zadania polegają między innymi na wyszukiwaniu różnic, uzupełnianiu brakujących elementów, dobieraniu par, przerysowywaniu figur w określony sposób i rozwiązywaniu łamigłówek logicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 496 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(Pewny Start. Specjalne Potrzeby Edukacyjne)
"Materiały ćwiczeniowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Pewny start: Jesień" to 41 kolorowych kart ćwiczeń wszechstronnie stymulujących rozwój, a także usprawniających wszystkie niezbędne funkcje poznawcze. Tematyka części "Pewny start: Jesień": • wspomnienia z wakacji • jesień w lesie i w parku • dary jesieni • pogoda • zdrowe odżywianie • warzywa i owoce • samoobsługa, higiena • bezpieczeństwo w ruchu drogowym • zwierzęta na wsi • stosunki przestrzenne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi podsumowanie prowadzonych przez autorkę badań i przedstawia rezultaty terapii muzyką w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia w rozwoju. Autorka wskazała zarówno na różnorodność możliwości oddziaływań muzykoterapeutycznych, jak i wynikających z jej stosowania ograniczeń, prezentując osiągnięcia w obszarze rozwoju społecznego dziecka poprzez podejście pragmatyczne. (...) Zadaniem przygotowanej publikacji było przedstawienie walorów muzykoterapii w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Autorka dobrze wywiązała się z tego zlecenia. Podjęła również trud zachęcenia zainteresowanych do realizacji i poszerzania zakresu badawczego nad tą dziedziną arteterapii oraz zaakcentowała potrzebę upowszechniania wśród pedagogów terapeutów i opiekunów dzieci uzyskanych rezultatów, wskazując korzyści współpracy z muzykoterapeutami. (...) Dzieląc się osiągniętymi rezultatami, autorka pracy przyczynia się do upowszechniania muzykoterapii i zachęca do wdrażania jej w większej liczbie placówek terapeutycznych, edukacyjnych i zdrowotnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki "Rozwój daje radość" jest omówienie różnych poziomów funkcjonowania dzieci głęboko upośledzonych oraz przedstawienie zasad postępowania z nimi. Autorzy, oprócz szczegółowego omówienia rozmaitych zajęć, m. in.: muzykoterapii, zajęć muzyczno-rytmicznych, stymulacji polisensorycznej, stymulacji wzroku i słuchu, chromatoterapii, pracy nad poczuciem schematu ciała, przedstawiają: 1) podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo, 2) propozycje prowadzenia dokumentacji dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych, 3) udział rodziny w edukacji dziecka. Książka jest podręcznikiem, który stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39078 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 745, 36 836 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pomioc dla nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi upośledzonymi, ze złożoną niepełnosprawnością. Przedstawione skale powstawały przez kilka lat. Są bardzo przydatne przy konstruowaniu programów pracy i śledzeniu postępów rozwojowych, jakie czynią dzieci wymagające szczególnej opieki. Arkusze obserwacyjne dotyczą: percepcji wzrokowej i słuchowej, dużej i małej motoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwoju społecznego, mowy biernej i czynnej, naśladownictwa, funkcji poznawczych, samodzielności dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 188 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37714 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 819, 32 705 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej