Hessen, Sergiusz (1887-1950)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(2)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(3)
Autor
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Głodkowska Joanna
(1)
Hessen Sergiusz
(1)
Hessenowa Maria
(1)
Nowacki Tadeusz
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Wołoszyn Stefan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: dzieło
Plan daltoński
(2)
Temat: czas
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Belgia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Nauka i badania
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wizerunki sławnych pedagogów polskich / Wincenty Okoń. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993 - 393, [1] strona : portrety ; 21 cm.
W książce znalazło się czternaście wizerunków wybitnych ludzi. Jest tu dwóch filozofów, dwóch psychologów i jeden językoznawca oraz dziewięciu pedagogów w wąskim znaczeniu, choć niektórzy z nich byli jednocześnie przedstawicielami innych dziedzin. Jan Władysław Dawid - pedagog czasu niewoli, Antoni Bolesław Dobrowolski - teoretyk samokształcenia, Marian Falski - wychowawca pokoleń, Maria Grzegorzewska - uczona o złotym sercu, kreatorka pedagogiki specjalnej w Polsce, Sergiusz Hessen - twórca pedagogiki humanistycznej, Aleksander Kamiński - pedagog praktycznego humanizmu, Zenon Klemensiewicz - klasyk dydaktyki przedmiotowej, Janusz Korczak - pedagog heroiczny, Tadeusz Kotarbiński - filozof i wychowawca, Zygmunt Mysłakowski - pedagog dwu epok, Bogdan Nawroczyński - nauczyciel nauczycieli, Kazimierz Sośnicki - uczeń Twardowskiego, Stefan Szuman - uczony i artysta, Kazimierz Twardowski - nauczyciel uczonych. Na podkreślenie zasługuje fakt, że autor szkicuje najpierw sylwetkę człowieka i czasów, w których żył i działał, a później prezentuje jego dorobek naukowy i wpływ na współczesną polską i światową pedagogikę. Autor znał większość tych ludzi osobiście, stąd całość ubarwiona jest prywatnymi wspomnieniami, a nawet anegdotą, co powoduje, że dzieło naukowe czyta się jak ciekawą powieść biograficzną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00038882 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31115 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 429 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987. - 455 stron, [4] karty tablic : ilustracje, portrety ; 24 cm.
O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych - rozwój systemów dydaktycznych - główne pojęcia dydaktyki - cele kształcenia- treści formujące osobowość człowieka - treść przedmiotowa kształcenia ogólnego - procesy dydaktyczne - kształcenie wielostronne - problemowe nauczanie - uczenie się- nauczanie programowane - metody i organizacja kształcenia - metody nauczania - uczenia się - funkcje i treść podręczników szkolnych - organizacyjne formy kształcenia - sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych - uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych - osobowość i zawód nauczyciela - optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00019781 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20 709, 20 707, 20 705, 20 706, 20 708 (5 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wydanie 4. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 1998. - 423 strony : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Książka jest podręcznikiem dydaktyki i stara się dać odpowiedź na pytanie: jak należy uczyć, by osiągnąć sukces? Zwraca uwagę na związek pracy nauczyciela z pracą ucznia, na umiejętne łączenie poznawania rzeczywistości z jej przeżywaniem, a w konsekwencji - z jej kształtowaniem. Przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, nauczycieli oraz dla studentów innych kierunków przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00038875, 00038296 (2 egz.)
(dostępność ok. 26.12.2020)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 977 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 904 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej