Tyflopedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnów czytelnia
(5)
Bochnia wypożyczalnia
(3)
Brzesko wypożyczalnia
(7)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(9)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Sowa Józef (1939- )
(2)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Skrzetuska Ewa
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Strumińska-Doktór Anna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Żabczyńska Ewa (1929-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
nieokreślony (s.l.)
(6)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Tyflopedagogika
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Belgia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111 698 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.04.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 396 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 638, 44 039 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność wzroku w istotny sposób wpływa na realizację zadań życiowych na każdym etapie rozwoju człowieka – od czesnego dzieciństwa do późnej dorosłości. Liczne obszary funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących wciąż nie zostały należycie rozpoznane i opisane. Tymczasem wyjaśnienie specyfiki funkcjonowania dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością umożliwia trafne rozpoznawanie ich potrzeb edukacyjno-rozwojowych, pozwala prawidłowo zorganizować proces edukacji oraz właściwie realizować oddziaływania wspierające. „Tyflopsychologia” to publikacja, w której dokonano analizy związków między niepełnosprawnością wzroku a poziomem, sposobem i czasem realizacji zadań rozwojowych w biegu życia, a także omówiono sytuację psychologiczną osoby tracącej wzrok w sposób stopniowy i nagły. Podstawą opracowania są wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących poszczególnych aspektów funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących. Informacje zawarte w książce mają dużą użyteczność praktyczną – mogą zostać wykorzystane w planowaniu i realizacji oddziaływań wspierających przeznaczonych dla osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Publikacja kierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku. Pozycja ta może również być przydatna dla rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku. "Podręcznik został zredagowany zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) przyjętą przez WHO w 2001 roku. Jest to nowoczesne podejście, w którym kładzie się główny nacisk na aktywa osoby, a nie przede wszystkim deficyty. Osoba posiada wiele zasobów i możliwości mimo uszkodzonego wzroku. Mam nadzieję, że w pedagogice specjalnej ten paradygmat będzie silniej akcentowany, także w stosunku do innych niepełnosprawności." Z recenzji prof. dr hab. Romana Ossowskiego, prof. zw. UKW
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 403 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 632 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42800 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 370 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103 267 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.04.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 603 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczanie niedowidzących w klasach 4-8 / Andrzej Pielecki, Ewa Skrzetuska. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 207, [1] strona : rysunki, tabele ; 20 cm.
Książka obejmuje rozdziały charakteryzujące specyficzne utrudnienia w pracy szkół dla dzieci niedowidzących oraz uwarunkowania skuteczności oddziaływań pedagogicznych. Szczególną wartość praktyczną mają wskazówki metodyczne dotyczące nauczania różnych przedmiotów w szkole dla dzieci niedowidzących. Autorzy opracowali także rozdziały poświęcone pracy nauczyciela z dzieckiem niedowidzącym w warunkach szkoły powszechnej, podejmując problemy integracyjnych tendencji w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych występujące we współczesnym szkolnictwie. Uwzględnili tu czynniki wpływające na zakwalifikowanie i przygotowanie ucznia niedowidzącego do nauki w szkole powszechnej.
Praca zawiera bogatą bibliografię, która może stanowić pomoc dla nauczycieli zainteresowanych tą problematyką i doskonalących swoje umiejętności. [Ze Wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84 710 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 466 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28830 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Wydanie I - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 1998 - 375 stron : fotografie, rysunki, tabele ; 24 cm.
Książka jest formą przewodnika dla studentów - kandydatów na nauczycieli i wychowawców w toku studiowania zagadnień z pedagogiki specjalnej. Jest ona też w swym rodzaju i założeniu pomocą dydaktyczną dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z tego przedmiotu. Opracowana została w oparciu o akademicki program pedagogiki specjalnej. Składa się z kilku zasadniczych części - rozdziałów: - wprowadzenie do przedmiotu pedagogiki specjalnej, - organizacja procesu rewalidacji dzieci, młodzieży i dorosłych, - podstawowe tezy wykładów i konwersatoriów, - literatura obowiązkowa i nadobowiązkowa, - zestaw filmów dydaktycznych, - oraz słownik podstawowych pojęć z pedagogiki specjalnej. W aneksie znajdują się wszystkie podstawowe akty prawne dotyczące jednostek specjalnej troski: alfabety migowe, alfabet Braillea. Tekst jest bogato ilustrowany tabelami statystycznymi, schematami oraz zdjęciami. Należy sądzić, że taka wersja książki pozwoli nauczycielom akademickim, a zwłaszcza kandydatom do zawodu i nauczycielom studiującym zaocznie lepiej zorganizować proces kierowanego samokształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00036168 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 381 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 619, 24 625, 23 673 (3 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 809, 36 553 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia dotyczy naukowego dyskursu na temat doświadczeń środowiska rodzinnego, szkolnego i społecznego podczas przebiegu i skutków pandemii COVID-19. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną. [...] Jest szerokim spektrum naukowym, społecznym i profilaktyczno-terapeutycznym, stanowi ważne kompendium wiedzy dla pedagogów, socjologów, psychologów, wychowawców, terapeutów, rodziców i opiekunów. Z recenzji wydawniczej dr hab. Lidii Kataryńczuk-Manii, prof. UZ
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 723 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Grzegorzewska jest twórcą polskiej pedagogiki specjalnej - sformułowała jej teoretyczne podstawy, rozwinęła i zorganizowała działalność praktyczną - w zakresie bezpośredniej pracy z dziećmi, jak i przygotowania do niej nauczycieli. Bogactwo jej osobowości, szerokie i pogłębione rozważania dotyczące spraw wychowania - wykraczające swoim znaczeniem poza sprawy ściśle pedagogiki specjalnej sprawiły, iż mimo upływu czasu i zmian, jakie miały i mają miejsce w rozwoju nauki (też pedagogiki), wiele sformułowanych przez nią twierdzeń i propagowaych idei nie utraciło swej aktualności. Dziedzictwo myśli Marii Grzegorzewskiej przechodzi na dalsze pokolenia, stanowiąc trwały wkład w rozwój polskiej kultury. [Z recenzji prof. Kazimierza Pospiszyla]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 482 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej