Pedagogika terapeutyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Druki ulotne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(4)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(2)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sowa Józef (1939- )
(2)
Dykcik Władysław
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Rębała Marzena
(1)
Rękosiewicz Elżbieta
(1)
Speck Otto
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Terapeuci
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Pedagogika terapeutyczna
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Ukraina
(2)
Wielka Brytania
(2)
Belgia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książkę podzielono na trzy części : 1.Zagadnienia ogólnometodyczne. 2.Integracyjne wychowanie i nauczanie. 3.Indywidualna pomoc i nauczanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111 698 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.04.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 396 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 638, 44 039 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 989 (1 egz.)
Druk ulotny
Książka
CD
W koszyku
Mój dzień to publikacja przeznaczona dla terapeutów i opiekunów dzieci ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Zawarty w publikacji program zajęć stymulująco-terapeutycznych ma zadanie wspomóc rozwój motoryczny i rozwój mowy oraz jest pomocny w oswojeniu dziecka z dźwiękami związanymi z życiem domowym i właściwą ich identyfikacją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 1530 A/V, DT 586 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Ja i moje potrzeby jest skierowana głównie do rodziców dzieci z głęboką i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Powstała w odpowiedzi na potrzeby związane z chęcią ułatwienia dziecku funkcjonowania w środowisku domowym na podstawowym poziomie. To również doskonała pomoc dla terapeutów, którzy wiedzą, jak ważne jest obranie wraz z rodzicami wspólnego modelu oddziaływania na dziecko. Pierwsza część publikacji poświęcona jest utworzeniu prostego systemu komunikowania podstawowych potrzeb. Zawiera system opartych na założeniach terapii wielozmysłowej znaków symbolizujących najważniejsze potrzeby dziecka. Druga część przedstawia propozycję tworzenia mapy sytuacji, czyli systemu komunikacji bazującego na rzeczywistych fotografiach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 958, B 10 721 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Wydanie I - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 1998 - 375 stron : fotografie, rysunki, tabele ; 24 cm.
Książka jest formą przewodnika dla studentów - kandydatów na nauczycieli i wychowawców w toku studiowania zagadnień z pedagogiki specjalnej. Jest ona też w swym rodzaju i założeniu pomocą dydaktyczną dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z tego przedmiotu. Opracowana została w oparciu o akademicki program pedagogiki specjalnej. Składa się z kilku zasadniczych części - rozdziałów: - wprowadzenie do przedmiotu pedagogiki specjalnej, - organizacja procesu rewalidacji dzieci, młodzieży i dorosłych, - podstawowe tezy wykładów i konwersatoriów, - literatura obowiązkowa i nadobowiązkowa, - zestaw filmów dydaktycznych, - oraz słownik podstawowych pojęć z pedagogiki specjalnej. W aneksie znajdują się wszystkie podstawowe akty prawne dotyczące jednostek specjalnej troski: alfabety migowe, alfabet Braillea. Tekst jest bogato ilustrowany tabelami statystycznymi, schematami oraz zdjęciami. Należy sądzić, że taka wersja książki pozwoli nauczycielom akademickim, a zwłaszcza kandydatom do zawodu i nauczycielom studiującym zaocznie lepiej zorganizować proces kierowanego samokształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00036168 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 381 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 619, 24 625, 23 673 (3 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 809, 36 553 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 055 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41387 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej