Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(36)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(8)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(6)
Tarnów czytelnia
(13)
Bochnia wypożyczalnia
(10)
Brzesko wypożyczalnia
(13)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(28)
Autor
Słupek Kazimierz
(3)
Czarnocka Marzenna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Bidziński Karol
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Garbiec Mariusz
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Katra Grażyna
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Krupa Bożena (pedagog)
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Ozga Anna
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Puchała Ewa
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rutkowski Mirosław (pedagog)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Smak Ewa
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Strelau Jan (1931- )
(1)
Strumińska-Doktór Anna
(1)
Szczygieł Aleksandra
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Słowik Magdalena (pedagog)
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Wiśniewska Aleksandra (pedagog)
(1)
Wysocka Marta (1987- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Zajdel Krzysztof
(1)
Zaremba Lilianna
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Psycholodzy
(6)
Pedagodzy
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Dyrektorzy przedszkoli
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Wizytatorzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(14)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Wielka Brytania
(2)
Belgia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Raport z badań
(7)
Monografia
(6)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Nauka i badania
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Z recenzji wydawniczej: "Publikacja jest wartościowym i potrzebnym na rynku edukacyjnym kompendium interdyscyplinarnej wiedzy ujmującej złożoność kwestii składających się na wspieranie psychologiczno-pedagogiczne dziecka i jego rodziny. […] Zaprezentowano w niej wyniki badań o różnorodnej orientacji i metodologii, dotyczących nie tylko organizacji wspomagania, ale także opinii nauczycieli na temat funkcjonowania obowiązujących rozwiązań w Polsce […]. Skonstruowany w ten sposób przekaz spełnia też wymóg innowacyjności i użyteczności. W książce są bowiem przedstawione metody wsparcia stosowane w Anglii i Walii, które godziłoby się wprowadzić w naszym kraju. […] Wszystkie informacje są cenne z punktu widzenia doskonalenia pracy systemu wspomagania i uczniów, i samych pedagogów. Pozyskane przez Autorki wiadomości są szczegółowe i przydatne w praktyce − powinny być udostępnione polskim władzom oświatowym w celu wypracowania przezeń odpowiednich dyrektyw o wymiarze prakseologicznym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z trzech części: wprowadzenia teoretycznego, metodologii i wyników badań. W części I zawarto rozważania ogólnoteoretyczne, które naszym zdaniem pomogą zrozumieć dylematy wspierania i wspomagania rozwoju dzieci z różnorodnymi potrzebami w szkole ogólnodostępnej. To między innymi kontekst edukacji dla wszystkich, w tym włączającej, nowe strategie organizacji przestrzeni edukacyjnej, konieczność uwspółcześnienia i rewaloryzacji tradycyjnych kategorii edukacji. Część II opisuje założenia badań sondażowych i szczegóły przebiegu procesu badawczego, którym objęto 39 szkół województwa świętokrzyskiego. Część III, najobszerniejsza, składająca się z 6 rozdziałów, prezentuje analizy i interpretacje wraz z próbą odpowiedzi na 5 grup problemów badawczych. Są to: 1. Organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i innych form wsparcia oraz wspomagania edukacyjnego uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej. 2. Sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych dla uczniów w trakcie zajęć dydaktycznych. 3. Szkolni wykonawcy działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – ich kwalifikacje i kompetencje, doświadczane trudności oraz wsparcie. 4. Uwarunkowania środowiskowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. 5. Uwarunkowania osobowe wspierania i wspomagania rozwoju uczniów. Część tę kończy rozdział zawierający podsumowanie wyników badań oraz postulaty dla praktyki. Są one skoncentrowane na trzech ważnych dla współczesnej szkoły kwestiach: potrzebie wzmocnienia zasobów osobowych, materialnych i środowiskowego wsparcia w skuteczniejszym realizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, (re)konstrukcji modeli pomocy i wsparcia oraz optymalizacji rozwiązań systemowych prowadzących do wspierania, a także wspomagania uczniów klas IV–VI w realizacji indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Prezentowana książka stanowi „miniściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel, szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 627 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 375 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 615, 43 703 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacja kształcenia specjalnego stanowi wywanie dla dyrektora i nauczycieli. Częste zmiany przepisów prawa oświtowego związane z wdrażaną reformą powodują pojawianie się wątpliwości dotyczących prawidłowości podejmowanych działań. Publikacja "Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej" to zbiór informacji i wskazówek, dzięki którym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizacja kształcenia specjalnego będzie odbywała się zgodnie z prawem, a każde działanie dyrektora i nauczycieli zostanie udokumentowane w odpowiedni, zgodny z przepisami sposób. Zawarte w publikacji wzory oraz przykłady gotowych dokumentów stanowią wsparcie i ułatwienie w pracy każdego dyrektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz organizacja kształcenia specjalnego stanowi wywanie dla dyrektora i nauczycieli. Częste zmiany przepisów prawa oświtowego związane z wdrażaną reformą powodują pojawianie się wątpliwości dotyczących prawidłowości podejmowanych działań. Publikacja "Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej" to zbiór informacji i wskazówek, dzięki którym udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizacja kształcenia specjalnego będzie odbywała się zgodnie z prawem, a każde działanie dyrektora i nauczycieli zostanie udokumentowane w odpowiedni, zgodny z przepisami sposób. Zawarte w publikacji wzory oraz przykłady gotowych dokumentów stanowią wsparcie i ułatwienie w pracy każdego dyrektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc psychologiczna młodzieży / Zbigniew B. Gaś. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995 - 187, [1] strona : tabele, schematy ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika)
Problematyka działań profilaktycznych i terapeutyczno-rehabilitacyjnych wspomagających młodzież w okresie dojrzewania. Cztery autorskie programy - sprawdzone pod względem skuteczności - obejmują rówieśnicze poradnictwo młodzieży, usprawnianie pracy samorządów uczniowskich, pomoc studentom I roku w adaptacji do środowiska oraz doskonalenie osobowe nauczycieli i ich pracy z młodzieżą. Gotowy materiał do wykorzystania przez nauczycieli wychowawców, pedagogów szkolnych, psychologów oraz nauczycieli akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 015, 24 539 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31571 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 468 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatnia edycja badań międzynarodowych PISA pokazała, że zmniejsza się w Polsce grupa uczniów bardzo słabych, rośnie grupa średnich, natomiast tych najlepszych, najzdolniejszych mamy na tle innych krajów nadal bardzo mało. Być może nie pracujemy z nimi odpowiednio do ich potrzeb. Nowe rozwiązania pozwolą poświęcać większą uwagę zarówno pomocy uczniom w przezwyciężaniu trudności , jak i w dobrym rozwijaniu zdolności. Bardzo ważna jest w tym wszystkim rola dyrektora, który stanie sie realizatorem rekomendacji i ustaleń zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja wpisuje się w aktualną obecnie w polskiej pedagogice problematykę efektywności oddziaływań wychowawczych. Praca resocjalizacyjna z młodzieżą niedostosowaną społecznie ukierunkowana jest na przygotowanie wychowanków na powrót do środowiska otwartego oraz funkcjonowanie w oparciu o obowiązujące normy społeczno-prawne. Cel ten nie może być osiągnięty bez stałych poszukiwań skutecznych rozwiązań, jak również wdrażaniu innowacji pedagogicznych. Autorki poza umocowaniem teoretycznym (opartym o różne nurty psychologiczne istotne z punktu widzenia resocjalizacji) zagadnienia resocjalizacji dzieci i młodzieży, wskazują przykładowe programy pracy, a przede wszystkim zachęcają czytelnika do tworzenia własnych autorskich programów ukierunkowanych na pomoc i wsparcie zarówno dziecka jak i jego rodziny. Publikacja zawiera również opis Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, zasad jego tworzenia i znaczenia dla przebiegu całego procesu resocjalizacji. Ponadto, czytelnik zostanie zapoznany z różnymi modyfikacjami tych programów w zależności od potrzeb i posiadanych przez dziecko jaki jego rodzinę zasobów. Interesujące jest również to jak tworzenie indywidualnych oraz grupowych programów pracy z wychowankami łączy się z zagadnieniem efektywności procesu resocjalizacji, pozwala projektować poszczególne jego etapy, wskazywać skuteczne działania i na bieżąco je modyfikować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 583 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 643 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowaną pozycję pojmuję jako fundamentalną dla procesu budowania profesjonalnej tożsamości psychologa szkolnego. Proces ten sytuują Autorki w rozległym kontekście teoretycznym, który wyznacza ramy dla wyzwań, przed jakimi staje psycholog szkolny oraz określa niezbędne kompetencje i umiejętności, dzięki którym może on sprostać tym wyzwaniom. Odnosi się także do płaszczyzn, możliwości i - niestety - ograniczeń współpracy z instytucjami pozaszkolnymi (...). Przewiduję, że książka znajdzie licznych odbiorców zarówno w gronie akademickim, jak i wśród psychologów szkolnych. Ma wielkie szanse stać się dla zainteresowanych źródłem inspiracji środowiskowotwórczych, dostarczycielem heurystyk postępowania zawodowego. Gratuluję Redaktorom tomu koncepcji tej pracy oraz skompletowania kompetentnego Zespołu. Słowa uznania należą się Autorom opracowań za poziom merytoryczny oraz piękny język, w jakim napisane są wszystkie - bez wyjątku - dysertacje. [dr hab. Dorota Turska, prof. Instytutu Psychologii UMCS w Lublinie]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 084 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 069 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 553, 36 853 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 727 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111 698 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.04.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 396 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 638, 44 039 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103 267 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.04.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 603 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawartość niniejszego poradnika ma na celu przybliżenie nauczycielom i specjalistom zadań zespołu fachowców prowadzących zajęcia z uczniem, sposobu organizacji pracy tego zespołu, z uwzględnieniem najważniejszych aspektów, które należy wziąć pod uwagę, by zaplanowane dla ucznia formy wsparcia były rzeczywiście najlepsze. Znajdziecie w nim Państwo praktyczne podpowiedzi, w jaki sposób opracować kartę indywidualnych potrzeb ucznia, plan działań wspierających oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja, będąca próbą połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki mają nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 220 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 050 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 038 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 352 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Czwarty tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole –diagnozy i otwarcia stanowi kontynuację namysłu nad edukacją w kontekście zmediatyzowanej kultury współczesnej implikowanej rozwojem nowoczesnych technologii. Autorzy tekstów podejmują tropy badawcze i dokonują analiz, wyłaniając wyzwania stojące przed edukacją w dobie nowoczesnych technologii, edukacją "dotkniętą" pandemią, wreszcie edukacją - jak się wydaje - stojącą w obliczu obligatoryjnych zmian paradygmatu kształcenia. Wyrażamy nadzieję, że czwarty tom o cyfrowym tubylcu przyniesie Czytelnikom kolejne interesujące diagnozy rzeczywistości pedagogicznej i zainicjuje nowe otwarcia na problematykę mediatyzacji edukacji. Fragment Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie / praca zbiorowa pod redakcją Ireny Obuchowskiej. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991 (Białyst. : BZG). - 581, [3] strony ; 21 cm.
Jest to pierwsze wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykają rodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
I. RODZINA A DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE 1. Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych 2. Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych 3. Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych II. WYCHOWANIE DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH 1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo 2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie 3. Wychowanie dzieci niesprawnych ruchowo 4. Wychowanie dzieci niesprawnych soamtycznie 5. Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy 6. Wychowanie dzieci o niesprawności sprzężonej 7. Dzieci chore z padaczką 8. Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 347, 36 437 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej