Płóciennik Elżbieta (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(1)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(4)
Brzesko wypożyczalnia
(2)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(6)
Autor
Słowacki Juliusz
(296)
Mickiewicz Adam
(257)
Krzyżanowski Julian
(236)
Suchodolski Bogdan
(224)
Konopnicka Maria
(217)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(-)
Prus Bolesław
(216)
Markiewicz Henryk
(165)
Żeromski Stefan
(159)
Praca zbiorowa
(157)
Sienkiewicz Henryk
(155)
Nowicki Feliks (1905-1977)
(153)
Orzeszkowa Eliza
(153)
Okoń Wincenty
(145)
Kupisiewicz Czesław
(131)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Wyka Kazimierz
(124)
Śliwerski Bogusław
(122)
Kraszewski Józef Ignacy
(118)
Tanajewska Alicja
(114)
Kochanowski Jan
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kurdybacha Łukasz
(109)
Pieter Józef
(109)
Wyspiański Stanisław
(108)
Naprawa Renata
(104)
Estreicher Karol
(101)
Włodarski Ziemowit
(96)
Tatarkiewicz Władysław
(95)
Wroczyński Ryszard
(95)
Gomulicki Wiktor
(91)
Iwaszkiewicz Jarosław
(91)
Dąbrowska Maria
(90)
Tazbir Janusz
(90)
Kieniewicz Stefan
(89)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(89)
Korczak Janusz
(88)
Głowiński Michał
(87)
Bogdanowicz Marta
(86)
Hinz Magdalena
(86)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(83)
Krasicki Ignacy
(82)
Kolberg Oskar
(81)
Rudniański Jarosław
(80)
Szewczuk Włodzimierz
(80)
Ujejski Kornel
(79)
Jasienica Paweł
(76)
Wołoszynowa Lidia
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Kozielecki Józef
(75)
Lewin Aleksander
(73)
Miłosz Czesław
(72)
Muszyński Heliodor
(72)
Kulczycka-Saloni Janina
(71)
Matuszewski Ryszard
(71)
Shakespeare William (1564-1616)
(71)
Kotarbiński Tadeusz
(70)
Szczepański Jan
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Janion Maria
(69)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(69)
Jastrun Mieczysław
(67)
Pilch Tadeusz
(67)
Doroszewski Witold
(66)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(66)
Błoński Jan
(65)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Nowacki Tadeusz
(65)
Polańczyk Danuta
(65)
Przetacznikowa Maria
(65)
Sandauer Artur
(65)
Tomaszewski Tadeusz
(64)
Baudelaire Charles
(63)
Dzierzgowska Irena
(63)
Hertz Paweł
(63)
Jakubowski Jan Zygmunt
(63)
Krasiński Zygmunt
(63)
Popławska Anna
(63)
Strelau Jan
(63)
Helsztyński Stanisław
(62)
Rzehak Wojciech
(62)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(62)
Lange Antoni
(61)
Parandowski Jan
(61)
Szkutnik Leon Leszek
(61)
Lipska Ewa
(60)
Nagajowa Maria
(60)
Zaborowski Zbigniew
(60)
Barańska Małgorzata
(59)
Inglot Mieczysław
(59)
Radzicki Józef
(59)
Semadeni Zbigniew
(59)
Łobocki Mieczysław
(59)
Sławiński Janusz
(58)
Witwicki Władysław
(58)
Wojnar Irena
(58)
Gombrowicz Witold
(57)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(57)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(57)
Podbielkowski Zbigniew
(57)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(6)
Kreatywność
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauka czytania
(2)
Twórczość
(2)
Zabawa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Bogdanowicz, Zofia
(1)
Cicimirska, Natalia (1881?-1959)
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Claparède, Édouard (1873-1940)
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dygasiński, Adolf (1839-1902)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja leśna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Joteyko, Józefa (1866-1928)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Krajewski, Tadeusz (1746-1817)
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Marciszewska-Posadzowa, Stefania (1874-1955)
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Mill, John Stuart (1806-1873)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka pisania
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Plan daltoński
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Popławski, Antoni (1739-1799)
(1)
Przedszkola leśne
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samodzielność
(1)
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Spencer, Herbert (1820-1903)
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Szycówna, Aniela (1869-1921)
(1)
Tutoring rówieśniczy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wernic, Henryk (1829-1905)
(1)
Weryho, Maria (1858-1944)
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie Społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zabawki
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zdolności matematyczne
(1)
Śniadecki, Jędrzej (1768-1838)
(1)
Żukiewiczowa, Zofia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 220 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 050 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 038 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 352 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
(E Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 1: • przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; • ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; • zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 003 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(E Edukacja)
„Metoda i wyobraźnia” to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 2: • przedstawia zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; • prezentuje przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 2 szkoły podstawowej pobudzające i rozwijające twórczość w różnych formach ich aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klas II mają wyższy stopień złożoności instrukcji oraz zadań do wykonania niż w książce do klasy I – szczególnie przy twórczym rozwiązywaniu problemów wymagają podstawowych umiejętności w dokonywaniu odległych skojarzeń czy dokonywaniu kombinacji oraz transformacji pojęć, pomysłów i obiektów. Zaproponowane ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – mogą być realizowane na wcześniejszych lub późniejszych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 004 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów różnych specjalności, trenerów twórczości, psychologów szkolnych i trenerów grupowych, animatorów kultury – dla wszystkich tych, którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej, którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku. W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów, będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego, nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 701 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na analizie i opisie, organizowanego przez nauczyciela, środowiska edukacyjnego sprzyjającego uczeniu się dzieci. Podejmują próbę nie tylko prezentacji, lecz także wyznaczenia kierunku rozwoju alternatywnych sposobów, które mają prowadzić do pożądanych zmian w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, umożliwiających urzeczywistnianie postulatu stymulowania wszechstronnego rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 674 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Pierwsza publikacja z nowej serii "Edukacja dla Mądrości", inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) ? wprowadzenie do teorii rozwijania mądrości dzieci. Autorka przedstawia rozwiązania edukacyjne, które od wczesnych etapów życia dziecka pozwolą w optymalny sposób rozwinąć jego zdolności i osobowość, żeby potrafiło sobie radzić z wyzwaniami cywilizacyjnymi XXI w. Czytelnik zapozna się z próbami poszukiwania, weryfikacji i wdrażania innowacyjnych rozwiązań metodycznych, pomocnych w procesie rozwijania refleksyjności, samodzielności działania dzieci, ich kompetencji społecznych i umiejętności rozwiązywania problemów, szczególnie o charakterze twórczym. Znajdzie ponadto propozycje konkretnych ćwiczeń oraz sytuacji edukacyjnych, możliwych do zastosowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Książka zainteresuje zatem studentów i nauczycieli akademickich, wychowawców i pedagogów pracujących w różnych instytucjach oświatowych, konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców, którym zależy na efektywnej edukacji dzieci. Kolejne tomy będą miały charakter praktyczny ? zaprezentujemy w nich scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 333 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 507 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Kolejna publikacja w ramach serii „Edukacja dla mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) - praktyczny poradnik metodyczny dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, pracujących w różnych instytucjach oświatowych, dla konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców. Zawiera wprowadzenie teoretyczne oraz przykłady sytuacji edukacyjnych, służących rozwijaniu inteligencji analitycznej, twórczej, praktycznej, refleksyjności, myślenia dialogicznego i dialektycznego oraz propozycje konkretnych ćwiczeń. Czytelnik znajdzie również zestaw scenariuszy zajęć do pracy z młodzieżą. Poradnik uzupełniają gotowe do powielenia karty pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 650 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 030 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej