Nauczanie języków obcych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(18)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(5)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(10)
Autor
Stempek Iwona
(2)
Banach Agnieszka (polonista)
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Chłopek Zofia
(1)
Czyż Joanna (grafik)
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gryz Iwona
(1)
Grüner Margit
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hassert Timm
(1)
Hunfeld Hans
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kaźmierczak Paulina (polonista)
(1)
Klęczar Aleksandra
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kuc Paulina
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Mianowska Małgorzata (ilustratorka)
(1)
Muszyńska Barbara (pedagog)
(1)
Neuner Gerhard
(1)
Papaja Katarzyna
(1)
Pasek Joanna
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Ryba Janusz
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Wiertlewska Janina
(1)
Woźniak Ewa (filolog)
(1)
Zadura-Wnuk Aleksandra
(1)
Ševčuk Larisa Mikolaïvna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(15)
Niemcy
(2)
Ukraina
(1)
Język
polski
(15)
niemiecki
(2)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
A1 (poziom biegłości językowej)
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele łaciny
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1564)
Nauczanie języków obcych
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1165)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1009)
Historia
(1002)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Językoznawstwo
(15)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują się w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki, na seminariach i podczas warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo nauczycieli. Książka Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka. Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2019. - 508 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 353 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 325 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fernstudieneinheit : Germanistik DaF ; 14)
Dieses vierzehnte Band erklärt den Einsatz von Computern im deutschen Klassenzimmer. Zu den Themen gehören die Verwendung von Textverarbeitungssoftware, Multimedia, Internet, E-Mail, Autorenprogrammen und eine Bewertung von Computerkenntnissen und -programmen. Alles auf Deutsch geschrieben, ist dies eine ausgezeichnete Quelle für jeden Sprachlehrer, Lehrer oder Lehrer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kompetentnie i przekrojowo ujmuje niezwykle ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. [...] Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególnie warta podkreślenia jest umiejętność dobierania przykładów w sposób eliminujący wszelkie wątpliwości co do rodzaju braków i ułatwiająca diagnozowanie funkcjonowania komunikacyjnego ucznia.[...] Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 872 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 656 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 220 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 050 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 038 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 352 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fernstudieneinheit : Germanistik DaF ; 4)
Vorgestellt werden die wichtigsten methodischen Modelle des DaF-Unterrichts. Der Leser erhält Kriterien, mit denen er Lehrwerke, Übungen, Unterrichtssequenzen und - verfahren einordnen und kritisch überprüfen kann.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 161, 111 150 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 897 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Wydanie I. - Kraków : Impuls , 2021. - 339 stron ; 24 cm.
Celem monografii są analiza i interpretacja problemu otwartych form uczenia się i nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem autonomii ucznia. Jest to zagadnienie wyjątkowo ważne, gdyż stanowi jeden z głównych postulatów kolejnych reform edukacji w Polsce. W niniejszej książce poszukuje się odpowiedzi na pytania o to, jak otwarte formy pracy wpływają na uczniów, jeśli są stosowane systematycznie i celowo, a także w jaki sposób przyczyniają się do rozwoju autonomicznej postawy uczniów, charakteryzującej się samodzielnością planowania, organizowania i oceny własnej pracy oraz odpowiedzialnością za jej wyniki i proces uczenia się. Osiągnięciu tego celu służą analiza zagadnień teoretycznych i własne badania. Dotychczas nie prowadzono pogłębionych badań empirycznych dotyczących otwartych form uczenia się i nauczania w odniesieniu do lekcji języka obcego. Koncentrowano się na sprawozdaniach pedagogów stosujących te formy uczenia się i nauczania na lekcjach innych przedmiotów, przy czym w większości były to zajęcia z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 12)
Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule - język nierodzimy - zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Dąbrowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Тренажер : навчання грамоти : формування навичок читання / Лариса Mиколаївна Шевчук
(Nova škola)
Формування навичок читання — одна з основних складових навчання грамоти. Завдяки цьому тренажеру дитина ознайомитись з літерами українського алфавіту, засвоїть правила графічного оформлення, поступово навчиться читати слова і складати з них речення. Завдяки цьому тренажеру дитина: вчить букви; оволодіває навичкою читання складів; тренується цілісно сприймати і читати слова; автоматизує вміння читати й аналізувати текст.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polski krok po kroku : junior : podręcznik nauczyciela. 1 / Paulina Kuc, Iwona Stempek. - Kraków : Glosa, Polish Language School, 2018. - 231, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
„Podręcznik nauczyciela” to obszerny poradnik metodyczny opracowany z myślą o lektorach, którzy pragną nauczać skutecznie, a zarazem w sposób twórczy i atrakcyjny. Stanowi on nie tylko poręczne narzędzie na zajęciach, lecz przede wszystkim ma być źródłem inspiracji i gotowych pomysłów. Podręcznik nauczyciela zawiera: 1. komentarz metodyczny do wszystkich dialogów i ćwiczeń 2. 76 zupełnie nowych gier komunikacyjnych, służących „rozgadaniu” oraz automatyzacji gramatyki i słownictwa 3. 25 opisów dodatkowych działań aktywizujących uczniów, często nie wymagających kserowania 4. odsyłacze do najbardziej przydatnych ćwiczeń z platformy e-polish.eu 5. 10 testów autoewaluacyjnych dla ucznia 6. 10 testów kontrolnych 7. transkrypty wybranych nagrań z podręcznika 8. klucz odpowiedzi do wszystkich ćwiczeń z podręcznika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich zatytułowana jest Perspektywa komunikacyjna wobec dydaktyki języków nierodzimych jako zjawiska społecznego, natomiast druga nosi tytuł Perspektywa komunikacyjna a wybrane zjawiska społeczne. Wspólnym mianownikiem obydwu części jest wyraz komunikacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opisach dziejów polszczyzny na ogół przedstawia się lata międzywojenne jako okres wygasających tendencji dziewiętnastowiecznych, a nowe zjawiska w języku łączy z przeobrażeniami społeczno-politycznymi po II wojnie światowej. Ewa Woźniak ukazuje dwie dekady pomiędzy wojnami jako czasy przełomowe dla polszczyzny. Odzyskanie niepodległości, demokracja parlamentarna, rozwój kultury masowej, a nawet amerykanizacja i globalizacja tworzą splot nowych uwarunkowań rozwoju języka. Stanowią również pomost pomiędzy dwudziestoleciem a polszczyzną przełomu XX i XXI wieku. Autorka udowadnia. że wiele zjawisk uobecniających się w języku po roku 1989 daje się interpretować w kategoriach powrotu do tego, co zaczęło się już w międzywojniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Angielski w zabawie" autorstwa Aleksandry Zadury-Wnuk to: gotowe pomysły na gry i zabawy z przedszkolakami i najmłodszymi uczniami szkół podstawowych; uatrakcyjnienie nauki słownictwa dzięki opracowanym do gier i zabaw kartom prezentacyjnym („Flashcards”) - możliwym do wydrukowania lub oglądania na ekranie komputera, tablicy multimedialnej lub urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet); pomoc dla lektorów rozpoczynających swoją przygodę z nauczaniem języka angielskiego i niemających jeszcze pomysłu na ciekawe i atrakcyjne zajęcia; wsparcie dla szukających inspiracji, którym dobre pomysły na zabawę z językiem już się skończyły; wspaniała pomoc dla rodziców, którzy chcą samodzielnie uczyć swoje dzieci języka angielskiego lub utrwalać wiedzę nabytą przez nie w szkole. Dwujęzyczne wydanie tej książki to atrakcyjna pomoc dla native speakerów prowadzących zajęcia z języka angielskiego w polskich przedszkolach i szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 084 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej