Efektywność nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(2)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(9)
Tarnów czytelnia
(13)
Bochnia wypożyczalnia
(11)
Brzesko wypożyczalnia
(11)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(29)
Autor
Fedan Natalia
(2)
Piskozub-Piwosz Agnieszka
(2)
Shanker Stuart (1952- )
(2)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- ) Metoda Dobrego Startu
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Brown Peter C
(1)
Buehl Doug
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Chodoń Irena
(1)
Dolata Roman
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kubielski Wiesław
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kępiński Jerzy
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Loskot Kamila
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
McDaniel Mark A. (1952- )
(1)
Morawicz Iwona
(1)
Muszyńska Barbara (pedagog)
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa (1957- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Papaja Katarzyna
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Piekut Halina
(1)
Piotrowski Eugeniusz (1919-2008)
(1)
Piątek Beata
(1)
Przemieniecka Joanna
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rau Krystyna
(1)
Roediger Henry L. (1947- )
(1)
Sagor Richard
(1)
Sołtys Danuta
(1)
Stryczniewicz Barbara
(1)
Stus Dorota
(1)
Szmigel Maria Krystyna
(1)
Szulc Anna (nauczycielka)
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Walker Timothy D
(1)
Werbińska Dorota
(1)
Wojciechowska Dorota
(1)
Wójcik Anna Maria
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Świercz Joanna (nauczycielka)
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Świątek Alicja
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(34)
nieokreślony (s.l.)
(4)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1565)
Literatura polska
(1564)
Efektywność nauczania
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1036)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1006)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(2)
Austria
(1)
Finlandia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(10)
Raport z badań
(6)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawozdanie
(1)
Tablice i wzory
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(6)
Matematyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 644 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 772 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 727 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 869 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część 1 : Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami; Rozdział 1: Organizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie. Motywy uczęszczania; 1.1. Organizowanie zajęć wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.2. Motywy uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Treści zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz sposób ich przekazywania; 2.1. Problematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie z perspektywy uczniów; 2.2. Omawianie na zajęciach wybranych tematów, uzyskane informacje, sposób interpretacji stosowany przez nauczyciela; 2.3. Sposób prezentacji na zajęciach wychowania do życia w rodzinie kobiet/dziewcząt oraz mężczyzn/chłopców; 2.4. Informacje o grupach osób, które są dyskryminowane, podawane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Korzystanie z podręcznika na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Metody i środki dydaktyczne stosowane w toku zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.7. Możliwość proponowania przez uczniów tematów, które będą omawiane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.8. Używanie przez nauczyciela na zajęciach wychowanie do życia w rodzinie poprawnego słownictwa w odniesieniu do sfery seksualności i aktywności seksualnej; 2.9. Poruszanie tematyki seksualności człowieka na lekcjach innych przedmiotów; Rozdział 3: Postrzeganie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 3.1. Skojarzenia z nazwą zajęć „wychowanie do życia w rodzinie”; 3.2. Emocje towarzyszące zajęciom wychowania do życia w rodzinie; 3.3. Atmosfera panująca na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.4. Różnice pomiędzy zajęciami wychowania do życia w rodzinie i pozostałymi lekcjami; 3.5. Aktywność uczniów na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.6. Prowadzenie rozmów na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie z rówieśnikami i osobami dorosłymi; 3.7. Rekomendowanie uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie młodszym uczniom; Rozdział 4: Ocena przydatności wiedzy przekazywanej na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.1. Źródła informacji o dojrzewaniu, inicjacji seksualnej, antykoncepcji uznawane przez uczniów za rzetelne; 4.2. Poruszanie na zajęciach wychowania do życia w rodzinie tematów dotyczących codziennych problemów uczniów; 4.3. Ocena przydatności zajęć wychowania do życia w rodzinie w budowaniu relacji z rówieśnikami, zwłaszcza płci przeciwnej; Rozdział 5. Postrzeganie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.1. Ogólna charakterystyka nauczycieli wychowania do życia w rodzinie; 5.2. Obraz sposobu realizacji przez nauczyciela zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Ujawnianie swoich poglądów przez nauczycieli w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.4. Sposób przekazywania wiedzy przez nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Kontakt nauczyciela z uczniami w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; 5.7. Stosunek do propozycji, aby nauczyciel wychowania do życia w rodzinie był także osobą, do której każdy mógłby przyjść i porozmawiać o problemach związanych z seksualnością i rozwojem psychoseksualnym; Część 2 : Wywiady z dyrektorami szkół; Rozdział 1: Miejsce wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.1. Skojarzenia z nazwą zajęć 1.2. Rola zajęć wychowania do życia w rodzinie na tle pozostałych zajęć szkolnych; 1.3. Opinie na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie; 1.4. Sytuacja związana z prowadzeniem zajęć wychowania do życia w rodzinie, która utkwiła badanym szczególnie w pamięci; 1.5. Określenia, nazwy, jakich używają uczniowie, nauczyciele lub rodzice w związku z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 1.6. Żarty, anegdoty związane z prowadzeniem w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Organizacja zajęć; 2.1. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na radach pedagogicznych; 2.2. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie rodzicom uczniów; 2.3. Zapoznanie rodziców i uczniów z prawem do odmowy udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.4. Wpływ opinii samorządu lokalnego na organizację zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Sposób planowania zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Systematyczność realizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie. Frekwencja uczniów na zajęciach; Rozdział 3: Nauczyciel; 3.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 3.2. Opinie na temat osoby prowadzącej zajęcia wychowania do życia w rodzinie formułowane przez uczniów, ich rodziców i innych nauczycieli; 3.3. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; Rozdział 4: Program i przebieg zajęć; 4.1. Program zajęć edukacyjnych wychowania do życia w rodzinie obowiązujący w szkole; 4.2. Hospitacje zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.3. Podręczniki i środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.4. Relacje między osobami prowadzącymi zajęcia w szkole z takich przedmiotów, jak: religia, wychowanie do życia w rodzinie, etyka i biologia; 4.5. Zagadnienia, które powinny zdaniem dyrektora znajdować się w programie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.6. Zagadnienia, których zdaniem dyrektora nie powinno się poruszać w ramach zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 5: Opinie; 5.1. Opinia na temat tego, czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie są potrzebne uczniom/uczennicom w szkole; 5.2. Opinia na temat tego, czy na przestrzeni lat pracy jako dyrektor badany dostrzega jakieś zmiany związane z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Opinia na temat tego, czy należy coś zmienić w związku z obecnością w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie bądź je zlikwidować; 5.4. Największe wyzwanie dla osób prowadzących zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Wartości i zasady, którymi powinna się kierować osoba prowadząca zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Opinia na temat tego, co dyskwalifikuje nauczyciela/nauczycielkę wychowania do życia w rodzinie; 5.7. Opinia na temat tego, czy nauczyciel WDŻ powinien uwzględniać zjawisko coraz większego zróżnicowania kulturowego, narodowego i religijnego uczniów; 5.8. Opinia o propozycji zmiany nazwy i programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na „edukacja seksualna” bądź „edukacja zdrowotna” oraz nadania im statusu przedmiotu obowiązkowego; 5.9. Opinia na temat propozycji, aby osoby prowadzące wychowanie do życia w rodzinie pełniły także w ramach swojego etatu funkcję konsultantów, doradców dla uczniów oraz ich rodziców; 5.10. Ocena możliwości współpracy między szkołą a organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji seksualnej; dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie.[K]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 667 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 665 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 972 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji." [Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 446 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej pracy starano się poruszyć najważniejsze z punktu widzenia oceny jakości kształcenia ogólnego - jego skuteczności i efektywności - zagadnienia dotyczące życia współczesnego społeczeństwa. Ograniczono się do wskazania tych zjawisk, które mogą być traktowane jako efekty działania systemu kształcenia, a jednocześnie czynniki oddziałujące na jego przyszły kształt. Oprócz teoretycznej refleksji wykorzystano bogaty materiał empiryczny gromadzony przez kilka lat, pozwalający na formułowanie wielu nowych pytań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 429 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz)
Dzięki opublikowaniu "Skali oceny skuteczności Metody Dobrego Startu" nauczyciele-terapeuci, psycholodzy, badacze zyskują nowy, wartościowy instrument diagnostyczny, który pozwala na bardziej precyzyjną ewaluację postępów w rozwoju dzieci oraz kontynuowanie badań nad efektywnością Metody Dobrego Startu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 884 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje 45 metod (tu: strategii) służących rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Książka, opracowana na podstawie oryginału: Classroom Strategies for Interactive Learning, przeznaczona jest na wszystkie poziomy nauczania – szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia, a jej głównym celem jest ułatwienie pracy nauczycielom w klasie oraz uczniom w przyswajaniu wiedzy ze wszystkich przedmiotów, od językoznawstwa do matematyki, od fizyki do języka obcego, od przedmiotów zawodowych do nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 924 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 792 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 504 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ocenianie opisowe a rozwój dziecka / Krystyna Rau, Irena Chodoń. - Wydanie I - Poznań : Oficyna Wydawnicza G&P, 1999. - 78 stron : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja zawiera m.in. charakterystykę oceniania opisowego w klasach I-III, konkretne przykłady opisów, czyli ocen dotyczących różnych przejawów aktywności ucznia, przykłady rocznych ocen opisowych, a także propozycje odnotowywania informacji o rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00000581, 00001559 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87 741 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak sprostać wymaganiom współczesnych nauczycieli i pracodawców? Myśleć szybciej i sprawniej? Z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy, prędko opanowywać języki obce, poradzić sobie z każdym wyzwaniem? Przeczytaj tę książkę! Już miliony ludzi korzystają z zawartych w niej rad, a ich liczba wzrasta z każdym dniem.To, co dawniej wydawało się niewykonalne- jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc- dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono określenia i definicje podstawowych teoretycznych pojęć związanych z omawianą problematyką: zdolności, uzdolnienia twórcze, uczeń zdolny. Analizując wyniki dotychczasowych badań podejmowanych nad niepowodzeniami szkolnymi uczniów zdolnych, w rozdziale drugim scharakteryzowany został problem Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć, a następnie ogólne założenia dotyczące jego terapii. Rozdział trzeci poświęcony jest przyjętych w pracy założeń metodologicznych, dotyczących podejmowanych badań. W kolejnych rozdziałach - czwartym, piątym i szóstym, zamieszczone zostały wyniki badań jakościowych i ilościowych dotyczących zjawiska SNO. Całość zakończona jest krótkim podsumowaniem i dyskusją wynikającą z przeprowadzonych analiz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90 801 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 686, 25 685 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 248 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne. Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 568 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 131 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dzisiaj szczególnie trudno nauczycielowi jest zmotywować ucznia do pracy, trudno jest wzbudzić jego zainteresowanie. Świat dziś oferuje młodemu człowiekowi wiele atrakcji. Może on poznawać rzeczywistość za pośrednictwem licznych mediów, już choćby książki czy zabawki są zupełnie inne niż jeszcze przed kilkunastu laty - są kolorowe, łączą w sobie różne rozwiązania techniczne, a wszystko to po to, by jednocześnie uczyć i bawić. Każdy nauczyciel staje zatem przed niezwykle trudnym zadaniem. Jak bowiem w tym tak atrakcyjnym i oferującym tak wiele świecie sprawić, żeby zajęcia szkolne były interesujące? Na to pytanie szukają odpowiedzi ambitni nauczyciele, którzy zdają sobie sprawę z tego, iż dziś nie wystarczą tylko tradycyjne metody nauczania. Interesującą propozycją dla tych właśnie pedagogów, staje się książka Marioli Jąder "Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi" (Oficyna Impuls). Trafne wydaje się szczególnie spostrzeżenie autorki, iż nauczyciel dziś musi aktywizować wszystkie zmysły ucznia, musi zmotywować go do wzięcia udziału w zajęciach całym sobą. To trudna sztuka, zarówno dla ucznia, jak i dla prowadzącego lekcję. Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39906 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 866 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów / Anna Jurek. - Wydanie I - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. - 220, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dlaczego z każdym rokiem coraz bardziej obniża się poziom umiejętności uczniów w zakresie czytania i pisania? Dlaczego obecnie dzieci popełniają trzykrotnie więcej błędów ortograficznych niż dawniej ich rówieśnicy nauczani według Elementarza Mariana Falskiego? Dlaczego uczniowie korzystający ze współczesnych podręczników piszą fonetycznie? Frapująca lektura dla wszystkich, których choć trochę interesują zmagania dzieci własnych i nauczanych w instytucji, a nawet odniesienia retrospekcyjne w przypadku osób walczących ze swoją słabością ortograficzną. "Rezultaty przedstawionych analiz są szokujące i mają ogromną wagę praktyczną. Pokazują one, że autorzy podręczników nie traktują nauczania czytania i pisania jako procesu długofalowego, który wymaga opracowań systemowych. Autorka wykazała szereg błędów, braków i niekonsekwencji, które niewątpliwie mogą przyczynić się do narastania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Powszechnie uważa się, że praca domowa to konieczna część edukacji. Panuje tendencja do zadawania coraz więcej i coraz młodszym dzieciom. Jednak badania naukowe dowodzą, że potencjalne korzyści tych praktyk są minimalne i ograniczają się tylko do starszych uczniów. Alfie Kohn zachęca do debaty nad zaletami i wadami pracy domowej. Jego książka przynosi skrupulatną analizę badań naukowych oraz mitów narosłych wokół edukacji. Kohn zachęca nauczycieli i rodziców do odważnego i krytycznego stanowiska wobec tradycji, która odbiera radość z nauki i czas potrzebny na życie rodzinne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 345 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43130 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tradycyjne narzędzia kontroli i oceny wiedzy i umiejętności uczniów charakteryzują się wieloma niedogodnościami i uchybieniami. Stąd trwają poszukiwania narzędzi pomiaru, które byłyby ekonomiczne, tzn. umożliwiały jednoczesne sprawdzenie wiedzy dużej liczby uczniów w możliwie krótkim czasie; wykazywałyby oprócz zakresu również jakość nabywanych przez uczniów wiadomości, umiejętności i nawyków. Coraz powszechniej uważa się, że wśród narzędzi pomiaru, które odpowiadają powyższym wymaganiom, wyróżnić można odpowiednio skonstruowane testy dydaktyczne. Publikacja prezentuje procedury związane z konstruowaniem takiego testu, opartego na precyzyjnych zasadach związanych zarówno z tworzeniem jego konceptualnych podstaw, jak i techniczną stroną konstruowania tak, by test podlegał ewaluacji obiektywności, rzetelności i trafności przy wykorzystaniu aparatu pojęciowego statystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96 468 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Część I poświęcona jest uwarunkowaniom natury zewnętrznej w stosunku do edukacji zawodowej. Analizy i rozważania prowadzą od przemian w sferze metod pracy, zmian strukturalnych w gospodarce i dynamicznych przewartościowań na rynku pracy (...) do reakcji systemu, czyli syntezy kolejnych koncepcji reformy kształcenia zawodowego. W części II przedstawiam zarys teorii kształcenia zawodowego wykorzystującej psychologiczną teorię czynności. (...) Najobszerniejszym fragmentem książki jest część III poświęcona procesowi kształcenia zawodowego - celom, treściom, metodom i środkom oraz ocenie jakości. (...) W ostatnich latach obserwujemy osłabienie więzi między szkołami zawodowymi a zakładami pracy. Dlatego też w części IV możemy znaleźć, z jednej strony - teoretyczny opis zakladu pracy jako potencjalnego środowiska wychowawczego, z drugiej zaś - konkretne przykłady współdziałania obu rodzajów instytucji. Złożoność problematyki kształcenia zawodowego wymaga interdyscyplinarnych badań. Ten aspekt jest przedmiotem rozważań w części V." [Fragment "Wstępu"]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 376 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36177 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PUS)
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności. W tym też sensie niniejsza książka powstała w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń. Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
"(…) niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym." [Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 270 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej