Uczniowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(3)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(4)
Autor
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Brown Peter C
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Hassed Craig
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Kępiński Jerzy
(1)
Legeżyńska Anna (1951- )
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
McDaniel Mark A. (1952- )
(1)
Mitkiewicz Karol
(1)
Ostrowska Monika
(1)
Redlicka Agata
(1)
Roediger Henry L. (1947- )
(1)
Rokicka Mariola
(1)
Szczęsna Joanna
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Śliwiński Piotr (1962- )
(1)
Świątek Anna Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(2731)
6-8 lat
(1992)
9-13 lat
(1671)
0-5 lat
(952)
Młodzież
(864)
Uczniowie
(11)
Rodzice
(775)
Nauczyciele
(674)
14-17 lat
(647)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(218)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Efektywność nauczania
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Nauczyciele
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Agresywność
(1)
Analiza SWOT
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Barańczak, Stanisław (1946-2014)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gramatyka
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Interpunkcja
(1)
Kaligrafia
(1)
Krynicki, Ryszard (1943- )
(1)
Kształcenie
(1)
Lipska, Ewa (1945- )
(1)
Maj, Bronisław (1953- )
(1)
Marketing
(1)
Mindfulness
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurobiologia
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pisownia
(1)
Podsiadło, Jacek (1964- )
(1)
Poezja polska
(1)
Polkowski, Jan (1953- )
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Program nauczania
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Różewicz, Tadeusz (1921-2014)
(1)
Savoir-vivre
(1)
Sosnowski, Andrzej (1959- )
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Wojaczek, Rafał (1945-1971)
(1)
Współdziałanie
(1)
Zachowanie
(1)
Zagajewski, Adam (1945- )
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Świetlicki, Marcin (1961- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opracowanie
(1)
Plakat
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Układanki
(1)
Ulotka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najważniejsze w procesie uczenia się są momenty, w których odkrywamy, że otaczający nas świat jest fascynujący. To one wpływają na nasz rozwój osobisty oraz powodują, że mamy pełny kontakt ze sobą. Jednak powszechne sztywne podejście do nauki sprawia, że dzieci tracą wrodzoną radość z odkrywania i chęć uczenia się nowych zagadnień. Nasiąkają także nieuwagą rodziców oraz nawykiem podejmowania kilku działań naraz, co pogarsza koncentrację i pamięć, rozprasza i zwiększa poziom stresu. Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę – książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia. Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić i skoncentrować się na tym, co najważniejsze we współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to, poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji, a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacji i rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał, zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas przeznaczony na naukę. Autorzy książki – dr Craig Hassed i dr Richard Chambers – są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności. Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkim czasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykę w prowadzeniu szkoleń – zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów – z zakresu uważności i jej zastosowania w środowiskach edukacyjnych. Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą: • wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym; • poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości, które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne; • rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe, sztywne przekonania i nawyki; • mądrze korzystać z nowoczesnych technologii, minimalizując ich negatywny wpływ na koncentrację; • umiejętnie radzić sobie ze stresem, z brakiem motywacji i wysokimi wymaganiami stawianymi w szkole lub pracy; • w sposób satysfakcjonujący komunikować się z innymi, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym; • wykorzystywać uważność, by uczyć z dbałością o innych i o siebie, zachęcać do eksperymentowania i dociekania, jednocześnie utrzymując dyscyplinę wśród uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 371 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doskonała pomoc w nabywaniu sprawności pisania literek, łączenia ich w sylaby i wyrazy. W książeczce znajdują się ćwiczenia polegające na pisaniu po śladzie, odwzorowywaniu kształtów oraz samodzielnym pisaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Interpunkcja dla ucznia : tablice i ćwiczenia / Mariola Rokicka. - Warszawa : Wydawnictwo Lingo, copyright 2018. - 157 stron : ilustracje ; 24 cm.
(OldSchool - Stara Dobra Szkoła)
Masz problemy ze znakami interpunkcyjnymi? Nie wiesz, kiedy kropka, a kiedy przecinek? Sięgnij po najnowszą publikację z serii „OldSchool”! Interpunkcja dla ucznia. Tablice i ćwiczenia to zbiór pomocnych wskazówek i różnorodnych ćwiczeń mających na celu pomoc w opanowaniu zasad interpunkcji; doskonały dla każdego ucznia starszych klas szkół podstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów starszych klas szkół podstawowych i dla gimnazjów, ale równie dobrze mogą z niej korzystać uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Zawiera najważniejsze wiadomości z zakresu fonetyki, słowotwórstwa, fleksji i składni. Zostały one podane w możliwie skondensowany sposób, a przy tym w przystępnej i zrozumiałej formie, aby ich nauczenie się i zapamiętanie nie sprawiało większych trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poezja polska po 1968 roku / Anna Legeżyńska, Piotr Śliwiński. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, copyright 2000. - 205, [1] strona ; 24 cm.
Autorzy piszą: "Chcielibyśmy, aby ta opowieść o poezji była przydatna dla miłośników i adeptów wiedzy literackiej różnego stopnia (nauczycieli, studentów i uczniów). Z tego względu wyposażyliśmy ją w jedynie elementarny aparat bibliograficzny. Zadbaliśmy też o przedstawienie najogólniej zarysowanego tła indywidualnych zjawisk poetyckich. W głównych częściach pojawią się zatem Horyzonty (obrazy panoramiczne) oraz Przybliżenia (krytycznoliterackie portrety). Nie omawiamy wszystkich kierunków, autorów i tekstów, jakie można odnaleźć w liryce ostatniego 30-lecia mijającego wieku. W edukacji literackiej ważniejszym niż erudycyjne gromadzenie faktów wydaje się nam pobudzanie wyobraźni i wrażliwości, wskazywanie metod interpretacji oraz wyzwalanie językowej inwencji." [Autorzy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90 383 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 456 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33633 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura osobista ucznia / Anna Maria Świątek. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, copyright 2020. - 181 stron ; 24 cm.
Książka zawiera spis podstawowych zasad kultury osobistej. Skierowana przede wszystkim do uczniów - głównie do nastolatków, od których można spodziewać się i wymagać odpowiednich zachowań - przytacza (ku przestrodze) niekulturalne i (ku nauce) pożądane reakcje w codziennych, powszechnie spotykanych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. We współczesności - coraz intensywniej zagubionej i zdezorientowanej względem reguł funkcjonowania w grupie - stanowi pożyteczny poradnik i przewodnik obcowania z ludźmi w taki sposób, by życie w gromadzie przebiegało w atmosferze wzajemnego szacunku. To przydatny podręcznik do lekcji wychowawczych szkolnych, prywatnych, rodzinnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 693 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczne i praktyczne wskazówki dotyczące realizacji pracy nowej szkoły (w odróżnieniu od szkoły tradycyjnej). Miejsce i rola ucznia oraz nauczyciela. Wymagane umiejętności, szczególnie w odniesieniu do uczniów, dla których w specjalnych załącznikach przygotowano praktyczne ćwiczenia i okoliczności wspomagające rozpoznawanie własnego stylu uczenia, rodzaju inteligencji, preferencji sensorycznych. Opisano etapy uczenia się, rozwijanie kreatywności, inteligencji, komunikowania się. Omówiono projektowanie pracy szkoły, programy, ocenianie, integrację przedmiotową, procedurę wdrożeń. Osobny rozdział poświęcono zagadnieniu osobistego rozwoju nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35672 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 630 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Bądźmy poszukiwaczami autorytetu - pakiet edukacyjny / www.autorytet.org ; Ministerstwo Sprawiedliwości ; Fundusz Sprawiedliwości. - [Miejsce nieznane] : Fundacja Wspomagająca Wychowanie Archezja ; Ministerstwo Sprawiedliwości ; Fundusz Sprawiedliwości, [2018]. - 1 pudełko (układanka: cechy mistrza - dla uczniow klas IV -V (32 karty i instrukcja), 2 zaświadczenia, ulotka, 150 ulotek Postawy Rodzicielskie, 4 plakaty) : kolor, tektura, karton w pudełku 24x20x8 cm + instrukcja ([4] strony : kolor ; 21 cm) + Scenariusz zajęć dla ucznió klas IV-V "Cechy Mistrza" ([8] stron : ilustracje ; 18 cm).
“Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU” to kampania profilaktyczno-edukacyjna kierowana do uczniów klas IV - VIII, ich rodziców i nauczycieli. Jej realizacja zakłada przeprowadzenie działań w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych, szczególnie antyspołecznych i przestępczych, we wszystkich szkołach podstawowych w Polsce. Działania w 2018 roku, traktujemy jako pierwszy krok do wzmacniania Autorytetu, a będą rozwijane w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 307 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej