Treści kształcenia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(1)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(2)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(9)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Hoffmann Elżbieta
(1)
Hoppe Lilianna
(1)
Kilian Stanisław (1956- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Michałowicz Iwona
(1)
Palka Stanisław (1941- )
(1)
Piotrowski Eugeniusz (1919-2008)
(1)
Rabczuk Wiktor (1931-2020)
(1)
Sternicka Anna
(1)
Szumacher Marek
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
nieokreślony (s.l.)
(6)
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Studenci
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
nauczyciele
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Treści kształcenia
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1038)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Austria
(1)
Białoruś
(1)
Holandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 644 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 772 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki ; nr 66)
Przygotowanie do aktywnego stylu życia wymaga dobrze przemyślanego procesu edukacyj¬nego. Odpowiedzią na aspiracje i oczekiwania społeczne może być mądrze zaprojektowana re¬forma systemu edukacji. W ostatniej dekadzie 1999-2009 wprowadzone zostały dwie takie re¬formy, których celem było nie tylko podniesienie poziomu kształcenia, ale również dostosowanie polskiej szkoły do ustaleń tzw. procesu bolońskiego. Zmiany wynikające z tych reform dotyczą nie tylko struktur organizacyjnych (pojawił się nowy etap edukacji - gimnazjum), ale również środków, treści, a przede wszystkim sposobów realizowania celów ogólnych edukacji. Zmiany edukacyjno-społeczne zainspirowały autora do podjęcia próby nowego spojrzenia na dość tradycyjną dotychczas formułę realizowania zajęć wychowania fizycznego. Dzisiaj edu¬kacja, nastawiona na strategię oferowania, potrzebuje nowych rozwiązań metodyczno-organi-zacyjnych. W przypadku aktywności fizycznej, podejmowanej w ramach obowiązkowych lekcji wychowania fizycznego, wydaje się, że nie jest ona wystarczającym powodem podtrzymywania takich zachowań w przyszłości. Rozwijanie u dzieci zdolności i rozbudzanie zainteresowania po¬dejmowaniem wysiłków fizycznych powinno być nakierowane na działalność długoterminową. Być może dobrym rozwiązaniem jest odpowiednie motywowanie za pomocą systemu nagród przeznaczonych dla różnych kategorii wiekowych za utrzymywanie określonego stanu zdrowia i powiązanie z tym n p. ulgi w podatku zdrowotnym. Ale wydaje się, że są to dopiero plany na przyszłość i takie pomysły potrzebują jeszcze solidnej weryfikacji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera interesujące projekty 20 lekcji godzin z wychowawcą. Wykorzystuje nowoczesne metody aktywizujące. Umożliwia uczniom wyrażanie własnych opinii. Kładzie szczególny nacisk na tolerancję oraz wrażliwość na problemy innych ludzi. Uczy komunikacji i współistnienia w grupie. Jest źródłem wielu interesujących informacji z zakresu nowych technologii. Prezentuje główne problemy cywilizacji XXI wieku i możliwości ich rozwiązywania. Przybliża prawa, normy i zwyczaje obowiązujące w UE oraz przygotowuje do funkcjonowania w rzeczywistości UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 741 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów teoretyków i praktyków dydaktyki wiedzy o społeczeństwie daje odpowiedź, w jaki sposób promować polski dorobek w zakresie nauczania-uczenia się o idei obywatelstwa, wielokulturowości i integracji. Jest to interdyscyplinarny, interesujący przekaz o walorach poznawczych, kształcących i wychowawczych ważnego przedmiotu szkolnego, postrzeganego współcześnie jako pole ścierania się argumentów historycznych i oczekiwań ponowoczesnej Europy. Zasygnalizowana jest także uzasadniona obawa o zawłaszczenie jego treści przez politykę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 257 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W nowym rozszerzonym wydaniu, uzupełnionym o bieżącą podstawę programową, Anna Klim-Klimaszewska porusza zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce przedstawiono najważniejsze problemy i teorie wychowania przedszkolnego, a także scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci.
"Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa" jest unikalną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, rodziców, a także wszystkich zainteresowanych tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 858, 33 859 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Oficyna Wydawnicza "Graf Punkt", 2000. - 304 strony : schematy, tabele ; 23 cm.
Książka ta ma za zadanie przedstawić podstawowe i najważniejsze zagadnienia tej dyscypliny, najbardziej typowe odpowiedzi na nie oraz główne pojęcia, z którymi w tej dziedzinie zwykle się spotykamy. Mam nadzieję, że po wprowadzonych przeze mnie zmianach niniejsza edycja Dydaktyki ogólnej czyni zadość tym wymaganiom, a zatem zasługuje na nadany jej tytuł. [Czesław Kupisiewicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00000529 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 983, 25 442, 26 156 (3 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33959, 33541, 33542, 33602, 34427 (5 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 348, 36 565, 36 566, 31 240 (4 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Część I poświęcona jest uwarunkowaniom natury zewnętrznej w stosunku do edukacji zawodowej. Analizy i rozważania prowadzą od przemian w sferze metod pracy, zmian strukturalnych w gospodarce i dynamicznych przewartościowań na rynku pracy (...) do reakcji systemu, czyli syntezy kolejnych koncepcji reformy kształcenia zawodowego. W części II przedstawiam zarys teorii kształcenia zawodowego wykorzystującej psychologiczną teorię czynności. (...) Najobszerniejszym fragmentem książki jest część III poświęcona procesowi kształcenia zawodowego - celom, treściom, metodom i środkom oraz ocenie jakości. (...) W ostatnich latach obserwujemy osłabienie więzi między szkołami zawodowymi a zakładami pracy. Dlatego też w części IV możemy znaleźć, z jednej strony - teoretyczny opis zakladu pracy jako potencjalnego środowiska wychowawczego, z drugiej zaś - konkretne przykłady współdziałania obu rodzajów instytucji. Złożoność problematyki kształcenia zawodowego wymaga interdyscyplinarnych badań. Ten aspekt jest przedmiotem rozważań w części V." [Fragment "Wstępu"]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 376 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36177 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera podstawowe dane na temat organizacji i struktury kształcenia przedszkolnego i podstawowego w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej. Skoncentrowano się w nim na trzech podstawowych aspektach szkolnej nauki dzieci: rozkład nauki i czas kształcenia, organizacja pedagogiczna i ewaluacja, przygotowanie treści programów. Włączone zostały również niektóre informacje o kształceniu wstępnym nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych? / Maria Węglińska. - Wydanie II - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 125, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Celem niniejszej pracy jest ukazanie różnorodności w planowaniu konspektu, począwszy od koncepcji planowania łącznego. Jest to materiał porównawczy, ukazujący zmienność ogólnej struktury konspektu jak i jej poszczególnych elementów. Autorka przedstawiła schematy planowania według niektórych koncepcji edukacji zintegrowanej, a także schematy planowania związane z pracą w przedszkolu oraz w szkole podstawowej i specjalnej. Odpowiada ona na pytania co należy uczynić, aby zintegrowany program kształcenia stymulował i wspierał rozwój wzwyż oraz co wchodzi w skład takiego programu. Publikacja adresowana jest głównie do kandydatów na nauczycieli, ale będzie również pomocna nauczycielom-praktykom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 097, 36 771 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej