Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(72)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Druki ulotne
(2)
Gry i zabawki
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(108)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(22)
Tarnów czytelnia
(14)
Bochnia wypożyczalnia
(24)
Brzesko wypożyczalnia
(22)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(41)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(2)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Miechowska Anna
(7)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Radwańska Anna (1987- )
(3)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Falana-Kozłowska Jolanta
(2)
Glej Sandra
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Kelman Elaine
(2)
Kowalik Elżbieta
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szewczyk Sara
(2)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bury Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Diener Krystyna Elżbieta
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Elliot Gill
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Filipczak Sylwia
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gdula Adam
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworek Monika
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kloc Maciej (1981- )
(1)
Korona-Moskała Małgorzata
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kośla Justyna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kądzioła Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewicka Tatiana
(1)
Lipa Anna (logopeda)
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Maciejewska Alina (filolog)
(1)
Manicki Krystian
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Milczanowska Katarzyna
(1)
Nicholas Alison
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Palin Michael (1943- )
(1)
Panasiuk Jolanta Logopedia w Praktyce
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Polkowska Irena
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Robak Andrzej
(1)
Rybarczyk Adam
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Sprawka Romana
(1)
Spruit Manon
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Stachowicz Edyta
(1)
Stecko Elżbieta
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Szerszeńska Anna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarski Tomasz
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Wasila Kinga
(1)
Whyte Alison
(1)
Wiatrowska Agnieszka Anna
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Włodarczyk Teresa (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
nieokreślony (s.l.)
(6)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Logopedzi
(39)
Rodzice
(19)
Nauczyciele
(11)
Terapeuci
(9)
Chorzy z afazją
(8)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(6)
Szkoły wyższe
(5)
0-5 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Terapia logopedyczna
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1170)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1021)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(413)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(259)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(24)
Poradnik
(14)
Materiały pomocnicze
(11)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Podręcznik
(7)
Ćwiczenia logopedyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Językoznawstwo
(20)
Medycyna i zdrowie
(18)
Psychologia
(9)
Biologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja w logopedii / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała. - Wydanie I, dodruk - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 196, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwencji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia w Praktyce)
"Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" to zestaw pomocy do usprawniania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych młodzieży i dorosłych w przypadku: pragnozji (nieafatycznych zaburzeń mowy), zespołu czołowego, niedosłuchu, oligofazji, zaburzeń ze spektrum autyzmu, innych zaburzeń neurorozwojowych. W doborze materiału ćwiczeniowego zwrócono uwagę na zróżnicowanie sposobów mówienia w zależności od rodzaju kontaktu oraz relacji pomiędzy rozmówcami. Sytuacje uwzględnione w ćwiczeniach obejmują interakcje zarówno z jedną, jak i kilkoma osobami, a znaczenie komunikatu wynika ze zdolności do interpretowania również znaków niewerbalnych. "Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych" zawierają zadania o różnym stopniu trudności, obejmujące przede wszystkim nawiązywanie oraz kończenie kontaktu w sytuacji komunikacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca logopedy nad dźwiękami mowy wymaga elementarnej wiedzy z różnych dyscyplin, która będzie dla niego stanowić bazę. Jednakże cel terapii nie z każdym pacjentem ukierunkowany jest na artykulację, tzn. na jej czystość zgodnie z normą ortofoniczną. Nie z każdym pacjentem możliwe jest wypracowanie idealnej, wzorcowej realizacji danej głoski. Niekiedy możliwe jest tylko usprawnienie fonacji i artykulacji głosek. Książka składa się z trzech części. Część pierwsza przedstawia wiadomości teoretyczne na temat dyslalii i metod pracy stosowanych przez różnych praktyków logopedów oraz przybliża przyczyny występowania zaburzeń artykulacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słuch to pierwsza część z serii „Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego” autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw kształtowania się procesów poznawczych. Autorka podaje przykłady ćwiczeń stymulujących funkcje słuchowe w okresie prenatalnym, w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Ponadto pozycja zawiera opis prawidłowego sposobu badania dominacji ucha oraz zasady prowadzenia terapii. Autorka zwraca uwagę na to, jak istotna jest stymulacja przetwarzania informacji dźwiękowych dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 424 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 271, 31 609 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42987 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzrok to kolejna część z serii „Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego” autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek – twórczyni Metody Krakowskiej (R). Autorka opisuje w przystępny sposób kolejne etapy rozwoju percepcji wzrokowej, których znajomość pozwala na postawienie trafnej diagnozy oraz ustalenie programu terapeutycznego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju. Ponadto czytelnicy poznają zasady prowadzenia stymulacji funkcji wzrokowych, między innymi dowiedzą się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wzrokowej pamięci symultanicznej i sekwencyjnej oraz trening percepcji obrazów odwróconych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 647 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 272 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kolejna książka z cyklu "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego", dotyczy rozwoju ruchowego dziecka w wieku prenatalnym, niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. Pozycja przeznaczona jest dla logopedów, neurologopedów, psychologów dziecięcych, terapeutów, pedagogów, a także fizjoterapeutów, pragnących rozszerzyć swoją wiedzę na temat rozwoju funkcji poznawczych w kontekście terapii ruchowej. Czytelnik znajdzie dokładny opis ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, sprawność manualną i narządów artykulacyjnych, przeznaczonych dla dzieci w danym wieku. Szczególnie cenne są informacje dotyczące kształtowania się dominacji stronnej i technik badania dominacji ręki i nogi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 540 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 273 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43402 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 624 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 50 zadaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 10 719 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Ćwiczenia do terapii afazji to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym. W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym. Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku. Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianie w formie przepisywania. Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego. W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku. W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu. Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie. Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu tym starano się o rzetelne wprowadzenie metod (czasem tylko przypomnienie, akcentowanie rzeczy oczywistych) w codzienną praktykę (pielęgnację, kontakty społeczne, uczenie) rodziców i fachowców zajmujących się dziećmi. Przedstawiona wizja profilaktyki nie jest niemożliwa do wdrożenia. Należy ją pojmować jako codzienne, niezauważalne, lecz konieczne poczynania skoncentrowane wokół osoby dziecka, które powinno być podmiotem mądrej miłości rodziców i obiektem solidnych działań fachowców starających się wykonywać rzetelnie swój zawód.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 764 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 763 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
"Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych." (z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Potemkowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 617 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię”. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 024 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 460 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Druk ulotny
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
T i D na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii „Mównica Logopedyczna”, przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę R po spółgłoskach T i D. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik Polisensoryczne kształtowanie dźwięków mowy przedstawia metodykę pracy nad uzyskiwaniem dźwięków mowy począwszy od samogłosek ustnych, a skończywszy na spółgłoskach, które możemy wywołać poprzez odpowiednie modelowanie aparatu mowy i wykorzystanie układanki logopedycznej (fonetycznej) pt. Układamy wzorce wymowy. Przystępując do pracy nad dźwiękami mowy układamy przed dzieckiem (w zasięgu jego wzroku) ilustrację głoski i schemat jej powstania. Przed każdym kształtowaniem dźwięku mowy opowiadamy dziecku obrazek.
Poradnik Polisensoryczne kształtowanie dźwięków mowy, oparty jest na oddziaływaniu na trzy podstawowe analizatory: wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Usuwamy Wady Wymowy)
Seria „Usuwamy wady wymowy” przeznaczona jest dla logopedów, nauczycieli i rodziców pracujących z dzieckiem z wadą wymowy. Każdy zeszyt rozpoczyna się prezentacją uproszczonego schematu powstania głoski oraz ilustracją tej głoski. Takie połączenie ma na celu ukształtowanie u dziecka skojarzenia sposobu powstania dźwięku z jego obrazkowym odpowiednikiem i literą. Zeszyty zawierają szczegółową metodykę pracy nad głoskami opozycyjnymi. Każde opracowanie poświęcone jest innej opozycji fonetycznej i zawiera gotowy do pracy materiał językowy. Opracowanie kolejnych punktów ćwiczenia gwarantuje automatyzację wymowy zaburzonych głosek. Warunkiem przejścia do następnego punktu pracy nad głoską jest dokładne opanowanie punktu poprzedzającego. Zestaw ćwiczeniowy zawiera kolejne etapy postępowania przy utrwaleniu głoski, z wyjątkiem jej wywołania. Koncepcja zastosowanej metody logopedycznej oparta jest na uproszczonych schematach głosek i ich ilustracjach. Gwarantuje ona całkowite usunięcie występującego zaburzenia, pod warunkiem stosowania się do podanych zaleceń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik "Podstawy neurologopedii" jest pierwszym kompleksowym opracowaniem prezentującym najnowsze osiągnięcia w wymienionych dziedzinach i wskazującym sposoby ich wykorzystania na gruncie logopedii (zarówno w praktyce, jak i dla celów badań naukowych prowadzonych w obszarze tej dyscypliny). Została w nim uwzględniona wiedza z zakresu medycznych podstaw logopedii i na temat najnowszych odkryć w dziedzinie nauk o układzie nerwowym. Szczegółowo zostały omówione zagadnienia dotyczące biologicznych mechanizmów leżących u podłoża komunikacji językowej oraz najnowszych technik badawczych i metod terapii stosowanych w przypadku dzieci i osób dorosłych z różnymi deficytami rozwojowymi, z uszkodzonym narządem słuchu, po urazach mózgowych czy ze schorzeniami neurologicznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 760 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 759 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36946 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców. Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku. Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne - występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 024 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej