Dziecko w wieku poniemowlęcym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(50)
Forma i typ
Książki
(49)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(18)
Tarnów czytelnia
(8)
Bochnia wypożyczalnia
(15)
Brzesko wypożyczalnia
(19)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(23)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(6)
Bala Agnieszka
(5)
Jegier Aneta
(5)
Korendo Marta
(4)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(4)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Aquilar Marcela
(2)
Czerska Aneta
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Helwing Daniela
(2)
Kuś Joanna
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Polesek Aleksandra
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Zachariasz Karolina
(2)
Aznárez Nitdia
(1)
Bongertz Christiane Stella
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Collins Anita
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Davies Simone
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Joanna
(1)
Faber Tracey
(1)
Fiećko Marta
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Greaney Tara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Iwanowicz-Palus Grażyna
(1)
Janiszewska Renata (1961- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kaczmarek Magdalena
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
King Julie
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Lillard Jessen Lynn
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Malinowski Andrzej (1934- )
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maze Deborah
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Muñoz Beatriz M
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Nowak Stanisław
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Panek Marta
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Retz Eliane
(1)
Rola Beata
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Sears Martha (1945- )
(1)
Sears William (1940- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sokołowski Marek (kultura fizyczna)
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarski Tomasz
(1)
Szwinta-Dyrda Alicja
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Tuzinek Stanisław
(1)
Wasila Kinga
(1)
Wasilewska-Kogut Joanna
(1)
Waszut Regina
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Zaborek Paulina
(1)
Zawadzki Jakub
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Żołądek Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
nieokreślony (s.l.)
(12)
Język
polski
(36)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(26)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Logopedzi
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Terapeuci
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(1)
Pediatrzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci wczesnej interwencji
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1736)
Matematyka
(1655)
Literatura polska
(1564)
Nauczanie początkowe
(1564)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1311)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1165)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1035)
Nauczyciele
(1009)
Historia
(1002)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(651)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(556)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(436)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(387)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(298)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(26)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(8)
Biologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 2 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: - materiał tematyczny (miś, lala, auto, wieża); - materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło); - materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czarno-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 3 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz, 2017. - Teka ([2] strony, [34] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap początkowy)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 4 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [20] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka: etap początkowy)
Materiał zawarty w teczce jest przeznaczony do stymulacji i terapii funkcji wzrokowych: - noworodków i niemowląt (jako bodziec służący obserwacji i wodzeniu wzrokiem); - starszych dzieci, które potrzebują dalszej pracy nad percepcją wzrokową lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedstawionych wzorów. Zestaw jest sprawdzonym narzędziem terapeutycznym, rozwijającym u dzieci umiejętności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - kontroli wzrokowej wykonywanych czynności, - koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia funkcji wzrokowych. Cz. 5 / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2019. - Teka ([2] strony, [12] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka : etap pierwszy)
Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania. Dla kogo? Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia sprawności motorycznej : Grafopercepcja - etap pierwszy / Agnieszka Bala. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. - Teka ([2] strony, [27] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm.
(Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka)
Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, dla których istotna jest stymulacja sprawności manualnych. Cele terapeutyczne: Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na rozwój zdolności: - nawiązywania kontaktu wzrokowego, - utrzymywania wspólnego pola widzenia, - widzenia w szerszym polu, - dokonywania analizy, - planowania ruchu ręki. Plansze pozwolą na taką aktywność dziecka, która rozwinie funkcje manualne i percepcyjne niezbędne do pracy na wyższym etapie. Kontynuując pracę, dziecko będzie mogło stosować poznane schematy w nowych sytuacjach oraz uczyć się modyfikować dotychczasowe sposoby rozwiązywania zadań. Praca z kartami wykształci u dziecka: sprawne wykorzystywanie ręki jako głównego narzędzia, koordynację wzrokowo-ruchową, praksję oralną oraz liniowe porządkowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Język" to kolejna, czwarta część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej(R). Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw prawidłowego przebiegu procesu uczenia się mowy. Autorka opisuje między innymi rozwój mowy dziecka na różnych etapach życia, porusza problemy związane z dwujęzycznością, programowaniem języka, oraz zagrożeniem dysleksją. Przedstawia jak stymulować rozwój mowy dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. W książce można również znaleźć wyniki badań potwierdzające skuteczność Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania(R), oraz informacje jak ważna jest wczesna nauka czytania na etapie kształtowania się języka u dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 391 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Karty diagnozy dla terapeutów, logopedów, lekarzy pediatrów, psychiatrów, neurologów i rodziców: – charakteryzują 10 etapów rozwoju dziecka od 4 do 36. miesiąca życia, – zawierają dokładny opis umiejętności i sprawności, które powinno posiadać dziecko o określonym przedziale wiekowym, – pozwalają w prosty i czytelny sposób monitorować i diagnozować rozwój dziecka, – dzięki kartom diagnoz można łatwo sprawdzić, czy dziecko we właściwym czasie osiągnęło kolejne kamienie milowe rozwoju, a tym samym – zapobiec wszelkim nieprawidłowościom. Brak oczekiwanych zachowań, które zostały wyszczególnione w kartach, może być sygnałem wielu poważnych zaburzeń, w tym także autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słuch to pierwsza część z serii „Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego” autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw kształtowania się procesów poznawczych. Autorka podaje przykłady ćwiczeń stymulujących funkcje słuchowe w okresie prenatalnym, w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Ponadto pozycja zawiera opis prawidłowego sposobu badania dominacji ucha oraz zasady prowadzenia terapii. Autorka zwraca uwagę na to, jak istotna jest stymulacja przetwarzania informacji dźwiękowych dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 424 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 271, 31 609 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42987 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzrok to kolejna część z serii „Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego” autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek – twórczyni Metody Krakowskiej (R). Autorka opisuje w przystępny sposób kolejne etapy rozwoju percepcji wzrokowej, których znajomość pozwala na postawienie trafnej diagnozy oraz ustalenie programu terapeutycznego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju. Ponadto czytelnicy poznają zasady prowadzenia stymulacji funkcji wzrokowych, między innymi dowiedzą się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wzrokowej pamięci symultanicznej i sekwencyjnej oraz trening percepcji obrazów odwróconych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 647 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 272 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kolejna książka z cyklu "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego", dotyczy rozwoju ruchowego dziecka w wieku prenatalnym, niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. Pozycja przeznaczona jest dla logopedów, neurologopedów, psychologów dziecięcych, terapeutów, pedagogów, a także fizjoterapeutów, pragnących rozszerzyć swoją wiedzę na temat rozwoju funkcji poznawczych w kontekście terapii ruchowej. Czytelnik znajdzie dokładny opis ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, sprawność manualną i narządów artykulacyjnych, przeznaczonych dla dzieci w danym wieku. Szczególnie cenne są informacje dotyczące kształtowania się dominacji stronnej i technik badania dominacji ręki i nogi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 540 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 273 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43402 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 624 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka: – porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka; – bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce; – omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy; – omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy. Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy. Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy. Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi na to, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego. Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 736 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 261 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103 978 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 05.07.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 386 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 620 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.04.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42091 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Zadbaj o wszechstronny rozwój dziecka zgodnie z metodą Montessori! Od narodzin do 3. roku życia (a także później) dzieci przyswajają wiedzę w oszałamiającym tempie. Zapewnij swojemu maluszkowi niezbędną swobodę i stwórz mu najlepsze warunki do nauki i wszechstronnego rozwoju dzięki metodzie Montessori. Dzięki praktycznym poradom zawartym w książce Montessori w domu poznasz podstawowe zasady opracowane przez Marię Montessori i odkryjesz, jak wykorzystać je w domu, zgodnie z waszymi potrzebami i możliwościami. Dowiesz się: • jak wspierać rozwój dziecka od narodzin do 3. roku życia, wykorzystując możliwości chłonnego umysłu • jak przygotować otoczenie w poszczególnych latach życia dziecka, aby nie ograniczać jego ciekawości i samodzielności • jakie aktywności wybrać na danym etapie rozwoju • jak zadbać o to, by w przyszłości dziecko było pewne siebie i miało wysoką samoocenę, a zarazem potrafiło zachowywać się grzecznie i uprzejmie • jak sprawić, by każdy dzień był przygodą i okazją do nowych doświadczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 031 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 190 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej