Wspomaganie rozwoju
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(11)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(6)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(6)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Dymek Ewelina
(1)
Frania Patrycja (psychoterapeuta)
(1)
Frońska Agata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kowalska-Bębas Katarzyna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mikołajczyk Małgorzata
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Serafin Teresa
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Twardowski Andrzej (1956-)
(1)
Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydawnictwo Naukowe
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Wspomaganie rozwoju
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1. poszerzone. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Książka jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 102 904 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 903 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 453 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40990 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35 036 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 256 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 928 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 140 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka: – porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka; – bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce; – omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy; – omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy. Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy. Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy. Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi na to, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego. Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 736 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 261 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój dziecka we wszystkich obszarach? Jak dostrzec, co jest najważniejsze w relacji, na czym oprzeć proces wychowania i gdzie szukać wsparcia? Rozmowy o wychowaniu w szacunku to unikalna książka, w której założycielki Fundacji Wychowanie w szacunku rozmawiają z czołowymi polskimi przedstawicielkami i przedstawicielami tych nurtów psychologii i pedagogiki, które skupiają się na budowaniu relacji, nauce komunikowania się i uważności oraz na szacunku wobec różnorodności. Wśród osób, które autorki zaprosiły do stworzenia tej książki, są: Małgorzata Stańczyk, Małgorzata Musiał, Anna Mazek, Jowita Wowczak, Natalia Minge, Agnieszka Stein, Kamil Nowak, Natalia Fedan, Sylwia Włodarska i Tomasz Sadzewicz. Tematy, o których rozmawiają, dotyczą samoregulacji emocji, seksualności dzieci, roli ojca w rodzinie, granic, poczucia własnej wartości oraz innych obszarów, które wymagają wsparcia i uwagi rodzica. Agata Frońska – prezeska Fundacji Wychowanie w szacunku, mama dwóch chłopców. Katarzyna Kowalska-Bębas – certyfikowana trenerka Family Lab, trenerka uważności w edukacji, mama dwójki dzieci. Patrycja Frania – trenerka, coachka, terapeutka młodzieży, doradczyni rodzinna, mama dwóch nastolatek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 650 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 089 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech zarówno w domu, jak i w żłobku jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju malucha. Odpowiednia opieka i stymulowanie rozwoju dziecka w tym okresie ma kluczowe znaczenie dla jego przyszłego rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego i fizycznego. W domu rodzice powinni dbać o stymulujące i bezpieczne środowisko dla dziecka, zapewniając mu wsparcie i miłość. Ważne jest codzienne czytanie dziecku, rozmowy, zabawy interakcyjne, spacery na świeżym powietrzu oraz dbanie o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę. W żłobku również powinno się przestrzegać tych zasad. Opiekunowie powinni zapewnić dziecku rozwijające i atrakcyjne zabawki, zachęcać do ekspresji emocji, wspierać samoistność i rozwijać umiejętności społeczne poprzez zabawy z rówieśnikami. Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku powinno być prowadzone w sposób holistyczny, czyli uwzględniać wszystkie sfery rozwoju dziecka. Ważne jest również współpraca między rodzicami a opiekunami, aby razem działać na rzecz jak najlepszego rozwoju malucha. Prezentowana książka może stanowić inspirację do podejmowania działań z zakresu wczesnego wspierania rozwoju dzieci. Skierowana jest do opiekunów małych dzieci, rodziców, kadry żłobka, jak również studentów pedagogiki i psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: • metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; • znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; • analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym). Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 559 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 333 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 290 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 776 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Książka stanowi prezentację doświadczeń zdobytych podczas realizowania działań na rzecz małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych oraz ich rodzinom przez placówki zakwalifikowane do realizacji pilotażu programu rządowego WWKSC. Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wykonania zadań programowych bezpośrednio z dziećmi, była dobrze zaplanowana strategia działań i stworzenie w systemie międzyresortowym optymalnego modelu działań lokalnych na rzecz wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy dzieciom zagrożonym niepełnosprawnością lub niepełnosprawnym od momentu wykrycia takiej potrzeby. Przy założeniu, że dany samorząd przejawia wolę zaspokajania potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji medycznej, jego działania powinny być skupione na zapewnieniu koordynacji organizacyjno-finansowej i interinstytucjonalnej w taki sposób, aby służyła wyrównywaniu szans i późniejszym sukcesom edukacyjnym i wychowawczym. Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej. W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają potrzebę podejmowania działań programowych, charakterystykę obecnej sytuacji i bariery w realizacji działań międzyresortowych. Kolejne rozdziały identyfikują adresatów programu, cele, zadania i przewidywane efekty tych działań oraz założenia organizacyjne i standardy wymagań stawiane placówkom wnioskującym o rekomendację do prowadzenia działań programowych. Istotne informacje dotyczące międzyresortowego finansowania działań na rzecz dzieci zawiera 6 rozdział. W części empirycznej przedstawiono rezultaty dwuletniego wdrażania programu WWKSC dotyczące: działań koordynujących program, spełniania warunków konkursowych umożliwiających placówkom uzyskanie rekomendacji do programu, spełniania warunków formalnych i merytorycznych przez rekomendowane placówki, analizy zależności między czynnikami związanymi z tworzeniem systemu, a obecnym etapem realizacji założeń programowych, oraz raport z bezpośredniej pracy programowej z dziećmi. Opis wybranych wniosków stanowi egzemplifikację dokonanej pracy przygotowawczej niektórych placówek do uczestnictwa w programie. Uzyskane rezultaty zostały sformułowane w podsumowaniu każdego rozdziału, jak również w zakończeniu pracy i wnioskach końcowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35 734 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: • integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; • nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); • diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; • wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); • narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); • terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; • wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); • umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem. Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 089 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 909 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 272 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Książka jest pierwszą w Polsce monografią poświęconą zagadnieniu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Autor wykorzystał w niej wszystkie liczące się osiągnięcia teoretyczne i empiryczne polskich i zagranicznych autorów, aby na ich tle zaprezentować własny model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością, skoncentrowanego na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżnił sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka. Książka jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką pomocy (także w wymiarze interwencyjnym) kierowanej do małych dzieci, ich rodziców i rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35 732 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej