Nauczyciele szkół podstawowych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Gry i zabawki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(7)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(9)
Bochnia wypożyczalnia
(5)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(20)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Baczała Krystyna
(1)
Biedrzycka Alicja
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bullock Claire
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Demianiuk Krzysztof
(1)
Derkacz Zbyszek
(1)
Gazińska Małgorzata
(1)
Gudro-Homicka Maria
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hindson James
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Klimowicz Anna
(1)
Klus -Stańska Dorota
(1)
Kosecka Madalena
(1)
Koźniewska Beata
(1)
Kulinek Aniela
(1)
Lipska Ewa
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Orłowska -Popek Zdzisława
(1)
Oszczyk Sylwia
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Przychodzińska Maria
(1)
Rau Krystyna
(1)
Siemiński Marek
(1)
Skrzetuska Ewa
(1)
Smuk-Stratenwerth Ewa
(1)
Sołtys Danuta
(1)
Suchoński Adam (1933- )
(1)
Szmigel Maria Krystyna
(1)
Tilling Stephen
(1)
Weigl Barbara
(1)
Wester Maria
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Ziętkiewicz Ewa
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1989-2000
(9)
1901-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(19)
nieokreślony (s.l.)
(6)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Dzieci
(2737)
6-8 lat
(1996)
9-13 lat
(1676)
0-5 lat
(953)
Młodzież
(867)
Nauczyciele szkół podstawowych
(25)
Rodzice
(776)
Nauczyciele
(676)
14-17 lat
(649)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(219)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(161)
Przedszkola
(145)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(27)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Metody nauczania
(10)
Dziecko autystyczne
(3)
Nauczanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pisanie
(2)
Praca zespołowa
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowawstwo
(2)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Burza mózgów
(1)
Decroly, Ovide (1871-1932)
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z alalią
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Energia
(1)
Etyka
(1)
Ewaluacja
(1)
Geneza
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Historia
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instrumenty muzyczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klimat
(1)
Komunikacja
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie osobowości
(1)
Laban, Rudolf von (1879-1958)
(1)
Lektura szkolna
(1)
Mapa myśli
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Negocjacje
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpady
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Patriotyzm
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pogoda
(1)
Powietrze
(1)
Prawo
(1)
Program nauczania
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychomotoryka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(9)
Opracowanie
(7)
Poradnik
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Plansze do gry
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowaną książkę przeznaczono dla nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych. Towarzyszą jej dwa podręczniki dla uczniów klas 4-6 i 7-8. Pokazuje ona, jak wprowadzać edukację ekologiczną do szkoły. Może też pomagać w pracy już podjętej.
Edukacja ekologiczna może urozmaicić pracę w szkołach i przyczynić się do osiągnięcia znacznych sukcesów dydaktycznych, ponieważ: stwarza duże możliwości wzbogacania nauczania różnych przedmiotów; pozwala uczniom rozwinąć wiele umiejętności, być może dotychczas niezauważonych; skłania do zainteresowania się środowiskiem wszystkich uczniów bez względu na inne pasje i zdolności; może stać się zaczynem działań jednoczących grupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83 923 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezbędnik młodego patrioty / Alicja Biedrzycka. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, [2020]. - 130, [2] strony : ilustracje ; 19 cm.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Pomaga w przygotowaniu akademii z okazji różnych uroczystości szkolnych i państwowych. Oferta przekazywanych w publikacji wierszy jest bardzo bogata. Wiersze do rozdziału Polska moja ojczyzna nacechowane są dużą dozą patriotyzmu. Budzą w młodym człowieku odpowiedzialność za losy własnego kraju. Spełniają też ogromną rolę dydaktyczną. Humor towarzyszący poezji, ukazującej nasze zalety i wady, w bardzo pozytywny sposób wpływa na kształtowanie osobowości młodego człowiego. Wykazuje jednocześnie konsekwencję niewłaściwych zachowań. Odkrywając świat przekazywanych w zagadnieniach wartości jest dobrym towarzyszem w procesie dorastania do dobra i piękna jakie jest w każdym człowieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1. poszerzone. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Książka jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 102 904 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 903 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 108, 30 453 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40990 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35 036 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 857 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
Specyfika zajęć wychowania do życia w rodzinie wymaga umiejętności tworzenia dobrego klimatu, zaufania i otwartości, dlatego scenariusze prezentują szeroki wachlarz metod aktywizujących, które sprzyjają uczeniu się przez doświadczenie. Zawierają ponadto niezbędne załączniki, np. karty pracy, teksty źródłowe, opis scenek do odgrywania ról, definicje, cytaty i sentencje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą – zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych, niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106 999 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 374 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole / Irena Czajkowska, Kazimierz Herda. - Dodruk do wydania drugiego - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997 - 232 strony : ilustracje ; 20 cm.
(Psychologia - Pedagogika)
Autorzy tego poradnika metodycznego proponują nauczycielom pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dziećmi, które mają trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Koncentrują się na przezwyciężaniu trudności specyficznych, spowodowanych zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych. Zestaw wielostronnych ćwiczeń oraz konspektów to zweryfikowany praktycznie materiał do zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami w młodszym wieku szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 639, 36 523 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia - Pedagogika)
Książka ma stanowić zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawieniu się agresji u dzieci. Może również ułatwić nauczycielom projektowanie oraz podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. W kolejnych rozdziałach omawiam agresję i jej genezę, zjawisko agresji u dzieci w kontekście wychowania w domu rodzinnym i w szkole. Opisuję błędy i ograniczenia wychowawców - rodziców i nauczycieli, wskazując możliwości poszukiwania odpowiedniej strategii wychowania. Szczególnie dużo uwagi poświęcam szkolnej profilaktyce agresji, w której jest miejsce na współpracę nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców. Na zakończenie przedstawiam projekt terapii pedagogicznej dla dzieci najbardziej zagrożonych odległymi skutkami agresji, wyrażającymi się zaburzeniami rozwoju osobowości - jest to projekt zarówno dla dzieci agresywnych, jak i ich ofiar. [Autorka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 262 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 538, 26 539 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36774 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 631, 33 529 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 812 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tabliczka mnożenia : mnożenie bez problemów : gra planszowa / projekt graficzny Zbyszek Derkacz. - Nowa Iwiczna : Firma JAWA, ©2016. - 1 gra (plansza duża, plansza mała, 81 kamieni, 4 pionki, kostka do gry) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x26x26 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 24 cm).
Gra pamięciowa pomaga dzieciom kształtować pamięć i koncentrację uwagi. Gra podczas której dzieci w mig nauczą się wyników na pamięć. A oto przecież chodzi! Graj i ucz się!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i problemów dziecka w wieku wczesnoszkolnym jest zadaniem niełatwym - dzieci zwykle niechętnie mówią o nieszczęśliwej rodzinie czy doznawanej krzywdzie. Często też nie potrafią werbalnie wyrazić swoich nastrojów i lęków. Jedną z metod wspomagających diagnozę sytuacji dziecka jest przeprowadzenie testu rysunkowego "Ja i moja rodzina", polegającego na analizie wykonanego przez dziecko rysunku rodziny. W publikacji szczegółowo omówiono 11 rysunków, ze wskazaniem na te ich cechy i elementy, które są istotne dla właściwej interpretacji przekazu. Analiza pokazuje, że dla uzyskania prawdziwego obrazu sytuacji rodzinnej dziecka konieczne są również inne czynności: spokojna z nim rozmowa, dopytanie o poszczególne elementy rysunku, zwrócenie uwagi na jego nastawienie do wykonania zadania, a także przeprowadzenie wywiadu z osobami, które na co dzień mają kontakt z dzieckiem, opiekują się nim. Poza analizą konkretnych prac wskazano, w jaki sposób wyjaśniać poszczególne elementy rysunku, jakie znaczenie ma kompozycja, sposób, a nawet kolejność rysowania postaci. Publikacja skierowana jest do każdego, kto na co dzień zajmuje się opieką, wychowaniem i edukacją dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Do każdego, komu nieobce są problemy małego człowieka i dla kogo ważne jest, aby w porę dostrzec nieprawidłowości w sytuacji rodzinnej dziecka. Książka w szczególności powinna zainteresować nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wychowawców i opiekunów, pedagogów szkolnych, studentów pedagogiki i psychologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 095 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach. Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych - polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cztery pory roku : poznaję litery : karty do nauki czytania / [Izabela Jaźwińska, Magdalena Kosecka]. - Wydanie czwarte - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - teka, 82 karty tablic : fotografie kolorowe ; 31 cm.
(Pewny Start)
Z myślą o uczniach z niepełnosprawnością edukacyjną i specjalnymi potrzebami powstała wyjątkowa publikacja nastawiona na kształtowanie umiejętności czytania globalnego (całowyrazowego). Stworzone przez ekspertów ćwiczenia pozwalają krok po kroku budować świadomość znaczenia poszczególnych wyrazów oraz wzmacniają kompetencje poznawcze i grafomotoryczne. Ta publikacja: zawiera aż 81 zróżnicowanych kart pracy wielokrotnego użytku, które koncentrują się na kształtowaniu umiejętności czytania całowyrazowego; oferuje zadania o różnorodnym poziomie trudności – można przy ich pomocy pracować z dziećmi lepiej funkcjonującymi, jak i o wyższym stopniu niepełnosprawności intelektualnej; jest bogato ilustrowana i zawiera wiele realistycznych fotografii, które nadają zajęciom kontekst praktyczny. Znajdziesz w nim karty pracy: z wyrazem do czytania globalnego oraz odpowiadającą mu ilustracją, z literą i ilustrującym ją przedmiotem, z etykietami do czytania całowyrazowego – przeznaczone do wypchnięcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja wielokulturowa czy międzykulturowa? To pytanie, nad którym zastanawialiśmy się podczas tworzenia tego poradnika. W różnych publikacjach poświęconych zagadnieniom związanym z nauczaniem o tolerancji, upowszechnianiem postaw poszanowania praw człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw mniejszości, zajmujących się przeciwdziałaniem uprzedzeniom, ksenofobii i rasizmowi, używa się zamiennie tych terminów. (...)
Nasza publikacja to propozycja dla nauczycieli różnorodnych przedmiotów, uczących w różnych typach szkół — od podstawowej do ponadgimnazjalnej. Wychodzimy bowiem z założenia, że materiał przekazywany przez nauczycieli na różnych etapach edukacyjnych, choć mniej lub bardziej rozszerzony, koncentruje się wokół podobnych zagadnień, inny jest tylko sposób ich realizacji. Zbiór scenariuszy lekcji opracowanych przez nauczycieli praktyków ma stanowić źródło pomysłów — z każdej zaproponowanej w publikacji lekcji można wybrać do realizacji tylko fragment, wykorzystać tylko niektóre sugestie, uwzględniając warunki środowiskowe, poziom klasy, dostępność środków dydaktycznych. [fragment Wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 347 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W nauczaniu początkowym inaczej / Dorota Klus-Stańska. - Wydanie I - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1999. - 189, [11] stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Biblioteczka Nauczyciela)
Książka zawiera zestaw projektów zajęć integrujących treść kształcenia z różnych dziedzin wiedzy dla klas I - VI, opracowanych w konwencji metodyki aktywnej opartej na badawczej działalności uczniów.
Książka skierowana jest do nauczycieli, którzy mają odwagę podjąć śmiałe działania innowacyjne, wolą interpretować niż realizować program nauczania, słowem - chcą uczyć inaczej. Zawiera propozycje scenariuszy lekcji dotyczących takich bloków tematycznych, jak: rodzina, elektryczność, dinozaury, dom, władza, światło, woda, jesień, mapy. Wybrane projekty, które składają się na niniejszą pozycję, chodź wyraźnie odbiegają od szkolnej codzienności, pozostają w zgodzie ze wszystkimi postępowymi założeniami pedagogicznymi.
W obszarze metod są propozycją głębokiej aktywizacji uczniów oraz indywidualizacji pojmowanej jako skutek organizacji pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 811 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 288 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obszerna publikacja, bardzo przydatna dla nauczycieli, metodyków i studentów. Autorki zamieściły w niej wiele uwag i wskazówek dotyczących umuzykalnienia dzieci i młodzieży poprzez różnorodne formy aktywności: śpiew, ruch przy muzyce, grę na instrumentach, słuchanie muzyki i poznawanie kultury muzycznej. Każdy rozdział jest wzbogacony licznymi przykładami muzycznymi: pieśniami, utworami do grania, tańczenia i do słuchania. Publikacja może być znakomitą pomocą dydaktyczną w zreformowanej szkole podstawowej i gimnazjum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00006174 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89 983 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26 132 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywiadówka inaczej : szkoła podstawowa / [redakcja Ewa Niezgoda]. - Wydanie I - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej : Fraszka Edukacyjna, 2007. - 179 stron : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny
(Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga)
Publikacja niniejsza zawiera nagrodzone i wyróżnione scenariusze prowadzenia spotkań z rodzicami, powstałe w wyniku ogłoszonego przez MEN w listopadzie 2006 r. konkursu. Tematyka dotyczy zagadnień agresji, przemocy, różnego typu uzależnień wśród młodzieży, bezpieczeństwa dzieci w szkole i w domu. Propozycje są ciekawe, stanowią gotowy materiał do wykorzystania przez nauczycieli wychowawców w czasie spotkań z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106 773 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kategoryzacje językowe - ćwiczenia rozwijające słownik i kształtujące rozumienie to materiał ćwiczeniowy został ułożony według stopnia trudności - zarówno słownictwo, jak i typy zadań są zróżnicowane. Problemy z wykonaniem ćwiczeń mogą mieć osoby, które wcześniej nie spotkały się z zadaniami z zakresu operacji myślowych włączania i wykluczania ze zbiorów na materiale obrazkowym. Warto wtedy zadbać o wcześniejszy trening z obrazkami, zarówno kolorowymi, jak i czarno-białymi. Nie znaczy to wcale, że ćwiczący powinien otrzymać obrazki w takich zestawach, jakie zostały uwzględnione na kolejnych stronach w zeszycie. Chodzi jedynie o dostarczenie pewnego rodzaju wzorców, by łatwiej było wyabstrahować regułę, która pomoże rozwiązać zadanie. Szczególnie będzie to potrzebne dzieciom, które wciąż pokazują trudności z myśleniem symbolicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ikonki na polski : lektury dla klas 4-8 / Sylwia Oszczyk. - Kraków : WiR, 2022. - 1 skoroszyt (51, [25] kart) : ilustracje ; 32 cm.
Ikonki na polski. Lektury dla klas 4-8 to 50 kart z ikonkami i rysunkami do lektur obowiązkowych oraz dodatkowych. Zawierają schematyczne rysunki oraz rysowane symbole charakterystyczne dla danego tekstu literackiego. Karty uczą kojarzenia obrazu z tekstem. Na ich podstawie można odtworzyć kolejność wydarzeń czy losy postaci, a także powtórzyć zagadnienia problemowe związane z daną lekturą. Ikonki na polski można wykorzystać: do sprawdzania znajomości treści lektury, do powtarzania lektur przed sprawdzianem czy egzaminem ósmoklasisty, jako wstęp do cyklu lekcji o lekturze, jako przerywnik na lekcji, chwila zabawy, na lekcji zastępczej lub na zajęciach dodatkowych, do pracy z uczniem z dysfunkcjami, w edukacji domowej. Jak pracować z kartami? Uczniowie mogą pracować z pojedynczymi kartami, zarówno samodzielnie, jak i w parach czy w grupach, odgadując znaczenia poszczególnych obrazków z zakresu danej lektury. Ciekawym pomysłem może być praca z kilkoma kartami. Wystarczy powycinać ikonki, które się na nich znajdują i pomieszać je, by stworzyć ciekawą lekcję. Uczniowie mogą losować ikonki i odgadywać, o jaką lekturę i postać chodzi. Ikonki mogą być inspiracją do tworzenia własnych notatek wizualnych, można je przerysować do zeszytu, pokolorować czy też opatrzyć dodatkowymi podpisami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczanie niedowidzących w klasach 4-8 / Andrzej Pielecki, Ewa Skrzetuska. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 207, [1] strona : rysunki, tabele ; 20 cm.
Książka obejmuje rozdziały charakteryzujące specyficzne utrudnienia w pracy szkół dla dzieci niedowidzących oraz uwarunkowania skuteczności oddziaływań pedagogicznych. Szczególną wartość praktyczną mają wskazówki metodyczne dotyczące nauczania różnych przedmiotów w szkole dla dzieci niedowidzących. Autorzy opracowali także rozdziały poświęcone pracy nauczyciela z dzieckiem niedowidzącym w warunkach szkoły powszechnej, podejmując problemy integracyjnych tendencji w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych występujące we współczesnym szkolnictwie. Uwzględnili tu czynniki wpływające na zakwalifikowanie i przygotowanie ucznia niedowidzącego do nauki w szkole powszechnej.
Praca zawiera bogatą bibliografię, która może stanowić pomoc dla nauczycieli zainteresowanych tą problematyką i doskonalących swoje umiejętności. [Ze Wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84 710 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowane tu metody, techniki i gry aktywizujące ucznia dostosowane są do możliwości dzieci oraz warunków pracy szkół podstawowych. Pozwalają maksymalnie aktywizować uczniów, sprzyjają zaspokajaniu ich potrzeb, są skuteczne.
Głównym zadaniem metod aktywizujących jest stawianie ucznia w takiej sytuacji, aby odczuwał potrzebę podejmowania samodzielnych działań, jakich od niego oczekujemy, i aby nabywał umiejętności współdziałania w grupie, co jest szczególnie przydatne w życiu dorosłym. Korzyści ze stosowania tych metod jest więcej - autorki odnotowują je przy omawianiu każdej z nich. Zaprezentowane w książce pomysły mogą być inspiracją do szerokiego włączenia ucznia w peoces tworzenia zajęć szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35108 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 606, 36 653, 31 637 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej