Nauczyciele matematyki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Gry i zabawki
(2)
Dostępność
dostępne
(42)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(9)
Tarnów multimedia
(2)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(10)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(11)
Autor
Siwek Helena (1940- )
(2)
Zarzycki Piotr (matematyk)
(2)
Świercz Joanna
(2)
Bednarek Zdzisław
(1)
Bednarz-Kozieł Jagoda (nauczyciel)
(1)
Bilewicz -Kuźnia Barbara
(1)
Bochniak Halina
(1)
Borodzik Maciej
(1)
Derkacz Zbyszek
(1)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(1)
Grabis Małgorzata
(1)
Grodzka Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Johnsen Anne Lene (1968- )
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Korska Anna
(1)
Kozak Krzysztof
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Krych Michał
(1)
Kula Mariusz
(1)
Kulik Larissa
(1)
Kwiatek Wojciech M
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Natås Elin (1955- )
(1)
Pruszyńska Regina
(1)
Ragnarson Aleks
(1)
Rybak Anna
(1)
Sikora Władysława
(1)
Skoczko Milena
(1)
Stobiński Marcin
(1)
Szurek Michał (1946- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Twardowska Agata
(1)
Wosiek Roman
(1)
Wroński Iwo
(1)
Ślósarz Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(17)
nieokreślony (s.l.)
(4)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(2733)
6-8 lat
(1993)
9-13 lat
(1673)
0-5 lat
(952)
Młodzież
(866)
Nauczyciele matematyki
(21)
Rodzice
(775)
Nauczyciele
(674)
14-17 lat
(649)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(218)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(27)
Nauczyciele szkół podstawowych
(25)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Matematyka (przedmiot szkolny)
(21)
Metody nauczania
(9)
Nauczanie
(8)
Nauczanie początkowe
(3)
Geometria
(2)
Matematyka
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Arkusz kalkulacyjny
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Egzamin ósmoklasisty
(1)
Figury geometryczne
(1)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
GeoGebra
(1)
Gimnazja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Historia wychowania
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Internet
(1)
Kody
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Podstawa programowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wygotski, Lew (1896-1934)
(1)
Zapobieganie
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Scenariusz zajęć
(5)
Opracowanie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręcznik
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry planszowe
(2)
Plansze do gry
(2)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Matematyka
(17)
Hobby i czas wolny
(1)
Psychologia
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyka. Powtórka do egzaminu ósmoklasisty. Graficzne karty pracy to zestaw graficznych notatek i kart pracy, który obejmuje wszystkie zagadnienia matematyczne do egzaminu ósmoklasisty. W skondensowanej formie przypominamy najważniejsze treści, wzory, sposoby obliczeń, a następnie proponujemy różnorodne zadania. Z graficznymi kartami powtórka z matematyki do egzaminu ósmoklasisty jest efektywna i ciekawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 171 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej.)
Materiały z przedmiotu matematyka - do pracy z nową podstawą programową, przygotowane przez ORE w Warszawie. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 871 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 645 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W każdym rozdziale znajduje się sporo, niekiedy dość różnorodnych, pomysłów pogrupowanych tematycznie. Prezentuję je w postaci serii możliwych poleceń, z elementami hipotetycznej narracji, w nadziei, że dobrze w ten sposób oddaję potencjalny klimat i przebieg zabaw. Materiał ten może być punktem wyjścia do przygotowania wielu zabaw ruchowych uruchamiających pracę dzieci w różnych obszarach związanych z liczbami naturalnymi – doboru i selekcji poleceń oraz zadań i problemów należy jednak zawsze dokonywać samodzielnie, mając na uwadze cele edukacyjne, które zabawa ma realizować”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 895 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 923 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41953 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tabliczka mnożenia : mnożenie bez problemów : gra planszowa / projekt graficzny Zbyszek Derkacz. - Nowa Iwiczna : Firma JAWA, ©2016. - 1 gra (plansza duża, plansza mała, 81 kamieni, 4 pionki, kostka do gry) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x26x26 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 24 cm).
Gra pamięciowa pomaga dzieciom kształtować pamięć i koncentrację uwagi. Gra podczas której dzieci w mig nauczą się wyników na pamięć. A oto przecież chodzi! Graj i ucz się!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyka w liceum : kodowane obrazki / Barbara Grodzka. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2023. - 74 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka Matematyka w liceum. Kodowane obrazki to karty pracy dla uczniów liceum, które pomagają w powtórce i utrwaleniu wiadomości ze wszystkich działów matematyki. Prezentowana w książce forma zadań zwiększa motywację, angażuje do pracy, daje poczucie satysfakcji. Tylko ci uczniowie, którzy poprawnie rozwiążą wszystkie zadania otrzymują nagrodę – odkodowany obrazek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała równieź koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć się matematyki.
Dzieci z trudnościami, o których mowa w tej książce, znajdują sie niemal w każdej klasie, w każdej szkole w Polsce, toteż książka ta powinna być dostępna dla każdego nauczyciela, nie tylko dla terapeuty. Informacje w niej zawarte powinny być upowszechniane i mieć wpływ na bieżącą praktykę szkolną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23 644 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 485, 36 484 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych – z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: „Aha! Już wiem! Już rozumiem!” Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 100 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43392 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumiecie podstawowe zasady matematyczne, dzięki czemu będziecie w stanie pomóc dziecku osiągnąć niebywałe postępy. Wszystko opiera się na najnowszych – i wypróbowanych z ogromnym powodzeniem – metodach nauczania, w których kluczową rolę odgrywa pobudzanie do aktywnego myślenia i uczestnictwa, w tym do niezwykle ważnego w procesie nauki dociekania. Nauczanie konceptualne sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy! Wielu uczniów nie potrafi sobie poradzić z zadaniami i wzorami. Z tej książki dowiedziecie się, dlaczego program nauczania stanowi taki problem i jak sobie z nim łatwo i efektywnie poradzić. Co więcej: nie musisz być orłem z matmy, żeby pomóc dziecku! Nauczycielki matematyki nie kryją entuzjazmu: „Książka jest genialna. Po otrzymaniu tak logicznych wskazówek entuzjazm do nauki matematyki pojawia się automatycznie”. „Po przeczytaniu książki zupełnie inaczej patrzę na uczniów i wiem, jak im pomóc”. Łatwa matma napisana jest w przystępny sposób. Przy każdym temacie znajdziecie łatwe do zrozumienia przykłady. Postępujcie zgodnie z instrukcją, a pozbędziecie się problemów z matmą – raz na zawsze. Łatwa matma była jednym z największych norweskich bestsellerów 2017 roku. Elin Natås pokonała dysleksję i poważne problemy z przyswajaniem wiedzy. Dziś pracuje jako nauczycielka i korepetytorka dzieci, które mają kłopoty z nauką. W ciągu dwudziestu lat pomogła setkom dzieci zrozumieć matematykę za pomocą metody, która dla niej samej okazała się przełomowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy. Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły. Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych. Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych oraz nauczycieli – praktyków. W publikacji omówione są m.in. takie tematy, jak: – zastosowanie technik multimedialnych w edukacji matematycznej, – kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki, – możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni. Poruszone zagadnienia w sposób jasny i klarowny ilustrują sens wykorzystywania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia piękna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 110 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Skarb matematyka : tabliczka mnożenia : edukacyjna gra planszowa do rozwijania umiejętności mnożenia / autor Aleks Ragnarson ; ilustracje Larissa Kulik ; skład i rysunki Mariusz Kula. - Poręba : Wydawnictwo Szachmat, © Aleksandria 2019. - Pudełko (plansza do gry ; 34 karty kodów ; 54 karty kluczy) : plastik, tektura, kolor ; w pudełku 4x16x23 cm + instrukcja : 12 s. ; ilustracje kolorowe.
Rozwiązuj zadania mnożenia i zdobądź skarb! Szalony matematyk zamknął w walizce skarb – wielką tajemnicę matematyki. Walizkę otworzy ten, kto otworzy najwięcej kłódek. Musisz podać poprawny szyfr i co ważniejsze, zrobić to szybciej od swoich przeciwników. A nagroda jest wielka… chcesz już wiedzieć jaka? – Nie możemy zdradzić, przecież to tajemnica. Idea gry w pigułce Gra przebiega w kolejnych rundach, w każdej rundzie należy podać odpowiedni szyfr (wynik mnożenia), który pasuje do aktualnych kłódek (cyfry do przemnożenia). Szyfr składa się z odpowiednio dobranych kluczy. Gracze szukają szyfru jednocześnie, ale tylko jeden – najszybszy- może ułożyć szyfr i próbować otworzyć kłódki. Wygrywa gracz, który otworzy najwięcej kłódek. Dlaczego pokochasz tę grę? • Bardzo duża interakcja pomiędzy graczami • 3 różne warianty gry (od dopiero uczących się tabliczki mnożenia do ekspertów – wariant „Morderczy sekwens” tylko dla zawodowców) • Proste zasady – możesz przeczytać instrukcję w ciągu kilku minut, albo obejrzeć nasz filmik instruktażowy. To najlepsza gra dla najmłodszych! Gra pomaga ćwiczyć i zapamiętać tabliczkę mnożenia. Jednocześnie podczas wspólnej zabawy rozwijane są poniższe umiejętności: • spostrzegawczość i refleks – kto szybszy w odnajdywaniu wyniku; • szybkie liczenie i podejmowanie decyzji – które karty wybieram; • proste decyzje strategiczne – jakie karty ukryć, które są bardziej korzystne; • zapamiętywanie rozłożenia kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multimedialne wspomaganie kształcenia matematycznego / Anna Rybak. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2016. - 255 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka zawiera propozycje wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w kształceniu twórczego ucznia. Propozycje te obejmują przykłady wykorzystania oprogramowania edukacyjnego (programów GeoGebra, Graphic Calculus, VUstat, VUSurvey, arkusz kalkulacyjny) i gotowych materiałów multimedialnych, które można pobrać z ogólnie dostępnych repozytoriów. Najważniejsze jednak wydają się sytuacje dydaktyczne, w których korzystamy z komputera, dlatego też propozycje wykorzystania oprogramowania stanowią jednocześnie propozycje tworzenia właśnie sytuacji dydaktycznych, w których uczeń może być twórczy, co będzie skutkowało samodzielnym konstruowaniem wiedzy matematycznej. Wykorzystane programy są nieskomplikowane, łatwe w obsłudze. Zastosowano je w sytuacjach dydaktycznych wymagających dynamiki, wyobraźni lub w celu wyeliminowania żmudnych i czasochłonnych czynności, jak np. odręczne wykonywanie licznych wykresów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki : teoria i zastosowania w matematyce szkolnej / Helena Siwek. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. - 335 stron : ilustracje, tabele ; 24 cm.
(Biblioteczka Nauczyciela Matematyki)
Książka zawiera zagadnienia teoretyczne z dydaktyki matematyki potrzebne do zrozumienia i realizacji zasad odnoszących się do nauczania matematyki w szkole. Rozdziały są opracowane w formie modułów, z których każdy zawiera: - podstawy teoretyczne wybranego problemu z dydaktyki matematyki, - odniesienia tego problemu do praktyki szkolnej, - projekt dydaktyczny, ukazujący możliwości zastosowania teorii na lekcjach matematyki i w pracy samodzielnej uczniów. Książka jest poświęcona przede wszystkim głównym koncepcjom nauczania matematyki, procesowi kształtowania pojęć, metodyce rozwiązywania zadań, podstawowym rodzajom rozumowania w procesie kształcenia matematycznego uczniów, wprowadzaniu uczniów w definiowanie i dowodzenie twierdzeń, diagnozowaniu ich możliwości matematycznych, trudnościom i niepowodzeniom w uczeniu się matematyki, pracy badawczej nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 332 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94 618 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 114 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37115 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera próbę charakterystyki możliwości intelektualnych oraz specyficznych trudności, jakie napotykają dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim w porównaniu z dziećmi prawidłowo rozwiniętymi. Każdorazowo szczegółowy opis trudności dzieci poprzedzony jest krótką charakterystyką ujęcia dydaktycznego danego zagadnienia, zgodnie z aktualną wiedzą i współczesnymi poglądami na nauczanie. Każdy rozdział omawia jeden temat ilustrowany przykładami związanymi z daną problematyką, przedstawia rozwiązania metodyczne, konspekty oraz sprawozdania z lekcji i badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 800 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 307 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 401, 30 256 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Proponowane ćwiczenia mają przede wszystkim ułatwić dziecku zrozumienie aspektu porządkowego, miarowego i algebraicznego liczby. Ponadto zamieszczone zostały również zadania mające na celu ćwiczenie operacji myślowych – analizy, syntezy, abstrahowania, uogólniania, porównywania i myślenia symbolicznego – niezbędnych w rozwiązywaniu problemów, w tym matematycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 469 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształty i kolory matematyki : wycieczka z klockami LEGO / Michał Szurek. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. - 71, [1] strona : ilustracje, fotografia ; 29 cm.
"Publikacja, którą prezentujemy czytelnikom, przygotowana przez znanego polskiego matematyka Michała Szurka, jest wyjątkowa na naszym rynku wydawniczym. Powstała na skutek zainteresowania, śmiem twierdzić, że chwilami zafascynowania znanym wszystkim, doświadczanym w dzieciństwie materiałem, jakim są klocki LEGO®. Autor publikacji odkrył potencjał, jaki tkwi w tych klockach, postanowił pobawić się nimi, poeksperymentować i odkryć różnorodne zastosowania w procesie modelowania wybranych pojęć matematycznych, od stosunkowo najprostszych do skomplikowanych analiz, które można podejmować na poziomie wyższym. Pomysłowość i różnorodność propozycji Autora jest imponująca i może stanowić inspirację do organizowania zajęć i zabaw z dziećmi, zarówno przez nauczycieli, jak i rodziców. Jeden warunek musi być jednak spełniony. Trzeba uwierzyć w możliwości dzieci, być zainteresowanym, zaciekawionym ich sposobem myślenia, oryginalnością rozwiązań, indywidualnymi strategiami działania, a więc inspirować się a nie instruować, stawiać wyzwania, a nie utrwalać znane już dobrze umiejętności. To trudne zadanie, bo kontrolowanie i instruowanie, jako ważny element stylu edukacyjnego dorosłych jest głęboko zakorzeniony w naszej tradycji pedagogicznej. Autor z pasją i zaangażowaniem, a także z towarzyszeniem barwnych i interesujących narracji tworzy opowieści o matematyce, wykorzystując klocki Lego jako inspirujący materiał, pozwalający budować modele różnych pojęć matematycznych. Czytając opowiadania i propozycje zadań, towarzyszy się Autorowi w odkrywaniu możliwości, jakie stwarzają klocki w procesie wizualizacji matematycznych zagadnień – od prostych dostępnych uczniom w szkole podstawowej – po trudne pojęcia prezentowane dopiero w szkole wyższej. Jednocześnie ma się wrażenie, że Autor, dzieląc się z Czytelnikiem swoimi odkryciami i twórczymi pomysłami, jest zaciekawiony jakie rozwiązania zaproponują młodzi odbiorcy, ale także rodzice, nauczyciele i opiekunowie, którzy zechcą pobawić się w taki sposób z dziećmi. Zachęcam Czytelników do podjęcia tego wyzwania i dzielenia razem z Autorem radości odkrywania i tworzenia matematyki oraz czerpania satysfakcji z pogłębionego jej rozumienia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera przykłady matematycznych zabaw, gier, kart pracy dla przedszkolaków, uczniów klas I–III oraz IV–VIII szkoły podstawowej. Matematyczne kodowanie łączy w sobie nabywanie wiedzy matematycznej i programistycznej. Zaproponowane w książce zabawy, zadania, karty pracy, matematyczne podchody i edukacyjne pokoje zagadek zawierają elementy aktywności artystycznej i fizycznej. Mamy nadzieję, że znajdujące się w książce przykłady staną się dla Czytelnika inspiracją i zachętą do podjęcia przygody z kodowaniem na zajęciach matematycznych w przedszkolu, klasie lekcyjnej w szkole podstawowej czy zajęciach świetlicowych. "Matma inaczej. Kodowanie" udowodni, iż kodowanie jest dla każdego, a nauka matematyki może być naprawdę atrakcyjną przygodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W "Matma inaczej, czyli pomysły na przełamanie lekcyjnej rutyny: autorka prezentuje, jak wyglądają prowadzone przez nią lekcje matematyki dla uczniów w wieku 10–15 lat. Autorka pokazuje i podpowiada, jak realizować trudne a czasem i nudne tematy, czytelnik znajdzie tu też metody, do wykorzystania podczas lekcji powtórzeniowych. Zacznijcie je stosować, a sami zobaczycie jak bardzo zajęcia mogą się zmienić. Przekonajcie się, w jaki sposób można wykorzystać różnorakie narzędzia – i te najnowocześniejsze jak tablet czy smartfon, czy te bardziej „tradycyjne” – karty matematyczne, kości albo zaadaptowane na potrzeby zajęć gry planszowe, a nawet… packi na muchy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 8 982 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka matematyki. Tom 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023. - 216 stron : faksymile, fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. części teoretycznej, serii ćwiczeń, zagadnień do dyskusji oraz spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia. Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki odpowiednio w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 686 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 289 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 508 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 047 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej