Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(57)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(56)
Książki
(49)
Druki ulotne
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(5)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(18)
Tarnów multimedia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(8)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(42)
Autor
Pliwka Aneta
(13)
Radzka Katarzyna
(12)
Krukowska Małgorzata
(10)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(9)
Zduniewicz-Dąbrowska Dorota
(8)
Naprawa Renata
(7)
Tanajewska Alicja
(7)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(6)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(6)
Demianiuk Krzysztof
(5)
Szostak Barbara
(4)
Maciejewska Dorina
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Śliwińska Katarzyna
(3)
Święcicka Ewa
(3)
Hinz Magdalena
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Wanat Dariusz
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Borowska-Kociemba Agniszka
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Drapiewska Marta
(1)
Fabisiak-Majcher Agnieszka
(1)
Fornalik Izabela (1973- )
(1)
Grabowski Rafał
(1)
Jaźwińska Izabela
(1)
Kacprzak Elżbieta
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosecka Magdalena
(1)
Kosowska Renata
(1)
Kosowska Renata (ilustrator)
(1)
Kossowska Renata
(1)
Kuprowska-Stępień Kamila
(1)
Lubowiedzka Agnieszka
(1)
Maciejka Dorina
(1)
Maciejka Dorina. Ilustracje
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malek Renata
(1)
Michno Barbara
(1)
Pachniewska Katarzyna
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pisarek Ewa
(1)
Pouch Monika
(1)
Płuska Joanna
(1)
Radzka Katarzyna. Autor
(1)
Rokicka Małgorzata
(1)
Rębała Marzena
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Szczęsna Dorota
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Wianecka Elżbieta
(1)
Wiśniewska Aleksandra (pedagog)
(1)
Ławczys Elżbieta
(1)
Śmietanka-Combik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(41)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
Kraj wydania
Polska
(50)
nieokreślony (s.l.)
(7)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Dzieci
(2726)
6-8 lat
(1988)
9-13 lat
(1666)
0-5 lat
(951)
Młodzież
(862)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Rodzice
(772)
Nauczyciele
(671)
14-17 lat
(645)
Szkoły podstawowe
(373)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(216)
Logopedzi
(213)
Studenci
(175)
Psycholodzy
(173)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(70)
Klasa 4.
(69)
Klasa 6.
(69)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(26)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Kompetencje społeczne
(20)
Samodzielność
(19)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Zachowanie
(12)
Nauczanie
(9)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(7)
Niepełnosprawność intelektualna
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Dodawanie (matematyka)
(5)
Grafomotoryka
(5)
Odejmowanie (matematyka)
(5)
Rozwój poznawczy
(5)
Czytanie
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Kształcenie
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pory roku
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Zainteresowania
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Liczby
(3)
Nauka pisania
(3)
Program nauczania
(3)
Spostrzeganie
(3)
Uczucia
(3)
Ekspresja emocji
(2)
Jesień
(2)
Motoryka mała
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Obyczaje i zwyczaje
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pisanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Zwierzęta
(2)
Święta
(2)
Alalia
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Czas
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gniew
(1)
Higiena
(1)
Informacja wizualna
(1)
Jednostki miar
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lato
(1)
Metody nauczania
(1)
Miesiące
(1)
Miłość
(1)
Mowa
(1)
Nauka czytania
(1)
Odżywianie
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pogoda
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przyjaźń
(1)
Przyroda
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rośliny
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słuch
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tydzień
(1)
Ubiór
(1)
Uczniowie
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiosna
(1)
Zakupy
(1)
Zazdrość
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(44)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Materiały pomocnicze
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Matematyka
(5)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czas wolny / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, © 2019. - 39, [1] strona : fotografie kolorowe ; 21 cm.
(Pewny Start)
(Instrukcje Zachowań)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia. Uczeń dowie się, czym jest wolny czas oraz jak można spędzać wolny czas w dni powszednie i w święta. Instrukcje przedstawiają kreatywne sposoby spędzania wolnego czasu i zachęcają do aktywności. Z uwagi na potrzebę zadbania o bezpieczeństwo przygotowane zostały instrukcje, które mają wesprzeć w wyborach, gdzie i z kim spędzać swój wolny czas. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 356 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja zawiera instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz zdjęcia przedstawiające krok po kroku: prawidłowy wybór środka transportu, zakup biletu, zasady obowiązujące podczas podróży. Treści zawarte w książeczce - instrukcje oraz zdjęcia - zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci. Publikacja może być wykorzystywana jako pomoc dla dziecka w czynnościach dnia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 9 146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja między nami : instrukcje zachowań / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. - Wydanie I - Warszawa : PWN, [copyright 2019]. - 43, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
(Pewny Start)
W książeczce zawarte są instrukcje w formie tekstu łatwego do czytania oraz odpowiadające im zdjęcia dotyczące wyrażania własnego zdania, sytuacji wymagających odczytywania, analizy i postępowania zgodnie z komunikatami, z którymi uczeń może się spotkać każdego dnia. Instrukcje mają też na celu wesprzeć ucznia w komunikacji z osobami, które posługują się nie tylko mową werbalną, przedstawiają także zasady udanej komunikacji. W publikacji znajdują się również pytania, które mają na celu wesprzeć ucznia w zapamiętywaniu ważnych informacji z instrukcji, jak również zaaranżowaniu sytuacji, w których może się znaleźć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień, zima, wiosna, lato" Agnieszki Borowskiej-Kociemby i Małgorzaty Krukowskiej to zaktualizowane wydanie materiałów edukacyjnych, pomagających nauczycielom, pedagogom oraz terapeutom prowadzić zajęcia z osobami z niepełnosprawnością intelektualną oraz polecanych dla dzieci, które mają problemy z uczeniem się. Karty zgodne z podstawą programową zostały uporządkowane w taki sposób, by nauczyciel lub terapeuta mógł łatwo dopasować je do rozkładu zajęć. Zadania pomagają dzieciom w nauce czytania i pisania. "Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień, zima, wiosna, lato" warto polecić każdemu nauczycielowi lub terapeucie, a można z nich korzystać również w szkołach specjalnych i sprawdzają się w klasach integracyjnych oraz podczas zajęć rewalidacyjnych. Co więcej, prezentowana publikacja ułatwia także diagnostykę. Dzięki niej sprawnie rozpoznasz problemy ucznia i ułożysz odpowiedni dla niego plan terapeutyczny. To świetne materiały dla każdego pedagoga, które z pewnością znajdą swoje zastosowanie podczas wielu zajęć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w: - przedszkolach i szkołach specjalnych - klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych - podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych. Materiał zawiera zadania dotyczące: - rozwijania umiejętności myślenia operacyjnego - utrwalania znajomości liczb w zakresie 100 - utrwalania podstawowych działań arytmetycznych - poznawania i utrwalania ułamków - utrwalania podstawowych działań na ułamkach. Zadania zawarte na niemal 100 kartach pracy służą rozwojowi intuicji matematycznych i rozumowania operacyjnego, a więc podstaw uczenia się matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy mają pomóc w poznaniu, utrwalaniu oraz usystematyzowaniu pojęć kalendarzowych i elementów pogody. Ćwiczenia dotyczą dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz świąt i ważnych dla dzieci wydarzeń z ich życia. Ułatwiają zrozumienie następstwa czasu. Układanie planu dnia systematyzuje i porządkuje funkcjonowanie uczniów w przestrzeni szkolnej i poza nią. Praca z kartami ma charakter wielozmysłowy, dzięki czemu uczeń pozna i skutecznie utrwali kalendarzowe pojęcia, co bezpośrednio przełoży się na jego lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku. Ma to szczególne znaczenie dla uczniów ze spektrum autyzmu.Dla kogo?Zestaw jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Karty mogą być także stosowane w przedszkolach specjalnych, integracyjnych, terapeutycznych oraz masowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja przeznaczona dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu. Składa się z 20 czytanek, których bohaterami są Ania i Kuba. W ich życiu wydarzyło się wiele dobrego - zakochali się, byli na pierwszej randce, razem z przyjaciółmi dbają o zwierzęta, ale też doświadczyli żałoby, zazdrości i smutku. Czytanki pokazują bogaty świat uczuć, z których wszystkie są jednakowo ważne. Każda czytanka zawiera zestaw ćwiczeń utrwalających tematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 10 950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start. Specjalne Potrzeby Edukacyjne)
"Materiały ćwiczeniowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Pewny start: Jesień" to 41 kolorowych kart ćwiczeń wszechstronnie stymulujących rozwój, a także usprawniających wszystkie niezbędne funkcje poznawcze. Tematyka części "Pewny start: Jesień": • wspomnienia z wakacji • jesień w lesie i w parku • dary jesieni • pogoda • zdrowe odżywianie • warzywa i owoce • samoobsługa, higiena • bezpieczeństwo w ruchu drogowym • zwierzęta na wsi • stosunki przestrzenne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza i synteza wzrokowa / Agnieszka Fabisiak-Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Ławczys. - Kraków : Wydawnictwo WIR, 2020. - Teka (zeszyt 13 stron, 52 karty luzem) : ilustracje ; 30 cm.
(Stymulacja i Terapia)
Analiza i synteza wzrokowa to zestaw ćwiczeń przygotowujących dzieci do nauki czytania i pisania lub pomagających w pokonaniu trudności z nabywaniem tych umiejętności. Właściwe spostrzeganie i analizowanie przestrzeni oraz tematycznych i atematycznych elementów graficznych warunkuje poprawne rozpoznawanie i odwzorowywanie liter. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci prawidłowo rozwijających się, ale również - jako pomoc terapeutyczna - m.in. dla dyslektycznych, autystycznych i upośledzonych. Zestaw zawiera zadania odpowiednie dla wielu grup wiekowych - dzieci od 3 roku życia do wieku wczesnoszkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności koncentrowania uwagi i kształtowanie pojęć związanych z czasem – oto niektóre cele, dla których powstała publikacja „Pewny start. Dzisiaj w szkole. Układam, opowiadam. Historyjki obrazkowe”. To część serii wydawniczej przeznaczonej do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Krótkie i proste historyjki obrazkowe: prezentują rozmaite sytuacje bliskie uczniowi, kształtując jego kompetencje społeczne i modele prawidłowych zachowań; mają zróżnicowany stopień trudności – kolejne historyjki są 2-, a następnie 3- i 4-elementowe, co pozwala dopasować poziom ich zaawansowania do potrzeb edukacyjnych każdego ucznia z niepełnosprawnością; wyróżniają się przyjazną szatą graficzną – kolorowe ilustracje połączone z treściami zapisanymi dużymi, drukowanymi literami zapewniają komfort odbioru materiałów; pozwalają rozszerzyć zakres słownictwa powiązanego z tematyką historyjek. Łącznie publikacja zawiera 12 historyjek obrazkowych poświęconych tematom takim jak: malowanie obrazka, ubieranie się, zabawa z klockami, jedzenie owoców, mycie rąk, jedzenie kanapki, prezent, dzielenie się z kolegami, pieczenie ciasta, zawody sportowe, ulewa, wypadek. To materiały dydaktyczne, które nauczyciel może wykorzystać w dowolnym momencie w toku realizacji planu nauczania. Są sposobem na urozmaicenie zajęć i wspierają wszechstronne budowanie kompetencji poznawczych oraz społecznych i komunikacyjnych ucznia z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 066 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria „Pracuję z kartami przez cały rok” przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 351 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Seria „Pracuję z kartami przez cały rok” przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria "Pracuję z kartami przez cały rok" przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych – podstawowych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji – sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 040 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Pewny Start)
Publikacja zawiera karty pracy oraz płytę z zakresu percepcji słuchowej. Karty pracy ułożone są według stopnia trudności. Uczeń rozpoczyna od dopasowywania obrazka do usłyszanego dźwięku, następnie przechodzi do sekwencji, różnicowania głosek w nagłosie, różnicowania spółgłosek, rymów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 075 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej