Echolalia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(4)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Lyte Kaufman Samahria
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Wilde Kate
(2)
Bogdashina Olga
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kozubski Wojciech (1955- )
(1)
Krajna Ewa
(1)
Kraśny Jacek
(1)
Maciejewska Barbara
(1)
Michalak Sławomir
(1)
Obrębowska Zofia
(1)
Obrębowski Andrzej (1937- )
(1)
Ossowski Roman
(1)
Popławska-Domaszewicz Karolina
(1)
Pruszewicz Antoni (1931- )
(1)
Rządzka Mirosława
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sekula Alicja
(1)
Sobieralska-Michalak Kinga
(1)
Steinborn Barbara
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szeląg Elżbieta (1952- )
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Tuszyński Krzysztof
(1)
Wiskirska-Woźnica Bożena
(1)
Wojnowski Waldemar
(1)
Zaleski Tomasz
(1)
Łojko Dorota
(1)
Świdziński Piotr
(1)
Żebryk-Stopa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Echolalia
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Gatunek
Poradnik
(4)
Arkusz obserwacji
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 583 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 788 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 269 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Książka jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 256 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 928 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 140 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Wprowadzenie do neurologopedii stanowi unikatowe opracowanie w skali kraju, ponieważ po raz pierwszy problematyka neurologopedii jest przedstawiana od strony medycznej. Zespół autorów, w skład którego wchodzą lekarze – specjaliści wielu dziedzin medycyny (otolaryngologii, audiologii, foniatrii, neurologii dziecięcej i dorosłych, psychiatrii i medycyny pracy), a także uznani specjaliści z zakresu neurologopedii, logopedii, psychologii, surdopedagogiki, fizjoterapii oraz protetyki słuchu, przedstawił w tym opracowaniu szerokie, wieloaspektowe spojrzenie na problemy zaburzeń mowy. [...] Główną tematykę podręcznika stanowią podłoże anatomiczne i patofizjologiczne oraz aspekty kliniczne i zasady rehabilitacji zaburzeń porozumiewania się człowieka, uwarunkowanych nieprawidłowościami w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. [...] Jest to cenny materiał źródłowy, który z pewnością znajdzie pełne wykorzystanie w kształceniu coraz szerszej rzeszy specjalistów z zakresu nie tylko neurologopedii, lecz także logopedii ogólnej, audiologii i foniatrii, psychologii, pedagogiki specjalnej oraz protetyki słuchu." prof. dr hab. med. Mariola Śliwińska-Kowalska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! "Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie!" – nowy poradnik Kate Wilde, autorki "Logistyki autyzmu" – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej